A Te őseid is még azon habitusú emberek, akik ismerték azon fogalmakat, hogy legnagyobb úr a szükség, meg a "nincs". Akkori generációk és szinte minden előző, a természettudományokhoz közel, de inkább benne nevelkedtek. Olyan elmondatlan törvények, igazságok, tények égetődtek a tudatba, amelyek megszerzésése ma már sajnos egyre inkább főiskolát egyetemet kíván. Nem kétséges, jobban is vigyáztak, vigyáznak ennek megfelelően a környezetre. Ez az általad említett motorizációs készség semmivel nem másabb, mint pl. aki az orvostudományok felé vonzódott. Manapság nincs boncolás az általánosban, mert az ugye állatkínzás! Hogy békák ezreit tapossák autók,- az nem. Végtére is milyen orvos az aki csak kamasz (de inkább felnőtt) korában kezdi tanulmányait? Nos, a véleményem szerint max. háziorvos lehet ha nem érdekli. Esetleg profi. Talán professzor. Az autó-motor egy más világ. Tecnikailag szinte követhetelen. Autógyártók nem képesek elfogadható szervízhátteret biztosítani. Ahol olyan emberek dolgoznak, akik vagy lent voltak a garázsban gyerekként, vagy nem. De a VAGY az biztos! -Annak lehet örülni hogy Te vagy az utolsó mohikán! Kérdés: Te is így érzed? -
akkor kedves barátom, elnézésedet kérem, hogy loptam az idődet, szokásomhoz híven, megint én értettem a dolgot a félre... és ebben igazad is van, én az előképzettség szón elsiklottam. legalább mostmár tudom h hogy értetted, és te is tudod, hogy én mire gondoltam, vagy hogy látom ezt a dolgot. És igen, csak beszélgetünk, és ez jó!! :):):):)
Dzseri ismétlem magam, de ha kell ezerszer leírom. :)
Ti azt magyarázzátok, hogy 100 emberből 95 bármikor nekilát és szaktudás, alapismeretek és egyebek nélkül megjavít szinte bármit csak az alapján, hogy valami nem úgy néz ki mint ahogy annak kellene.
Mi egyrészt vitatjuk a 100 ból 95-öt - szerintünk ez inkább 100-ból 5. Másrészt vitatjuk azt hogy semmi előképzettség és tudás nem kell hozzá. Amit te lentebb leírtál az azt jelenti, hogy gyerekkorában megszerezte az ideillő tudást. Utána meg az autószerelő fórumon, szakkönyvekből stb. De basszameg akkor is kellenek azok a kurva ismeretek! :D
A családodnál nem a részletezés a lényeg, hanem az hogy fogtunk egy reprezentatív mintát ami jól felöleli a társadalom szerkezetét és megnéztük, hogy mennyi igen, mennyi nem. Neked 7-ből 2-t sikerült összehoznod, de ez 10-ből is csak kettő lett volna. Azaz itt is dől az az elképzelésed hogy nagy százalékban, mert te is csak 20%-ot tudtál felmutatni egy alapvetően műszaki érdeklődésű családban.
"akkor legyél szíves és definiáld már, hogy szerinted melyik az a tulajdonság ami szükséges mondjuk annak megjavításához hogy alapjáraton rángat a motor? Szerencse? Kézügyesség? Kék szem? "
Nem, semmi ilyesmi. De szükséges, az, hogy már a gyermekkor legelején lent legyen az unoka a garázsban, amikor a nagypapa arádióit forrasztja, vagy ha a wartburgot bütyköli, ami azért érdekes, mert a kis lurkónak az a legnagyobb élménye 6 éves korában, hogy beindíthatja, aztán ha beteg az autó, akkor szeretné tudni, mi baja.
Szerintem EZ. Hogy a korai gyermekkoraban fel kell az érdeklődést kelteni, és ha a gyerek rákap, később is érdekelni fogja, és önképzépzéses alapon, szakkönyveket búj, és autószerelő fórumokon hablatyol, hogy tanuljon :):):):):)
A másik dolog, hogy akinek egy bizonyos generációból voltak szocialista autói, azok akarva akaratlanul valamennyire megtanultak szerelni, mert nem volt pénzük elvinni szervízbe pl. Tehát aki érdeklődik, vagy akinek valamiért van tapasztalata / rutinja az nagy eséllyel rá tud jönni.
Aki meg nem képes rá, az valószínűleg azért van, mert nem érdekelte a dolog sosem kellőképpen, vagy sose volt rászorulva arra, hogy magának kelljen valamit megcsinálnia. Ez az én véleményem, köszönöm, hogy elmondhattam :)
Ja, és akkor család:
Fater: leleményes ember, és sose volt annyi pénze, hogy megengedhesse magának, hogy ne jöjjön valamire rá ő maga.
anyám: ő nem lenne képes rájönni arra, mért rángat az autó alapjáraton, mert se tapasztalata nincs, és nem is volt sose rászorulva, hogy ezzel foglalkozzon, mert fater megcsinálta. (és nem azért, mert nő....amikor mentem vele valahova, és a corsa falsot szívott, aztán az alapjárat 1500 volt, akkor ő is kiszállt, hogy megnézze mit csinálok, mert ha ő kerül ilyen helyzetbe és nincs ott senki h segítsen neki, akkor hátha ő is meg tudja csinálni [ szívósortömítés volt szar... szívórendszer megrángatása és püfölése kézzel jó 20km-re gyógyír volt :D ] )
testvéreim nincsennek, csak unokatesó, aki lány, és őt aztán abszolult nem érdekli, az érdeklődés teljes hiánya mutatkozik nála, így ő biztos nem lenne képes orvosolni a hibát.
Nagybátyám: ha akarná, és rá lenne kényszerítve, biztos rá jönne, anno zastavázott, meg ladázott, csak egy ideje már inkább bmw-zik, és ha valami piszkos meló van, inkább rábízza faterra...........
Nagynéném: Ha lenne ismerete képes lenne rá, mert alapvetően nem utasítja el a technikát, úgy ahogy anyám sem, nyilván a nagyapám mellett töltött gyermekkoruk miatt. ( ha arról van szó, simán rövidrezárja csavarhúzóval az önindítót, hogy beinduljon az autó, ő nem szarozik)
Nagyapám: ha nem valami hiper bonyolult elektronikai probléma miatt szarozik alapjáraton, rájönne, mert ő végigjárta az autók rögös útját a trabattól a nagypolszkiig, van tapasztalata. Aztán mióta nyugati autói vannak, nemigen vannak problémái. ha mégis, akkor áthozza hozzám :)
Nagyanyám: ő képtelen lenne rá, az autók, és a vezetés távol áll tőle, se nem érdeklődik, és nincs is tapasztalata.
Az egésszel arra akarok kilyukadni, hogy ahhoz, hogy valaki rájöjjön egy autónak x hibájára, szerintem két dolog kell:
- időben felkeltett érdeklődés, és akaraterő
- korai gyermekkortól kezdve műszaki környezet. ( Én pl 9 évesen "profin" forrasztgattam, meg "tudtam" mire való a megszakító a wartburgban, el tudtam sorolni a 2 és négyütemű motor közötti különbségeket [9 éves szinten] de még középiskolában is meglepett, hogy az osztálytársaim túlnyomó többsége, életében nem fogott forrasztópákát, (szakirányú osztály volt) vagy nem tudja, hogy néz ki egy villanymotor, vagy egy transzformátor. )
Igen, úgy tűnik nekem nem volt gyerekszobám (de volt, mindig telepakolva azokkal a büdös mocskos alkatrészekkel, amit a garázsban találtam :D ) és tisztában vagyok vele, hogy az én fejlődésem a nem átlagos, és a többieké igen, de pont ez a lényege, hogy kell egy korai specializálódás, és így tud fejlődni az a képesség, hogy valamit megjavíts. Köszönöm mégegyszer, bocsánat, ha hosszú volt.
""az intercooler azért használják, mert a turbó által-a kipufogó gáz miatt felhevített beszívott levegőt le kell hűteni, hogy "önrobbanás"ne jöjjön létre... (régi 1.6 os vw golf motrok-biztos emlékszel, kopogtak mint állat (na ezért)...namármost te mit akarsz hűteni a max 30-35 fokos levegőt, ne viccelj!?"""
Ha valaki vesz egy BMW-t, az autó mellé kap egy társaságot is, melynek tagjai figyelnek egymásra és nem a hol szopassam meg a másikat jó magyar szokás szerint működik a kapcsolat rendszere (a rendszeren kívül poroszkáló személyekről itt szó sincs). Valahol megjelenítettél róla egy képet, de az udvarnak nem ezen a részén, inkább a bejáró rémlik. Ez a kép bele égett a retinámba és bármikor le tudom hívni. Ezután simán csak bele nyúltam a dologba. :-)=
te fater, itt még hiányzik egy hosszlengőkar, most nemazé.
egyébként meg mi a baj?
az enyém is ugyanez a megoldás (azzal a különbséggel, hogy nekem a difi házban van, abba megy a lengőkar vége és a difi meg a féltengely közt lakik a féktárcsa), aztán nem is az xjben jelent meg 68ban, hanem talán az etypeban.
szóval még nincs ötven éves a konstrukció, nem is értem, mit problémázol.