Kapcsolódó kérdés, hogy ha PRF-942 Keszthelyen végezi a napot 18:23-kor (13:15 Bp-Szfvár, 15:30 Szfvár-Keszthely), akkor hogyan jut fel Budapestre. Mert Veszprémen át gyorsjáratként nem. Reggeli Fehérváron át Bp-ket mondjuk nem figyeltem.
1190-es vonalat tegnaptól visszavágták Hévíz-Balatonfüred közé (logikusabb lenne 1808 alatt futtatni a csonka járatokat, de ez már részletkérdés)
SEF-388 végzi a két csonka járatpárt. Ez logikus, szépen kijön a két járatpár egy fordára.
Na de... izgalmas kérdés volt, mi lesz a keszthelyi üzem két másik budapesti járatával, amik eddig a 1190-nel forogtak össze? Ugye RLT-918 volt a másik, félig 1190-es kocsi, ami ma az alábbi járatokon szerepelt:
14:35 után viszont nem jött vissza Budapestről! Az összes Bp-Székesfehérvár, és Bp-Veszprém-bármi járaton volt bejelentkezve kocsi, de egyik sem az RLT-918 volt... és nem nyelte el a föld Népligetben, mert tegnap délelőtt is 10:40-kor ment fel, és akkor sem láttam visszafelé jönni.
Gelseszigeten alszik valamikor 7 körül végez. Vasárnaponként. Kanizsa keszthely, keszthely nemesbük keszthely, vissza kanizsa majd még 1 kör keszthely. Hétköznap reggel 6 óra valamikor zalaújlak, utána 7 30kor murakeresztúr a kövi 14 55 zalakaros ahonnan vissza ér 17 51re. Utána 18 25 gelse és rezsibe sziget
MYR-667-et váltotta, amikor megjöttek az AA-IL-ek...Keszthelyen kezd, Hévízen végez, furcsa lenne, ha minden nap lerezsiztetnék oda, főleg, hogy így is van ott egy rakás kocsi már.
Na igen. Viszont a Zala Volánnál gépek terén szépen jeleskedtünk a Setrákkal és mercikkel. Volt persze mint mindennek negatív oldala is. Az utastájékoztatás. De szerencsére segítőkész sofőrök vannak akik 100x is válaszolnak ugyan arra a kérdésre. :)
Számomra az a furcsa, hogy ez nem is mostanában csúszott el, hanem már Zala Volános korszakban. Amíg a Zala Volán a KZR-eket a hétszegmenses EMKE kijelzővel szerelte fel, addig a Tisza Volánnál ugyanez a rendszámmező nagy kijelzőt és (ha jól sejtem) Vultron vezérlőt kapott.
Így van! Egy táblatartó oldalra, és meg lenne oldva. De így? A "paraszt" honnan tudja melyik járat közeledik, vagy melyik után fusson ha úgy hozz az élet! Annyira tudná adni, ha egységesen, szépen miden buszon meg lenne a helye a tábláknak, viszonylatszámmal és járati útvonallal. Nyilván ahol nem szükséges a fizikai tábla, mert olyan a kijelző, ott nyilván nem lenne releváns. Utastájékoztatás...ja, az meg minek.
Az utastájékoztatás itt tényleg nem túl jó. Knm 526nak volt tök jó kijelzője amely írta hogy hova közlekedik. Illetve a kezdetekbe a táblák melyek jelezték az útvonatalat. Most meg helyin a kez 582es ami elég jó hisz nagy kijelző van benne és írja is a számot és az útvonalat is és még térképen is lehet követni. A dunaújvárosi credo meg tény hogy elég ócska ám a másik jól teljesít. Tény hogy aránylag öreg gépek vannak itt helyin de lehetne rosszabb is. Mint például pécsen a levedlett volvok vagy mégtöbb credo. Szerintem a tábla használat vagy egy kijelző csere ráférne a helyis kocsikra.
Egy "apróság" régóta szúrja a szememet. Lehet, hogy csak engem zavar, ne kövezzetek meg ezért! Itt Nagykanizsán az úgynevezett viszonylat jelzés tényleg kimerül, a (vezető szemszögéből nézve jobbra) szélvédő mögé "kidobott", kinyomtatott A4-es papírlapból? Még az átszámozás hajnalán legalább az új viszonylatokat normális táblával úgy ahogy jelezték. Pár hónapja figyeltem fel erre. Az, hogy oldalt és hátul semmi, azt hagyjuk. Talán egyedül normális kijelzés a helyközi csuklós MAN-on van, amikor reggelente bedobják helyibe a 25-ös jártra pl. Apropó! Van egy "új" játékos is errefelé. Az a fehér Credo, alul sárga és zöld csíkkal...szánalom. Kanizsára úgy látszik nem jut új busz. Bocs gyerekek, de valami nem jó errefelé...
Azért ez nagyban függ attól is mit hajlandó kifizetni az adott város. Szegeden lenne azért máig is olyan hely ahova kéne a csuklós csak az önkormányzat nem fizeti ezért nincs.
Szomorú, de még nagyon el se tudom ítélni a Volánbusz akcióját.
Meredeken zuhan az utas szám városainkban.
sok városunkban van olyan viszonylat még (pl. lakótelep miatt) ahol a városi csuklósnak még van/lenne létjogosultsága.
Nagykanizsán pl. a 32-es család nevezzék most akárhogy.
De minden városunkban nő az egyéni eszközök használati aránya, csökken a közösségi eszközök utazó közönsége.
valószínű, hogy 80-90 ezres lélekszámnál nagyobb városainkban még a jövő időben is (néha) fognak üzembe helyezni új városi csuklós buszt, akárki is az adott városban az üzemeltető.
Tényleg szomorú realitás, amit írsz. A személyes tapasztalatom az ezzel kapcsolatban, hogy a nagyobb városokban is ez lehet a tendencia. Kicsit OFF leszek, bocsánat. Nálunk, Szegeden 2009-ben helyeztek üzembe utoljára új csuklós buszokat. És bár 2016-tól összesen 61 db új buszt kapott a város, ezek mind szólók. Nagykanizsáról annyit, hogy amikor 1966-ban a MÁVAUT elkezdte a 620-asok csuklósítását, Szeged és Székesfehérvár után épp' Kanizsa volt a harmadik város, ahol 1966. december 3-án csuklós 620-ast helyeztek üzembe (2 db-ot).
A Volánbusz láthatóan lemondott a közép városok új csuklós busz beszerzési elképzeléseinek megvalósításáról.
Ezekben a városokban a helyi buszokat valószínűleg átcserélik szóló buszokra.
Előfordulhat még új városi csuklós beszerzés a győri, fehérvári, nyíregyházi, stb (100 ezer lelkes) nagyságú városokban de a 40-60 ezres/lelkes városoknál ez a hajó már elment.
Ugyanakkor más városokból levetett használt csuklós busz még érkezhet ilyen Nagykanizsa nagyságú városokba is.
Ismered a módszert amikor a 15-18 éves városi csuklós helyett odahelyeznek egy más városban már 8-10 évet futott városi csuklóst, állomány frissítés, fiatalitás, átlag életkor csökkentés címszóval.
Helo. Az említett 2 gép a volt kanizsai JIW-653 és JRU-080. Ők már csak donorként szolgálnak. A 7700a azthiszem egy győri gép csak nálunk csinálják azthiszem. O345g pedig ugye az 1 egerszegi. Illetve kanizsán 2 helykozis ami tartalék. Illetve helyin 3 kez 2 jxf és 1 kha fut még. Ez így 9 db. Azthiszem több nincs
Sziasztok! Az utóbbi időben több képet is találtam a HZT-851-ről Nagykanizsán és környékén. Én egész eddig abban a tudatban éltem, hogy az a forda nagy vonalakban csak Keszthelyen, Szentgróton és Egerszegen fordult meg régebben. Valaki esetleg fel tudna homályosítani?