Nos a legjobb az egészben hogy valószínűleg váltót is kell cseréljek mert "zörög" ... tehát ha tudok egy dhy motort már csak kérdés h a váltó megegyezik e ?... :)
A felfogatási pontok tekintetében gyakorlatilag az összes 1,9 D - 2.0 D és TD motorok stimmelnek a saját bak-öntényükkel, azonban TD motorok esetében a saját turbójuk valószínűleg nem fér el hátul. Sima szívó dieselből pl. volt a Xantia-ban 1,9 ami bemegy, vagy mondjuk egy DW8-as motor valamiből. (Partner, C15, Xsara 1, stb)
Aztán jön az a kérdés, hogy a féltengelyekkel, kipufogókkal mi van. Ott lehet, hogy lenne némi variálás, ezt nem tudom, mert nem csináltam még ilyen átépítést. Ha felmegy a saját váltója a BX-nek, akkor a féltengely-probléma feltehetően nem játszik.
Sziasztok érdeklődnék hogy diesel bx.be milyen PSA motorokat lehet be tenni ami egy az egybe bele megy ... "kicsit" veri az enyém az olajat d9b motorkód ...
Sziasztok ismételten BX tulaj lettem :) első körbe fékszelepet keresnék mert sehol nem tálalok :/ hamar le ül a feneke, szuszog is fékezéskor ... viszont kattogni se kattog a központi egység ...
Sziasztok! Elfogyott az alja a gépnek, és menet közben megrogyott a futómű felfüggesztése, így lábra állni már csak felső szerviz állásban tud. 1.9 szívódízel, elnyűhetetlen darab 350e km-el, kifogástalan hidraulikával, problémamentes műszaki állapotban, frissműszakis (nem tudom hogy tolta át a szerelő, nekem nem jelezte, hogy ennyire rongyos lett volna az alja), egyszezonos Toyo gumival. Szerkezetileg persze halott szegény, javíthatatlannak minősítették. Az óriási gondja, hogy Marosvásárhelyen tartózkodik, és én nem fogok trailert bérelni hozzá, mert nekem egy vagyon volna. Ha valamelyikőtöknek van lehetősége elmenni érte és elhozni, akkor annyi szállítási költsége lenne rajta, amennyiből megoldja, én meg bagóért odaadom donornak szívesen. Ha nem lesz érte senki hirtelen, akkor leadom egy itteni bontóba. Sajnos saját keretem nem enged semmi több lehetőséget. Érdekel valakit így?
Mopedautózunk , és ezeknek az autópótlékoknak a műszerfala így néz ki -- gondolom ismerős , több francia kiskocsiban van ez a műszercsoport :
Hátulról a sebességmérő műszer csatlakozási pontja ilyen :
Erre lényegében kétféle bovdenvéggel csatlakozunk :
Az eddigi nyomozások szerint ez a fajta csatlakozó a régi Citroen BX és Visa típusain található meg . Szeretnénk tudni , hogy ez valóban így van-e , mert az esetleges spirálpótlásoknál akkor fel tudnánk használni a könnyebben beszerezhető BX vagy Visa alkatrészeket . Ha valóban szereltek ilyen bovdenvéggel BX-et vagy Visa-t akkor melyik motorváltozatok melyik évjáratait -- legalább nagyjából ?
Igen is meg nem is. Én nagyon élveztem a bx-es korszakom, főleg amiatt, hogy sok mindnet meg tudtam javítani magam, ez nekem öröm volt és nem munka. Csak akkor mentem Fez kollegához és Kuksihoz, ha nem volt ingerületem vagy időm szép lassan magam elbíbelődni valamivel, mert pld kellett a kocsi sürgősen. Sokat tanultam tőlük is amit meg is köszönök nekik.
Abból a szempontból viszont nem hiányzik, hogy most egy c5-öt hajtok már 3. éve, az is hidrós, de ezen már nem sok mindent tudok magam megcsinálni. A diagolás és az elemzése nem az én tudásszintem ezen a téren, soha nem foglalkoztam ilyennel. A c5 már annyira bonyolult, hogy diag nélkül csak találgatsz hogy mi a baja. Viszont szeretem a c5-öt is, ez is citroen izig vérig. Ja és van légkondim ami bx-ben nem volt. :) :) :)
A bx-et azért kellett elengednem 17 év használat után, mert már egy csomó alkatrészt nem lehetett beszerezni hozzá a bontott alkatrészek meg vagy jók vagy nem. Sajnálom, mert nagyon jó autó volt, még ma is az lenne meg nekem, ha nem lenne ez az alkatrész gond.
Egy ideje gondolkodom én is,hogy benevezzek hozzájuk,de mivel öszvér a gépsárkány elhajtanának szerintem. Azért kíváncsi lennék a d6c a dfw motorvezérlöjével,lamdbaszondával, meg a peugeot 2l es változó hosszú szivócsövével a gépsárkány eléri e a 160pacit netán több is? Gyorsulása érzésre néha csalóka. Az 1.9tdi germán big smoke ok minden esetre izzadnak,mikor elözés után elkezdem mögöttük tolni én is.
Nekiindulok ma a 65km-nek. Motor szépen jár, felemel, gurul.
A szétszabdalt úton kicsit furán rugózik, csattog a jobb oldala, mikor belemegy valami gödörbe.
Benzinkúton felpumpálom a gumikat, nyomogatom, rugózik, de csak befelé, kifelé nem. Na ezmiez?, gondolom.
A maradék 60km lenyom. Továbbra is csattog, célnál újabb nyomogatás, rugózik, de kifelé továbbra sem, nem leng, csak megáll ott, ahonnan lenyomtam. Továbbra is: ?????
Olyan, mintha beragadt volna a munkahenger, és nem jönne kijjebb.
Aztán munka közben gondolkodtam, és utána hazainduláskor (mit tudtam volna tenni, ott nem hagyhatom) már sejtettem, hogy nincs ennek köze sem a minkahengerhez, sem a lengőkar-csapágyhoz, sem máshoz, csakis a lapos gömbhöz. Zéró rugózás jobb hátul (pfff de szar így), haza. Most meg gondolkodhatom, hogy hogy és mit. Az elsőket még csak-csak kicseréltem itthon, de a hátsóknak nem állok neki, biztos nem jön le olyan könnyen, mint az első.
Az egyik a Mesternél gyógyításon, a másik meg féltékenységében elengedte a nitrogént...