Minden autónál én a 10000 körülit, kamionnál 30-60000 pedig pont a duplája motoroknál meg 6000 helyett 4000 körül lár cserélem. Motornál láttam vezlánfeszítőbeállást koksz miatt pedig 6000-nél ahogy kell cserélték, de 60000km-nél lekokszolódott, saját swiftnél 170000-nél csak a szelepfedelet vette le kiváncsiságból és 3 helyen találtam kokszot pedig új korától 10000-ként liqui-moly olajat kapott elvileg a gyári előírást a 10w-40-et, de ezután 5w-50-et tettem bele. Csak fullszint, de abból is a jobbakat preferálom bár ezekbe már 5w-30-at írnak elő amiből őgy tudom nincs is más csak fullszint, de én a totalra is fanyalgok bár most is azt tettem bele. A motorbontásnál eszméletlen sok helyen vot koksz a blokkban, nálam 70000-et ment most 390000 van benne, de előtte ugye a fene tudja milyen időközönként cserélték és mi kerül bele?
Nekem (HDI, 2.0) a fojtószelepház meghibásodása okozott "service" lámpát és "Engine fault, repair needed" feliratot.
Rendszertelenül jött a hiba, és újraindítás után szinte mindig eltűnt. Egyszer pont sikerült "elkapni" a szervízben, akkor kiolvasták, a környezetvédelmi rendszer hibáját jelezte éppen.
Egyébként mechanikai jellegű hiba volt, a piros körrel jelölt részen a stift körül oválisra kopott a kör alakú rész.
több mint 30 éve egy szerelőhöz járok. Mindezzel együtt azért láttam rajta, hogy kissé tanácstalan. Azt már eldöntöttem, hogy ha jövő héten nem tudjuk egyértelműen kideríteni az okot, akkor viszem szakszervízbe.
Ne feledkezzünk meg a kontakthibákról, a pillanatnyi kommunikációs hibákról, vagy egy, az indítás során kritikus feszültségesésről ami a részegységek közötti kapcsolatfélvételt lehetetleníti el, és még lehetne sorolni. Korábbiakban az is előfordult, hogy öt, hibátlan indítás után törlődik a hibajel.
Éppen ma történt, hogy gyújtás után nem szólalt meg a rádió. Ilyenkor a radarjel is néma marad. Hátsó traktusban az erősítő csatlakozóinak mozdításával az ismételten ráadott gyújtás után minden rendben van. (kerítés is a helyén)
Jogos lehet ostorozni az olykor túlzottan nagy mellényű szervizgárdát, (számtalan bizonyítható eset van) de ők sem csodatevők, s valljuk be, nem feltétlen a képességeik, hanem a hiányos gyártói szerviztámogatás okán.
Ezeket a hibákat szakszervizben javíttattad, vagy a "legközelebbi ismerős" szerviznél? Mert némelyik utóbbi, hozzáértés nélkül is hozzányúl, és abból lesz a baj. A becsületesebbek legalább bevallják hogy nem értenek hozzá, és inkább vidd máshová.
Még az előző gondolatsorhoz: Amikor bekiáltottam a szerelőhöz, hogy megint kigyúladt a szerviz felirat, visszaálltam a műhelybe, ő kiolvasta a hibajelzést és most valami starter generátorral kapcsolatos hibát jelzett. Na ezt fogják a jövő héten körbejárni. A nyomásérzékelőt is a kiolvasás alapján cserélték ki, most - még jó... - ezt a hibát már nem jelezte. Be is b....tt volna, ha még mindig jelzi, csere után...
Újabb érdekesség a "szerviz" felirattal kapcsolatban, amitt nem sokkal lejjebb írtam. Kiolvasták a hibát: közös nyomócvső nyxomásérzékelő. Kicserélték, 86e-ért. Kifizettem, beültem, indítanék, gyujtás rá, indítok, kigyúlad a "szervíz" felirat. Bekiáltok a szerelőnek, az meg szentségel, hogy amikor kiálltak a műhelyből, nem volt semmi gond. MIvel rohant. jövő kedden viszem vissza, hogy tovább okoskodjanak. Este elmentem futni. Leállítottam a motort, a "szervíz" felirat továbbra is világít a kocsi belső világításával együtt. Kiszálltam a kocsiból, becsuktam az ajtót és vártam. Fél perc mulva a belső világítás és a felirat egyszerre aludtak ki. Kinyitottam az ajtót, belső világítás és zservíz felirat ismét kigyúladt. Becsukltam, félperc mulva egyszerrte mindkettő kialudt. Kulccsal bezártam az ajtót. Belső világítás kialudt, a szerviz felirat viszont csak fél perc után. Ez az egész mi lehet? Ja és amikor haza indultam, a szerviz felirat egész úton égett. Otthon leálltam, 2 perc mulva ujra bültem - a szerviz felirat már nem világított - indítottam és láss csodát, elaludt a szerviz felirat. Tehát randoom, mikor maraad égve és mikor alszik el, ahogy kell indítás után. Na így állapítsa meg valaki, hogy mi a baj... (?) Tényleg, mi lehet ez az egész? JA és van, amikor gyujtás után, de még indítás előtt a kijelzőn megjelenik a felirat, hogy motor probléma van, csináljam meg. A következő indításkor meg nem jelenik meg. Szóval...
Van valakinek igénye téli gumi szettre, acél felniken? Erre a gépre való felnik, a gumik naptár szerint már régiek (nincs előttem, de úgy 8 évesek kb.). Hankook, nem sokat futottak. Szerintem nincs öregedési jelei. Telken vannak, Bp. környéke.
"Nálam (2,0 Hdi OPR11158) diagbox, karbantartási menü alatt állítható"
Akkor van remény, én még C4 Picasson nem próbáltam, de más típusoknál már belefutottam ebbe. Igen, lehet, hogy a fejlesztések áldozata az ügy, tempomat aktiválásnál is van ami pikk-pakk, van ami szopacs vagy majdnem lehetetlen is.