Császtok!
Többek tudják, hogy nagyon szeretem a terepjárókat. Eddig inkább a pajero háza tájékán mozgolódtam, de a napokban hozzám került egy land cruiser. Mivel még nincs topicja, gondoltam...
Meg amúgy is sok dolgot szeretnék megtudni róla, gondolom még vannak vele páran így!!!
Eszmecserék, stb...
Písz mindenkinek...
kedden, szakadó esőben jöttem haza egy 250km-es útról, beálltam a garázsba, azóta nem mentem vele ma nézem és van egy 30cm-es repedés a jobb oldalon fentről lefelé, lehet kaptam egy nagyobb kavicsot csak esőben nem vettem észre..ez tuti cserés
A 80-asnál 100.000 az előírt, ez a motron és a kézikönyvében is fel van tüntetve. A 120-asunkra nem emlékszem biztosan, de azt tudom, hogy 90.000 km-nél cseréltük először.
Azt hiszem, időperiódus is elő van írva/jobban mondva ajánlott: 4-5 évnél nem ajánlott tovább egyet használni, mert megöregszik az anyaga és elszakad - gyártótól/márkától függetlenül.
A szerelőnk mindig mondja: lehet hogy az öreg koda csak 35.000 km-t futott 35 éve alatt, de az alkatrészei attól vannak tönkre, hogy többet álltak mint mozogtak. A szíj pl. megkeményedik, ha sokat áll és ha aztán meg van hajtva a motor, elpattan mert merev.
Nem tudom más márkáknál hogy van, de a Toyotánál egyben jön a görgő a szíjjal. Legalábbis nekem úgy jött. Bolond, aki nem cseréli együtt.
A másik dolog, hogy a Toyota az eredeti vezérlésre Európában 150000 km-es csereperiódust ír elő (tehát nem 100 000-ként kell cserélni...), egyedüli kivétel Románia, ahol 120 000!
eddig mi bármelyik autónkon cseréltettük a szíjat, mindig automatikusan cserélte a szerelő magától az összes csapágyat is ami hozzá tartozik. Sőt valamelyik autónál még a vízpumpát is cserélni kell/ajánlott (Toyotánál azt hiszem pont nem)
és akkor álljon itt egy tanulságos történet is, kb 1 hetes lehet:
Nagyon jó barátunk terepjárók terepjárósításával foglalkozik, mellette vállalják az átépített autók másfajta szervizelését is. Kb 3-4 hete egyik ügyfele egy általános szervizelést, olajcserét, vezérműszíj cserét is kért a terepre való felszerelés mellé, de ragaszkodott hozzá, hogy csak a szíjat cseréljék, a csapágyak bizony még jók. Barátunk ebbe nem akart belemenni, de a kedves ügyfél csak erőazakoskodott, mígnem megegyeztek, hogy csakis az ügyfél saját felelősségére csinálják ezt meg ebben a formában. A motor múlt héten kikönyökölt, átugrott a szíj mert megadta magát a nemcserélt csapágy.
Koszi a helyesbitest es a tippet. Az auto angliabol lett behozva es merfoldben meri a tavot. 90 ezer merfoldenkent ajanljak a cseret. Egyszer mar volt cserelve vezermuszij. Most a T-belt lampa pont akkor gyult ki amikor 180 ezer merfold volt az oraallas. Innen gondolom hogy vezermuszijat kell cserelni. De akkor most kap uj feszitocsapagyat is...
T-BELT= timing belt, nem transmision belt ;) Akkor gyullad ki ez a lámpa, mikor a feszítőcsapágya elfárad és nem bírja már feszíteni kellő erővel a szíjat. Azt javaslom, sokat így ne járd az autót.
100.000-ként javasolt a csere. Szerintem akármelyik autószerelő meg tudja ezt neked csinálni. Még szakszerviz sem kell
Hat eppen ez az. Az utolso csere ota ment bele 150 ezer km. A T-belt gondolom a transmission belt roviditett valtozata, ami vezermuszijat jelent. Narancssargan vilagit. Esetleg forumozok kozott olyasvalaki aki megbizhatoan ki tudna cserelni?
Európában 120-150 000 km-enkénti cserét javasol a Toyota a vezérműszíjnak. Nem tudom, hogy mi a helyzet a T-beltel, nem tudok róla, hogy másért is gyúlna ki... Keress egy megbizhatóbb szervízt!
Hello mindenkinek, olyan kerdesem lenne, hogy vezermuszijcserere hova erdemes menni Pesten vagy Pest megyeben? Vigyem az autot szakszervizbe, vagy esetleg tudtok ajanlani olyasvalakit akihez ti is hordjatok az autot. Landcruiser colorado 2001-es evjarat D4D motorral. Azert batorkodtam megkerdezni a tisztelt forumot, mert a minap felhivtam az egyik Toyota markaszervizt, hogy idopontot kerjek vezermuszijcserere. A munkafelvevo kicsit ertetlenul allt a keresem elott, azt kerdezte, hogy honnan tudom hogy cserelni kell a vezermuszijat. Mondtam, hogy esedekes mar es a muszerfalon kijelzi a Tbelt lampa. Erre azt mondta, hogy nem ilyen egyszeru a dolog, elobb ki kell olvassak a hibakodot stb. Vigyem be a kocsit elso korben atvizsgalasra, utana meglatjak. Nekem ez az egesz parbeszed nem hagyott jo szajizet, ezert erdeklodom....
Idén is megrendezésre kerül a Japtimers közösség nagy sikerű Tavaszi Találkozója. Egy tökéletes lehetőség a főként veterán korú japán járművek tulajdonosainak, hogy a mai "online" világban személyesen is megcsodálhassák egymás járművét, megnézzék az apró részleteket, megszagolhassák az adott évtizedek jellegezetes illatait, hallgassák a különféle motorok muzsikáját vagy éppen érezzék a különféle járművek időutazásokat idéző rezdüléseit. A barátias elhivatott légkör természetesen lehetőséget ad akár mélyre nyúló szakmai vagy éppen könnyed humoros eszmecserékre is.
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Nem az a baj, hogy nem ereszt le egy sebesség fölött, az működik rendesen, hanem az a baj, hogy reggelenként mikor teljesen le van ereszkedve nem kezdi el felfújni a légpárnát amikor beindítom (csak, ha gombról emelem fel) és alapból már N-et mutat.
Ezért kérdeztem, hogy olyankor is amikor teljesen le van ereszkedve N-et kell mutasson nem pedig Lo-t? Mert, ha Lo-t kell mutasson reggelenként amikor teljesen le van ereszkedve, akkor a szenzorral van a baj, mert azt érzékeli, hogy N-ben van és ezért nem kezdi el felemelni.
Én úgy tudom, hogy alapból mindíg N-be teszi magát egy idő után, illetve egy sebesség felett. Tehát magas állásban csak lassan tudsz haladni, mert vissza áll a középsőbe. Ha nem ereszt le, vagy nem megy folyamatosan a kompresszor, akkor nincs gond.
Pár hónapja tulajdonosa lettem egy 2007-es Land Cruisernek.
Azt figyeltem meg az utóbbi időben, hogy egyre lassabban fúja fel a légpárnákat, most már van, hogy 5 perccel indítás után még mindig nem fúja fel és a kompresszort sem hallom, hogy bekapcsolná.
Ha felemelem gombról, akkor rögtön bekapcsol a kompresszor és fel is emeli, valamint jelzi, hogy Hi-ba akar állni, és utána visszaállítással vissza is áll N állapotba.
Amikor elindítom alapból az N állapotot jelzi.
Szerintetek mi lehet a baja?
Hogyan kell, hogy jelezze az állapotokat, azaz indításkor is N magasságot kell, hogy jelezzen, nem pedig Lo-t, hiszen olyankor teljesen le van ereszkedve?
Lehet, hogy a szenzorral van a baj és mive azt érzékeli, hogy N magasságon van nem is akarja felfújni a légpérnékat?
Megvolt a tank leszerelés/tisztítás. Sokkal tisztább volt mint vártam, a tankban a szívópácva alján lévő szűrőnél volt egy kis kosz, ezt lepucoltam, a szívókosarat kimostma. Amit nem értek h a szűrőn láttam nagyon apró mint fémszilánkok lettek volna. Csak nem tudom hogy kerülhet oda??
Olyan kérdésem lenne, hogy 98-as automata váltós LC menet közben gázadáskor halható, meg érezhető egy rántás. Nem mindig tapasztalható. Volt-e már valakinek hasonló tapasztalata? Mi lehet a hiba?
Először is szeretnèk köszönetet mondani minden aktív tagnak, nagyon komoly tudásbázist sikerült az èvek alatt összehozni! :)
Jóideje kitaláltam hogy TLC lesz a következő autóm, ès az igènyeim, lehetősègeim figyelembe vètelèvel a Prado lett a kiszemelt.
Aztán elkeseredve vettem tudomásul hogy itt (Norvègiában) nincs olyan ami ne rohadna komolyan. A kínálat a nagyon szartól a 2 èven belül foglalkozást igènylőig terjed, ezèrt le is mondtam róla ès elkezdtem 120ast keresni, amiből a jobbakèrt elèg sokat kèrnek.
Vègül szerencsèm lett, találtam egy 2001-es, Olaszországból behozott autót, ami szinte tökèletes állapotban van, legalábbis alváz ès karosszéria tekintetèben.
336000 km, D4D, egy aksi, bőr de ülèsfűtès nèlkül. Látszik hogy nem èszaki piacra kèszült.
Ami aggasztó az a motor remegèse alapjáraton, ès a sok kartergáz.
Nem volt mèg időm szervízbe vinni, remèlem jövő hèten eljutok oda is.
Ha rájövök hogy kell kèpet csatolni megmutatom mit sikerült venni. :D
Nézegettem az éles adatokat járó motornál. Tegnap is éreztem ezt a megtorpanást gyorsításnál. Hibakód nem jött vissza.
Abban maradtam h leszedem a tankot, kitakarítom a szívókosarat, aztán meglátom. Viszont annyit láttam h meleg motornál az 1-es injektor korrekciója 2000fordulat körül felment +1,7-re, ez nem gáz?
Néztem h alapjáraton az üzemanyag nyomás 30MPa (300bár) ez normális? felpörgettem 2500-ra, és volt h felment 50MPa (500bar) ez ok, vagy vmi gáz van?
Egy dolgot azért nem értek: ha már kitalálták a fogaskerekes verziót, miért nem hozták fel a hajtást a bütyköstengelyekig, és onnan hajtani szíjjal a pumpát. Ez esetben egy szíjszakadás csak az üzemanyagbefecskendezés leállását eredményezné... Vagy féltek, hogy nem fognak eladni egy szelepet sem alkatrészként? :D
A vezérlés el van hozva a főtengelytől a pumpáig fogaskerekekkel és onnan van hajtva a vezérmű tengely a szíjjal. Emiatt van jelölés a szivattyú kerekén.
1. a vezérmű szíj amit cserélni szoktak csak a motorról az üzemanyag szivattyút hajtja, tehát ez nem maga a motor vezérlése, akkor az hogy van megoldva?
2. a felső kerék ami a szíjat hajtja van egy pozíció, ahova állítani kell cserekor, ugyanakkor a pumpa kerekének is van egy jelölt pozíciója. Ha csak a pumpát kiveszem hátrafelé, akkor ezen van egy ék, amivel a kerék hajtja, ha kivett állapotban a pumpát tekergetem akkor ugyanabban a pozícióba beállítom és visszateszem, elvben tök mindegy hányat fordítottam a pumpán? Elvben igen sztem mert pumpa cserekor sem látja az ember a belsejét hogyan áll, csak egy féle képen tudja feltenni ahogy az ékpálya engedi és nem tekergette el a kerekét.