Sziasztok. 3l lupo az autó indul szivatyu termel kb 10 másodper c alatt nem is kapcsol be sürün 20-30 perc ig mértem adig semmi. Csak a robot kar nem vált inditás után a zöld pedál lámpa elalszik, szóval a lényeg manuálisba rakva se csinál semit jelzi hogy N ből E csak a fokozatokat nem . Mi lehet itt a gond?
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Adott egy Lupo ami 2003-as 999ccm benzines. AUC motorkóddal. A minap gondolt egyet és kb fél perc alatt kilehelte a lelkét. Esetleg tudna valaki motort, vagy segítséget ahol lehetne venni, azt megköszönném ha nem tartaná magában. További szép estét!
A segítségeteket szeretném kérni, első kocsi vásárlás közepette vagyok és nem tudom, hogy mi tévő legyek. :(
Adott egy 260e km-t futott, jó állapotú 2001-es 1.2-es TDI, automataváltós LUPO, amibe első látásra beleszerettem, még ki is jön a félretett pénzemből, ám az összes ismerősöm le akar róla beszélni, mondván, hogy sokba fog kerülni a javíttatás és nem fogom élvezni a kocsit. Mivel a járgány a lakhelyemtől több, mint 50 km-re található, így a megtekintése is kissé bajos.
Azt tudni kell rólam, hogy a jogsimat 2013-ban szereztem és azóta sajnos nem is használtam, ezért is lenne célszerű az automata.
Kérdésem, hogy könnyen vezethető, jó ebben a tiptronic váltó? A kocsit csupán munkába járáshoz használnám és azt is főként rossz időben, ezért is tűnik ideálisnak mérete és váltója alapján, szerintetek ez ideális erre?
Kérlek, segítsetek, mit javasoltok, mik a tapasztalataitok!
Érdemes belevágnom, ha próbát követően rendben találom a kocsit, vagy nagy az esélye, hogy egy pénznyelőt fogok ki és jobb, ha egy automata váltós, benzines A-s mercit nézek inkább?
Köszi a választ, már nem is számítottam rá, de igazából pont erre gondoltam!
Az SDI volt nálam is az abszolút befutó egyébként. Szeretem az egyszerű dolgokat - nem csak azért, mert gazdaságos.
Szerintem az lesz a vége. Az egyetlen dolog, ami miatt elgondolkodtam, hogy mostanában őrjöngenek itt a környezetvédelmi dízelellenességgel, és az SDI eggyel rosszabb besorolás - ahogy tudom (4 vs 3).
Az automata átalakítást valahogy úgy képzeltem, hogy:
- a kuplungot manuálisra alakítom - bowden vagy hidraulikus, mindegy, a lényeg, hogy pedál üzemeltesse
- a váltónak gondolom van full manuál módja, azt kellene rögzíteni
- a kuplungpedálhoz egy plusz kapcsolót, ami nem enged váltani, amíg nincs tövig nyomva
Így megmaradna minden eredetiben. Ha váltani akarok, kuplung benyom, és váltókar meghúz.
A baj az, hogy egyáltalán nem ismerem a szerkezetet, tehát ezt csak úgy gondoltam azok alapján, amit hallottam róla!
A folyamatnak ezer buktatója lehet, amit addig nem tudok, amíg el nem kezdem csinálni :(
Engem nem az automata problémássága zavar egyébként, azt gondolom meg tudnám oldani. Egyszerűen automata-fóbiám van - a vezetés szemszögéből. És kicsit sem érdekel, hogy jó, vagy akár jobb, mint én. Nekem az autóban legyen váltó - nomeg kuplung.
Egy hete sajnos összetört a városi autónk, így elkezdtem keresni fejben az utódját. Rövid gondolkodás után egyértelmű lett számomra, hogy csakis egy dízel Lupo / Arosa lesz majd a választott.
Ehhez kérnék tapasztalatokat.
Ebben a körben már csak 3 motor maradt, 1.7, 1.2 és 1.4 (erősorrendben). Persze játszik a majd amiből szépet kapok jó áron dolog is, de mégis, szeretnék egy kicsit képbe kerülni.
Kérdések:
1. OK az SDI-ről mindenki azt mondja, hogy a legolcsóbban eltartható motor. De biztosan igaz ez? ha belegondolok nem csak 1 turbó a különbség? Ráadásul a 3 hengerekben csak 3 izzítógyertya és porlasztótcsúcs kell.
Mindamellett - gondolom - ez a motor tolerálja leginkább a rövid távú használatot. 2. 1.2 TDI - ez ugye a 3L. Ez lenne a legtakarékosabb - gondolom én. Ebben az esetben viszont az automatát valahogy ki kellene iktatni. Ez tudtommal két módon lehetséges.
a, Kézi váltósra építeni át: tudtommal a 6N Póló meg a többi dízel Lupo váltója alkalmas is a célra. Gondot a motorvezérlő jelent, ami nem engedi indítani a motort, ha nincs váltó.
b, Ez lenne a szimpatikusabb: magát az automatát mechanikus vezérlésűre építeni át. Erről még nem találtam sok infót, de nagyon megköszönnék minden morzsát!
Előnye nyilván az lehet, hogy maradna a szabadonfutó? Nem tudom, esetleg lehet, hogy ez a váltó hoszabb is, mint 120@2800.
Végeredményben ami nekem fontos: a takarékosság (fogyasztás ÉS alkatrész) valamint a robosztusság.
Nem kell semmilyen "extra", hajtva soha nem lesz, de előfordulhat olyan felállás, hogy sokat megy majd rövid távokon. Vagy ép autópályán. Mindkettőre fel kell készülni.
Szerelni, átalakítani elvben mindent meg tudok csinálni otthon - szoftvert kevésbé, legalábbis még nem próbáltam.... :)
2002. év végi sárga színű Lupo-m (1.2 TDi 3L) eladó. Tavaly augusztusban költöttem rá 300eFt-ot, de sajnos a kuplung munkahengert meg akartam spórolni (még fel lehetett tanítani a váltót), ami 10km megtétele után meg is adta magát. Azóta áll, nem költöttem rá többet és nem is szeretnék már.
Klímás, elektromos ablakos, eredetileg szervós (ez cserélve lett szervó nélkülire) változat.
Tele apróbb hibákkal (pl. jobb oldalon elektromos ablak nem megy, stb...komoly érdeklődés esetén leírom, elmondom telefonon), de a motorja kiváló, elvileg a robot is rendben van most. Alkatrésznek aranybánya, de javítható is.
Egyik barátom mondta, hogy van a 16. kerületben egy Lupo fan. Régen volt nála egyszer, de elhagyta a telefonszámát, a címre sem emlékszik. A kertjében csak Lupok álltak. Sajnos csak ennyi információm van róla.
Esetleg tudtok segíteni megtalálni, vagy valaki magára ismer?
Hogy létezik, hogy az új Osram Night Breaker Laser H4 izzó nem jó a sima Lupo gyári Magneti Marelli lámpájához (mert lötyög benne szakszerű berakás ellenére)?
Egy kis plusz infó a népitéletből a sebességből való kidobással kapcsolatban:
1. Nem cserélik ki a nyomástárolót, amikor az már rossz, illetve nem is veszik észre, hogy rossz. Hiba, ha leállítás után mondjuk fél órával, újraindításnál már sokat kell várni hogy lehessen indítózni. Járó motornál nyissuk ki a géptetőt és hallgassuk milyen gyakran kapcsol be a szivattyú. A hiba súlyosbodásával egyre sűrűbben kapcsol be a szivattyú, hogy meg legyen az üzemi nyomás, addig, amíg már állandóan megy a szivattyú. Egy idő után már így sem tartható fenn a nyomás, ilyenkor szokta kidobálni a sebességeket, vagy el sem indul. Természetesen a fokozott igénybevétel miatt a szivattyú meg fog állni. A nyomástartó gömb ára, kapaszkodjanak meg 10.500FT!!! A szivattyú nem ennyibe kerül!!!
Olvasgattam visszamenőleg, de nagyon nem találtam megfelelő választ a kérdésemre. Arról lenne szó, hogy kb 2 hónapja vettem egy 1999-es 1.2-es Lupo 3L-t. Az elején nem volt ehhez hasonló probléma, de egy hónapja teljesen véletlenszerűen elszáll a gázpedál. Haladok normálisan autóúton, városban és van egy finom kattanás, és utána elszáll a gázpedál. Nyomom, de semmit nem reagál. Az autó gurul tovább, de már gyorsítani nem tudok. Csak úgy tudtam orvosolni, hogy félre álltam, motor leállít, kulcs ki, majd újra indítottam. Után volt hogy simán mentem 100km-t is, de volt, hogy egy 10 perces út alatt 3-szor is félre kellett állnom újra indítani. A legkellemetlenebb a Rákóczi hídon volt :/ Szóval használható az autó, de így nem merek komoly távra, illetve nagyobb város forgalmasabb utcáira menni, vagyis nem merem használni így :D Szerencsére közel van hozzám a korábban javasolt szerelő (Jáksó), akinél múlt héten volt a kocsi. Be is lett állítva, mondta, hogy rendben van az autó motorilag és nagyon ő sem tudott mit mondani erre a hibára, csak hogy remélhetőleg a kalibrálás megoldotta. Sajnos nem így történt, úgyhogy mindenképp vinni akarom hozzá vissza, de szeretném tudni, hogy mi lehet a probléma, illetve van-e rá bármiféle okos megoldás. Nagy segítség lenne nekem is és a szerelőnek is, hogy mégis merre induljunk el. Főleg nekem lenne, ha találhatnánk valami olcsóbb megoldást erre a gikszerre :) Amúgy nagyon megszerettem ezt a kis autót, olyan mint egy városi kis dodzsem, amiben szépen dolgozik az a bizonyos kis turbó :D Mindenkinek ajánlani tudom ezt a típust!