Épp most lepődtem meg ezen a 19604 nevű Balatonakali - Celldömölk sebesvonaton, hogy van ilyen.
Szóval nem vagyok képben. Annyit tudtam meg egy illetékestől hogy akartak pótló buszt Füred és Akali között, lévén a hullám majd ott nem áll meg, és ez önmagában is elképesztő. Ez lett az utolsó pillanatban magasabb szintről elutasítva.
Természetesen, egyesek már bosszút hirdettek erre is, majd megmutatják, hogy csakazértis késés lesz.
Az utolsó pillanatban lefújásra került a Kékhullámok buszos pótlása Füred-Akali között. Nem adnak több időt a fékpróbára, és nem fogadják el, hogy azt úgy kéne.
,,Lévén Balatonalmádi bejáraton is fel lett tartva néhány percre atért volna."
Szerintem itt dőlt el, mi legyen a 19714-el, végül félretették. Éppenséggel így bele is férhetett volna Alsóörsig, onnan akkor úgy kb. 13:29-kor tudott volna tovább menni, amiből ha nem tudott volna behozni, az 13:41-es érkezés lett volna Füreden, de ha a legjobb esetben hoz is be két percet, akkor 5 perce lett volna késésbe, az már valamivel jobban hangzik.
,,Eleve úgy félrerakni vonatot, hogy sz ellenirányú még nem ért oda a másik állomásra, nekem erős"
Igen, ez valóban nem elegáns.
Döntöttek, így alakult, véleményem szerint nem akarták a páratlanokat jobban elverni, inkább az amúgy is csak Füredig közlekedőt tették a sor végére.
19714 Balatonalmádiban megállt 13:21-kor. (13:23-kor esélytelen lett volna Alsóörse érnie).
Ha le is vitték volna Alsóörsre, legkorábban kb. 13:29-kor állt volna meg, majd utána Alsóörsről kijár 19745 kb. 13:30, blokkján meg 19705 halad kb 13.32.
19714 Alsóörsről indult volna 13:32-kor (két perccel a Balatonfüredi menetrendszerinti érkezése előtt). Füredre érkezett volna kb 13:44. Ez 10 perc késést jelentett volna a menterendjéhez képest, ami messze nem nulla.
19714-nek Balatonalmádiban alapból volt már 16 perc késése, ha nem lett volna akadálya a haladásának, akkor se hozta volna be a késésének nagy részét ezen a rövid szakaszon.
A késés alapból nem jó senkinek, ilyenkor több rossz közül kell a kevésbé rosszat választani.
Teljesen jó döntés volt így. A 19714 nem is ment tovább Bfüredről, csak Füredig közlekedett és csatlakozásra se kellett Füreden várni emiatt másik vonatnak (mivel ebben az időben nincs vonat Tapolca fele).
Inkább félretették a végállomás előtt a 19714-et, hogy ne verje el még jobban a párosokat, amik előtt ott volt még vagy 130 km út...
Ezzel most szerintem semmi probléma nincs, ez volt a jó döntés. Így egyik érintett vonatnak sem nőtt tovább a késése. A 19705 is késett 10 percet, ami akkor már eljött Alsóőrsről.
Megáll a késett 19714 15 perc késéssel 13:19-kor Almádiban. Nem vinné el Alsóörsre , amikor onnan 13:21 katica, nem, almádi félre, várja meg a 19705-öt is ami a katica mögött jön. Ahogyan Mucsi Zoltán mondaná: "Ki volt az a jószág, az a vadbarom?!"🤣🤣
Ehhez képest kicsivel az átadás után nyilatkozta Vitézy, hogy olyan mértékben bővült az utasszám, amit senki sem látott, és a (*khm*) felújított infra máris korlátja a további kínálatbővítésnek. (ezt találtam, de már régebben is mondta: https://iho.hu/index.php/hirek/haromsavu-m7-es-vitezy-david-kritikaja-230314)
Mindenesetre azért továbbra is van Magyarországon vasúttársaság, aminek a felújításai km-re vetítve nem érik el a MÁV-os árszintet. Hanem úgy a tizedét.
Ez nagyon gáz, de ettől függetlenül nem lenne baj, ha nyáron is lenne valami gyorsvonat jellegű kiszolgálás Tapolcáig.
Pár éve megírtam, még talán a déli part felől átszállva is gyorsabb volt, mint bármelyik vonat az északin.
Elvi szinten lehetnének a hullámok végig gyorsok, a Tapolca-Füred kistelepülések közvetlen kiszolgálása meg mehetne akár Tekergővel (nagy bicajszállító kapacitás, Füredtől pedig Alsóörs, Almádi, Fűzfő, Kenese, Akarattya). Napi 4 ilyen biztosan elég lenne.
nekem úgy tűnt. begurultunk, megállt a vonat, aztán megindult mindenki a másikról. majd miután kb. mindenki átszállt, még álltunk vagy 10 percet. közben egyik irányban sem engedtek el semmilyen vonatot, úgyhogy minden késett.
a ledöglött mozdonyos vonat eleve kitérőben állt, nem az áthaladókon, ha jól láttam. a folyosón beszélgető áltszállóktól valami olyasmit hallottam, hogy a mozdony már eleve gyengélkedve indult el a déliből, és hogy nem lepődtek meg, hogy végleg megfeküdt.