Keresés

Részletes keresés

krisz25 Creative Commons License 2007.02.06 0 0 184

OFF

Bandipilot, nyomnek Neked NC-bol (Raleigh/Durham) egy levelket ha nem gond. Termeszetesen Kalifornia es repules lenne a tema.

Krisz

ON

Előzmény: Bandipilot (183)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.06 0 0 183

Az utasok nem felnek amikor felveszed??? :)

Előzmény: kri.ara (182)
kri.ara Creative Commons License 2007.02.05 0 0 182
naná!
Előzmény: Bandipilot (181)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.05 0 0 181

 

Megvannak meg a krampusz-szarvaid amiket a Retro-ban hordtal?  ;)

 

 

pussz

Előzmény: kri.ara (179)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.05 0 0 180

Ahha, ertem... szoval akkor csak a stuvikra bizzak az egeszet... vegulis ertheto, hogy a pilotara a kabinban van szukseg, de mi van a cargo gepekkel. Mint mar emlitettem, en pl. cargozok es volt pl tobb eset is a Fedexnel, ahol a paraszt a jumpseaten ulve megtamadta a ket pilcsit es vegulis aliog birtak megfekezni a szutykot, de azert megoldottak. Egy masik fedex gep le is esett mert frankon atvette az iranyitast a "tolvaj".

Na mindegy, ez ellen ugysem lehet sokat tenni mert ha valaki nagyon akarja, akkor ugyis megszerzi az uralmat csak jol fel kell ra keszulnie es kesz. Az egesz rendszer ugy szar es ertelmetlen ahogy van, pl en (mivel on demand carrier vagyunk) az utasomat senki sem nezi at, nekem kell meggyozodnom a jump seat jogosultsagarol es ruhazatatvizsgalasnak kell alavetnem. Hihihi, csajoknak pezsgot szolgalok fel az uton :))) bocsi.... na szoval atvizsgalaskor el kell vennem toluk, kest, villat, ollot, minden sz@rt aztan beulnek a cockpitba 30 cm-re a crash axe (baleseti fejsze) -tol. Igy aztan van ertelme a bohockodasnak a beszallasnal...

 

Azert koszi az infot, ugy latszik Europaban nem annyira paranoiasak a gepelteritokkel kapcsolatban mint idekinn az USA-ban.

 

 

kri.ara Creative Commons License 2007.02.05 0 0 179
a kapitány utasítására a személyzet akár személyes szabadságában is korlátozhatja a problémát okozó személyt (ha tudja), és kérheti más utasok segítségét (akik természetesen nem kötelesek segíteni).

mi, mondom (csak stuvik, pilóták nem) részt kell hogy vegyünk ún. security training-en évente egyszer.

sokra nem megyünk vele, de ki tudja.
Előzmény: Bandipilot (174)
kri.ara Creative Commons License 2007.02.05 0 0 178
én nem tudok róla, hogy lenne.

azonban stuviknak van, kötelezően.
Előzmény: Bandipilot (172)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.05 0 0 177
off * Kár. Pedig elég csak visszaolvasni, ki jött ide és kezdett személyeskedni. Egyedül pedig nem tudom sértegetni saját magamat.. :-))) Téma lezárva. * on
Előzmény: égi mamma (168)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.05 0 0 176
ucsó sorban "még ha" akart lenni
égi mamma Creative Commons License 2007.02.05 0 0 175
Van ilyen program, nagyon komolyan hangsúlyt kap, évről-évre előveszik a kérdést a légiutas-kísérők felfrissítő képzése során.(Tanulnak kommandósoktól egyszerűen alkalmazhazható fizikai trükköket,  elméleti módszereket dühöngők lenyugtatására, és arra, hogyan válasszanak segítőket az utasok közül, hogyan állítsák maguk mellé az utasokat, stb.) Az európai (vagy inkább: a nálunk efogadott?) megközelítés az, hogy a cockpit crew azért van, h vezesse a repülőgépet, és az utaskabinban zajló semmilyen csetepatéba NEM avatkozhat be. Ezért lett kötelező a nagyobb gépeken a zárható páncélozott cockpit-ajtó. Ilyen esetben be kell csukni, és a renitens utas, eltérítő és egyéb furcsa alakok megfékezése a kabinszemélyzet feladata. Ez sokakban meghökkenést kelt, miért kell esteleg két jól megtermett férfinak három 52 kilós  lányra hagyni a balhés helyzeteket, de azért ha az ember jobban belegondol... Pilótákra a leszállásig szükség van... Bármilyen jogellenes esemény esetén, mivel az gyakorlatilag mindig utaskabinból indul, a légiutas-kísérők legfontosabb feladata, h megakadályozzák az elkövetők cockpitba való bejutását... Az álmos könyv szerint semmi jót nem jelent ha a cockpitban pilóták dulakodnak eltérítőkkel, még ma az előbbiek nagyon felkészültek is erre... :-)
Előzmény: Bandipilot (172)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.05 0 0 174

Nos, a hivatalos szemelyt ugy ertettem, hogy mint "rendfenntartasra kikepzett szemely" (law enforcement officer). Amellett, hogy a szemlyzet megfekezi az adott tamadot, nem biztos hogy ki van kepezve rendfenntartasra es tamadasok elharitasara. Pl. egy magyar gep fedelzeten a magyar torvenyek hatalyosak, a pilota beavatkozhat a jogellenes cselekmenybe de nem minosul hivatalos szemelynek es nincs is kikepzeve kellokeppen arra, hogy erdemben beavatkozzon. Ezen a tanfolyamon pontosan arrol van szo, hogy esetlegesen "karatezas" nelkul, gyorsan hatastalanitani az elkovetot, esetlegesen pszichologiai uton rabirni a "cselekmeny elkovetesetol torteno onkentes elallasra, vagy a jogellenes cselekmeny abbahagyasara" (bocs :) ).

En spec cargo gepen dolgozom, ott pl eleg konnyen lehet bejutni a pilotafulkebe, esetleg egy vadidegen ul a jumpseaten es ha megtamadja  a szemelyzetet akkor nem art tudni nehany hatekony fogast hogy gyorsan leszerelhesse az ember a tamadojat. Itt a kikepezes nagyreszben a lofegyver biztonsagos hasznalatara is megtanit, esetlegesen egy idegbeteg kessel fenyegetozik akkor hatasos lehet ha rafognak egy fegyvert.

Szerintem ha arra megfelelo szemely az adott flight crew member, akkor jo hatassal lehet a biztonsagra ez a dolog. Persze megvannak a veszelyei is a dolognak (ld hirtelen nyomasvesztes a gepen a lofegyver hasznalatabol adodoan, vagy vetlen loves, stb.).

Előzmény: UL. (173)
UL. Creative Commons License 2007.02.05 0 0 173

Sztem plusz kiképzés nélkül is hivatalos személyként léphet fel a levegőben a gépet vezető személyzet.

 

Nem is lenne jó,ha a cpt vagy sec.p elkezdene karatézni,boxolni a gépeltéritővel...nem is ez a dolguk,legfeljebb betekeri a 7500.t.

 

 

Erre pl az EL-AL.nál "airmarshall".okat alkalmaznak.

 

 

Előzmény: Bandipilot (172)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.05 0 0 172

Felig-meddig OFF:

 

Aktiv pilotaktol kerdeznem, hogy otthon van-e olyan program a pilotaknak, melynek soran kikepzik oket egy esetleges gepelteritok elleni fellepesre vagy magan uralkodni nem tudok utasok leszerelesere (onvedelem, fegyverhasznalat, vedekezes fegyverrel tamado szemely ellen, tamadok artalmatlanitasa, pszichologia, stb.) ?

Itt nalunk van egy un. federal flight deck officer program, melynek soran egy egyhetes kikepzesen vehet reszt a pilota, ezutan egyfajta hivatalos szemelykent lephet fel a gep fedelzeten, hordhat magaval fegyvert, stb. Csak kivancsi vagyok, mi a helyzet Europaban ezzel kapcsolatban.

Bandipilot Creative Commons License 2007.02.05 0 0 171
aaaaaaaaaaaaah! munkatarsainkkal!!! Nem tudok irni....
Előzmény: Bandipilot (170)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.05 0 0 170
helyesen: munkatarsinkkal :)
Előzmény: Bandipilot (169)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.05 0 0 169

Kedves UL!

 

Azt hiszem, hogy  - ha masban nem is - legalabb a munkatarsainkal es az alkalmazottakkal fenntartott viszonyainkkal kapcsolatban peldat vehetunk az amerikaiakrol. En azert peldalozok veluk, mert itt elek 6 eve es innen tudok aktualis peldakkal szolgalni. Elotte otthon eltem 24 evig es most is harok haza, van mit bepotolnunk ezert hoztam fel a jo peldat.

 

ui: amennyiben megtortent is az eset es ugy ahogyan azt Lyco eloadta, akkor sem fair ezt felhozni a nok alkalmatlansaganak igazolasara. Irasomban csupan erre kivantam reflektalni.

 

Udv.

Előzmény: UL. (163)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.05 0 0 168

Az az igazság, h nem a fiúknak céloztam a megjegyzést... Sorry.

Előzmény: Törölt nick (167)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.05 0 0 167

Igen, ez itt néha így szokás. Az urak részéről. Néha nincs jobb játékuk, se homokozólapát, se repellő a közelben... :-)

Igazából nem kell ilyenkor odafigyelni rájuk, elegánsan át kell ugrani az ilyesmit, de én elkövettem azt a hibát, hogy időt és figyelmet pazaroltam rá. Te ne tedd, ugord át! :-) Majd megunja... :-)

Vannak itt valahol méltó vitapartnerek is... :-)

Na, megyek aludni. Jó éjt!

S

Előzmény: égi mamma (165)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 166
Nem az a lényeg, hogy Amerikában hogy van, hanem az, hogy bárhol - akár igaz, akár legenda, akár féligazság, akár nem igaz - nem tisztességes dolog, amit tett, és - úgy tűnik, erre ő is rájött. Dícséretes önkritika, bár mindenki képes lenne erre.
Előzmény: UL. (163)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.04 0 0 165
Én kezdő "topikbanhőbörgő" vagyok, de határozottan megrémít, ami itt néha megy. Ez így szokás? Tényleg egymás kölcsönös sértegetése a cél? Abban semmi érdekes nincs... Pedig szócsatázni - megfelő keretek között - olyan jó tud lenni, nem? NEeemleheeetnee???
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 164

Hát, ha ennél komolyabb dolgot nem találtál, amibe beleköthetsz, légy boldog vele.. :-)))

és ha ez a fajta "szórakozás" téged boldoggá tesz, tegyed. :-)))

Én mindenesetre - veled ellentétben -azt a "kis olvasottságot" sem a fórum-hozzászólásokból szerzem. :-))))

A "szórakozásod" jellegéből és színvonalából viszont egyérteműen kiderül mindenki számára a valódi szintbeli különbségünk. :-)

Azt hiszem, már ennyi figyelem is sok volt neked. Keress más játékot! :-D

S

Előzmény: Galfi Gergo (161)
UL. Creative Commons License 2007.02.04 0 0 163

Kár volt baszo....ni,mert nem irt nevet,s amit irt,igaz volt!!Amerikában minden másképp működik,nem lehet  alapul venni.Mindig az amerikai példákat emlegetitek,de mi-a többség-itthon élünk,repülünk,dolgozunk....

 

 

üdv.ul.

 

 

 

 

 

Előzmény: Bandipilot (160)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.04 0 0 162

Nem vesszük el a játékaitokat! Csak szépen megkérünk benneteket, h osszátok meg velünk... Olyan ez, mint amikor az ember a homokozóban rászól a gyerekre, hogy a két lapátjából az egyiket adja oda a másiknak. Az morcog, rondán néz, de azért odaadja. Mert legbelül már a kétéves is tudja, hogy nem lehet mind csak az övé. Ugyanez megy itt felnőttesebb (??) verzióban... És jóval kisebb volumenben. Én tényleg el nem tudom képzelni, hogy az a pár  százaléknyi repülésben lézengő nő (nagygépes viszonylatban mintha 6 % világátlagot olvastam volna) mitől foszthatná meg a férfiak világát?

 

Amit a "fehéringes" repülés és a nők témában írtál, az meg annyiban hibádzik, h senki nem ezzel kezdi... Aki mostanában M.o.-n lány kéjelgésnél komolyabban repül, nagyrészt mindenki a régi MHSZ-es világban, vagy az azt követő "zavaros"-ban kezdte, és keccsölt érte eleget, hogy tovább jusson a tankolócső/olajoskanna korszakon. Hallottál Te már olyanról, h azért mert nő a vontató- vagy az eje.pilóta segédet kap maga mellé, aki majd odahozza a létrát, mert tankolni kell, meg este letörli helyetted az olajat, amit a röpzi kiköpött?

 

A matriarchátus visszaállítása pedig akkor lesz reális veszély, amikor megjelenik a Férfiak a repülésben" című topik! Addig meg mit izgultok? :-)))))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Miocsó (145)
Galfi Gergo Creative Commons License 2007.02.04 0 0 161
Azért megmutatom pár kollégának - hagy röhögjenek.
Kicsi szívem örömmel tölti el, ha magadfajta IQ-harcosokat is meg tud nevettetni :) És hogy tovább szélesítsem ismereteid nem túlságosan tág körét: a fenti mondatban "hagy" helyett "hadd"-ot illik használni. Megkockáztatom, az a nagyon kreatív és alkotó szakma, amit te űzől, nem igényel túl sok olvasottságot :-P
Előzmény: Törölt nick (149)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.04 0 0 160
Jooovan, Lyco baratom a hozzaszolasa torleset kerte a moderatortol, de mi nem kertuk az altalunk kozoltek torleset... Mindegy, ugyis targytalan mert Lyco visszavonta a hozzaszolasat... ez szep volt tole mindenesetre!
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.04 0 0 159

Heeeelohelohelohelohelo!!! Eltunt 7db hozzaszolas!!! Azonnal kerjuk oket vissza, mert igy ertelmet veszti a beszelgetes!

 

A 158. szamu hozzaszolasom Lycomingnak szolt.

Bandipilot Creative Commons License 2007.02.04 0 0 158

Tenyleg, en nem tudom, hogy repulsz-e vagy hogy milyen szinten "uzod a sportot". Erdekesseg keppen (egyaltalan nem kell ehhez igazodnod, trenyleg csak egy kis informacio) Amerikaban amennyiben pilotakent a munkahelyeden egy ehhez hasonlo megjegyzest tennel mondjuk a kapitanyodrol vagy az elso tisztedrol aki egy holgy, valoszinuleg az lenne az utolso napod a cegnel, vagy legalabbis mindent megtennenek a fonokeid, hogy eltavolitsanak vagy elvegyek a kedved a repulestol az o gepeiken. Persze, mindenkinek van velemenye a masikrol, mindenkinek vannak eloiteletei, ez az embernek szive joga. Az viszont az egyen helyzetfelismeresen es intelligenciajan mulik, hogy ezeket hol es milyen modon teszi kozze, mar amelyik kozzeteheto...

 

Bandi 

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 150

Idézem a "kolléganőt": kéretik nem általánosítani. :-)

 

Szerintem pedig mindenki válassza azt, amihez a legjobb képességekkel rendelkezik. Nem a kasztrendszerben élünk. :-))

 

Butaságot írtál.

Előzmény: Törölt nick (147)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 149

:-DDDD

A hozzászólásod valóban minősít. (Téged.) Megmosolyogtató.

Én viszont inkább folytatnám az érdemi párbeszédet - azzal, akivel lehet.

Téged meg a világért sem akarlak megingatni a hiedelmeidben. :-)

Nincs jelentősége. Ettől még a valóság nem változik.

 

De ha neked nincs jobb időtöltésed... :-))))

Szép álmokat!

:-))

(Ps: Azért megmutatom pár kollégának - hagy röhögjenek. :-D)

Előzmény: Galfi Gergo (146)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 148
Az attól függ, hogy miben kell kételkedni, és minek (kinek?)  kell ellenállni..   ,-)
Előzmény: égi mamma (144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!