Ez foglalkoztat engem is, a menetrendben bent van, viszont az a kocsi, ami ezen a járaton szokott lenni, tanítási időben Körmendre, Zsidára és Felsőszölnökre is járt és délután fejezte be a napot. Most ezeket a járatokat átszervezték és a többi buszból adják ki, kivéve a reggeli 7 órait, mert azt nem lehet kiváltani a többiből. A járatkövető alkalmazás nem adja be online ezt a 7 órai járatot, amióta tanítási időszak van .
Köszönöm! Hát, erre nem gondoltam! Az ellenpélda kedvéért Szabolcsban például egy tartományban van Mátészalka, Fehérgyarmat és Nyírbátor, külön szolgálati helyként megjelölve mindhárom, pedig jóval több kocsi jár ezeken a helyeken külön-külön, mint mondjuk Vasváron vagy Kőszegen - ezért fura számomra. Aztán persze különösebb jelentősége mondjuk nem mintha lenne, hogy a papírokra mi van rányomtatva, csak na, érdekes.
A fordakódok nem egyeznek meg, mindegyik üzemnek van saját mezője. Saját megfigyelésem az, hogy a tartalékok megyei szinten vannak (Szombathelyen, ahogy a szemlézés és javítás is), ugyanakkor mindegyik frogalmi üzem kapcsán rá lehet bökni 1 (Kőszeg, Celldömölk, Szentgotthárd, Vasvár) vagy 3 (Körmend, Sárvár) rendszámra, ami nagyjából fixen az adott területen helyettesít, és amikből 1-1 darab jellemzően kéznél is van az érintett állomásokon.
Néhány száz kilométerrel odébbról lenne ehhez kapcsolódóan egy kérdésem. Ezek az apró üzemek, mint Szentgotthárd, Celldömölk, Vasvár, Kőszeg mennyire önállóak? Mármint az egyértelmű, hogy különálló szolgálati helyek, de külön forgalmi telepként is üzemelnek vajon saját tartalékokkal, amiket a saját telepükön tárolnak? Vagy máshogy feltéve a kérdést: a körmendi, vasvári és szentgotthárdi, illetve a celldömölki és sárvári (térképre ránézve logikusan gondolkodva ezek tűnnek összetartozónak) fordakódok első két számjegye megegyezik? Pár hete (életemben először) jártam Körmenden, ott TFM-120 volt bevágva a buszállomás legkülső treffjére egész nap tartalékként (ellenfényben, gazban, grrrrr :( ), de többek közt Szentgotthárdon ilyet nem láttam, és meg is lepne, ha volna egy olyan helyen, ahova egész nap úgy 10 különböző jármű jár be összesen.
LKN-177 Szentgotthárdon és Körmenden tartalékként járt, bár mostanában nem látni, LKN-178 pedig szintén Szentgotthárdon tartalék. MYR-663 pedig Körmenden lett tartalék, most éppen a Kisrákosra frissen kikerült AA-JB-553-at helyettesíti...
Eléggé egyforma lesz így a járműállomány Körmenden és Gotthárdon. Nagyrészt Econellek adják a döntő többségét. Itt is elhúzódott a forgalomba állításuk hetekig, mint Zalában az AA-GL-.... MAN-oké, ahol hónapokba telt, amíg a 39 db. forgalomba állt.