Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

weigertlaszlo Creative Commons License 2019.08.21 0 0 8953

Helló!

Sikerült megoldani? Nekem is ez a problémám.

Köszi

Előzmény: Vilanykapcsolo (8950)
Szbbsz Creative Commons License 2019.05.09 0 0 8952

LUPO 3L ajtóhatároló helye kitört,  alumínium ajtó javítás házilag. Hegesztőgép KEMPOMIG KEMPPI FEED 400. Kb 4 órás munka volt. Kérésre küldök képeket.  

Cloud199 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 8951

Tudja valaki esetleg hogy sima Lupo, illetve 3L lökhárító kompatibilis-e egymással?

Vilanykapcsolo Creative Commons License 2019.02.03 0 0 8950

Sziasztok. 3l lupo az autó  indul szivatyu termel kb 10 másodper c alatt nem is kapcsol be sürün 20-30 perc ig mértem adig semmi. Csak a robot kar nem vált inditás után  a zöld pedál lámpa elalszik, szóval a lényeg manuálisba rakva se csinál semit jelzi hogy N ből E csak a fokozatokat nem . Mi lehet itt a gond? 

Turbók Jakab Creative Commons License 2019.01.23 0 0 8949

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Adott egy Lupo ami 2003-as 999ccm benzines. AUC motorkóddal. A minap gondolt egyet és kb fél perc alatt kilehelte a lelkét. Esetleg tudna valaki motort, vagy segítséget ahol lehetne venni, azt megköszönném ha nem tartaná magában. További szép estét!

sanyipataki Creative Commons License 2019.01.16 0 0 8948

Szia. Sanyi vagyok, 3L lupo tulajdonos. 

Nem tudom, hogy azota vettél-e már Lupot,

de vásárlás előtt én megnézetném egy szervízzel.

Pld. A Doni motorsnál, Budaörsön a Gyár u 2-ben,

vagy olyan 3L-re specializálódott

szervíznél, aki ért hozzá. Így tudnád mennyit kell még

ráköltened a közeljövőben, és ki tudnád számolni, hogy megéri-e.

Előzmény: horvvik (8943)
peter_ho Creative Commons License 2018.12.28 0 0 8947

üdv

valaki épített már át 1.0 lupoból 3L lupoba szervót s elektromos ablakot kp zárat? erre készülök csak nem tudom kivitelezhető e.

 

horvvik Creative Commons License 2018.10.15 0 0 8946

Köszönöm, de elhappolták az orrom elől a járgányt, így már nem aktuális a kérdésem. :)

GFU-880 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 8945
sonajdoba Creative Commons License 2018.10.10 0 0 8944

kicsereltem azt a gombot ami a nyomast csinalja es mar mukodik is, kossz a tipeket :)

Előzmény: sonajdoba (8940)
horvvik Creative Commons License 2018.10.10 0 0 8943

Sziasztok!

 

 

A segítségeteket szeretném kérni, első kocsi vásárlás közepette vagyok és nem tudom, hogy mi tévő legyek. :(

Adott egy 260e km-t futott, jó állapotú 2001-es 1.2-es TDI, automataváltós LUPO, amibe első látásra beleszerettem, még ki is jön a félretett pénzemből, ám az összes ismerősöm le akar róla beszélni, mondván, hogy sokba fog kerülni a javíttatás és nem fogom élvezni a kocsit. Mivel a járgány a lakhelyemtől több, mint 50 km-re található, így a megtekintése is kissé bajos.

Azt tudni kell rólam, hogy a jogsimat 2013-ban szereztem és azóta sajnos nem is használtam, ezért is lenne célszerű az automata. 

Kérdésem, hogy könnyen vezethető, jó ebben a tiptronic váltó? A kocsit csupán munkába járáshoz használnám és azt is főként rossz időben, ezért is tűnik ideálisnak mérete és váltója alapján, szerintetek ez ideális erre?

 

Kérlek, segítsetek, mit javasoltok, mik a tapasztalataitok!

Érdemes belevágnom, ha próbát követően rendben találom a kocsit, vagy nagy az esélye, hogy egy pénznyelőt fogok ki és jobb, ha egy automata váltós, benzines A-s mercit nézek inkább?

 

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!

 

 

Szép napot!

Viki

 

 

 

 

 

JRevai Creative Commons License 2018.10.06 0 0 8942

Köszi a választ, már nem is számítottam rá, de igazából pont erre gondoltam!

 

Az SDI volt nálam is az abszolút befutó egyébként. Szeretem az egyszerű dolgokat - nem csak azért, mert gazdaságos.

Szerintem az lesz a vége. Az egyetlen dolog, ami miatt elgondolkodtam, hogy mostanában őrjöngenek itt a környezetvédelmi dízelellenességgel, és az SDI eggyel rosszabb besorolás - ahogy tudom (4 vs 3).

 

 

Az automata átalakítást valahogy úgy képzeltem, hogy:

 

- a kuplungot manuálisra alakítom - bowden vagy hidraulikus, mindegy, a lényeg, hogy pedál üzemeltesse

- a váltónak gondolom van full manuál módja, azt kellene rögzíteni

- a kuplungpedálhoz egy plusz kapcsolót, ami nem enged váltani, amíg nincs tövig nyomva

 

Így megmaradna minden eredetiben. Ha váltani akarok, kuplung benyom, és váltókar meghúz.

 

A baj az, hogy egyáltalán nem ismerem a szerkezetet, tehát ezt csak úgy gondoltam azok alapján, amit hallottam róla!

A folyamatnak ezer buktatója lehet, amit addig nem tudok, amíg el nem kezdem csinálni :(

 

Engem nem az automata problémássága zavar egyébként, azt gondolom meg tudnám oldani. Egyszerűen automata-fóbiám van - a vezetés szemszögéből. És kicsit sem érdekel, hogy jó, vagy akár jobb, mint én. Nekem az autóban legyen váltó - nomeg kuplung.

Előzmény: MattM325 (8941)
MattM325 Creative Commons License 2018.10.05 0 0 8941

Szia!

 

Először is, ezek közül az 1.7sdi a leggyengébb, a másik kettőnél nincs sok különbség mert a 3l jóval könnyebb.

Az SDI valóban a legolcsóbban fenntartható a dízelek közül, hiába van 4 injektor, mert mind a 4 felújítása olcsóbb mint pusztán 1 pd elemé.

Igaz, sokszor csak tömítéseket kell cserélni, de akkor már többnyire kábelt is és ki kell marni a fúvókák fészkét.

Automatát  nem olyan egyszerű kiszórni, de maga a mechanizmus nem bonyolult, elvileg a váltót át lehet alakítani egy kapcsoló rudazattal.

Már hogy maradhatna meg a szabadonfutó jellege ha kiiktatod a váltóvezérlést?
Lényeg, hogy bőven ráfizetés a vége ha ezt választod.

Az elvárásaid alapján egy SDI-vel járnál a legjobban, kimegy a világból...

Előzmény: JRevai (8939)
sonajdoba Creative Commons License 2018.09.25 0 0 8940

szia, a sebesegbol valo kidobast, hogy sikerult megoldani????

 

1.2 3L TDI automata valtos

 

elore is kossz a valaszt

 

 

nalam es meg egy havernak is ugyan ez a baj

 

"

Egy ideje azt csinálja az autóm hogy menet közben gondol egyet és mintha elmenne a nyomás a hidraulika egységben, kidobja üresbe és letilt.

Hiába próbálom bármelyik sebességbe tenni, nem csinál semmit csak alapjáraton megy a motor.

Újra kell indítanom hozzá hogy működjön.

Változó hogy mikor csinálja, van hogy 1 km-en akár 2x is, de van hogy 10km-ig semmi hiba.

De elég sűrűn csinálja.

 

Valakinek volt már ilyen?

Vagy van valami ötlet?

"

Előzmény: teki723 (8085)
JRevai Creative Commons License 2018.09.20 0 0 8939

Sziasztok!

Egy hete sajnos összetört a városi autónk, így elkezdtem keresni fejben az utódját. Rövid gondolkodás után egyértelmű lett számomra, hogy csakis egy dízel Lupo / Arosa lesz majd a választott.

Ehhez kérnék tapasztalatokat.

Ebben a körben már csak 3 motor maradt, 1.7, 1.2 és 1.4 (erősorrendben). Persze játszik a majd amiből szépet kapok jó áron dolog is, de mégis, szeretnék egy kicsit képbe kerülni.

Kérdések:

1. OK az SDI-ről mindenki azt mondja, hogy a legolcsóbban eltartható motor.
    De biztosan igaz ez? ha belegondolok nem csak 1 turbó a különbség? Ráadásul a 3 hengerekben csak 3 izzítógyertya és porlasztótcsúcs kell.

    Mindamellett - gondolom - ez a motor tolerálja leginkább a rövid távú használatot.
2. 1.2 TDI - ez ugye a 3L. Ez lenne a legtakarékosabb - gondolom én. Ebben az esetben viszont az automatát valahogy ki kellene iktatni. Ez tudtommal két módon lehetséges. 

 a, Kézi váltósra építeni át: tudtommal a 6N Póló meg a többi dízel Lupo váltója alkalmas is a célra. Gondot a motorvezérlő jelent, ami nem engedi indítani a motort, ha nincs váltó.

 b, Ez lenne a szimpatikusabb: magát az automatát mechanikus vezérlésűre építeni át. Erről még nem találtam sok infót, de nagyon megköszönnék minden morzsát!

     Előnye nyilván az lehet, hogy maradna a szabadonfutó? Nem tudom, esetleg lehet, hogy ez a váltó hoszabb is, mint 120@2800.

 

Végeredményben ami nekem fontos: a takarékosság (fogyasztás ÉS alkatrész) valamint a robosztusság.

Nem kell semmilyen "extra", hajtva soha nem lesz, de előfordulhat olyan felállás, hogy sokat megy majd rövid távokon. Vagy ép autópályán. Mindkettőre fel kell készülni.

Szerelni, átalakítani elvben mindent meg tudok csinálni otthon - szoftvert kevésbé, legalábbis még nem próbáltam.... :)

hito01 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 8938

Sziasztok,

 

2002. év végi sárga színű Lupo-m (1.2 TDi 3L) eladó. Tavaly augusztusban költöttem rá 300eFt-ot, de sajnos a kuplung munkahengert meg akartam spórolni (még fel lehetett tanítani a váltót), ami 10km megtétele után meg is adta magát. Azóta áll, nem költöttem rá többet és nem is szeretnék már.

 

Klímás, elektromos ablakos, eredetileg szervós (ez cserélve lett szervó nélkülire) változat. 

 

Tele apróbb hibákkal (pl. jobb oldalon elektromos ablak nem megy, stb...komoly érdeklődés esetén leírom, elmondom telefonon), de a motorja kiváló, elvileg a robot is rendben van most. Alkatrésznek aranybánya, de javítható is.

 

Irányár 300eFt! Mail címem publikus.

Cloud199 Creative Commons License 2018.08.20 0 0 8937

Kicsit megkésve, de elôkerestem: 6N0142433

A gugli löki a találatokat. :)

Előzmény: merciabc (8935)
Joc71 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 8936

Sziasztok!

 

Egyik barátom mondta, hogy van a 16. kerületben egy Lupo fan. Régen volt nála egyszer, de elhagyta a telefonszámát, a címre sem emlékszik. A kertjében csak Lupok álltak. Sajnos csak ennyi információm van róla.

Esetleg tudtok segíteni megtalálni, vagy valaki magára ismer?

 

Köszönöm a segítséget!

merciabc Creative Commons License 2018.08.07 0 0 8935

Szia! 

Van valami cikkszam rajta? 

Lehet vmi más típushoz van, csak jó bele?

Előzmény: Cloud199 (8933)
Facsepp Creative Commons License 2018.08.04 0 0 8934

Pedig az izzóval van a probléma.

A rögzítő jó, a másik régi Osram izzó kiválóan illeszkedik. Ez az új meg nem.

Kicsit hajtogattam a rögzítőn és így jó lett, nagy nehezen. Lehet valami utánzat ez az új.

Előzmény: Cloud199 (8932)
Cloud199 Creative Commons License 2018.08.04 0 0 8933

22k volt beszereléssel, eredeti gyári nyomástároló. Szerintem a unix-tól vette, de nem találtam meg az oldalon...

 

Előzmény: merciabc (8929)
Cloud199 Creative Commons License 2018.08.04 0 0 8932

Valami más lesz ott a gond. Nekem az alábbi típus van, azzal nincsen gond:

Osram Cool Blue Intense H4

van egy fém csat ami rögzíti az izzót a foglalatba a berakás után. Azt ráhajtottad?

Előzmény: Facsepp (8931)
Facsepp Creative Commons License 2018.08.03 0 0 8931

Hogy létezik, hogy az új Osram Night Breaker Laser H4 izzó nem jó a sima Lupo gyári Magneti Marelli lámpájához (mert lötyög benne szakszerű berakás ellenére)?

 

 

Cloud199 Creative Commons License 2018.07.22 0 0 8930

Sajnos gôzöm sincs, holnap felhívom a szerelôt és megkérdezem. Valószínûleg meg is nézetem vele az autót és én is cseréltetem ha azt mondja hogy kell. 

Előzmény: merciabc (8929)
merciabc Creative Commons License 2018.07.20 0 0 8929

Szia! 

Lehet h akkor legyengült az enyém is.. 

Segíts légyszíves, hol lehet kapni ennyiért? 

Vennék egyet, mielőtt behal!

Előzmény: Cloud199 (8928)
Cloud199 Creative Commons License 2018.07.19 0 0 8928

Egy kis plusz infó a népitéletből a sebességből való kidobással kapcsolatban:

 

1. Nem cserélik ki a nyomástárolót, amikor az már rossz, illetve nem is veszik észre, hogy rossz. Hiba, ha leállítás után mondjuk fél órával, újraindításnál már sokat kell várni hogy lehessen indítózni. Járó motornál nyissuk ki a géptetőt és hallgassuk milyen gyakran kapcsol be a szivattyú. A hiba súlyosbodásával egyre sűrűbben kapcsol be a szivattyú, hogy meg legyen az üzemi nyomás, addig, amíg már állandóan megy a szivattyú. Egy idő után már így sem tartható fenn a nyomás, ilyenkor szokta kidobálni a sebességeket, vagy el sem indul. Természetesen a fokozott igénybevétel miatt a szivattyú meg fog állni. A nyomástartó gömb ára, kapaszkodjanak meg 10.500FT!!! A szivattyú nem ennyibe kerül!!!

Előzmény: Ákos Mészáros (8926)
Cloud199 Creative Commons License 2018.07.18 0 0 8927

Szia Ákos,

 

Megoldódott a lenti probléma?

 

Köszi,

Krisztián

Előzmény: Ákos Mészáros (8926)
Ákos Mészáros Creative Commons License 2018.07.12 0 0 8926

Szuper! Ez igazán jó hír, remélem nálam is megoldódik ezzel a probléma! Köszönöm a válaszodat! :)

Előzmény: merciabc (8925)
merciabc Creative Commons License 2018.07.10 0 1 8925

Szia! 

Nekünk a ford focus ugyan ezeket a tüneteket produkálta! 

Gázpedálban van egy potméter, az kopott ki. 

Vettünk bele egy gázpedált, azóta hibátlan!

Előzmény: Ákos Mészáros (8924)
Ákos Mészáros Creative Commons License 2018.07.10 0 0 8924

Sziasztok!

Olvasgattam visszamenőleg, de nagyon nem találtam megfelelő választ a kérdésemre.
Arról lenne szó, hogy kb 2 hónapja vettem egy 1999-es 1.2-es Lupo 3L-t. Az elején nem volt ehhez hasonló probléma, de egy hónapja teljesen véletlenszerűen elszáll a gázpedál. Haladok normálisan autóúton, városban és van egy finom kattanás, és utána elszáll a gázpedál. Nyomom, de semmit nem reagál. Az autó gurul tovább, de már gyorsítani nem tudok. Csak úgy tudtam orvosolni, hogy félre álltam, motor leállít, kulcs ki, majd újra indítottam. Után volt hogy simán mentem 100km-t is, de volt, hogy egy 10 perces út alatt 3-szor is félre kellett állnom újra indítani. A legkellemetlenebb a Rákóczi hídon volt :/ Szóval használható az autó, de így nem merek komoly távra, illetve nagyobb város forgalmasabb utcáira menni, vagyis nem merem használni így :D
Szerencsére közel van hozzám a korábban javasolt szerelő (Jáksó), akinél múlt héten volt a kocsi. Be is lett állítva, mondta, hogy rendben van az autó motorilag és nagyon ő sem tudott mit mondani erre a hibára, csak hogy remélhetőleg a kalibrálás megoldotta. Sajnos nem így történt, úgyhogy mindenképp vinni akarom hozzá vissza, de szeretném tudni, hogy mi lehet a probléma, illetve van-e rá bármiféle okos megoldás. Nagy segítség lenne  nekem is és a szerelőnek is, hogy mégis merre induljunk el. Főleg nekem lenne, ha találhatnánk valami olcsóbb megoldást erre a gikszerre :)
Amúgy nagyon megszerettem ezt a kis autót, olyan mint egy városi kis dodzsem, amiben szépen dolgozik az a bizonyos kis turbó :D Mindenkinek ajánlani tudom ezt a típust! 

Köszönöm a válaszokat és a segítséget előre is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!