Van egy Qashqai 1.4 benzines autó, 3,5 éves, a motortérből erős sípolás percegés hallatszik már gyújtás alatt is álló motorral meg álló klíma/ ventillátor rendszerrel. Olyan mintha nagyfesz trafó sípolás/percegés lenne. Valakinek ötlete? A mellékelt fotón látható az alján levő DC és AMX feliratú fémre csavarozott valamiből jön a véleményem szerint. Egyenlőre nem tudtam lehúzni a csatlakozót mert még meleg a motor, és szűk a hely, alig lehet hozzáférni. Persze az is lehet hogy nem onnan jön, de egyenlőre ez a tipp. Ez a beszívó ágon van. Tudja valaki mi célt szolgál és mi a neve? Ja és az autó egyébként normálisan üzemel.
Sziasztok azt szeretném kérdezni 2000 rés dízel öszkerekes automata váltós nissan qashqai jön hol kel utántölteni az automata váltó olaj át mert egy kiss motroson látni lehet hogy a hütö és amotor között van egy kupakos csö és azon kell utántölteni de a miénk e ijet nem találtam köszönöm a válaszokat
Segítség kellene. Van egy Qashqai, 1,6 Dizel, 2014 évjárat. Azt írja ki a műszerfalra mint hiba : chassis controll system fault. Találkozott már valaki ezzel?és a legfontosabb, mit lehet kezdeni vele?
SZIA. igen a porlasztó be lett vizsgáltatva, és hibátlanul működött. mi is akkor kezdtünk gondolkodni. utánna felcseréltük őket, ahogyan te is írtad, de akkor is az 1 est adta be. utánna már teljesen nem tudtuk mi van. kimértük a vezetékeket, de minden rendben. akkor gondoltunk a motorvezérlőre, de azt ugye nem tudjuk hogy hibás lehet e vagy sem. géppel néztünk porlasztó mért értékeket, és elvileg teljesen normálisan működik mindegyik. mégis beírja azt a ..... 1es porlasztót. utánna írtam ide, hogy hátha valakinek lehet valami jó ötlete, vagy egy tipushiba, vagy ilyesmi, mert már nem tudom hogyan tovább. amúgy az autó működik, megy rendesen.
A másik dolog, hogy a nem gyári diag nem is megbízható 100%-osan,vannak típus specifikus kódok, amiket csak próbál társítani vmivel, vagy éppen adja ezt a 242F kódot. Ami ha minden igaz szintén a dpf lerakodására utal, de okozhatja hibás szenzor, kipu gáz hőmérséklet érzékelő, vezeték szakadás, zárlat, hibás légtömegmérő.
Minden bizonnyal összefüggenek, sztem rossz az injektor az telíti a szűrőt. Ki lettek szedve padon bevizsgálva, vagy honnan tudjuk, hogy tuti jó? Esetleg felcserélném az első injektort egy másikkal, mondjuk a 2.al. Ha megy a hiba át arra a hengerre, akkor már van egy gyanúsított. Ezen kivűl még ezer más dolog is lehet, mechanikai hiba az első hengerben, hibás nyomásérzékelő szenzor a dpf előtt, mögött, stb.
szia. a regenerációt géppel elindítottuk, végig is csinálta ami 40 perc volt. amit nem értek, hogy miért írja az 1 es henger befecskendezőt. (P0263) szerinted azt is azért írhatja be mert a részecskeszűrő tegyük fel telített? vagy a a részecskeszűrő, és az az 1 es henger befecskendező probléma az telesen különálló hiba?
Próbálj meg kényszer regenerációt indítani, vannak feltételei, nézz utána, nehogy felgyújtsd az autót. Ha nem megy, menj ki főútra ahol legalább félórát tudsz egyhuzamban emelt fordulaton haladni. Előtte motorolajat ellenőrizd nincs e már tele gázolajjal a sok sikertelen regeneráció miatt. Ennyi kb amit te otthon megtehetsz és nem kell hozzá komoly diagnosztika.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Nissan / Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Van egy QQ 2.0 dci 4 WD. Összevissza kigyullad az ESP lámpa és nem gyorsul az autó. Igy is bőven megy 100 felett, de nem tapad az ember az ülésbe, mintha nem müködne a turbó. Egy hozzálrtő megnézte a hibakód kiolvasást, de nem talált semmit. Azt mondta a komputer nem kommunikál a motorral. Van vagy volt-e már valakinek hasonló gondja. Esetleg tapasztalat? Köszönöm a segitséget!
Bocs,hogy ide pofàtlankodom,hátha tudtok segíteni nekem.Megane 4 1,2tce 130le tulaj vagyok.Ha jól tudom a qashqai is van ilyen motorral szerelve.A gondom a következő lenne,városban 50-60km/h temponál egyenletlenül jár a motor rángat(pulzál) ill.aautópályás használatnál 120-130km/h tempónál folyamatosan (itt már erősebben)rángat.A márkaszervíz nem tudja megoldani 6hónapja járok vele folyamatosan szervízbe.Cseréltek már ,befecskendezőt,üzemanyagszivattyűt,első-hátsó lambdaszondát,de nem oldotta meg a gondom.ARenault Hungária és a márkaszervíz szerint ennek így kell működnie én ezt nem tudom elfogadni mert az autóm nem volt ilyen.Esetleg valaki találkozott már ilyen jellegü problémàval?Az autóm 2018 -as 50000km.
Szertném kérdezni2013 qashqai hátsó ajtókból nagyon csepeg ki a víz talán a külső műanyagból jön az ajtó alatt az apró lyukakat meg tisztitottam mit tudok még tenni. Köszönöm hátha van valami jó ötletetek.
Attól, hogy lesz egy 6. fokozatod nem fogja megoldani a problémádat mivel az egész váltóáttétel változik így a gépjármű a többi tartományban sokkal gyengébb lesz és ugye ahogy tapasztaltad most sem egy űrhajó. Az 1.6 francia váltó helyére nem valószínű, hogy fel fog menni a 2.0 japán váltó.
Továbbá a váltó, kuplung és az egyéb alkatrészek beszerzése, főleg a munkadíj annyiba lesz, hogy egyszerűbb eladni és venni 2.0 autót.
De ha sikerrel jártál írj kíváncsi vagyunk a tapasztalataidra.
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy egy 1.6 benzines Nissan Qashqai 2009 évjáratú 5 sebességes váltóból, hogyan lehet hat sebességes váltót csinálni. A váltó csere is érdekel. Lényegében minden megoldás érdekel. Előre is bocs a hülye kérdésért. Köszönöm a válaszokat.
Autó vásárlás előtt állok, nagyjából 2 típus között vacillálok, a 2015-16os QQ 1.2T és a Vitara 1.6 között. Kérlek segítsetek.
Múltkor megnéztük mindkét típust, nem vitás hogy a QQ sokkal jobban néz ki és kényelmesebb is, ugyanakkor még nem volt és félek a kis köbcentis turbótól, elsősorban a javítási és fenntartási költségeitől.
Mit lehet ezekről tudni? Milyen időközönként kell hozzányúlni és mennyibe kerül egy szerviz? Vezérlést milyen időközönként kell cserélni? A turbó meddig bírja? Mennyi a javítása vagy cseréje? Milyen plusz költségekkel kell számolni egy sima szívó motorhoz képest?
A renault szervízek is fogadják az autót vagy csak kifejezetten nissanhoz szabad vinni? Bele lehet futni valami extrém kiadásba?