3, megpróbálod kideríteni az itteni tanácsok alapján
Ha a 3. megoldást választod akkor érdemes a bowden állítás környékén keresgélni, esetleg megnézni hogy a bukkanóban mi mehetett el. Elgörbült valami, elmozdult a blokk, stb.
Nem egy bonyolult szerkezet, egy húzó-toló bowden az egész.
Az irányváltón meg tudod nézni hogy amikor az irányváltó kart kitolod előremenetbe akkor a kis pöcök ami a bowden végén van az végállásba elforgatja-e a váltón lévő kis kart. Ha nem megy el végállásig akkor ott a gond.
Mozgattam a motort van kilengése de nem hiszem hogy sok, bowden állitás meg nem tudom egyiknaprol a másikba mondjuk belementem egy nagy döccenőbe este akkor kezdte el
Gyanús hogy csak lóg az a bak valahol és tud bólintani a motor.
Kézzel ha jól megrángatod mekkorát tudod kitéríteni?
Ha szerencséd van akkor bowden állítással be tudod lőni, de az is lehet hogy úgy el kell tekergetni hogy hátramenetben dobja ki és előre nem. Ezzel legalább azt tudod igazolni hogy a váltó még jó.
Sziasztok, most vettem egy jdm titane , az a gondom vele hogy előre menetben dobja ki a váltót, de ha rátartok kézzel és nyomom előre akkor jo mi lehet a probléma? Hátramenetben jó, néztem gumibakkokat meg alulrol a váltó kart is nem látok ugy semmit,
Nekem is az NKH-hoz kell vinnem az elektromos buszomat, mert átalakítási engedélyt kellett kérnem az ülőhelyek számának 9-ről 7-re csökkentése és a kerekesszék emelő berendezés kiszerelése miatt.
12e Ft volt az átalakítási engedély illetéke és készíttetnem kellett egy járműmérnökkel egy 6 oldalas tervdokumentációt is. Pedig semmit sem alakítottam át, egyszerűen csak 2-vel kevesebb ülést teszünk a padlósínekbe. Ha ilyen bonyolult egy ilyen pofonegyszerű dolog is, ne csodálkozzunk, hogy agybajt kap az ember, ha valami komplikáltabb dolgot szeretne engedélyeztetni...
Én meg megszívtam az l7e mopedautóval, a vizsgasoron jöttek rá hogy nincs joguk ezt a kategóriát vizsgáztatni, a megyében sincs más, csak a kpm-hez lehet vinni.
Életemben először büntettek meg gyorshajtás miatt, a hab a tortán, hogy egy mopedautóval sikerült ezt összehozni.
Az elektromos Ligierem max sebessége gps szerint 45 km/h, ezért nem szoktam különösebben figyelni a sebeségkorlátozásokra. De most ráfáztam, 46 km/h sebeséggel bemértek egy 30-as táblánál, 39e Ft a büntetés.
"Kérdés mindig hogy miért indul egyre rosszabbul,"
egyszerű a történet!!!
mert az alkatrészek egyre kopottabbak lesznek a motorban, föleg a dugattyugyűrűk a rosz indulás miatt! nagy a résvesztesség a gyűrűk hézagain, és, elszökik a gáz a dugattyu mellett, így , így nem elég meleg az összesűritett levegő, ahogy irtam is alább, nem fog meggyuladni a gázolaj az égőtérben, egyébként vannak, még praktikák, egy határeset, motornál, amiket be lehet vetni, nem is egy, de!, mindnek vannak, hátulütői és mellékhatásai, ezeket nem is hoznám szoba, a legjobb a melegvizes pancsolás!!, annak semmi káros mellékhatása nincs, kivéve, ha azt is ész nélkűl alkalmazzák!!, pl, locsolgatják a motort és, közben lemerűl az akksi, ozzhagyják vizesen a motort és, másnap, probálják, de, mondjuk, nincs már melegviz, de a tegnapi pancsolás, miatt befagyott a generátos, mert rá is locsoltak kellő mennyiségű vizet, és máris, szakad az ékszij, esetleg gencsi megsinyli belűlről, de ez csak egy elrugaszkodott példa, szerencsére felénk, már ritkábbak a kemény fagyok, amik meglepiket okoznak, de nem lehetetlen. és, aki kitartoan hülye, az öninditot is hasonloképpen vizesitheti, vagy fagyaszthatja...
"forró vizet a szelepfedélre, míg jó kéz meleg nem lesz"
anno ezt én ajánlottam neked! és, ugye, hogy ugye?
amúgy logikus a dolog!, ha melengeted a hengerfejet, mivel az érintkezik az égőtérrel, elég szép, felületen, az összekomprimált, meleg levegö, kevésbé tud lehűlni, , így könyebben eléri az összenyomott levegő, a dugattyu feletti részben azt a hőmérsékletet, ahol már a gázolaj, meg tud , ugymond öngyulladni, anno a fiat ritmomban, igy csináltam, + bonusz kilométereket, nem keveset, a generál javítás kitolásával, elodázásával, hogy, betettem egy vizmelegitöt, és az a motor, ami, már + 5 fokban nem indult, csak huzásra, tolásra, még a minusz 15-ben is vigan beindult, mivel a motor hőfoka, , kb 60 fokos volt, a kűltéri fagypont ellenére! és mégegy álldásos hatása volt az előmelegítőmnek, hogy, indulás után, azonnal volt fűtésem is., persze mindez pénzbe kerűl, a bevitt energia miatt, de valamit, valamiért?, a telet simán kihuzta igy a motor, majd csak a nyár elejin, generáloztam meg. tehát visszatérve a melegvizes pancsoláshoz!, sokaknak azért nem válik be talán, mert türelmetlenek, vagy nem jo helyre locsolnak!, pl a kartert hiába melegitik, nem lesz jobb az indulási készség, csak legfeljebb az önindito, kicsit, könyebben forgatja a motort, mert nem kell a sűrű olajat megtörni a forgattyusházban, mondjuk kevésbé kopott motoroknál ez is vezethet némi eredményre, de a locsolás az igazi favorit! az csodákra képes, ha jol csinálják! ezt gyakorlatbol mondom!!!
Szia! Gondolom Lombi motor (ugyanis a többinek a létezéséről sem nagyon szoktak tudni. :D ). Nos én is próbáltam a forró levegőt, gázégőt, mint egyfajta "torokizzítást", "szelepfedél" melengetést, mondjuk azt inkább forró vízzel átmelegíteni, vagy 3 nagy kanna tűzforró vízzel, az itt javasoltak szerint. Olajteknő melegítését, motor melegítését elektromos fűtőventilátorral.. háát... fura vagy nem, a forró vizet a szelepfedélre, míg jó kéz meleg nem lesz + (jó akkuval) direkt izzítás olyan másfél perc, s akkor indult, na nem úgy mint egy normális autó hogy elfordítod, és ratata, hanem ha mákod volt akkor az első félperces etapban "elkapta". Ha nem, akkor kicsit később.. figyelem önindító nagyon nem kedveli. :D Ilyen féktisztító, hidegindító a légszűrő házba esete miatt majdnem ott maradtam ahol nem kéne, reggel 6.-kor a munkahelyi parkolóban másodmagammal. Kolléga kitartó segítsége (bikázása) miatt nem. Kérdés mindig hogy miért indul egyre rosszabbul, nekem az egyik henger kompressziója ment el. Kérdés hogy ott mi van. Miért nem akar indulni, az alap kérdés mindig ez, és nem az hogy hogyan lehetne beindítani.
Tömítést Mogyoródról vásároltam anno. Templom utca 25, ha jól emlékszem. Kovács tömítés készítő. Magas minőségű német alapanyagból csinálta. A kívánt vastagságot meg kellett adni (hány ékes). Soha semmi baj nem volt egyikkel sem, ajánlom. Ja és az ár harmada volt a Lajosmizsei cég által ajánlottnak.
Multkoraba érdeklődtem, valaki próbálta e már, hogy holegfuvoval befujni a hideg morornak, és úgy segíti e az indítást. Na, most kipróbáltam. Semmit nem segít. Ugyan úgy indul, mint előtte. Először izzitast nélkül próbáltam, csak a meleg levegőt fujtam be neki. Úgy semmi. Aztán izzitottam, de akkor még kb úgy indult mint ahogy szokott.
Köszönjük a megkeresést , noha szívesebben vettük volna , ha kevésbé elszomorító hírről hallunk . Bár -- én magam legalábbis -- értesültem magyarsanyikapitány aggasztó betegségéről .
Igencsak lehangoló, de ezen a fórumon ez elő-elő fordul , mert a mopedautókat jobbára idős és beteg emberek használják . Nagyon sajnáljuk , nyugodjék békében . Nekem nagyon kedves emlék a hozzászólásainak a vidám stílusa , egyedi színt vitt a fórumba .
Néhányan talán még emlékeztek rá, volt itt egy lelkes tag régebben, Magyar Sanyi kapitány, aki gyűjtötte a mopedautókat. Ő volt az apukám, aki sajnos 2020-ban hosszú betegségben elhunyt. A gyűjteményéből maradt példányok egy kivételével már újabb gazdára leltek azóta, egy kivételével. Ezzel fordulok hozzátok, hogy valakit érdekel-e, nálunk sajnos csak az idő eszi meg. Egy üres kaszniról van szó, Acam Nica, anyós oldali ajtó nélkül. Ha tudtok segíteni, kell valakinek, az alábbi teefonszámon elér engem: 06-70-624-5667
"még azt sem néztem meg,hogy a hütöben megvan e a folyadék /azért nem néztem meg mert meg sem fordult a felyemben"
Ez nagy hiba volt. Főleg egy régóta álló motorban kevés lehet az olaj vagy a hűtővíz, ezért ezeket mindig ellenőrizni kell az első indításnál - akár megveszed, akár nem a járművet. Ez alap kellene legyen...
Mert könnyen lehet, hogy az egyébként hibátlan motort a kevés hűtővízzel 2 napig használva Te tetted tönkre és a vízhiány miatt égett át a hengerfejtömítés, ami most már állandó vízfogyást okoz...
A különbség az árukban van, az egyik 15, a másikat láttam már 50 ropiért is. :/ :D (Érd) Meg kell próbálni onnan venni ahonnan ők is, azaz külföldről rendelni.
Ldw 502 hengerfejtömitést milyet vegyek, az utángyártott aluminiumot ,vagy egy victor Reinz tömitést,a jobb oldali, Reinz tömitést raktam be 2017 ben egy microcarba de sajnos eladtam ,nem tudom meddig birta. Köszönöm
Olyan büdös a víz, hogy megfájdult a szívem amikor beleszagoltam, mert rá kellett jönnöm, hogy itt van, a hiba forrása. Igen . Akár men yire furcsa, ez jó diagnosztika.
A szivattyú, meg a hűtősapka rúgózott szelepülése miatt, minden hűtőnél van közvetlenül leállítás után egy kis túlnyomás. Viszont 10 km - re a másfél liter az igen sok. Valahol csatlakozásnál, gumitömlőnél, hűtőnél stb. folyhat el a víz. Ha még könnyen idul, és nem túl gyenge, akkor más lehet a baj. A gázosodást meg todod nézni, ahogy Bakancs4 írta. Kotont kell szigszallaggal felerősíteni a hűtősapka helyére. Visszább sok írás van erről. Keressél rá, én nem tudom olyan részletesen leírni.
Ha hengerfejes akkor olajos, néha habzó trutyi lesz a vízben. A folyadékban a gáz büdös. Nem ismerem azt a motort, de biztosan nem a sapkáig kell tölteni.
Igen a z482 ugyan az a blokk, mint a lebutított z402. A másik hozzaszolonak, akinek eltűnik a víz a hűtőből, valószínű valahol kinyomja. Az egy jó feltételezés, hogy a hűtő sapkája, nem zárható rendesen, és a tulfolyonal kimegy a víz. Én, tettem az enyembe kiegyenlítő tartályt.