Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dakobacsi86 Creative Commons License 2022.02.26 0 0 5921

Sziasztok!

Igaz, 1.2 tsi motorról lenne szó, első szériás 86 lovas tsi skoda fabia 2010ből.

Jelenleg 141 ezer km van a gépben, az utóbbi időben elkezdte csipegetni az olajat.

Leginkább városban van használva, oda bőven elég a teljesítménye, szeretjük.

1000 km-en kb 3.5 dl olaj fogy 5w40 ből.  Szerelőket kérdeztem, azt mondják ezek mind ilyenek , örüljek hogy csak ennyi fogy.

Valóban ez lenne a helyzet és boldognak kéne lennem ? :D :D

Engem egy picit zavar már ez a mértékű fogyás is.

Egy sima gyűrűzés itt javíthat a helyzeten vagy kötelező lenne dugattyúkat is cserélni?

Vagy ne is gondolkodjak ilyesmiben és hallgassak a szakikra miszerint akkor jöjjek ha már majdnem 1 liter eltűnik 1000 km en? 

Köszi ha elolvastad szép napot!

Blackslac Creative Commons License 2022.01.20 0 0 5920

Vért szállítassz "A"-ból "B"-be? Jól átgondoltad ezt? Városban, rövid távon, kell a min. 160 LE? Remélem komolyan gondolod, mert viccnek erős volna.

 

Álmodozásnak jó, de ah megvalósul, sz.póágra kerülsz. Az 1.4-et max. ellenségemnek ajánlanám. (Mondom mindezt úgy, hogy nekünk is van SUV-nk, de teljesen más alkalmazási célra.)

Előzmény: Michele87 (5919)
Michele87 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 5919

Sziasztok! Tiguan vásárlása előtt állok. Évente max 10000 km használat, leginkább városban rövid távon évi néhány hosszabb távú utazással. Leginkább az autókban lévő motoroknak a szervízigényére és szervizköltségeire lennék kiváncsi. Eddig diesel autóval jártam és most szeretnék benzinesre váltani. következő autókat néztem. 2012 vagy 2014-es évjáratú 1.4 TSi 160 LE, 2012 vagy 2013-as évjáratú 2.0 TSi. Véleményeitek megosztását előre is köszönöm!

Csab74 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 5918

Sziasztok,

 

Mit laikus kérdezném, hogy ha az okos keréknek nincs semmi baja akkor miért kell cserélni amikor a láncot cserélik?

1q2w3e4 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 5917

Köszi az ajánlást. Időközben találtam egy szervízt Albertirsán a VW Perfekt Szervízt, akik foglalkoznak TSI motorokkal. Esetleg van valakinek valamilyen tapasztalata az albertirsai szervízzel kapcsolatosan?

Előzmény: nohab (5914)
1q2w3e4 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 5916

kb. 40.000 km

Előzmény: nohab (5915)
nohab Creative Commons License 2021.11.16 0 0 5915

Hülye kérdés: gyertyákban hány km van?

Előzmény: 1q2w3e4 (5913)
nohab Creative Commons License 2021.11.16 0 0 5914

A "nem indul" pontosan mit jelent? Reszel az önindító, de nem indul be, vagy odáig el sem jutsz, hogy megforgatja? Ha forgatja és úgy nem indul, akkor én első körben a szenzorok terén néznék körül műszerrel, hogy pl. a hőmérsékletadatok rendben vannak-e. Ha pl. sokkal magasabb értéket ad a vízhőfokmérő a vezérlésnek a valós értéknél, akkor nem dúsítja eléggé a keveréket és így nem igazán indul be. De más szenzor is okozhat hülyeséget, próbálj keresni márkára szakosodott, elismert szervizt, akik nem csak azt a hibát képesek "diagnosztizálni", amit kiír nekik a számítógép betűkkel. Ha jellemzően ebben a párás, ködös időben jön elő a hiba és akkor indul rendesen, amikor süt a nap, akkor gyanús a gyújtásprobléma is.

 

Jó pár ilyen szerviz van, ahová én szívesen vinném az autót a hozzáértő márkatársak elmondása alapján, nekem saját tapasztalatom az S-Line plus Kft.-vel van, őket bizalommal tudom ajánlani (https://www.s-line.hu/).

Előzmény: 1q2w3e4 (5913)
1q2w3e4 Creative Commons License 2021.11.15 0 0 5913

Üdv!

Egy 2011-es 1.4 TSI Touranom van és az utóbbi hetekben néha nem indul vagy indulást követően leáll, néhány óra múlva, vagy másnap simán indul. Már nézték márkaszervízben is mert pont a kötelező szervízt és a műszakit is meg kellet csinálni. A kocsi leadásakor jeleztem a szervíznek a hibát, de semmi hibakódot nem találtak. Néhány nappal később egy 50 km-re lévő településen ragadtam mert a de. 9 órakor leállított kocsit már 16 órakor nem tudtam beindítani. Egy ismerősnél hagytam a kulcsot, néha nézzen rá és próbálja indítani. 3 nap múlva sikerült. Mentem is érte, addig járó motorral hagyták. Hazaértem vele, de 2 nap múlva megint nem indult amikor pont egy hosszú hétvégére mentünk volna a családdal, így kénytelenek voltunk az asszony kisautójával menni. Vasárnap este hazaérve gondoltam megpróbálom beindítani és megint pöccre indult. 

Tud valaki valami infót adni merre érdemes elindulni a hibakereséssel, mert kocsi saját comutere semmi infóval nem szolgál, mintha nem is lenne hibája, mikor nem indul. Az üzemanyag szivattyú tökéletes nyomáson működik, az be lett mérve.  

zoka40 Creative Commons License 2021.11.08 0 0 5912

Sziasztok!

Eladtam a VW.Jetta 2016 évi autómat. s megmaradt a cd rádió belőle.Valakit érdekel, akkor jelezze: i.ár:55000Ft. 

céklalé Creative Commons License 2021.10.11 0 0 5911

Szép napot kívánok ! Segítséget , tanácsot szeretnék kérni . Skoda Octávia 1.4 TSI jobb első fényszórója erősen bepárásodik. Ez tegnap történt , jó nagy esőben mentem haza. Eddig semmi ilyet nem tapasztaltam. Ahol a tompított "melegítette "ott nem volt párás.  Most kivettem de törésnek ,repedésnek semmi nyoma . Esetleg kuka lett ? Köszönöm a tanácsokat !

Scharner Creative Commons License 2021.10.09 0 0 5910

Köszi,akkor a 2fl-ek is láncosak hiába 2013 as gyártású az enyém.

f_zoli Creative Commons License 2021.10.08 0 0 5909

Ami 2-es Octavia (és TSI), mind láncos. Pl.: CBZ, CAX

Ami 3-as, mind szíjas. Pl.: CJZ, CHP, CZD

Előzmény: Scharner (5908)
Scharner Creative Commons License 2021.10.08 0 0 5908

Sziasztok!

2013/4 1.4tsi 122Le oktávia láncos még?Elvileg caxa motorkód de a forgalmiba caxd 01754 van.

Trolee1989 Creative Commons License 2021.10.04 0 0 5907

Sziasztok!

2008-as CAXC A3-am van, 242e km-el.

Korábbi nagyon ritka hidrotőke csattogás egyre sűrűbb lett, most már szinte minden indításnál hallani, hidegen és melegen is, főleg az olajcsereperiódus vége felé(10e Km).

Mit ajánlanátok, van értelme pl. egy Liqui Moly adaléknak ilyen célra, vagy mindenképpen cserés?

Semmi hibakód vagy probléma nincs az autóval, csak méltatlan ez a 2-3mp zörej egy normális autóhoz. 

Előre is köszi a tippeket, segítségeket! :)

f_zoli Creative Commons License 2021.09.27 0 0 5906

Veheted úgy, hogy csak a jó tulajdonságai maradtak meg. Esetleg, hogy azt mondják, hogy 100 ezernél szívócsövet kell tisztíttatni (koksz stb.). 
Nekem volt ez a Jetta meg ez a motor, csak külön-külön :) piszok finom és elegáns gépezet. 

Előzmény: beteg62 (5905)
beteg62 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 5905

Üdvözlök mindenkit!

 2008-as Jetta 1.4 TSI kocsim van . Elég sok problémám volt vele a 6 év alatt amíg nálam volt a kocsi. Vezérlés csere stb. 

 Egyébként jól szolgált, sokat mentem vele. Csak szervízelés elg borsos valt.                                                                                   A véleményeteket várom, akinek vannak salyát tapasztalatai, a 2017.től gyártott 1.4 TSI Jettákról. 

 Úgy tudom ezek már szíjasok, nem pedig láncos vezérlésűek. Gondolkodom egy 3-4 évesre a lecserélését. Ezért kérek tapasztalatokat, véleményeket róluk. Mik a jellemző hibák,stb, ezeknél az újabb tipusoknál? Köszönöm!

Tomsoyer Creative Commons License 2021.09.22 0 0 5904

Köszi. Mar túl vagyok rajta.  DE örülök, hogy valaki válaszolt.

Számtalan kérdésem van, a tsi motorral kapcsolatban, de nem is tudom irjak e ide. Keresem a fórumot ami tényleg pörög.

Inkább ebben segítsen valaki

 

 

Előzmény: zoka40 (5903)
zoka40 Creative Commons License 2021.09.08 0 0 5903

Nekem az 1.4 TSI 2016 évi autómba Banner EFB 69Ah akkumulátor volt.Ezért gondolom a tiedbe is elég az EFB.

Előzmény: Tomsoyer (5902)
Tomsoyer Creative Commons License 2021.08.20 0 0 5902

Sziasztok,

1,2 tsi 110 le motorhoz milyen akkumlátor az ajánlott?

Nincs meg a készikönyve, és nem találom a neten sem.

Startstoppos a gép 2015 évjárat

Most 56 AH van benne, 60 asra gondoltam, hogy veszek, de EFB, vagy AGM?

Vehetem az olcsóbb verziót de ha nem működik vele sokáig, akkor kétszer kell megvenni...

 

Van valakinek valami tapasztalata már ebben?

f_zoli Creative Commons License 2021.08.03 0 1 5901

Igen, változtatják a kézikönyvet, beleillik abban a trendbe, hogy egyre több infót tartanak meg maguknak. (Először a szervizkönyv felsoroló része az időszakos cserélendőkről, jó régóta az elektronikus szervizkönyv, itt most az olaj fajták, a mostani Golfnak meg már úgy néztem, hogy nem egykönnyen elérhető PDF-ben, csak online, azaz változó felületen.) 

 

Azért a motor ugyanaz, használhatod a tudást, ha gondolod. 

Előzmény: daVeFR (5900)
daVeFR Creative Commons License 2021.08.03 0 0 5900

Nekem ennél generálisabb tól-ig lista van csak. 

Előzmény: f_zoli (5899)
f_zoli Creative Commons License 2021.08.02 0 0 5899

CZDA motorom van. Neked is ez van a könyvben?

 

 

Valóban ott az apróbetűs szöveg az emisszióról. A márkaszerviz a számla szerint 504-est tett bele az első cserekor (a "mindenre jó"  Castrol Edge 5W-30 LL-t). Persze kibírta a periódust ez is. Úgy láttam, az 508-ast 0W-20 formában lehet kapni.

 

Vagyis semmi se biztos.

Előzmény: daVeFR (5898)
daVeFR Creative Commons License 2021.08.02 0 0 5898

Sziasztok! Egyelőre kizárólag a CHPA, 103 kW-os motorhoz találtam információt, pedig engem a CZD kódú motorhoz érdekelne olaj info. 

Az eredeti manual rugalmas szervizperiódusra VW 504.00-t ír, fixre pedig VW 502.00-t. De ezek még az EUR 4 és 5-höz voltak kompatibilis specifikációk, az én autómban lévő CZD(A) pedig EUR 6 (és 110 kW). Az autóhoz adott kézikönyv kb semmire sem jó, mert túl általános info van benne. Tud valaki biztosat VW specifikációt illetően? 

Aramiz Creative Commons License 2021.05.13 0 1 5897

Szia!

Nekem volt TSi-m, , tudok neked információt adni.  Szereltem eleget, szóval tudom mit beszélek! Ugyan az az első szériás változatok voltak.  1.2, 1.4 dupla feltöltésűek.

Félre ne érts, se le, se rá nem akarlak beszélni!!!!

Sajnos tévúton vagy!

Mindegy hogy vezeted, az a lánc akkor is el fog nyúlni! 

De az egy dolog, hogy elnyúlik, át is képes ugrani , és az motor totálkár. Teljesen szar a feszítési mechanizmusa. És hogy mennyire egyszerű átugrasztani?? Egyszer szerelő álláson sebességben neki dőltünk ketten az autónak, és átugrott a lánc.  Beszélgettünk páran. 

Annó ha jól emlékszem 60e km és csere érett. Az ára abban az időben 400.000Ft+ munkadíj.

Azt tudnod kell, hogy itt is van kettős tömegű lendkerék, turbó, sőt az üzemanyag is nagy nyomáson megy, nem úgy mint a szívó társaik.

A szelep kokszosodás, az alap, tudtommal nem is nagyon oldódott meg ezen probléma. De hát a direkt befecskendezés már csak ilyen:)

Sajnos nincs több időm, de ha rám hallgatsz meglátogatsz egy márkaszervizt és beszélgetésbe elegyedsz a munkafelvevővel, vagy a szerelőkkel.

Üdv:

Sz

 

 

Előzmény: Mr. Zadir (5895)
f_zoli Creative Commons License 2021.05.09 0 0 5896

Én is úgy tudom, hogy kell programozni, hogy az autó tudja, hogy az új akksi is start-stopos. 

Működni fog látszólag rendesen, de lehet, hogy az akksi élettartamára kedvezőtlen hatással van, hogy nem a megfelelő töltésmenedzsmentet alkalmazza a kocsi. 

Ezt Octavia 3-ra olvastam, ami "agyilag" ugyanaz a kocsi. 

Előzmény: zoka40 (5894)
Mr. Zadir Creative Commons License 2021.05.09 0 0 5895

Sziasztok! 

VW Golf 5 Variant TSI 1.4 Sportline a kinézett családi autó. (Kombi kivitelben). Az 2009-es, 11 évig volt Németben hajtva, és 2020 második fele óta eladó. KM óra állása - 173 ezer A használtautó szalon vállal a fő alkatrészekre 1 év garanciát.  Gyönyörű, megkímélt állapotban van, a belsőn és a kasznin nem látszik a közel 12:év. Carventical- ön megért annyit, hogy lekérdezzem, minden rendben ott is.

A kérdés az a fránya rettegett láncos TSI motorhoz kapcsolódik?

Hány kiló métert fut anélkül, hogy cserélni kellene, kímélő üzemmódban vezeték? (Gyerek a fedélzeten)

Akinek van tapasztalata, bármi ezzel a motorral,már ebben az autóban akár másikban, kérem ossza meg velem, akár jó, akár rossz a tapasztalat. 

A második kérdése hogy a fennt említett feltételekkel mégérin-'e az árát, ami egy kis alkudás után 1.8 millió?

Fogunk- e természetesen betartva a szervizelése kötelességét , eljárni vele kb 8-10;évet. Évenkénti átlag 7500-8000 km-es használat mellett?

Válaszaitokat nagyra értékelem és köszönöm előre is.

zoka40 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 5894

Simán cseréltem,majd kb. 5km után minden működött rendesen.

Előzmény: ac07 (5893)
ac07 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 5893

Gondolom már hetes golf? Kell elvileg programozni.

Előzmény: zoka40 (5892)
zoka40 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 5892

Sziasztok!

Cserélt már valaki star/stop(EFB) akkumulátort Volkswagen  autóba? Simán cserélhető, vagy kell valamit programozni?

Gyári:BANNER 69Ah-680A EFB  csere:Kraftmann 70Ah-760A EFB

Előre is köszönöm a segítséget.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!