Attól hogy egy eljutási lehetőség létezik még nem biztos hogy azt használni is fogják. Mégis ki a bánat utazna egy szürke hétköznapon Mariborból Zalaegerszegre?
Nem meglepő, mivel gyakorlatilag a hajnali / esti IC-t leszámítva nincsennek értelmes csatlakozások. Ha lenne a reggeli maribori Desirohoz meg visszafelé este az RG 620-hoz csatlakozás, akkor valószínűleg utas is lenne. Nyilván Hodosra, a semmi közepébe senki sem akar menni.
" Ezt a hodosi átmenetet még jobban leépítették, úgy sincs rá igény, megmondták. "
Citadellát/Istriát kivéve minden alkalommal egyedül voltam a Bz-n Őriszentpéter után. Néha jött másik mozdonyvezető is. De a jegyvizsgálóval együtt soha nem voltunk többen háromnál.
Lett egy koradélelőtti vonat Maribor felől Hodosra, de hála a jó égnek, a kis almásládánk Őriszentpéteren túlra már nem gurul el, vissza kell érni Egerszegre.
Itt ez senkit nem érdekel. Horvátok fele és osztrákoknál voltak próbamenetek. Ezt a hodosi átmenetet még jobban leépítették, úgy sincs rá igény, megmondták.
A MÁV kiadta a 2022-2023-as menetrendet, amely itt letölthető.
Ami ezt a vonalat érinti: a Citadella után később lesz a következő vonat, ütemesebb lesz a menetrend (alapvetően kétórás ütem), délelőtt és este új járatok indulnak, de cserébe az Őriszentpéter-Őrihodos szakaszon ritkítás lesz.
Egyébként a szlovén vasútnak vannak már többáramnemű Flirtjei, amelyek a 25 kV 50 Hz-et is tudják (igaz, Magyarország nem szerepelt a lehetséges bevetési országok között). Szerintem ezekkel növelni lehetne a Magyarország és Szlovénia közötti vasúti utasforgalmat, ha bejárnának legalább Zalaegerszegig.
Decemberben voltam arra felé, de semmi jelét nem láttam. Januárban mondta a csepeli terminál vezetője, hogy egyenlőre csak a kocka van még ami maga az alapkő, plusz murva van leszórva 3-4 autónak.
Van azóta előrelépés?
(Csepelre ma éjjel kezdték hordani a 4-es daru elemeit)
Még mindig nem tudod elfogadni, hogy a volt Déli vasúton kívül is van élet. Mind a magyar, mind az osztrák, mind a horvát és a szlovén oldalon. Egyértelműen le van írva több cikkben is, hogy miért oda kerül az a terminál, ahová. De dióhéjban, ha most Triesztbe, Koperbe, Fiumébe (Rijeka, ha úgy jobban tetszik) akarsz vonatot indítani, az három külön vonat. Ha Zegről indulnak ezek a vonatok, akkor Zeg - Budapest vagy Zeg - Dunaszerdahely között akár egy vonaton is el tudod vinni a konténereket. Plusz mondjuk a kaposvári konténereket nem Pestről kell visszavinni, hanem Zegről el lehet vinni, kevesebb kamion forgalom. És ez csak pár ok, hogy miért jobb egy a célállomásokhoz közeli terminál, mint egy fővárosi.
De tessék, itt az elnök-vezérigazgató véleménye, a világgazdaság cikkéből:
"Azért indítottuk el tavaly szeptemberben a beruházást, mert élénkül a forgalom az adriai szállítási vonalon. Fejlődik a koperi és a trieszti kikötő, de Rijekában is új befektetések történnek, például a Maersk hajótársaság komplett kikötőrészt alakít ki. Eljön az idő, amikor mind a három kikötőt arányosan kell kiszolgálnunk. Csehországban már kipróbáltuk, hogy milyen naponta irányvonatokat indítani minden kikötőbe, de azt tapasztaltuk, hogy ilyen gyakorisággal nem lehet szerelvényeket közlekedtetni például Hamburg és Kassa vagy Hamburg és Budapest között. Hiszen a konténereknek is gyorsan ki kell kerülniük a kikötőkből, hogy ne merüljenek fel plusz tárolási költségek, vagy a szállítmányok ne késsék le a kikötőből induló hajót. Ezért úgy kívánjuk jobban megszervezni az áru fogadását és továbbítását, hogy az adriai kikötőkből érkező vonatokat a zalaegerszegi hubunk központunk kezeli és indítja majd tovább Ausztria, Szlovákia, Csehország, Lengyelország és Magyarország termináljai felé."
A tobbiek (GaGe, stb.) korabbi velemenyeit koszonom (bar mondjuk lehulyezni azert nem kellett volna (meg akkor sem, ha nalam meg akar az is belefer(het))).
Majd reagalok rajuk (mj.: ha meg lesz egyeltalan modom ra ...)!