A 4400 cm3-t nehéz überelni ,a lóerő nem minden ! 145-ös kalapácsos szárzúzó a Dong-Feng motoros 304 tipusú 35 loves erőmű belehalt minduntalan, a nádasban még a terep 1-et is elkérte ,de kiszórni már nem tudta ahhoz nem volt ereje ! A zetor a 30 lovával 2X annyi cm3-vel még a szijj is lefüstölt róla de a motor nem vette észre az csak tekerte ! Negyed gázon ledaráltam de a szijjakat utána cserélni kellett ! Az is nagyon számít az ilyan munka gépeknél hogy a hátsó kiszórás mennyire gátolt vagy kitudja szórni akár a földet akár a füvet ! A japán talajmarót jobbára a sáros vizenyős rizsföldekre tervezték ,nem ragad be . Az itteni marók ha sáros akkor képes magára szedni a földet, de a kölönféle gyökereket ,madzagot ,műanyagot is ,ezeket rendszeresen le kell szedegetni ,főleg a nedvesebb földekben jellemző hibájuk . Az sem mindegy mekkora átmérőben dolgozik a maró henger, a nagyobb mélyebben tud, a kisebb átmérő sekélyebben, a tekerős erők is a nagyobb átmérő nagyobb erőt kíván . Kis gyakorlattal meni fog majd ez ! Érdemes rendszeresen meg állni vele és alánézegetni mit szedett magára ! Mindenféle szemetet találtam a zúzóval is meg a kapagéppel is a kövektől a drótig ,villany kábelig ,fadarb ,nyers gyökerek ,tárcsa darab !
Kérdezted,milyent-példát irtam-nem a könyvből,hanem saját tapasztalatból.Bolgár talajmaró-anno az átkosban nem nagyon volt mindenféle nyugati csoda-volt a Bagod által gyártott talajmaró,meg volt a bolgárok által gyártott talajmaró.ez az utóbbi volt 160 cm-ez volt a kicsi,meg volt a nagyobb,az 2m szélességű volt,a kicsi a T-25 méretű,a nagyobb az MTZ méretű traktorokhoz volt használva. FN talajmaró volt a bolgár talán..komoly felépitésű,méretéhez képest elég erős szerkezet volt,nem a mai japános könnyű csodák.. fogaskerekes hajtás,4 fokozatu áttétel lehetőség,olajban forgó oldalhajtás,mankó kerekek-eléggé eltalált szerkezet volt-szerintem..
Ez az általam ismert bolgár kétméteres szerszám kérte az ötvenes MTZ erejét,méretét-tehát,ha ilyenben gondolkodol,felejtsed el az 1300 ccm-es japán gépet-mert fizikailag vinni sem birná,nem hogy dolgozni vele..
Nem csak a lóerő a lényeg-kell fizikailag egy stabil bázis a szerszámhoz-és az a traktor.Kereszt és hossz stabilitást-főleg nem alföldi sik területeken-szintén figyelembe kell venni..
1300 ccm-es motoru traktorhoz talán egy könnyű épitésű ,japán stilusu,talán max 120 cm széles talajmaró való-a traktor talán 20 lóerő,sem nem széles,sem nem hosszú gép-tehát a tul nehéz talajmarót emelgetni..nem szerencsés.
Van az ismeretségemben jó pár japán,kinai,indiai,olasz modern traktor..kisebb,nagyobb,mindegyikre igaz-hiába a "nagy"lóerő a kicsi motorban-egy ilyen ötven lovas gép sehol nincs vonóerőben,stabilitásban egy papiron ugyanakkora tudású ötvenes MTZ-vel..láttam,tapasztaltam,nem egyszer..más világ,más számok,más a valóság.
Csak azért hoztam példának az ötvenes MTZ-t,mert az eléggé elterjedt,ismert,használt gép.Nálunk.Amennyiben "nyugati"vagy japános traktorban gondolkodol,hasonlitva az ötveneshez-legalább nyolcvan,de inkább kilencven lovas kategoriát kell nézned.Nem csak a motor miatt.
Talajmaró csak egy gyüjtőnév-van olyan kialakitású késsel szerelt,ami szépen teljes szelvényben átvágja a talajt,a kések egymáshoz képest átfedéssel vannak-van olyan,aminél a kések alig vágják át a talajt,átfedés nincs,inkább átmozgatják,megvágják és oldalra is löködik a földet-ez utobbi stilus a japáni forma gépek megoldása.Ez a japáni gép lazább földben jobb,maga a gép szerkezete is könnyebb épitésű,és kisebb erő igényű,mint a teljes késű verzió.
Erő igény-bolgár két méteres,átfedős késsel,560-ban hajtva,kb 120 tengely fordulattal,max 12 cm mélyen szántás után használva bőven elég az MTZ-50 nek.Mint vinni,mint hajtani..elég neki..mondom,szántott kötött földben.Szántás nélkűl,gyeptörésben,csak lazitott talajban max 2.fokozat-és erőlködés..hektár méretekben felejtős-motor,tlt,kardán gyilkolás..
Zetor 50Superen,5611-en próbáltuk ezt a bolgárt-de sehol nem voltak..
És mondom,nem a leggyosabb fokozatban volt..a talajmaró váltója..
Kardánra meg mindenképpen nyomatékhatárolót tenni..
Nincs komoly elképzelésem arról, hogy mi is az ideális gázlómélysége egy talajmarónak, de arról sincs fingom, hogy egy traktornyi széleségű talajmaróhoz mennyi erő kell.
Az attól fübb amitől lóg ! Ha nem kézeled hogy 30cm mélyen át tudja kapálni és maradsz a 10-12cm mélységnél simán viszi ! A kínai csoda is evitte nálam a 150-es marót az 1300 cm3 motorjával ,és szépentette a dolgát !
Nincsen nekem semmi becsípődésem, max. a régi és egyszerű technika iránt. Autóm is csak mechanikus adagolós van (jó, a frissen vásárolt, 21 éves Renault Scenic-ben az 1.9es Dti motornak már valami elektronyos vezérlésű adagolója van).
Tegnap volt egy nagyon izgalmas napom, végignéztem tőlünk északra vagy 2 tucat traktort. 2 darab Ebro (spanyol gyártmány, 60 lóerő, Fordson Super Major vagy Ford 5000 licensz), pár darab Same (olasz léghűtésesek, részben Deutz motorok), pár Fiat (csak ezek mindig drágábbbak 20-30%-kal, ráadásul mindenki román UTB alkatrészekkel javítja őket, nem beszélve a közel javíthatatlan Bosch köradagolóról - nem a CAV-ról beszélek), illetve egy-két International (meglepően könnyen indultak, akárcsak az Ebro-k).
A szervízigényesség egy nagyon izgalmas dolog.
Ha esetleg lenne pénzem venni egy garanciális nyugati gyártmányt, esetleg az adna komolyabb bizonyosságot. Egyebekben én azt látom, hogy olyan nincs, hogy traktoron nincs szerelnivaló.
Most azon töröm az agyam, hogy egy 45 lóerős International vagy egy 60 lóerős Ebro legyen a nyerő. Ezekhez már hozzá tudnék venni azonnal egy talajmarót.
Esetleg van egy felújított motorú Ferguson 35 lóerővel (nagyon szépen indul és nagyon szépen megy, illetve igen kényelmesnek hatott viszonylagos kicsi mérete okán), csak épp azon fosok, hogy a másfél méteres talajmarót hogy vinné.
Ezt az MTZ nem igazán tudja elmondani magáról hogy ,legalább használható lenne az alkatrészei ! Ez ma esett meg velem ,meg az elmúlt napokban ! Az olajnyomás mérőm ami MTZ -be való elromlott ,de már tudtam hogy cserés lesz ,még a nyáron vettem újat bele ,de kikötésem volt hogy adjanak hozzá jeladót is ,hát azt nem tudott a kereskedő adni ,mert volt neki csak ember nincs aki megmondja melyi melyik órához való ! Eljött a csere ideje hát még az elektroműszerész haverom is kevés volt hozzá hogy kitalálja hogy a fenébe működik ,a jeladó az nem jeledó volt hanam az olajnyomás lámpa gombája ,még csak nem is stimmelt ! Elmentem a boltba na mondom veszek másikat ,vettem is ,szuper volt 3 bárról indult a vadi új óra ,úgy vágtam földhöz csak úgy szálltak a darbjai ! Na majd veszek a neten egy normális olajnyomásmérőt na nem találtam még a mechanikusból is csak amit a kukába dobtam hitvány szemét létezik ! Úgy adtak egy ezerévest hogy még is lássam hogy van-e olajnyomásom ! Meglehet hétfőn talám Miskolcon tudok venni hozzá egy épkézlábat amihez van adóm is ! Az MTZ alaktrész, az egyenlőre ha volna alternatívája soha se vennék 16000 forintért vettem órát meg csöveket hozzá és egy ócska órát tudtam beszerelni ,több óra káromkodással ! Ennyi !
Üdv. Marhadoktor! Ha már megvannak a földműveléshez szükséges eszközök, már ahhoz mérten válaszd ki a megfelelő traktort. Ilyen régi traktorokkal már nem éri meg dolgozni, maximum nagyon hobbi célból, mint alkatrészellátás, s szervízigenyességük miatt.MTZ -re a csípő protézis miatt nem esik a választás? De ha ezek a traktorok vannak becsipődve, azokkal jobban esik dolgozni is az embernek, de a velejáróját is el kell akkor fogadni.
Ide jöttem be egyet, aszongya az álmoskönyv hogy ebben a fórumban komoly traktorszerelős tudás halmozódott fel.
3 évvel ezelőttig egy 3011-es Zetorom volt Somogyban (itt érdeklődtem valamikor Zetorom komoly megbuherálását illetően, ). Azóta visszajöttem Csángóföldre (lett két csípőprotézisem közben).
Most újfent traktor beszerzésével játszom, kicsit nagyobb költségvetéssel.
Eddig a Veterán traktoros fórumban beszéltem a jóemberekkel, de lassan már csak kavicsos1964 elvtárs válaszol, kicsit kihalt az a hely.
Vele sokat beszélgettünk, mire is adnám ki azt a közel másfél millió forintnyi összeget amit trakira szánok. Inkább kevesebb, de tudjunk nagyot álmodni.
Eddigi lehetőségek: Fiatok (sokat hoznak be belőlük olaszból), léghűtésesek (Same, Deutz), a régi John Deere-ek nagyon tetszenek, erős becsípődésem van (pedig körváltósak a nyavalyások, ámbár kavicsos elvtárs szerint otthon szerelhetőek, ezért érdekes lehet elgondolkodni rajtuk).
Vannak még : McCormick, International, David Brown, Lamborghini, Carraro (szintén léghűtéses tán).
Ami biztos: ezek legalább 50 éves trakik, az alkatrész ellátás nagy kérdés. Mindenki azt mondja hogy a John Deere alkatrészei erősen drágák.
Nekem családi gazdaságba kell, javarészt szántás, talajmarás bő 4-5 hektáron lesz a legdurvább munka. Dombos vidéken.
Összkerékhajtásra viszont nem lesz most pénzem (2 hengeres, 20 lóerős trakit nem veszek, akármilyen 4x4-es is). Maximum utólag rárakok terepes első hidat.
Inkább egy hodromotor, a színéből leginkább egy Rába 180-as ventillátor meghajtó motort nezek ki belőle pl . Hidraulika szivattyút én ilyen alakkal még nem láttam semmin sem .
A W-ot nézd és vidd magaddal a régit hogy lásd hogy stimmelni fog -e ! Ez a legbiztosabb módja ! A kereskedő semmihez sem ért csak árulja ! Most szívtam meg épp a köcsög olajnyomásmérővel ,minden stimmel csak a bekötése egész más rendszerű és a gombát nem tudja senki melyik való hozzá !
Érdeklődni szeretnék hogy létezik olyan erősebb generátor ami átalakítás nélkül, vagy csak nagyon kis átalakítással felmenne a gyári helyére? Zárlatos lett a generátorom, visszaraktam a régit ami már rosszabbul tölt de ha van rá mód tennék fel valami erősebbet. Előre is köszönöm a segítséget!
Ha sokáig tapsol,rángatózik az eleje és nem csinálnak vele semmit,akkor ez az eredménye. Tsz ben az állattenyésztős traktorok voltak mindig mostoha gépek,na azoknál volt ilyen,amikor silót hordtak be,a kormány meg jobbra balra járt egész szezonba a pilota kezébe. Egyszer csak leverte a fogakat az ívről. Lehet a kollégának is ilyen a problémája.
Anyag hiba!Nincs ott akkora feszítés,a munkát a munkahenger végzi!A csigatengellyel te nem bírod eltörni,annak csak az a szerepe,hogy támasztja a csigát,hogy rá tudd húzni a vezérlő kocka szelepeire, a támcsapágyat!
Hali. Én 550-es órát láttam 892-ben anno. Szerintem nem akartak másik órát fejleszteni a nagyobb gumik miatt, annak meg a tlt pontja jó helyen van. Fordulatmérőt kell figyelni, permetezéskor és jó lesz az.
Sziasztok Olyan kérdésem lenne , hogy vettem egy mtz 892-est (szöghajtásos) 2001-es évjárat. Na az a kérdésem , hogy olyan óra van benne mint a 82-esbe tx - 135. Jó ez bele ? vagy a régi tönkre ment és egyszerűen csak ezt rakták bele? azért itt nagyobb a gumi stb Motor fordulat sem 2200 stb stb Nem mértem még meg menet közbe mennyit csak, de nekem gyanús. 1-2 km/h is sok mondjuk permetezésnél. Válaszokat köszönöm !!
látom nem nagyon él már ez a fórum és nem válaszolnak,próbálok rá választ adni,de nem egyértelmü soha az ok okozat . Ha 82es a traktor,akkor sokkal jobban remeg az eleje,mint a sima mezitlábasnak,pláne ha országúton sokat használod. Emiatt oda vissza remeg a fogasív és sokkal jobban lekopnak a fogak. A mai utángyártott alkatrészekkel meg már ez sajnos mindennapos lesz. Régen a gyárit is leette a tszben ,amelyik aszfalton járt.Vagy ez,vagy lelazolt alul az anya az irányítókaron. Emiatt soknál meg lettek forditva az első kerekek úgy nem remegett annyira,de akkor meg elakadáskor megszedte magát sárral és nem húzott az eleje.
kormány torony tetején miért darálja le a fogakat a fogasívről a rásegítő? Holtjáték jó,kormány nem szorul sehol és mégis letörtek a fogak a rásegítő felőli oldalról.