Drágább lesz a cigaretta és az alkohol, 50%-kal emelkedik a játékadó, nő az üzemanyag jövedéki adója. Orbán Viktor: Arra figyeljenek, amit teszek. Tovább »
"A gázolaj jövedéki adója 97 forintról 110 forintra nő."
Eddig méltánytalanul volt mesterségesen előtérbe helyezve a gázolaj. Kb. annyira volt igazságos, mikor a turbódízel kocsikat a szívó benzineshez hasonlították és nem az azonos térfogató turbó benzineshez :)
Egy biztos: innentől kezdve méginkáb hibrid autó
Egy kérdés marad: mindennapi élet költsége mennyire nő ettől? Mert eddig az üzemanyagár miatti növekedés nem volt kimutatható a többi tényező közül.
Az a helyzet, hogy még nem készült egyetlen tanulmány sem az akkumulátorok élettartamára. Életciklus elemzéseket készitettek már párat, de az autó legszennyezõbb eleme, azz akku kérdõjel maradt. Persze, ha azt nézed, hogy egy sima AA akksi , vagy telefonakksi 5-6 évet is bir teljesitménycsökkenés nélkül (nem gyári töltõvel)... Akkor egy ilyen akku slég strapabiró.
Végülis a hibridautónak nem a környezetvédelem a célja, hanem az üzemanyag fogyasztásának csökkentése.
Egy a lényeg, ha végre EU szinten kiigazítják azt az igazságtalanságot, hogy a gázolaj adója kisebb, mint a benziné (kb. 7-10%-kal nőne a gázolaj literenkénti ára), akkor méginkább vesztes helyzetbe lesznek a kereplő traktorok.
Esetleg a ford szakszerviz tudna ajánlani valakit... Egyáltalán kérdezted már valahol egy zöldkártyásnál? Ilyen géped van? Ha igen írnál egy rövid összefoglalót, mit tud? Tud elektromos módban haladni? Ha igen, mennyit? Stb...
Újabb hibrid a láthatáron! Mégpedig a Hondatól. Nemsokára megkezdik a Honda CR-Z Hybrid Coupé gyártását! Örömteli hír ilyen nehéz időkben. És a képek alapján még igen csak jól is néz ki!
De a legtöbb ilyen családi, városi hibrid hasonló vonalakkal rendelkezik. Érdekes nekem nem is a Prius jut róla először eszembe, hanem a Lexus hasonló formájú városi szabadidőautói.
Nekem nagyon tetszene egy 1-es insight, olyan nem terem minden bokorban, ehhez képest a 2-es vonalait a prius már eléggé elcsépelte. Szerintem pont valami más, egyedi formavilágot kellett volna alkotnia a hondának. Ezzel nem azt akarom írni, hogy ronda hanem, hogy kiköpött prius.
Hát, nekem marhára nem egyértelmű, ohgy az insight tud csak villannyal menni. Nem láttam olyan tesztet, ahol egyértelműen ezt így leírták volna. Az előd a civic az nem tudta.
Az előző generációs Insight nekem roppant csúnyácska volt. De erről az újról láttam képeket, egész pofás. Bár a fenekén még tudnék igazítani, nekem túl bumfordi. :))
Toyota prius: - A teljes akkupakkra 2000dollárt olvastam árnak, de ha meghibásodik cellánként lehet cserélni (6 vagy 7 cellás?) - Az európai garancia 8 év, az USA 10 a hajtásláncra (amibe az akksi is beletartozik) - Nem nagyon hallottam priusról amibe a főakkut kellett cserélni (a fedélzeti kis 12v-os akksi ~3-4 évig bírja) - Ausztrál taxi társaságról olvastam, ahol a priusok már bőven 250e miles-on túl vannak, és mennek.
Ezt én nem fűztem hozzá, de valóban úgy vannak tervezve ezek a rendszerek, hogy az akkumulátort is a legoptimálisabban használja, akár az élettartamát is figyelembe véve.
Igen érdekes kérdéseket feszegetsz. Ám azt gondolom, ezek nem kizáró okai annak, hogy bele merj menni egy hibrid autó vásárlásába. Valóban vannak tények a félelmeid hátterében, de ezek ellen lehet védekezni. Nyilván nem használt, öreg hibridet kell venni, túl sok még úgy sincs belőlük. De ha mégis, az akkuk élettartamát a gyártók jóval felül becsülik a garancia évein. Nem érdekük a gyártóknak a hibrid vásárlók elijesztés. Pont hogy az első generációs darabokkal tudják megfogni, és maradásra bírni őket.
Nekem is tetszenek a hibrid autók, tetszik a kedvező fogyasztás. DE az akkuk cseréje mennyibe fog kerülni? Tudja ezt már valaki? Lehet tudni, hogy mennyi az élettartamuk? Tudom, hogy ha újonnan megveszi valaki, akkor ez nem érdekli, de valamikor el is akarja majd adni, és az értékvesztés már biztos fogja érdekelni. És akkor a váltóról még nem is beszéltünk, hogy ha az elromlik, akkor mennyi a javítása. Tehát ezeket összeadva is megéri még?
A lényeg azon van, hogy elinduljunk egy irányba és az hogy kezd elérhető ár fele mozgolódni a hibridek ára már egy nagy előre lépés. Így talán pár év múlva eljutunk oda hogy ha nem is teljesen de jelentősen visszaszorul a benzines autók száma.
De persze ezekre sajnos még várnunk kell, hogy rendes, tömeggyártású autók váljanak belőlük :-( Addig viszont marad a hibrid. Lehet mondani, hogy trend és hasonlók, de szerintem inkább ez legyen a trend, mint a cigarettázás és a környezetszennyezés (semmi bajom a cigisekkel, én is dohányozTAM, csak pl az is elég nagy trend, mégse menő leszólni, ellenben a hasznosabb dolgokat igen).
hát igen a magyar mentalitás az nem azt tükrözné,hogy távlati tervei lennének az embereknek. Illetve lenne de azok csak tervek.Mert az ár az meghiúsítja a gondolatot. Példaként itt egy Honda Insight. Takarékos és rengeteget meg lehetne vele spórolni. De a magyar inkább 2-3 millióért vesz egy benzinest és így az 5millióhoz viszonyítva rögtön megspórolt 2-3 milliót. De arra nem gondol,hogy 5 év alatt annyi benzint elhasznál,hogy az ára már ott lesz egy hibridéhez képest. Míg a hibridekre pedig csak keveset kell költeni.
Hát ezek ilyen hosszútávú dolgok, nem tudom, hogy az átlag magyar ember mennyire képes / szokott / szeret gondolkozni ennyire messzire... persze nem csak magyar, hanem irokéz, szecsuáni vagy legyen bármi.