Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2024.03.27 0 0 15503

A rossz hírem az, hogy nincsen hozzá cikkszám, mert a tartállyal/szivattyúval egy egységet képez a gyár szerint. (azaz csak egyben rendelhető)

 

Előzmény: Dawide83 (15502)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 15502

Sziasztok!

Az Mcp6 váltóhoz keresnék olaj visszafolyó csövet!Valaki esetleg tud cikkszámot hozzá vagy bontott ilyen csövet?

Előzmény: FeZ_ (15501)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15501

" Szerintem!"

 

Nem csak szerinted ;-).  Ilyenkor végig kell csinálni a diaggal pár tanítási metódust. 

 

Előzmény: gyben (15497)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15500

Rendben!Köszönöm!

Előzmény: gyben (15499)
gyben Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15499

Diagnosztikai műszerrel, a hidraulikus kör légtelenítése menü segítségével.

Előzmény: Dawide83 (15498)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15498

A kérdés az lenne ,hogy hol tudom légteleníteni a rendszert?

Előzmény: gyben (15497)
gyben Creative Commons License 2024.03.21 0 0 15497

Igen, ez a cserét/cseréket követő előírás szerinti eljárás része. Miként a kinyomócsapágy, a nyomatékpont és a "váltórács" betanítás is. Szerintem!

Ilyen jellegű bontásoknál a kuplungkiemelő egység és a féltengely szimering cseréje is előírás volt.

Előzmény: Dawide83 (15496)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.21 0 0 15496

Sziasztok!

MPC6 váltónál ha kuplung és kettős tümegű csere volt valamint hydraulika olaj csere , le kell légteleníteni a hydraulika tartályt vagy nem?

Előzmény: s8 (15463)
tsalis Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15495

5w-40 került a swiftbe nem 50-es végű, de pl. lányomék 2016-os swiftjébe már 0w-20 az előírt és azt is kap.

Előzmény: tsalis (15493)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15494

"30 ezer km 2.0 HDI esetében a gyári csereperiódus."

 

No, ezt érdemes el is felejteni gyorsan. ;-)

A 15e még csak-csak elmegy, a 20e már elég sok. 10e-15e jobb lenne. 

Előzmény: _Pisti (15492)
tsalis Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15493

Minden autónál én a 10000 körülit, kamionnál 30-60000 pedig pont a duplája motoroknál meg 6000 helyett 4000 körül lár cserélem. Motornál láttam vezlánfeszítőbeállást koksz miatt pedig 6000-nél ahogy kell cserélték, de 60000km-nél lekokszolódott, saját swiftnél 170000-nél csak a szelepfedelet vette le kiváncsiságból és 3 helyen találtam kokszot pedig új korától 10000-ként liqui-moly olajat kapott elvileg a gyári előírást a 10w-40-et, de ezután 5w-50-et tettem bele. Csak fullszint, de abból is a jobbakat preferálom bár ezekbe már 5w-30-at írnak elő amiből őgy tudom nincs is más csak fullszint, de én a totalra is fanyalgok bár most is azt tettem bele. A motorbontásnál eszméletlen sok helyen vot koksz a blokkban, nálam 70000-et ment most 390000 van benne, de előtte ugye a fene tudja milyen időközönként cserélték és mi kerül bele?

_Pisti Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15492

30 ezer km 2.0 HDI esetében a gyári csereperiódus.

Én évente mindig cseréltettem, kb 15-20e km-enként.

Én is nagyjából 220 ezernél járok

Előzmény: tamáspapa (15488)
_Pisti Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15491

Szia,

 

Nekem (HDI, 2.0) a fojtószelepház meghibásodása okozott "service" lámpát és "Engine fault, repair needed" feliratot. 

Rendszertelenül jött a hiba, és újraindítás után szinte mindig eltűnt. Egyszer pont sikerült "elkapni" a szervízben, akkor kiolvasták, a környezetvédelmi rendszer hibáját jelezte éppen.

Egyébként mechanikai jellegű hiba volt, a piros körrel jelölt részen a stift körül oválisra kopott a kör alakú rész. 

 

 

 

Előzmény: tamáspapa (15482)
gyben Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15490

Pótlólag: a C4 dízel ugyan nem elég specifikus, de az említett, a gyári előírásnál gyakoribb csere pénztárca kímélőbb lehet.

Előzmény: tamáspapa (15488)
gyben Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15489

A gyári leírás nem köti megtett km-hez. Használattól függő 10E, max. 15E. (magánvélemény)

Előzmény: tamáspapa (15488)
tamáspapa Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15488

Egy C4 dizelnél 230 e km környékén mennyi az olajcsere periódus?

tamáspapa Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15487

több mint 30 éve egy szerelőhöz járok. Mindezzel együtt azért láttam rajta, hogy kissé tanácstalan. Azt már eldöntöttem, hogy ha jövő héten nem tudjuk egyértelműen kideríteni az okot, akkor viszem szakszervízbe.

Előzmény: beiscompo (15484)
beiscompo Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15486

Írtam tegnap.

Előzmény: cncés (15481)
gyben Creative Commons License 2024.03.15 0 0 15485

Ne feledkezzünk meg a kontakthibákról, a pillanatnyi kommunikációs hibákról, vagy egy, az indítás során kritikus feszültségesésről ami a részegységek közötti kapcsolatfélvételt lehetetleníti el, és még lehetne sorolni. Korábbiakban az is előfordult, hogy öt, hibátlan indítás után törlődik a hibajel.

Éppen ma történt, hogy gyújtás után nem szólalt meg a rádió. Ilyenkor a radarjel is néma marad. Hátsó traktusban az erősítő csatlakozóinak mozdításával az ismételten ráadott gyújtás után minden rendben van. (kerítés is a helyén)

Jogos lehet ostorozni az olykor túlzottan nagy mellényű szervizgárdát, (számtalan bizonyítható eset van) de ők sem csodatevők, s valljuk be, nem feltétlen a képességeik, hanem a hiányos gyártói szerviztámogatás okán.

 

Előzmény: tamáspapa (15483)
beiscompo Creative Commons License 2024.03.15 0 0 15484

Ezeket a hibákat szakszervizben javíttattad, vagy a "legközelebbi ismerős" szerviznél? Mert némelyik utóbbi, hozzáértés nélkül is hozzányúl, és abból lesz a baj. A becsületesebbek legalább bevallják hogy nem értenek hozzá, és inkább vidd máshová.

Előzmény: tamáspapa (15483)
tamáspapa Creative Commons License 2024.03.15 0 0 15483

Még az előző gondolatsorhoz: Amikor bekiáltottam a szerelőhöz, hogy megint kigyúladt a szerviz felirat, visszaálltam a műhelybe, ő kiolvasta a hibajelzést és most valami starter generátorral kapcsolatos hibát jelzett. Na ezt fogják a jövő héten körbejárni. A nyomásérzékelőt is a kiolvasás alapján cserélték ki, most - még jó... - ezt a hibát már nem jelezte. Be is b....tt volna, ha még mindig jelzi, csere után...

Előzmény: tamáspapa (15482)
tamáspapa Creative Commons License 2024.03.15 0 0 15482

Sziasztok!

 

Újabb érdekesség a "szerviz" felirattal kapcsolatban, amitt nem sokkal lejjebb írtam. Kiolvasták a hibát: közös nyomócvső nyxomásérzékelő. Kicserélték, 86e-ért. Kifizettem, beültem, indítanék, gyujtás rá, indítok, kigyúlad a "szervíz" felirat. Bekiáltok a szerelőnek, az meg szentségel, hogy amikor kiálltak a műhelyből, nem volt semmi gond. MIvel rohant. jövő kedden viszem vissza, hogy tovább okoskodjanak. Este elmentem futni. Leállítottam a motort, a "szervíz" felirat továbbra is világít a kocsi belső világításával együtt. Kiszálltam a kocsiból, becsuktam az ajtót és vártam. Fél perc mulva a belső világítás és a felirat egyszerre aludtak ki. Kinyitottam az ajtót, belső világítás és zservíz felirat ismét kigyúladt. Becsukltam, félperc mulva egyszerrte mindkettő kialudt. Kulccsal bezártam az ajtót. Belső világítás kialudt, a szerviz felirat viszont csak fél perc után. Ez az egész mi lehet? Ja és amikor haza indultam, a szerviz felirat egész úton égett. Otthon leálltam, 2 perc mulva ujra bültem - a szerviz felirat már nem világított -  indítottam és láss csodát, elaludt a szerviz felirat. Tehát randoom, mikor maraad égve és mikor alszik el, ahogy kell indítás után. Na így állapítsa meg valaki, hogy mi a baj... (?) Tényleg, mi lehet ez az egész? JA és van, amikor gyujtás után, de még indítás előtt a kijelzőn megjelenik a felirat, hogy motor probléma van, csináljam meg. A következő indításkor meg nem jelenik meg. Szóval...

cncés Creative Commons License 2024.03.14 0 0 15481

Szia!

Érdekelnének a kerekek. Elérhetőséget kaphatok?

fbiro1@t-online.hu  Köszönöm!

Előzmény: beiscompo (15480)
beiscompo Creative Commons License 2024.03.12 0 0 15480

Most látom, azt lehagytam hogy ingyen vihető.

Előzmény: beiscompo (15479)
beiscompo Creative Commons License 2024.03.12 0 0 15479

Van valakinek igénye téli gumi szettre, acél felniken? Erre a gépre való felnik, a gumik naptár szerint már régiek (nincs előttem, de úgy 8 évesek kb.). Hankook, nem sokat futottak. Szerintem nincs öregedési jelei. Telken vannak, Bp. környéke.

gyben Creative Commons License 2024.03.11 0 0 15478

Szervusz! Az én "tudományom tán avítt" de ne add fel! Nem kizárt, hogy néhány esetben szőlőzsíros ajakápolásra szükség lehet.

Előzmény: FeZ_ (15477)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.11 0 0 15477

"Nálam (2,0 Hdi OPR11158) diagbox, karbantartási menü alatt állítható"

Akkor van remény, én még C4 Picasson nem próbáltam, de más típusoknál már belefutottam ebbe. Igen, lehet, hogy a fejlesztések áldozata az ügy, tempomat aktiválásnál is van ami pikk-pakk, van ami szopacs vagy majdnem lehetetlen is. 

Előzmény: gyben (15475)
gyben Creative Commons License 2024.03.11 0 0 15476

Kéziék az kézifék. Lehet csak az agykárosodásom miatt nem találom a hozzászólás korrekciós lehetőségét?

Előzmény: gyben (15475)
gyben Creative Commons License 2024.03.11 0 0 15475

Nem vitatom. Nálam (2,0 Hdi OPR11158) diagbox, karbantartási menü alatt állítható. Talán ez is olyan mint az aut. kéziék opciós kikapcsolás tiltása?

Lehet, hogy a folyamatos fejlesztések áldozatokat kívánnak?

Előzmény: FeZ_ (15474)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.11 0 0 15474

Próbáltad már C4 Picasso-ban ? 

Mert azt vettem észre, hogy van típus amiben át lehet programozni, van amiben meg nincsen rá opció sajnos. 

Előzmény: gyben (15472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!