Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
háát, én 149.000.-ért is elvállaltam volna. Én is az "ezredes" ember vagyok, szerintem hányingert és kétoldali infarktust kap, ha meglát.
Szóval ennyiért még én is elintézném neked az én (!!) hátteremmel az OT rendszámot - feltéve, ha nem nagyon kuka a gép és a papírjai rendben vannak....
Tul. képpen velem is nagyjából ezt csinálták. Csak másképpen, de a lényeg ez volt.
Hogy megmutassák, hogy csakazért is ők a Kemény Jánosok....
Ismert a történet: a kocsit március közepén vettem a július kellős közepén bekövetekző szülinapomra. Saját magamnak. Naivul azt hittem, hogy egy külföldön érvényesen forglaomban lévő járművet nem lesz akkora hókusz-pókusz ennyi idő alatt tokkal-vonóval idehaza "honosítani" és a kívánt időpontban csak sikerül magyar rendszámmal felszabadultan forgolódni vele.
Hát nem sikerült. Igaz, kicsit másért nem, de a lényeg itt is a kibaszás, az erő- és hatalomfittogtatás volt. Semmi más.
Ha költő lennék, ezer féle képpen jellemezhetném, köntörfalazhatnám, de felesleges, mindenki tudja: amíg egy kiszolgált, nagyon múlt rendszerbéli katonatiszt irányítja küldetéstudatos bigottsággal a magyar veteránozás adminsztrációját, addig nincs nagyon kegyelem, józanság, segítőkészség. És nincs nagyon más, mint erőfittogtatás, hatalomvillogtatás...
(Ez még rosszabb azoknál, akik vastagon korrumpálódva saját zsebre játszanak. Mint pl. állítólag a magyar autópsort vezetésében. Azokat egyszer csak meg lehet buktatni az igazságszolgálatás révén, de egy megszállott, önjáró küldetéstudatossal nem lehet mit kezdeni.)
Unalmas, undorító, szánalmasan primitív szavak-mondatok ezek, de sajnos változatlanul triviális és aktuális. Mindíg.
És persze sajnos minősítére ezután is szükség lesz, főleg azoknak, akik nagy "adótartalmú" járműveket akarnak üzembe helyezni...
Hát igen, látni kéne a pontos súlyadó rendeletet és utána köpni egyet a minősítésre.
Anyira biztos, hogy kissgyuri is ott volt amikor a haverom vitte az autót és még neki sem ment a decemberi vizsga még úgy sem, hogy csak januárban kellene a papír róla.
Elméletileg 1 hüónap amire rendszám van az autón.
Szűken még így is meglehet a rendszám március közepére.
Csak kényelmesebb lett volna ha most megszemlézik az autót és január 2-án kiállítják róla a papírt.
...és a "hatalom" - bármennyire aprócska és jelentéktelen - az akkor is Hatalom....
És persze már megint a saját magunk választotta, saját érdekvédelmünk packázgat velünk, nem is elsősorban az állami bürokrácia....
De mi az, hogy 2007 januárjában NINCS is minősítés????? Idén is volt négy alkalom!!!
Megkérdeztétek a főtitkár urat és ő mondta, hogy nincs januárban dátum???
Habár: ha februárban végre lesz minősítés, akkor azéert márciusig el lehet a rendszámot is intézni - ha minden valóban jól elő van készítve.... Gonodlok itt a műsazki vizágra felkszítésre, előre bejelntett időpontra, az okmányirodán a származás ellenőrzés elvégzésére, ugyancsak előre bejegyztt időpontra...
De hát mostn me óhajtom lekezdeni leírni, hogy meniy idő alat tlehet egy rendszámot mondjuk Ausztriában elintézni.... Ez már nem az érdekvédelem dolga....
Megint a rugalmatlanságáról adott számot a mavamsz.
Történt, hogy egy 76-os kifogástalan állapotú autót meg sem néztek be sem engedtek a vizsgára mert csak januártól lehet, januárban meg nincs veterán vizsga, gondolta a tulaj naívan, hogy egy kis rugalmassággal megnézik az autót, forgalombahelyezve úgy is csak jövőre lesz.
Történt mind ez azért, hogy a gép biztosan rendelkezzen márciusi évadnyitóra rendszámmal.
Az autó egyébként bizonyíthatóan idén májusban betöltötte a 30. életévét.
Amikor anno a veterán topikban meghallottam, hogy léghűtéssel is volt, elmerengtem az ötleten... :-)))
De igazad van, kicsi, meg nem is farmotoros. Fene tudja miért ragaszkodok tudat alatt ehhez a hátsómotoros témához. Valahogy bármi megtetszik, két hét alatt lecseng.
Eszembe jutottak a képek, elküldtem.
DAF 33 profi. Megnézem milyeneket árulnak. Csak kíváncsiságképpen :)
Van ennek valami (elektronikus/hidraulikus/mechanikus) vezérlése, vagy egyszerűen a rugóerő ellenében az ékszíj által szétfeszített tárcsák szabályoznak automatikusan?
A DAF 66 (1672-75) az 55 (1967-72) külsejében (eleje) kissé módosított változata. Az erőátvitel ugyanúgy De Dion h. tengely Daf Variomatic erőátvitellel. A 66-osból volt kétajtós limuzin, coupe, kombi és kisteher. 1975-ben a Volvo vette át az üzemet, és Volvo 66 néven tovább gyártották a gépet, de már csak limuzin és kombi kivitelben 1980-ig. Az átvételkor már készen álltak a DAF 77 tervei, ez lett végül a Volvo 343. 1967-ig a DAF saját fejlesztésű 850 cm-es boxermotort használt, de 1967-től közös DAF-Renault fejlesztésű 4 hengeres soros motort. Ezt a Volvo is továbbb folytatta, pl. a 343-ban R12 (Dacia) motor volt.