Lehet hogy nem jó kérdés, és valahol a Facebook-on van rá válasz, de még futottam bele. A 8235 411-es C50-es az a C02-407-es lenne vagy másik, mert 407 szerepel benne és belső csapágyasnak tűnik. Ha nem az akkor mi? És mi van 407-essel?
Szinte már teljesen kész van a vasúti pálya a Dorottya utca és Majláth között, minden sínszál össze van csavarozva/hegesztve, az ágyazat szépen elterítve és a pálya is beszabályozva, csak a végállomáson van egy olyan kitérő (az ütközőbakhoz legközelebbi), ami még mindig nincs hozzákapcsolva a váltókarjához.
Viszont a pálya mellett a munka még nem állt meg. Mártabánya közelében ástak egy nagy gödröt a vízelvezető közelében, ide építenek valamit a földbe; illetve innen nem messze az egyik kapubeálló vízelvezető árok feletti átjáróját elbontották, mert teljesen átépítik. Zajlik a kapubeállók átjáróinak betonozása is, de ránézésre ez csak ideiglenes betonozás lesz. Elkezdték építeni a járdát az új Diósgyőr megálló peronjához is, ehhez átépítenek egy vízelvezetőt, és régebbi, kocsibejárónak használt betonlapokat is felszednek.
Elkészült a gömbsüvegsor is a temetőnél lévő szakaszon, de... Én úgy gondoltam, hogy a gömbsüvegsorral végig választóvonalat építenek a vasúti pálya és az út közé (értelemszerűen a kapubeállók szabadon hagyásával), de itt ez csak részben valósult meg: ahol közel vannak egymáshoz a szomszédos kapubeállók, ott valóban ez történt, de ahol nagyobb távolság van a szomszédos kapubeállók között, ott csak a kapubeállók sarkaihoz raktak néhány betoncicit, a köztük lévő távon nincs; illetve van egy olyan néhány méteres szakasz is, ahol a gömbsüvegsor messzebb került a vasúti pálya szélétől; sőt, raktak pár darab betoncicit olyan helyre is, ahol nincs is út a pálya mellett... Érdekes megoldások...
A pálya mellett eddig tárolt régi sínszálakat is elszállították.
A tegnapi napon az utolsó sínszálat is beépítették, így már teljesen új, összefüggő vasúti pálya van a Dorottya utcai végállomás és Majláth telep között. Természetesen a pálya még nincs végleges állapotában: az utoljára elkészült szakaszokon még nem teljes a kavicságyazat, és több helyen még nincsenek a sínszálak összecsavarozva/hegesztve (a végállomáson van olyan kitérő, amihez még nincs bekötve a váltókar), és hátravan még a pálya beszabályzása is, illetve az útátjárók, kocsibeállók végleges aszfaltozása, valamint nem vezet járda az új Diósgyőr megállóhely peronjához, stb..
Úgy néz ki, hogy a villamospálya mentén épített gömbsüvegsor megjelenik a kisvasúton is: a Diósgyőr megállóhely közelébe néhány raklapnyi "gömbcicit" hoztak, valószínűleg a temetőnél lévő közös út-vasút szakaszon fogják beépíteni.
Már több mint egy hete, hogy elkezdték az új pálya fektetését az Előhegy utca végállomáshoz legközelebbi útátjárója és a temetői szakasz közötti részen, így a Dorottya utcai végállomás és a Fülepp utcai útátjáró között összefüggő, új vasúti pálya van, de még nincs végleges állapotban.
Nagyjából ugyanekkor elkezdték a pályafektetést Mártabánya felől a Fülepp utcai útátjáró felé is, de itt eleinte csak egy rövid szakasz épült meg, mert még a vizesárkot is csinálták, de mostanra már az árok elkészült, folytatódik a pályaépítés, a hétvégére már valószínűleg elérnek az útátjáróig.
Mártabányánál egy vizesárok keresztezi a vasúti pályát, az árok felett a két sínszálat két acélgerenda tartotta alá. Ezt elbontották és betonlapokkal befedték a vizesárkot, így már hagyományos pályát tudtak építeni az árok fölé.
Még a múlt héten elkezdték az új pályát fektetni a Fülepp József utcai kereszteződéstől (az útátjárót is felújították) az új Diósgyőr megállóhely irányába, valamint a temetőnél, az Előhegy utca és a vasút közös szakaszán. Ez a két rész mostanra összeért, de még nincs végleges állapotban. Mártabányától ástak egy új vizesárkot Diósgyőr felé, ezt a Fülepp utcai kereszteződés előtti szakaszon új, előregyártott betonelemekből építik meg. Mártabányánál a vizesárok kiásásának a helye és mélysége is azt mutatja, hogy ez a megálló megszűnik, ahogy erről korábban már volt szó.
A korábban elkészült szakaszokon az útátjárókat ideiglenesen lebetonozták, az autóforgalom miatt, viszont ezeken a szakaszokon sem végleges még a munka: több helyen, még a Dorottya utcai végállomás területén is vannak olyan sínszálak, amiket még nem csavaroztak, vagy hegesztettek össze, de már van ütközőbak a végállomás végpontján.
A tegnapi nap folyamán kicserélték az Előhegy utca végállomáshoz közeli forgalmas útkereszteződését (sajnos egy csőtörést is sikerült összehozni), ezzel a Majláth-Dorottya utca közti szakaszon az utolsó régi síndarabot is kiszedték.
A mahócai vonal járható vonattal? Mert a vasúti átjáróban igencsak zörögnek csattognak a sínek. Szemmel láthatóan erősen elmozdulnak ha áthalad valamilyen jármű.
A felújított (hibridizált) Mk48-asok és a C50-es előre előre(hátra) nem kap pályaszám táblát (matricát, festést)? Vagy gyöngyösi módon maradnak?
Az utóbbi napokban a pályafelújítás elsősorban az Előhegy utcával párhuzamos szakaszon zajlott: kiásták a régi ágyazatot, és lassacskán elkezdték az új ágyazatot leteríteni. A új "Diósgyőr" megállóhely peronja teljesen elkészült, és a végállomáson is már csak apróbb simításokat kell végezni. A végállomás utáni ív is kész van, innen elkezdték folytatni a pályaépítést az Előhegy utca irányába. A Majláth és Mártabánya közti szakaszon nem sok minden történt, itt főleg a pálya beszabályozása van hátra.
Azokat az útátjárókat, ahol már kicserélték a vágányt, még nincs új útátjáró építve, csak fel van töltve teljesen zúzottkővel. Mostanra már csak két útátjáróban van még meg a régi vágány: ebből az egyik a végállomás utáni második útátjáró (ennek a kibontása nem lesz egyszerű, mert ez a legforgalmasabb útátjáró a városi szakaszon), a másik meg a Fülepp József utcai.
Már a majláthi teleptől a Dorottya utca felé is elkezdték az új vágány fektetését: a Baráthegy utcával párhuzamos szakaszon már lerakták a betonaljakat és rájuk csavarozták a síneket, de zúzottkővel még nem töltötték fel. A Dorottya utcai végállomás nagyjából elkészült, a négy új kitérőt beszerelték, zúzottkővel is elkezdték feltölteni az új pályát, de néhány sínszálat még nem csavaroztak össze és még nincs ütközőbak (vagy más) a vágány végén.
Diósgyőr megállóhely elköltözik: egy új peron épül az Előhegy és Béke utca kereszteződés után Majláth felé haladva a bal oldalon. Mártabánya megállóhelyhez még nem nyúltak, ott még csak a régi pályát szedték fel és kotorták ki a régi ágyazatot.
A fényképek pár naposak, azóta már leterítették az új ágyazatot és mindkét vágányt elkezdték lefektetni, ami másabb lesz, mit volt: a peron melletti vágány hosszabbodik kb. 40-50 métert (nagyjából a Szinyei kereszteződésével egy vonalban fog visszacsatlakozni a másik vágányba), és a két vágány között nagyjából félúton lesz egy új vágánykapcsolat. A végállomás utáni ív is mélyebbre kerül.
Elvileg Május végéig tart ez a vágányzár. Garadnáról indulnak (már szét is szedték) és jutnak, amíg jutnak. Elvileg elő van írva, mely időszakokban, mely szakaszokon dolgozhatnak. A menetrend pedig majd az utasszámtól függően változik (jelenleg ez is sok, nincs utas).
Meg is hirdették a rendkívüli menetrendet, eszerint Lillafüred és Garadna között várhatóan május végéig nem járnak vonatok. Ez vajon azt jelenti, hogy addigra végeznének is a munkákkal (legalábbis ami a pályát illeti)? Terepviszonyok tekintetében elég kedvező szakasz.
Ha ez a lezárás tartósabb, akkor tényleg mehetne Mahócára is akár hétvégén 1-1 pár vonat.
Ezt még volt szerencsém élőben látni, valamikor a 80-as évek elején. Használaton kívüli teherkocsik álltak rajta. Úgy sajnálom, hogy nem fényképeztem akkoriban...