Nem, itt valami másról lehet szó. Talán a fékek, fékmunkahengerek későn engednek vissza, passz.
Tolatva hallani is egy nyikorgóhangot és úgy is érezni is az ellenállást. Egyesbe meg mielőtt váltanék másodikba olyan szinten fogja valami az autót, hogy visszalassul..
Lehet, hogy igazad van a fejegységgel kapcsolatban. Ebben a topic-ban lejjebb betettem két képet amin látszik egy kábel, ami a kesztyűtartóba van kivezetve. Senki nem tudja mi lehet ez. Ehhez az akcióhoz meg kellett bontani a műszerfalat, és egy 3-4 éves autóban miért tennék ezt? Például ha fejegységet kell javítani. Amúgy a javítás nem sikerült teljesen, mert a CD player nem kap tápot, nem szívja be a CD-t.
Én is olvastam a neten, hogy a Kia a TomTom szoftvert használja az autóiban és nem IGo-t.
Várj, én más márkákról írtam, KIA-val nincs tapasztalatom - itt akár még sikerülhet is.
Bár csodálkoznék rajta, de tetszene is a dolog, mert nem kedvelem a zárt rendszereket (elismerem az előnyüket itt-ott, de nem kedvelem.)
Az iGO, mint szoftver amúgy a Nav'N'Go cég terméke, így a kiírásokban nincs ellentmondás. Viszton így felmerül a kérdés (mondom, nem ismerem a régebbi Sportage-okat), hogy tényleg gyári fejegység van-e a kocsidban s nem pedig egy utángyártott?
Köszönöm az infót. Most találtam egy oldalt, ahol felsorolják, hogy melyik Kia modellekben van Android Auto.
Mivel a 20215-ös Kia Sportage nem tartozik ehhez, így hiába is telepíteném a telefonra bármelyik tükröző apk-t, nem működne mert a fejegység nincs felkészítve rá.
Ehhez egy szoftver frissítésre lenne szükség, de ehhez el kellene vinni a szervizbe és ott ezt elvégeztetni.
Na ettől félek, mert nem bízom bennük. Lehet, hogy feltennének egy újabb szoftvert ami vagy tartalmazza a tükrözési lehetőséget vagy nem. És ha nem, még akkor is örülhetek ha nem ront el valamit az update. Ráadásul fizetnék óránként kb 28 000 Ft-ot.
2021-es évjáratú Sportage -ünk van, s gyárilag tudja az Android Autot (elvileg az Apple Carplayt is, de nincs iPhone-unk). Bluetoothon keresztül csatlakoztatam az Androidos telónkat a kocsiho (azaz "párosítottam" vele :-), majd USB kábellel is csatlakoztatatm a telót. Ezt követően a kocsi kijelzőjének a főmenüjében elindítottam az Android Autot, s ekkor a telón is elindult az Andoid Auto. Talán kérdezett egyet-kettőt, erre nem emlékszem már, de tökéletesen lehetett használni.
Azért írom, hogy lehetett, mert nemrég beszereztem egy kis Wireless adaptert, s most már USB vezeték nélkül is megy az Andorid Auto - igaz, ilyenkor kábeles kapcsolat hiányában nincs töltés és így jobban merül a teló.
A KIA Connect egyáltalán nincs a telónkra feltelepítve.
Igen. A beszívott levegő hőmérséklet szenzor prblémás működése a P0113 hibakód okozója. Ha jól láttam, és értelmeztem ez egybe van építve egy MAF szenzor nevű egységgel, ami szennyeződhet. Ennek a tisztítása (amit okozhat egy elhanyagolt piszkos levegőszűrő is) könnyen végrehajtaható. A tápellátást, azaz a vezetékszakadást is lehet csekkolni a lehúzott csatiban mért 5v-nak kell lenni. Ha nincs szálszakadás, és az érzékelő tisztítása után is visszadobja a hibakódot, venni kell egy ilyen egységet a régit kicserélni.
Igazad van. Közben én is kutakodtam a kérdésben.A katalizátor környékén a 2. szenzor. Az egyik vizsgálat, hogy nincs e megszakadva a vezeték, hogy a csatit lehúzva a tápellátásnak 5 v- nak kellene lenni. A szenzort kivéve ellenállást lehet mérni. Ha a szenzort pl. hőlégfúvóval óvatosan melegítjük az ellenállásnak 0-ra le kell menni. Ha hibás akkor nem valósul meg.
Megrendeltem a téli gumikat, és szereltetek bele TPMS-t is. Lehet anélkül is átmenne a műszakin, de nem akarok bonyodalmakat magamnak. A csomagtartóban betett TPMS-sel szerelt kerekek is működhetnek szerintem, jó ötlet.
Lenne egy másik kérdésem az autóval kapcsolatban, de erre gyanítom csak az autó első tulajdonosa tudna felelni, sajnos vele nem tudom felvenni a kapcsolatot.
Van a kesztyűtartóba kivezetve egy kábel, és nem tudom, hogy mire való. Kerestem már az interneten és CD tár kivezetés, vagy Iphone csatlakozó lehet.
Nem tudom, hogy egy új autó tulajdonosa miért szereltet be ilyet, úgy értem, hogy ezért valamilyen mértékig széjjel kellett szerelni a műszerfalat szerintem.
2008-s 2.0 CRDi 140 Le-s KIA Sportage-n kivillant a check engine. Eltárolt hibakódok P0113, P2033, amelyek a kipufogógáz hőmérsékletét figyelő szenzorok hibáira utal.
Volt már ilyennel valakinek dolga? A szenzorcsere megoldotta a problémát, vagy azután más hibakódok jelentkeztek.
A téligumit az Automax-nál vettem felnivel együtt a Sportage-hoz. Az ügyintéző hívott, hogy felnire szerelve kértem a gumikat, de nem lát a rendelésemben TPMS szenzort. Kérdezte tegyenek-e bele. Mondtam igen, és a kerekek már így jöttek. Tudomásom szerint a Sportage 10 db. szenzorazonosítót tud tárolni, szóval 4 nyárit és 4 télit + 2 pótkereket (ha van) azonnal felismeri ha már volt használva.
A KIA-nál nem kell programozni a TPMS szenzorokat. Felrakod, mész vele kb. 10 km-t és a Sportage “megtanulja” azokat. Az első induláskor még sárga ikon jelezni fog a műszerfalon, de a sikeres “tanulás” után már nem. Ha bizonytalan vagy a TPMS típusában, kérdezd az Automax-ot. Nekem a tőlük vett szenzor hibátlanul működik.
Aktiválás az autóban : 1. (C) - Az eredeti érzékelő másolása.
2. (A) -Automatikus aktiválás,keréknyomás érzékelő szelep aktiválása a járműben folyamatos vezetés közben történik megállás nélkül 25 - 100 km/h gyorsaságban. Általában megállás nélkül kell vezetni 1–5 percig.
Autómodell: KIA Autó típus: Sportage
Az autóval való párosítás típusa:: C - Copy
Ezek szerint nekem olyat kellene venni, ami (A) típusú?
Két hónapja vettem egy 2015-ös Sportage-ot. Téli gumit kell cserélni idén, és nem tudom, hogy tetessek bele TPMS-t, vagy sem. Ha igen, akkor kell-e azt párosítani az autóval? Lehet, hogy a gumiszerelő belerakja de nem tudja konfigurálni és el kell menni a szervizbe ahol minden megkezdett óra kb 25 ezer forint. Meg a 4 db TPMS 4x15 ezer.
Van aki azt mondja, hogy műszakin nem engedik át enélkül, mások állítják, hogy ők évek óta látják a hibajelzést a műszerfalon, nem kell emiatt aggódni.