Vért szállítassz "A"-ból "B"-be? Jól átgondoltad ezt? Városban, rövid távon, kell a min. 160 LE? Remélem komolyan gondolod, mert viccnek erős volna.
Álmodozásnak jó, de ah megvalósul, sz.póágra kerülsz. Az 1.4-et max. ellenségemnek ajánlanám. (Mondom mindezt úgy, hogy nekünk is van SUV-nk, de teljesen más alkalmazási célra.)
Sziasztok! Tiguan vásárlása előtt állok. Évente max 10000 km használat, leginkább városban rövid távon évi néhány hosszabb távú utazással. Leginkább az autókban lévő motoroknak a szervízigényére és szervizköltségeire lennék kiváncsi. Eddig diesel autóval jártam és most szeretnék benzinesre váltani. következő autókat néztem. 2012 vagy 2014-es évjáratú 1.4 TSi 160 LE, 2012 vagy 2013-as évjáratú 2.0 TSi. Véleményeitek megosztását előre is köszönöm!
Köszi az ajánlást. Időközben találtam egy szervízt Albertirsán a VW Perfekt Szervízt, akik foglalkoznak TSI motorokkal. Esetleg van valakinek valamilyen tapasztalata az albertirsai szervízzel kapcsolatosan?
A "nem indul" pontosan mit jelent? Reszel az önindító, de nem indul be, vagy odáig el sem jutsz, hogy megforgatja? Ha forgatja és úgy nem indul, akkor én első körben a szenzorok terén néznék körül műszerrel, hogy pl. a hőmérsékletadatok rendben vannak-e. Ha pl. sokkal magasabb értéket ad a vízhőfokmérő a vezérlésnek a valós értéknél, akkor nem dúsítja eléggé a keveréket és így nem igazán indul be. De más szenzor is okozhat hülyeséget, próbálj keresni márkára szakosodott, elismert szervizt, akik nem csak azt a hibát képesek "diagnosztizálni", amit kiír nekik a számítógép betűkkel. Ha jellemzően ebben a párás, ködös időben jön elő a hiba és akkor indul rendesen, amikor süt a nap, akkor gyanús a gyújtásprobléma is.
Jó pár ilyen szerviz van, ahová én szívesen vinném az autót a hozzáértő márkatársak elmondása alapján, nekem saját tapasztalatom az S-Line plus Kft.-vel van, őket bizalommal tudom ajánlani (https://www.s-line.hu/).
Egy 2011-es 1.4 TSI Touranom van és az utóbbi hetekben néha nem indul vagy indulást követően leáll, néhány óra múlva, vagy másnap simán indul. Már nézték márkaszervízben is mert pont a kötelező szervízt és a műszakit is meg kellet csinálni. A kocsi leadásakor jeleztem a szervíznek a hibát, de semmi hibakódot nem találtak. Néhány nappal később egy 50 km-re lévő településen ragadtam mert a de. 9 órakor leállított kocsit már 16 órakor nem tudtam beindítani. Egy ismerősnél hagytam a kulcsot, néha nézzen rá és próbálja indítani. 3 nap múlva sikerült. Mentem is érte, addig járó motorral hagyták. Hazaértem vele, de 2 nap múlva megint nem indult amikor pont egy hosszú hétvégére mentünk volna a családdal, így kénytelenek voltunk az asszony kisautójával menni. Vasárnap este hazaérve gondoltam megpróbálom beindítani és megint pöccre indult.
Tud valaki valami infót adni merre érdemes elindulni a hibakereséssel, mert kocsi saját comutere semmi infóval nem szolgál, mintha nem is lenne hibája, mikor nem indul. Az üzemanyag szivattyú tökéletes nyomáson működik, az be lett mérve.
Szép napot kívánok ! Segítséget , tanácsot szeretnék kérni . Skoda Octávia 1.4 TSI jobb első fényszórója erősen bepárásodik. Ez tegnap történt , jó nagy esőben mentem haza. Eddig semmi ilyet nem tapasztaltam. Ahol a tompított "melegítette "ott nem volt párás. Most kivettem de törésnek ,repedésnek semmi nyoma . Esetleg kuka lett ? Köszönöm a tanácsokat !
Korábbi nagyon ritka hidrotőke csattogás egyre sűrűbb lett, most már szinte minden indításnál hallani, hidegen és melegen is, főleg az olajcsereperiódus vége felé(10e Km).
Mit ajánlanátok, van értelme pl. egy Liqui Moly adaléknak ilyen célra, vagy mindenképpen cserés?
Semmi hibakód vagy probléma nincs az autóval, csak méltatlan ez a 2-3mp zörej egy normális autóhoz.
Veheted úgy, hogy csak a jó tulajdonságai maradtak meg. Esetleg, hogy azt mondják, hogy 100 ezernél szívócsövet kell tisztíttatni (koksz stb.). Nekem volt ez a Jetta meg ez a motor, csak külön-külön :) piszok finom és elegáns gépezet.
2008-as Jetta 1.4 TSI kocsim van . Elég sok problémám volt vele a 6 év alatt amíg nálam volt a kocsi. Vezérlés csere stb.
Egyébként jól szolgált, sokat mentem vele. Csak szervízelés elg borsos valt. A véleményeteket várom, akinek vannak salyát tapasztalatai, a 2017.től gyártott 1.4 TSI Jettákról.
Úgy tudom ezek már szíjasok, nem pedig láncos vezérlésűek. Gondolkodom egy 3-4 évesre a lecserélését. Ezért kérek tapasztalatokat, véleményeket róluk. Mik a jellemző hibák,stb, ezeknél az újabb tipusoknál? Köszönöm!
Igen, változtatják a kézikönyvet, beleillik abban a trendbe, hogy egyre több infót tartanak meg maguknak. (Először a szervizkönyv felsoroló része az időszakos cserélendőkről, jó régóta az elektronikus szervizkönyv, itt most az olaj fajták, a mostani Golfnak meg már úgy néztem, hogy nem egykönnyen elérhető PDF-ben, csak online, azaz változó felületen.)
Azért a motor ugyanaz, használhatod a tudást, ha gondolod.
Valóban ott az apróbetűs szöveg az emisszióról. A márkaszerviz a számla szerint 504-est tett bele az első cserekor (a "mindenre jó" Castrol Edge 5W-30 LL-t). Persze kibírta a periódust ez is. Úgy láttam, az 508-ast 0W-20 formában lehet kapni.
Sziasztok! Egyelőre kizárólag a CHPA, 103 kW-os motorhoz találtam információt, pedig engem a CZD kódú motorhoz érdekelne olaj info.
Az eredeti manual rugalmas szervizperiódusra VW 504.00-t ír, fixre pedig VW 502.00-t. De ezek még az EUR 4 és 5-höz voltak kompatibilis specifikációk, az én autómban lévő CZD(A) pedig EUR 6 (és 110 kW). Az autóhoz adott kézikönyv kb semmire sem jó, mert túl általános info van benne. Tud valaki biztosat VW specifikációt illetően?
Nekem volt TSi-m, , tudok neked információt adni. Szereltem eleget, szóval tudom mit beszélek! Ugyan az az első szériás változatok voltak. 1.2, 1.4 dupla feltöltésűek.
Félre ne érts, se le, se rá nem akarlak beszélni!!!!
Sajnos tévúton vagy!
Mindegy hogy vezeted, az a lánc akkor is el fog nyúlni!
De az egy dolog, hogy elnyúlik, át is képes ugrani , és az motor totálkár. Teljesen szar a feszítési mechanizmusa. És hogy mennyire egyszerű átugrasztani?? Egyszer szerelő álláson sebességben neki dőltünk ketten az autónak, és átugrott a lánc. Beszélgettünk páran.
Annó ha jól emlékszem 60e km és csere érett. Az ára abban az időben 400.000Ft+ munkadíj.
Azt tudnod kell, hogy itt is van kettős tömegű lendkerék, turbó, sőt az üzemanyag is nagy nyomáson megy, nem úgy mint a szívó társaik.
A szelep kokszosodás, az alap, tudtommal nem is nagyon oldódott meg ezen probléma. De hát a direkt befecskendezés már csak ilyen:)
Sajnos nincs több időm, de ha rám hallgatsz meglátogatsz egy márkaszervizt és beszélgetésbe elegyedsz a munkafelvevővel, vagy a szerelőkkel.
Én is úgy tudom, hogy kell programozni, hogy az autó tudja, hogy az új akksi is start-stopos.
Működni fog látszólag rendesen, de lehet, hogy az akksi élettartamára kedvezőtlen hatással van, hogy nem a megfelelő töltésmenedzsmentet alkalmazza a kocsi.
Ezt Octavia 3-ra olvastam, ami "agyilag" ugyanaz a kocsi.
VW Golf 5 Variant TSI 1.4 Sportline a kinézett családi autó. (Kombi kivitelben). Az 2009-es, 11 évig volt Németben hajtva, és 2020 második fele óta eladó. KM óra állása - 173 ezer A használtautó szalon vállal a fő alkatrészekre 1 év garanciát. Gyönyörű, megkímélt állapotban van, a belsőn és a kasznin nem látszik a közel 12:év. Carventical- ön megért annyit, hogy lekérdezzem, minden rendben ott is.
A kérdés az a fránya rettegett láncos TSI motorhoz kapcsolódik?
Hány kiló métert fut anélkül, hogy cserélni kellene, kímélő üzemmódban vezeték? (Gyerek a fedélzeten)
Akinek van tapasztalata, bármi ezzel a motorral,már ebben az autóban akár másikban, kérem ossza meg velem, akár jó, akár rossz a tapasztalat.
A második kérdése hogy a fennt említett feltételekkel mégérin-'e az árát, ami egy kis alkudás után 1.8 millió?
Fogunk- e természetesen betartva a szervizelése kötelességét , eljárni vele kb 8-10;évet. Évenkénti átlag 7500-8000 km-es használat mellett?
Válaszaitokat nagyra értékelem és köszönöm előre is.