Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 3 64669

Z-16-12 (Ikarus 695.02)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 3 64668

AU-32-80 (Polski Fiat 125p)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 64667

ZD-65-61 (Polski Fiat 126p)

(Fortepan)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 64666

IR-37-70 (Zsiguli)

(Fortepan)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 64665

ZZ-18-36 (Trabant 601)

(Fortepan)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 64664

CR-58-92 (Wartburg 353)

(Fortepan)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 64663

FH-69-48 (IFA W50L)

(Fortepan 282457)

trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 4 64662

1969-ben "Szocialista megállapodást" kötött a Közlekedési Múzeum és az Autóközlekedési Technikum.

A következő két évben a technikum diákjai ingyen felújítottak 4-5 olyan autót mely a múzeum tulajdonában volt de már leroggyant.

 

Nem mindre emlékszem de volt közöttük :

 - MAGOSIX taxi,

 - valamilyen TATRA személyautó,

 - és az igen szép csapott orrú PEUGETOT kiskocsi is.

 - a többi típusát elvitte már az idő............................:-)))

 

Ezekről több video is fent van a neten.

 

Ezen fellelkesülve több diák társ is kerített (99%-ban) apu pénztárcájának felhasználásával valamilyen idegen öreg autót.

Hol rendszámmal, hol a nélkül.

 

ezek 90%-a a háború előtti típus volt.

neki ugrottak felújítani.

Talán egy felújítást se csináltak meg.

Itt nem fogalmi problémáink voltak hisz Gépjármű Technológia tantárgyból pont akkor tanultuk (igen részletezve)

 - az üzemeltetés,

 - karban tartás,

 - futó javítás,

 - szemle rendszerek,

 - javítás,

 - nagy javítás,

 - felújítás,

 - restaurálás

fogalmak belső tartalmát.

 

És Kelemen tanár úr (technológia) gondoskodott is arról, hogy ez kellő képen rögzüljön mindenkiben.

 

Szóval az így szerzett autók majd mindegyikének nagy rössel ugrottak neki az osztálytársak és 99%-ban nem csinálták meg.

Valamit javítottak rajtuk majd legtöbbet eladták cseh, és német gyűjtőknek.

 

Itt történtek érdekes papír munkák, de már elévültek.

 

 

 

 

apron64 Creative Commons License 2 napja 0 3 64661

GA-30-84  /Ikarus-30. A szegedi AKÖV gyártása a szekszárdi AKÖV részére./

 

apron64 Creative Commons License 2 napja 0 2 64660

CA-02-43  /Veteránautók felvonulása, Hungaroring, F1 időmérő edzés előtt, 1986. augusztus 8./

 

trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 64659

No megjött a válasz.

 

Az egyik egy 1936-os FIAT Balilla 508 S cabrió mely a keresztségben CB ...-... rendszámot viselt.

Javítások után ezt a Közlekedési Múzeum vette meg.

Nem felújítva, pláne nem restaurálva lett hanem csak javítva.

Valószínűleg ma is náluk van.

 

A másik egy Steyr 55-ös kocsi volt.

Ez rosszabb állapotban volt és el lett cserélve egy Zastava 750-re.

trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 64658

Jogos.

Elfelejtettem.

Még várok egy órát és felhívom.

Igazad van.

Csak vasárnap kora reggel nem illikk telefonálni.

 

 

Előzmény: negyesi_pal (64657)
negyesi_pal Creative Commons License 2 napja 0 0 64657

Kiderült a márka? Érdekesnek hangzik a sztori!

Előzmény: trizs77 (64653)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 2 64656

YB-60-05 (UAZ 452B)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 2 64655

CO-84-99 (Opel Kadett B)

(Kivágat egy Fortepan-képből)

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 3 napja 0 1 64654

OB 105

 

 

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 3 64653

Hasonló kettőt akarok megemlíteni.

17 éves korukban 1970-ben a technikumi egyik osztálytársam vett (szerzett) kettő hasonló autót.

Mindkettő kabrió volt.

akkoriban nagyon nem volt divat, hogy 17-18 fiúknak saját autójuk legyen.

Egyik se volt üzemképes.Mindkettőn igen sokat kellett dolgozni.

 

Több évbe telt mire az egyiket megcsináltatta, a másikkal nem csinált semmit, úgy ahogy volt, fél roncs állapotban eladta.

Mindkettő nyugaton kötött ki.

Mindkettő hazai pajtából került elő, ahol 1944 és 1969 között bújtatták, eldugták.

Illetve az egyiken talán volt 1958 utáni rendszám ?

Majd ma megpróbálom felhívni, hogy mi volt a kocsik típusa mert valami fura márkák voltak.

 

 

 

Előzmény: negyesi_pal (64652)
negyesi_pal Creative Commons License 3 napja 0 5 64652

Ez most csak úgy eszembe jutott erről

CA 00-32 Hanomag Sturm roadster. A tulajdonos, khm, visszaemlékezése 1976-ból, a valóság és ami lett. Az autó persze a riportot követően Németországban kötött ki.

 

Előzmény: trizs77 (64647)
negyesi_pal Creative Commons License 3 napja 0 2 64651

Nem volt az olyan régen, 64605-ös hozzászólásban azonosítottam

PB 04-06: Adler Trumpf Junior Wendler 1936 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64643)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 1 64650

Az első sárvédők is újabbak. Amúgy abban az időben, ha egy balesetben kiderült hogy a jármű műszaki hibás, a hatóság kivonta a forgalomból, aztán a visszahelyezéskor már újabb rendszámot kapott. 

 

Az MGB-m eredeti rendszáma UL-66-44, 1982. 09. 10-én baleset miatt a hatóság kivonta a forgalomból, 1987. 05. 04-én kapta a DI-99-93 rendszámot. 

 

Zoli  

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (64649)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 4 napja 0 0 64649

Ez egy 311. A nagy fényszórók és a "tapsikolós" ablaktörlők korai gyártásra utalnak. A motorháztető már újabb és a zárhíd is. Azt gondolom, hogy ez egy feltámasztott, sérült példány lehetett, akkoriban új rendszámmal.  

Előzmény: Gordon Zsigmond (64584)
vt976 Creative Commons License 4 napja 0 0 64648

Én is Wartburgnak nézem, gondolom, a rajta lévő díszléc zavarhatott be.

Előzmény: Gordon Zsigmond (64637)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 3 64647

Az 1970-es évek legeleje volt a régi hazai autók felvásárlásának, felújításának és eladásának virágkora.

 

A szabályok már enyhék voltak.

Akinek volt kicsi pénze 6000-30.000 forint az talált még rendszámos vagy rendszám nélküli 1955 előtti autót.

Persze leginkább az 1945 előtti kocsikat keresték.

 

Igen kevesen itthoni használatra vásárolták.

A vevők többsége külföldi volt.

 

Az 1945 előtti és megmaradt öreg autók jellemzője az volt volt, hogy központi beszerzés hiányában 1001 féle típusúak voltak és a háború alatti valamint a háború utáni alkatrész hiány miatt, az alkatrészeik fele típus idegen volt.

 

De akkoriban nem a hitelesség számított hanem a kor hűéág.

Körülbelül úgy nézzen ki mint egy 193x-as Alfa Rómeo.

Vagy akármi.

 

Ezért a legnagyobb hazai nyertesek nem az autót felkeresők, nem az autószerelők, hanem a karosszéria lakatosok, fényezők és a kárpitosok voltak.

 

 

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 4 napja 0 1 64646

Ezeknél a "korabeli" veteránautós találkozókon készült képeknél mindig eszembe jut, hogy vajon ezek az autók azóta is megvannak? Maga a műfaj körülbelül ekkoriban indult be, így már eltelt egy jelentősebb időszak ahhoz, hogy ezeket a járműveket azóta már legalább egyszer újra fel kellett újítani.

Előzmény: Gordon Zsigmond (64645)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 1 64645

CA-69-51 (Fiat 1100 lenne?)

(sopronanno.hu)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 2 64644

CA-34-02 (Adler, de milyen?)

(sopronanno.hu)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 2 64643

PB-04-06 (?) (Adler, de milyen?)

(sopronanno.hu)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 2 64642

CA-70-33 (Típus?)

(sopronanno.hu)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 2 64641

CB-97-10 (Škoda Felicia)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 2 64640

UE-84-26 (Zsiguli) & ZS-84-95 (Lada 1500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!