Megválnék a képeken látható Észak csillaga könyveimtől. Elsődlegesen cserélni szeretnék más képes borítósra, még viszonylag sok hiányzik.
Ez a római számos egészvászon kiadás a fakulós könyvtesttel (3811 és 3813-ik hozzászólásban ugyanilyen példány van), egyszínű fehér előzéklappal, mint a Gottermayer kötések, de ez Franklin. Szép állapotban van kívül-belül, két apró szépséghibája a képeken is látható módon eltávolított ex libris matricák helye, illetve az első kötet hátsó borítójának a sarka.
A képes borítós könyvek tudtommal úgy készültek, hogy az eredeti könyvtest elkészülte után a nyomtatott képet rákasírozták. Úgy gondolom, ez a neten elérhető példány alátámasztja ezt az elméletet (magam még sosem bontottam szét ilyen könyvet).
Az általad talált könyv a képes Gottermayer kiadás, a kettő ismert képes kiadás közül az egyik.
Közbevetőleg megjegyzem, a topik nyitója kérte, hogy ne aprózzuk el más topikokba a régi földrajzi könyvek, útleírások témakörét, ezért hoztam ide ezt a sorozatot.
Most latom, az elozo komment idejere sikerult bejelentkezni a masik fiokomba :)
A kepen a bal oldali peldany mar ismert, a jobb oldali viszont szerintem uj. Mindketto Baktay - Kiralyfiak foldjen! A matrica az ismert peldanyban van.
Sajnos jómagam még csak három 2/3H kiadással rendelkezem, illetőleg az ovális logósok harmada is hiányzik még. Ha valamelyik fórumozónak lenne ezek közül eladó példánya, kérem jelezze.
szerintem kizárt, hogy 20-30 kötet lett volna a sorozatban, a Technika 1940/9. száma ezt irja a sorozatról, azaz a fellelhető 10 kötet alighanem a teljes sor:
"Harc a levegőért. 10 kötet. A Műegyetemi Sportrepüő Egyesület égisze alatt kiadta a Révai társulat. Budapest, 1040. Az emberi léleknek kevés két ehimnezia, a magasba, az ég azúrjába vágyik. Többezer éve ostromolja a harmadik himneziát, hogy lelke szárnyalását teste is követhesse. E harcot jóformán napjainkban teljes siker koronázta. Repül az ember, mert új horizontot akar, mert a lenyűgözi a közlekedés soha sem sejtett gyorsasága, mert a repülés harcot jelent az anyaggal, a viharral, az éjszakával. A tíz kötet mindegyike egy-egy himnusz, a repülés himnusza. A könyvek írói pióták, nők és férfiak, a repülés fanatikusai, sőt többek, hősei. A könyvek lapjairól a fáradságon győzedelmeskedő, tisztult lélek vallomásai csengenek ki és olthatatlan vágyat oltanak az olvasóba: elszakadni a rögtől s mindig feljebb emelkedni a magasba, ahol az ember küzd és lelkét vizsgálgatja. Vallomások ezek a könyvek, a repülés szerelmeseié. Szerencsés gondolat volt megszólaltatni a magyar aviatika szinte úttörő hőseit: Bánhidi Antalt, Steff Tibort, Magyar Sándort,akik a magyar repülés történelmi dokumentumait szolgáltatják az utókornak. Nagy érdeklődésre tarthat számot Svachulay Sándor könyve, amelyben a rovarok és madarak repülésének titkait fürkészi. Eszünkbe juttatja azt a páratlan modellbemutatót, amelyen a Műegyetem aulájában volt módunkban gyönyörködni. A külföldi repülőirodalom gyöngyeit képviselik Pluschow, de Saint-Exupéry, Lindberghnéés a repülőhalált halt Earhart Emílianaplói. Az olasz háborúk repülőküzdelmei szövődnek bele Lucio d’Ambraés ValentinoTocciregényébe, illetőleg naplójába. Felvetheti valaki, hogy nem unalmas-e a tíz repülőkönyv egy csomóban, hogy egyik jobban lebilincseli az olvasót a másiknál. Nem szürke köznapi emberek írták, nem útleírást írtak, hanem érdekes, harcos lelküket tárják ki előttünk a levegő, a repülés szerelmesei. E. F.z.