Keresés

Részletes keresés

Haralamos Creative Commons License 2011.04.28 0 0 140

Érdekesebb lenne a magyarok (oguz turkok/türkök) nyelvét megtalálni...

 

Szerintem a mai Azerbajdzsán környéke lehetne egy jó terep.) Arra mentek el délnek a szabírok, és nem valószínű, hogy Perzsiáig mentek...

Előzmény: kisharsány (139)
kisharsány Creative Commons License 2011.04.28 0 0 139

hunok voltak. Azokkal beszélgetett, nem a turk magyarokkal.) 

 

...úgyhogy ne is keresse senki a hun nyelvet tovább...(külön)

Előzmény: Haralamos (137)
kisharsány Creative Commons License 2011.04.28 0 0 138

végre petsenegekére, kiket a görögök pacinaci, pacinacitae, a rómaiak picenarii, a kínaiak és a törökök pedig cangli néven neveznek.

 

Íme itt a bizonyíték a besenyők magyarnyelvűségére:  cangli = cang =cangó

Előzmény: abani (136)
Haralamos Creative Commons License 2011.04.28 0 0 137

De azért jól jön majd nekik ez a nyelvtudás - úgy Ottó barátnak a Kaukázus déli lejtőin, mint Julianus (Gyula) barátnak a volgai részen - mikor az "elmaradt magyarokat"

 

Pontosítsunk, a latin szövegben "hungár" van, nem magyar, mazori, mazari stb.

 

Simán élhettek mindkét helyszínen hunok, ráadásul azt is tudjuk, hogy a bulgárok is hunok voltak. Azokkal beszélgetett, nem a turk magyarokkal.) 

Előzmény: kisharsány (131)
abani Creative Commons License 2011.04.26 0 0 136

Mirkhond középkori perzsa történetíró az általa turkoknak vagy keleti hunoknak nevezett népet négy főtörzsre szakadottnak állítja, úgymint: először abarokéra, kiket Mirkhond geogin, a görögök var, a kínaiak geugeni és topa néven ismernek; másodszor chazarokéra, kiket az arabok gozr, mások gissr; harmadszor úzokéra, kiket az arabok ghuz, a kínaiak ossi és asi; végre petsenegekére, kiket a görögök pacinaci, pacinacitae, a rómaiak picenarii, a kínaiak és a törökök pedig cangli néven neveznek.

Előzmény: kisharsány (135)
kisharsány Creative Commons License 2011.04.26 0 0 135

Elmaradt egy kötőjel. tehát a helyes értelmezés:  A turknak a türk-török értelemben való használata a maszatolás.

 

Véleményem szerint egyébként - függetlenül az esetleges későbbeni kibővült értelmezéstől - a turk tagja a perzsák által használt turk-irk-szaka hármasnak, mely a hozzájuk viszonyított észali, nyugati illetve keleti népek átfogó megnevezése.

Előzmény: abani (134)
abani Creative Commons License 2011.04.25 0 0 134

A turk az én szilárd véleményem szerint a turáni területről származó, vagy annak vélelmezett népek megjelölése a perzsa elnevezés alapján. Ebben

az értelemben lehet azok "ugor"-ja, de míg a turk helyalapú megnevezés, a másik nem az. Ebben a relációban a türk török értelmű használata egyértelmű maszatolás, mely vétket még nagytiszteletű Moravcsik úr is elkövette.

---------------------------------

A turk szerény véleményem szerint idegen népet jelől, a türk törők értelmezését, mi okból tartod maszatolásnak?

Előzmény: kisharsány (133)
kisharsány Creative Commons License 2011.04.25 0 0 133

Egyetértek Veled, de nem ugyanabban. (Egyébként idéztem)

 

A turk az én szilárd véleményem szerint a turáni területről származó, vagy annak vélelmezett népek megjelölése a perzsa elnevezés alapján. Ebben

az értelemben lehet azok "ugor"-ja, de míg a turk helyalapú megnevezés, a másik nem az. Ebben a relációban a türk török értelmű használata egyértelmű maszatolás, mely vétket még nagytiszteletű Moravcsik úr is elkövette.

Előzmény: abani (132)
abani Creative Commons License 2011.04.25 0 0 132

A turk és türk nem ugyanaz!!

 

A »turk« szó az arab és a perzsa nyelv »ugor«-ja. Ezeknél éppen azt jelentette, mint a szlávban az utóbbi. Általánosan az idegen népre vonatkozó megjelölés volt.

Előzmény: kisharsány (131)
kisharsány Creative Commons License 2011.04.25 0 0 131

Konstantin turk/türk népe nem beszélhetett a hungárok nyelvén, mert semmi értelme...

 

De azért jól jön majd nekik ez a nyelvtudás - úgy Ottó barátnak a Kaukázus déli lejtőin, mint Julianus (Gyula) barátnak a volgai részen - mikor az "elmaradt magyarokat" lehet fellelni. :))))))))))))))))))) (márhogy ezen a nyelven)

Előzmény: Haralamos (130)
Haralamos Creative Commons License 2011.04.25 0 0 130

Konstantin turk/türk népe nem beszélhetett a hungárok nyelvén, mert semmi értelme...

Majd szép lassan megtanulja. Az első nyelvleckéket még a székelyektől (kavarok) vették a Kárpátok külső oldalán, a befejezést már a régi Morávia területén; Bécs, Leventevár, Melk, Mödling, Báden, stb...


Az augsburgi csata után 20 évvel, amikor beköltöztek Hungáriába, már jól tudták az őslakosok nyelvét, de azok is tudták, hogy melyik turk/türk törzshöz tartozott a gazdag menekült.)

lebben Creative Commons License 2010.02.02 0 0 129

...és mégis minden másképp...

...HETÜ MOGER...belár-bullur badacsonyban

Az ásványtani ismeretek az ANCIENT bolgárok SZERINT Középkori SOURCES Kosztov Ruszlán Egyetem Bányászati és Földtani 'St. Ivan Rilski " 1700 Szófia, Bulgária , Е-mail: rikostov@mail.mgu.bg TÉZISEI Szerint a számos publikáció eredete és forgalmazása a régi bolgárok az évszázadok során (lásd a Dobrev, 1991, 1998, 2003, Tabakov, 1999), ezek vándoroltak az ősi szülőföldjükön található szerte a Pamir régió irányban a Caucases, majd később két nagy állam már alapított, az ún Volga a Bulgária és Asparukh's Bulgáriában. Az ásványtani értekezés a középkori enciklopédikus tudós, al-Biruni (XI század) felsorolt adatok, rámutatva arra, hogy a lakói Balkh (Balkhara, Bolor, Bulur) és a Volga-Bulgária kitermelt, érc-öltözött és forgalmazott gyöngyszeme ásványok és nemesfémek.

A név Válaszol a vörös spinell a Badakhshan megvan a maga eredete az ősi neve a régió Balaxian (Balkh). Adatai szerint az örmény tudós Arakel Davrizhetzi (1669) egyike a rubin fajták kérték balkhi (tól Balkh - analógiájára a színe spinell). A véletlen a nevek bulhor (Bolgár) a tadzsik and bullur (hegyikristály) a perzsa és arab nyelven talán szemlélteti, elfeledett hagyományok a népesség, amelyet a a kizárólag a legősibb idők a kizsákmányolással és kereskedelme gyöngyszeme ásványi anyagok és a fémek, mint réz, arany és vas mindkettő

------------------polgárok polgárdiban

folyó A helyi név Falhar (Dobrev, 1991, p. 29, 2002, с. 99-100). A hivatkozott De Groot és Dimitar Suselov elején, talán Bolgár állam Bulur (Bolor) teljes mértékben megfelel a nevét A tadzsik nevét bolgárok - Bulkhor, és a Földrajzi név A régió van egy gerinc, khown mint Wakhan, kapcsolódó Wakhan ember hasonlít a bolgár ág Wkhndur említi a történelem Mózes Horenatzi a V század (Dobrev, 1998, p. 229

-------burgyánok

A munka az arab földrajztudós jakut ar-Rumi (1179 -- 1229) a kerületek Bolor és Burdjan kellett volna említeni között Kasmírban és Badakhshan javasolta, mint az első nevének említése bolgár arab államok földrajzi irodalom Centarl Ázsiában (Таbakov, 1999, 204. o.). A statetement, hogy a föld Burdjan megfelel Badakhshan, valamint, hogy Bolor megfelel az egész Hindukush van nem pontos, mivel a második neve már idézett separetely által Az arab szerző. A megbízhatóbb magyarázat a föld Burdjan hogy honosított nyugatra a föld Bolor megfelelő körülbelül egy részét a mai Északnyugat-Border Pakisztán.


------------HETÜ,de HUTA-KÜRTŐ? dentu-fogas népek

6. A kereskedelmi funkciók a volgai bolgárok a már megerősítette közvetlenül аl-Biruni a fejezetben a használatát nagyon becsült anyagi hutu, értelmezni, megjegyzések rhinoceras kürt: "Ez hasonlít a lényege a csont a hal [rozmár agyar, ismert ősi Oroszország, mint "hal foga"], amely hozták a bolgár Khoresm az Északi Tenger (Biruni, 1963b, 195. o.).

Más értelmezések hutu van kellene lennie a fosszilis mamooth elefántcsont, ismert, az északi régiók (Dobrev, 1998, p. 61). Szerint az arab utazó Abu Hamid al-Garnati al-Andalesi (1080-1170), aki a meglátogatta a Volga Bulgaria "a bolgárok értékesíteni Khoresm egy ennek nagy ára hasonló elefántcsont fogai óriás állatok, amelyeket dig ki a földből ", és az elefántcsont-kereskedelem mamooth került említeni az utazás alatt is Ibn Fadlan (Аkhmerov, 2002, p. 35; az elefántcsont volt kihasznált a földjeit Volgai Bulgária és a kereskedelemben a Khoresm, ahol használt hogy nehezen kezeli a kések, ládák, de nem kizárt az úgynevezett "hal fog", hogy a rozmár elefántcsont az északi régiókban; Ibid., p. 76). Antik tárgyak készült paleoivory (mamooth agyarai) találtak a területén, a Volga Bulgária régészeti feltárások során. Azok ismertek A paleolit helyszínek Krasznaja Glinka a Tetyush régió és a falu Deukovo a Menzelin régió, és a ezer mammooth agyar gyöngyök mutattak ki Sungir a Vladimir (Chervonnaya, 1987, p. 14-15). Így lehetőség van hogy a hutu már csontanyag található az adott régióban, és nem a sarkvidékek.

lehel hűtő
Előzmény: - duplagondol - (127)
odovaker Creative Commons License 2010.02.02 0 0 128

A germánok által hunoknak mondott onogurok a Kárpát-medencébe vándoroltak,"

 

Ez nagyon érdekes! Ezek szerint létezik germán forrás...

Milyen nyelven beszéltek, és hogyan írtak azok a germánok, akik hunoknak nevezték az onogurokat?

Előzmény: - duplagondol - (127)
- duplagondol - Creative Commons License 2010.02.02 0 0 127
Dengizik és Irnek uralkodása idején a hunok Scythia Minorba és a nyugati steppére, a Dnyeszter és a Dnyeper vidékére húzódtak vissza. Ők és az onogurok voltak a bulgárok elődei, akik felvették az onogundur nevet.

Az avarok ellen 626, Konstantinápoly ostroma után elsőként a hozzájuk legközelebb eső bulgárok lázadtak fel. Kuvrat, a keresztségben Organas unokaöccse a vezetésükkel nagy birodalmat hozott létre a Dunától a Kubánig. A sírját Mala Perescsepinonál, Poltava mellett, a Dnyepernél találták meg, ez lehetett a választóvonal a bulgarok és a kutrigurok között, egyben ez a dombvidék, az erdős, ligetes steppe vidéke volt a birodalom középpontja is.

Kuvrat halála után, a 680-as évek elején a kazárok előretörtek a Kaukázus felől. Ha a bizánciak fegyverekkel támogatták őket, lehet, hogy nem voltak eléggé előrelátóak: Kuvrat régi birodalma felbomlott, öt fia közül Asparuch, a legnyugatabbi bulgárok uralkodója Scythia Minorba, majd a Balkán lábaihoz vonult, ő lett a bizánciak legrettegettebb ellenfele.

A bulgárok másik fele nem a Duna, hanem a Volga felé indult. A germánok által hunoknak mondott onogurok a Kárpát-medencébe vándoroltak, a szlávok által ugrinak mondott onogurok pedig a Don vidékén maradtak, elfogadva a kazár fennhatóságot.

Nincs arra semmilyen forrásszerű adat, hogy a Kárpát-medencei onogurok 796, a frank és 803, a bulgár (!) hódítás után elhagyták a Kárpát-medencét. A krónikákban sokan, sokszor 'sűrítést', 'történelmi események összevonását' vélik látni. A regösök emlékei is messze értek véget: Dengizik Scythia Minorból támadta a bizánciakat, s bukott el, Irnek a maga hunjaival a Dnyeszter mellett élt. 'Csaba királyfi visszament Szkítiába'; majdan pedig, mikor a nyugati bulgárok a Balkán felé vándoroltak, a keletiek a Volgához mentek.

Ibn Hordzábeh írja előbb al-Dzsajháni, majd Ibn Ruszta tolmácsolásában, hogy a "besenyők országa a bolgárok közé tartozó '.sz.k.l-ek országa között van a magyarok határai közül az első (szélső) határ".

A 'bolgárok' 920 körüli uralkodójának tudjuk a nevét, Almus volt a neve. Egyik törzsük, az '.sz.k.l harcos néppel találkozott 800 táján vagy még annakelőtte. Ez a nép ismerte a nyerget, az ostort és a féket, őseik valaha még Ázsia fölső vizeiben fogták meg az életet adó halat. 830 előtt Levedi és a vajdáik vezetésével dél fele vonultak, a a kazárok szomszédságában éltek három évig . Az '.sz.k.l-ek régi hazájukhoz közel, a Középső-Volga mentén figyeltek a határokra.

Rurik megérkezésekor, Oleg előtt Kijevet a kazárok uralták, ott, a dél felé menő kereskedelem nyugati központjában egy rabbi száz évvel később is üzeneteket küldött a kagántól Hispániába az elveszettnek hitt néphez.

A kazárok Kijevet onogur hűbéreseikkel adóztatták, akik a szlávokkal kerültek szoros kapcsolatba, az ő nyelvükön megragadt ugri név változatai Bizáncban és egész Európában elterjedtek. Levedi népének megérkezésekor az utolsó kapocst is elszakították a kazárokkal; hét vezér az arany kupába öntötte a vérét, magukat Hétmagyarnak nevezték, maguk fölé Álmost választották meg, aki a Volga vidékén hallotta a bulgároktól, Irnek utódaitól Attila hírét. A fia, Árpád a székelyekkel együtt oda, arra a helyre vonult be, ahol a testvérgyilkosság átka élt, mint Káin és Ábel óta, oda, ahol Attila a saját kezével ölte meg Budát, hogy a hunok nagy királya legyen, a dicsőségből pedig a Tisza mélyére bukjon alá, ahogyan utódai a mai napig fenntartják az emlékezetét.







Előzmény: lebben (125)
odovaker Creative Commons License 2010.02.01 0 0 126

Ha a "kettős honfoglalás" túl sokat tételezne is föl, a későavarok népei között akkor is el kell fogadnunk az ugor alapozású magyar nyelv pannóniai jelenlétét, azt beszélő népcsoportot vagy csoportokat. S erre a székely ősök a legesélyesebbek. "

 

A kazár szökevények (anyanyelvük hungár) a turk magyarokkal érkeztek a KM-be Salamon Hungár király regnálása idején. Ez ma már a kályha, innen lehet elindulni...

Előzmény: lebben (125)
lebben Creative Commons License 2010.01.31 0 0 125
------------8. Ha a "kettős honfoglalás" túl sokat tételezne is föl, a későavarok népei között akkor is el kell fogadnunk az ugor alapozású magyar nyelv pannóniai jelenlétét, azt beszélő népcsoportot vagy csoportokat. S erre a székely ősök a legesélyesebbek. A -d végződésű helynevek erős koncentrátuma Délkelet-Erdélyben van. A szarvasi tűtartó és a nagyszentmiklósi kincs egyes feliratai, bizonyos rovásírásos nyomok, a Sárvár és feltehetően a Röjtökmuzsaj helynevek is erre vallanak. Pedig ilyen - nyelvi vonatkozású - régészeti lelet esélye Európa keleti irányában nagyon csekély. Tomka Péter jó érzékkel fogalmaz, amikor a "kettős honfoglalás" opponenseként azt veti fel: mutassuk ki az avar kori "magyar" nyelv hatását a szomszédos szláv nyelvekben. Azt tudjuk, hogy a horvát "bán" Baján avar- mongol nevére utal. Sokkal nagyobb bizonyság azonban az avarok hun rétegének nyelvi hatása az - ák és a -Csák névvégekkel /vö. "szlovák"/. Erre többször utaltam. Márpedig az ugor alapozású magyar nyelv közvetlen rokonnyelvét az avarok hun népeleméből valók beszélhették, feltételezhetően a székely ősökkel. Az avarok "bolgárjai" egészükben nem a vezető volgai bolgár-török népelemet jelentik, hanem - jó részükben ugor - határőreiket, abban is meglévő hun elemmel /vö. Alzik/. S ha már a délnyugat-szibériai és volgai térségben az ugor nyelvek vezető szerepe állapítható meg s azok közt kiemelten a magyar, akkor azt a szabirok is beszélhették, rokon "dialektusban" egyes törzseinkkel kapcsolatot tartva.

9. Nem csupán a székelyek, de az összmagyarság etnikumában is megállapítható a jóval nagyobb százalékú turaniddal együtt egy jelentős arányú pamíri elem /kb. 15%/. Miből magyarázható ez? Elsősorban a kazár időkből. A választ ebben is a Meótisz rasszkeverő katlana jelenti, a Don-Volga könyöktől le a Kaukázusig. A magyarság belső-ázsiai beütésű génjei a Meótiszba vezethetők vissza elsősorban. A Kaszpi tenger környékén -a délkeleti rész - azonban a pamíri etnikum a dominánsabb, a külön is említett kaszpi típus mellett. Tehát a turanid Észak a pamíri Déllel szembesíthető, legalább nagy körvonalakban. A pamíriak pedig nem törökök, legfeljebb egyes ötvözeteikben. Tehát a "turanid" név is hordozza a terminusok esendőségét, hiszen az Amu-Darja és a Szir-Darja folyók térségében ma is erősebb a pamíri etnikum, miközben az is a Turáni Alföld alsó része. A magyarság "belső- ázsaiai" génjei összekötik a kettőt, miközben az europid jelleg első számú betétjét az ugor /nem a finnugor! / gének biztosítják. A közép-ázsaiai germánoknak is jelentős rassz-eleme a pamíri. Az úzok vagy az eftalita hunok etnikailag dominánsabban pamíriaik vagy pamiro-turanidok lehettek. Jelenlétüket a Meótiszban a bizánci források többször megemlítik.

10. Időszerű felismerés, hogy a történelmet jobbára férfiak írják, férfiakról. A nagy hadvezérek és csaták mögött azonban végül az asszonyok győznek, gyermekeik által. Ők nyerik meg a nyelvek csatáját. S erre nem csupán a mai Bulgária a példa, hanem Horvátország is. S ha megkérdezzük, mi lett az egykori bolgár-török "birodalomból", akkor erre azt válaszolhatjuk, hogy a csuvasok szerény maradéka, és talán 15% a mai Bulgáriában s a déli szlávoknál. A bolgár törökök és Keletről jövő, török eredetű befogadottjaik - például a kutrigurok- genetikai nyoma ma már Észak-Moldávia, Dél-Oroszország és a horvátok törökös genetikai betétjében, az avaroké, ill. avar-hunoké pedig nálunk, a morváknál és Dél-Szlovákiában maradt meg. Így keletkeztek az avar, ugor és türk keveredésű szlávok. Viszont nem a megtermékenyítők maradtak meg, hanem a megtermékenyítettek.

11. Végül azt a következtetést vonom le, hogy a székelyek eredetének nehéz kérdésében Hóman Bálinthoz. László Gyulához és több más történészünkhöz csatlakozva eredetfilozófiai vonatkozásban is elfogadom, hogy a székelyek bolgár hatalmi szférából testvérnépként csatlakoztak a magyarokhoz. Annyira, hogy nagyon nehéz igazán fogható különbséget találni a két eredet között, szemben mondjuk a kabarokkal vagy a kunokkal /vö. a nyelvi alapok és a turanid vonások aránya/. Még akkor is érvényes ez a megállapítás, ha a székelyeknek állítólag ezernél több saját szavuk van. Voltaképpen a nyolcadik magyar törzs is lehetett volna a székely ősök népe, már a hajdanvolt időkben - László Gyula gondolata-, ha nem tartoztak volna a bolgár hatalmi szférába, még a baskíriai korban, s ha népük nem sorolható inkább a nemzetségek keretébe, mint törzsi keretbe. A doni magyarság szállásterületeivel a lebédiai időszak inkább a kazárokhoz kapcsolt bennünket. Kuberrel jöttek tehát, vagy Árpáddal? Egyetlen problémája a székely ősök Kuberrel való "bejövetelének": Gardizi elemzett utalása, de csak akkor, ha egészükben az eszkelek utódainak tekintenénk őket. Akkor vagy a volgai bolgárok és a doni magyarok között lettek volna, viszonylagos autonómiával, vagy a 9. század második felében az etelközi magyarok és a dunai bolgárok összekötőiként, nagyjából ott, ahol a csángók vannak: a Pruth és a Kárpátok között. Ezért nem zárhatjuk ki a többlépcsős ide érkezés lehetőségét. Erre rangos történészek is gondoltak már, az avar korra visszatekintve. Az eredetkutatás szemszögéből ítélve a határőri mozgathatóságuk vehető alapul, a bolgár uralom időszakában is, főleg 640 után. Átmeneti meótiszi-kaukázusi "áthelyezésük" megmagyarázná a bolgár-hun-magyar és alán kapcsolatot, a hegyek környezetébe illeszkedést és az ott fölvett taurid-türk dinaroid embertani beütést. S így is elfogadhatóvá tenné az ottani magyar-szabir elemmel való nyelvi és vérségi rokonságot, a magyar nyelv összekötő szerepét és a Kuber által vezetett onogur népcsoporttal való bejutást Erdélybe, majd Nyugat-Magyarországba. Tehát a kétlépcsős, sőt háromlépcsős honra-találás sem zárható ki. Árpáddal, vagy Árpád előtt? S ha előtt, akkor 680-ban, vagy 850 táján? A két koncepcióban közös az eszkelekkel kapcsolatos származtatás feltételezése, de különbözik bejövetelük datálása A két- vagy háromlépcsős bejövetel ezt a problémát oldaná meg. Koncepcióm a további és esetleg meggyőzőbb magyarázatra nyitott marad. Anonymus információjának magvát és a jelzett más érveket elfogadva azonban - az eredetkutatás filozófiai mércéjével mérve is -korábbi érkezésüket látom megalapozottnak. A 9. század differenciáltan szláv Erdélye az összképben elfogadhatatlan.kuber a körmöci
Előzmény: - duplagondol - (121)
lebben Creative Commons License 2010.01.31 0 0 124
...karmazsin gyulák-dulo-dűlő-duello...a párbaj népe,majd ELDŐL....

--------Kuber
Ez a szócikk 7. századi bolgár vezér. A hindu isten, lásd Kubera.
Khan Kuber (vagy Kouver) volt a bolgár vezér, valószínűleg testvére Khan Asparukh tagja és a Dulo klán, aki szerint evolúciós Szent Demeter, a 670-es volt a vezetője, a vegyes keresztény lakosság bolgárok "rómaiak", szláv és a germán nép [1], hogy átadta a Szerémség régióban Pannóniában az avarok 60 évvel korábban [2] [3]. A Csodák Szent Demetrius kimondja, hogy cca 680 AD, Kuber volt fallng ki az avar kagán, és miután taszító avar támadást vezetett a követőit, mintegy 70.000 ember, [4] a Szerémség és Macedónia. A bizánciak először nevezte ember Sermisianoi (miután korábbi település - Sirmium), majd később a Keramisians (miután az új helyen: a Keramissian síkság Nagy-Macedónia).
Macedóniában, ők léptek kapcsolatba, és esetleg keverni a Dragovites - egy szláv törzs a régióban. [2] [3] Egyes ő akarta, hogy eloszlassa az emberek a saját hazájukban különböző. Mivel ezek keresztények voltak, talán egyszer birodalmi téma, elfogták az avarok. Kuber kérdezte a bizánci császár Konstantin IV, hogy ne engedélyezze a kiszivárgása a népét, attól tartva, hogy a hatalma csökkenni fog. [Szerkesztés] visszautasították a császár elhatározta, hogy támadást Thessaloniki, de nem sikerült. Talán készült néhány más elszórt támadásokat a bizánciak. Professzor Vasil Zlatarski, bolgár tudós azt javasolja, hogy Kuber volt a "névtelen fia" Nagy Kubrat. Persze, hogy egy kiemelkedő herceg megmagyarázná, hogy miért az avarok neki szabály, és az ő megjelenése 670 kronológiailag illik bukása Old Bulgária. Azt is javasolja, hogy Kuber népe képviselte a második balkáni bolgárok "állam" Macedóniában párhuzamosan, hogy a bátyja Asparukh birodalom az észak-keleti Balkánon. Volt-e létre a fajta állapot, akár nem, semmi sem említik a Kuber után a 680-as, [2], de az elején a 8. század Asparukh fia, Tervel, azt mondják, hogy együttműködtek "nagybátyja" a Macedónia. [ 5] népét valószínűleg beolvadt a szlávok az adott területen élő, már jóval Khan Presian bővült a bolgár birodalom Macedóniába a korai 800S. [6]


Seal of Maurus - a legvalószínűbb történelmi "Kuber" - 684-685 AD. A felirat szerint: "Of Maurus, patricius és archont a Sermisani és a bolgárok".
A neves régész macedón Ivan Mikulčić jelenlétét mutatta ki nemcsak a Kuber csoportban, de egy egész bolgár régészeti kultúrának Macedónia és Kelet-albánia [7]. Bemutatja a nyomait bolgárok ebben a térségben, melynek keretében a tipikus erődítmények, temetkezések, a különböző termékek és a kohászat kerámia (beleértve a kincs a feltételezett bolgár származású vagy tulajdonosa), az ólom pecsétek, vert a Kuber, amulettek, stb része azonban ez valójában jelent avar jelenlétének nyomait. Ide tartozik, hogy házkutatást délen pedig egészen Macedónia, valamint az anyagi kultúra az avarok nagyon hasonló volt a bolgárokat. [2]móré-móra ?
Előzmény: - duplagondol - (121)
lebben Creative Commons License 2010.01.31 0 0 123


tarcal vitéz története...a tokaji kopasz hegy és a délvidéki-deli vid...FRUSKA GORA

szintén tarcal hegy....

és környéke,vagyis KUBER népe a körmöci kermichyon-vörös hunok-a hét törzs...

de nézzük...minden másképp volt...ASKELódjunk...izé,áskálódjunk...

-------------Ju. : A. Zuev
A legerősebb TRIBE
- Ezgil --

Forrás és megjegyzések
A szinopszis a kutatott témák és megoldani Ju. Zuev cikk felsorolja a témákat, ahol Ju. Zuev kínál állásfoglalás korábban feltételezte, vagy vitás kérdéseket, valamint a fejlett témák, de nem kimondottan.

Ezgil / Ezgel (Ch. Asitsze) törzs-ban írták le a kínai évkönyvek mint a legerősebb törzs, a hun konföderáció. Ju. Zuev követni változásait átirat a név Ezgil a kínai, a nyugati (görög), tibeti, iszlám és Rus Annals, és követte a sorsa a törzs és annak vezető személyiségei az évszázadok során, politikai szövetségek és a földrajzi helyeket.

A történetírói sarkalatos pontja volt a látogatása névtelen nagykövetei Hermichion király Askel Konstantinápolyba júliusában 563.

Hyons, és ebben az esetben a Red Hyons (Hermichions) volt, a vezető alkotó a jobb oldali (nyugati, türk On-shadapyt, kínai Nu-shibi) szárnya a türk Kaganate, ami a 552 vette át az irányítást a Jujans a Jujan birodalom. Ezgils volt a vezető törzs a különböző Hyon ágat, amely gazdag múlttal vezethető legendás meghatározatlan genesis egy Heavenly Dog. És a Hyons-Kutyák volt egy ága hunok-kins.

Etimológiája a "Hyon" származik az indoeurópai * khuon, ANC. Kínai * k'iwen, Kidanian, Mong. Kion, stb "kutya", "kutyus". Az egyesülés az egyesült török törzsek által totemic kultusza Heavenly Dog, a türk név Taichan "Kutya", a perzsa eredetű hívták Kermir Hyon (Kermichion), perzsa "Vörös Hyon", és ezt követően a Kermichiones a Theophan " Chronographus. "A" legerősebb "a törzs Hyon volt Ezgil / Ezgel törzs, amelynek vezetője a 563 küldött követei a messzi Konstantinápolyba. A törzs, az úgynevezett, perzsa nyelvű források Kermir Hyon "Red Dog", a 7. században Hotan-Saka dokumentumok hívták Khara Huna az azonos jelentésű kifejezés Hyon megfelelt Huna. A Mennyei Dog kultusz terjeszteni Kis-Ázsiából a nyugati Mandzsúriában keleten.

Bevezetésének
Ez a kiküldetés tisztelgés késő Prof. Ju. A. Zuev elhunyt december 5, 2006. Ju. A. Zuev készült számos fordítása a kínai krónikák annalistic, intenzív tudományos kutatások a történelem, a kultúra és a társadalmi-politikai élet a középkori török és a nem-török népek, valamint a kiemelkedő hozzájárulást Türkology és Iranology. Prof. Ju. A. Zuev specialitása volt, az ősi kínai, a Közel-kínai és a modern kínai nyelvet tanult a guru szerint a kínai filológia S.Ya.Yahontov, ami neki egy egyedülálló szakértő első kézből a forrásokat. Ő kiváló ismerete források megengedett Prof. Ju. A. Zuev hoz ás a kapcsolódó területeken a történelem és a néprajz utolérhetetlen mélysége és hatáskörét.
Című cikkében, Yu. A. Zuev merült fel, vagy azt "kitalálja" az elődje, az összetétele az ősi hun társadalom és annak társadalmi-ideológiai gondolat, hogy meghatározta a társadalom, és meghatározták a későbbi sorsa. A 2004-es cikk épít a vizsgálatok számoltak be a kiadványok 1957-től kezdődően.

Hun törzsek hordozott meghatározatlan endoethnonym Hun, tette a kínai, mint "giuən" és a "kiən", a közös szemantikai megfelelője "kins, ahonnan vezették le az ázsiai, a nyugati és a kínai elnevezések a hunok, Guns, Xiong - Xionites, hsziung -nu - Xiong Nu, Chuni, Sünnu és megölte az egyéb változatokat összegyűlt az elmúlt két és fél ezer. Már a történelem első jelentések, Hun konglomerátum szomszédos törzsek rétegzett volt, a törzsek különböző íz, jelent meg önálló törzsek, saját meghatározott terület és történelmi sors. Sok törzsek, amelyek először jelennek meg, egy közös, Hun később váltak ismertté, kizárólag az a saját endoethnonyms, a legkiemelkedőbb közülük török (Ch. Tuku,), Tele, ujgur és Usun törzsi csoportok. Ordos landol a mai Gansu tartományban KNK központi területe a keleti hun konföderáció.

A legtöbb Ju. Zuev a cikk utal, hogy a nyilvántartások és események a korai közel-kor időszak között ie 160 és 850 AD. Az események meglehetősen jól ismert a kínai, nyugati és a muzulmán történészek. A részletes és átfogó története hunok még mindig várja a szerző.

"Chronographus" a Theophanous Hitvalló (760-818): "ugyanabban a hónapban (júliusban 563)" nagykövetei Askil / Askel, a király Hermihions (görög Ερμηχιονιονων; Lat. Ermechionorum), a törzs közelében élő barbárok között az óceánon , jött Konstantinápolyba
Ju. : A. Zuev
A legerősebb TRIBE
Tartalmát

1 Bolgárok és a magyarok 32
2 Ancient Uigurs, mongolok és Tibet. Törzs a Red Dog 35
3 Megjegyzések a Tien-Shan Kygyzes és Ephtalites 44
4 Kangh ország és a nyugati törökök

http://s155239215.onlinehome.us/turkic/29Huns/Zuev/ZuevStrongTribeEn.htm
Előzmény: - duplagondol - (121)
- duplagondol - Creative Commons License 2010.01.30 0 0 121
A kérdés nyitja az, hogy a székely és a türk rovásírás között vannak -e rokonítható vagy egymásnak megfelelő jelek. Sebestyén Gyula még huszonkét ilyet vélt felfedezni, Róna-Tas András már csak kettőt; két vélemény közt legalábbis nagy a többi szóródása.

Ha az egyezések megállnak (legalább minimális szinten mindenképp ez a helyzet), arra kell gondolni, hogy a rovásírást a török nyelvet értő és beszélő magyar néptöredékek használták. Kevés rovásírásos emlék maradt fenn a honfoglalás korából. Az egyiket, a bezdédi tarsolylemezen lévőt úgy tűnhet, sikerült megfejteni: török nyelven íródott, a szöveg jelentése passzol a tarsolyon látható kereszthez: "Könyörülj uram, nyújts reményt".

Nehezen lehetne arra gondolni, hogy a török nyelvű magyar néptöredékek valamiképp "átadták" a székelyeknek a rovásírást, példa kedvéért a honfoglalás után. Ha így is lett volna, a kulturális kapcsolatnak mindenképp olyan szorosnak kellett lennie, hogy az nyelvi szinten is jelentkezett: nem a nyelv átadása formájában, hanem olyanképp, hogy a székelyek és egyes magyar törzsek is török nyelvűek voltak.

Miért lehet erre gondolni? A székelyek nyelvében több különböző nyelvjárás nyomai fedezhetők fel. A marosszéki, a háromszéki és a csíki az őrvidékivel, az udvarhelyi a baranyaival rokon, székelyföldivel azonos helynevek tallhatók Pozsony környékén, az Őrvidéken, de még Bihar és Abaúj területén is. Ezek egy legfeljebb kétszáz évig tartó együttélés emlékei. A székely határőrök zárt közösséget alkottak; ha eredetileg is ugor eredetű nyelvet beszéltek volna, aligha lett volna rájuk olyan nyelvjárási hatással a környezetük, hogy az a mai napig érződjön a nyelvükben. Ehelyett inkább arra kellene gondolni, hogy az ugor eredetű nyelvet átadó közeg rendelkezett területenként más-más nyelvjárással.

Következne ebből, hogy a székelyek eredetileg török nyelvet beszéltek, erre utalnának épp a székely és a türk rovásírás rokonítható jelei is. Meg lehet engedni, hogy a magyaroktól függetlenül is ismerték a rovásírást. Megőrizték, mert zárt közösséget alkottak és mert a latin írásbeliség náluk kevésbé fejtette ki a hatását, csak annyira, hogy némileg adaptálták a latin betűkészlethez a rovásjeleket.

Lehetne ennél tovább is menni: a magyarok "szélső határainál" 880 körül élő volgai bolgár eredetű .sk.l-ekkel azonosítani a székelyeket, akik a Kárpát-medencébe szintúgy határvédő segédnépként költöztek volna be. A székely közösségek területi elszórtsága nem kizáró érv: példa lehet ez éppen arra, hogy a honfoglalás után nem léteztek szigorúan véve zárt törzsi területek; a törzsi helynevek szórtsága is épp erre utal.

Ha a (mondjuk úgy) nemzetségek valóban szórtan telepedtek meg, nem vagy alig léteztek a Kárpát-medencében kompakt nyelvterületek, a többnyelvűség mozaikszerűen érvényesült. Az arányok nem ismertek; nem egzakt, hanem következtetéses alapon sokan úgy gondolják, az ugor eredetű szókinccsel rendelkezők számbeli fölényben voltak, így lehetett ez a közlekedőnyelv és a magyar nyelv alapja. Ez viszont már akkor is megkérdőjelezhető volna, ha elfogadnánk, a honfoglalás előtt itt élő népesség számbelileg felülmúlta a honfoglaló magyarokat. A székelyeknél felfedezhető nyelvjárások mintha egy folyamat nyomait konzerválták volna: azét, amelynek során az ugor eredetű nyelv fokozatosan fölénybe jutott a többivel szemben.

Mindez persze nem több egy logikai láncolatnál, aminek vannak tényszerű, ill. vitatott elemei.
abani Creative Commons License 2010.01.07 0 0 120
Bizony kedves Mociga, a Bábát hívták még nemrégen, minden szüléshez. Egyik ősi szavunk!
Előzmény: mociga (119)
mociga Creative Commons License 2010.01.07 0 0 119
Bába, aki a babát a világra segíti.
Előzmény: abani (97)
abani Creative Commons License 2010.01.06 0 0 117
Forrás: Dr. Nagy Sándor:

A Székely Krónika szerint a székelység hat nemzetségből állt. Ezek a következők:
Halon, Eulie, Jenő, Meggyes, Adorján, Ábrán.
Nicsinyo Creative Commons License 2009.07.21 0 0 116
Köszönöm!
Előzmény: kisharsány (111)
kisharsány Creative Commons License 2009.07.20 0 0 115

 

 Neked meg, kedves Dumaász a következőt küldöm (más is elovashatja) :)))

 

  http://mek.oszk.hu/03300/03301/html/bgkvti_4/bgki0426.htm

 

  http://forum.index.hu/Article/showArticle?cmd=Article_showArticle&t=9144192

 

 

  szólj, ha sikerült,

 

 

  üdv.:kisharsány

 

 

 

 

Előzmény: Dubois (108)
kisharsány Creative Commons License 2009.07.20 0 0 114

 

 Én nem akarok/fogok ezekbe a vitákba belemenni. Nem vagyok egy orákulum. Mindenki a saját pocsolyájában legyen otthon. Tiéd az idő, enyém az érdekességek.

Előzmény: odovaker (113)
odovaker Creative Commons License 2009.07.20 0 0 113

A böszörmények Anonymus szerint a X. században érkeztek Hazánkba."

 

A bajok mindig Anonymussal kezdődnek és folytatódnak...

Előzmény: kisharsány (111)
kisharsány Creative Commons License 2009.07.20 0 0 112

 

 Bocsánat kedves odavaker, pongyolán fogalmaztam. Természetesen a harmadik honfoglalásos római katolikus királyainkra értettem.

 

 kisharsány

Előzmény: odovaker (110)
kisharsány Creative Commons License 2009.07.20 0 0 111

 

 KedvesRufella !

 

  Az ott hozotton kívül egy másik:

 

    

Böszörmények

A böszörmények Anonymus szerint a X. században érkeztek Hazánkba. A böszörmény megjelölés tulajdonképpen minden muszlimot takart, s ezek Anonymus szerint mind volgai bulgárok lehettek, vagy "fekete-magyarok". Adataink legrégebbi része tulajdonnevekből áll, legrégibb köznévi előfordulása bezermen, buzermen. XIII-XIV. századi helynevekben Buzermen, Bezermen, Bozermen. Ma, pl. Berekböszörmény (Hajdú-Bihar megye, 1291 óta), Hajdúböszörmény (Hajdú-Bihar megye, 1246 óta)-
Melich professzor ezeket a muszlimokat besenyő-kún-palóc eredetűnek tartja. Mások kazárnak, vagy besenyőnek. Többen állítják, hogy az egyéni, vagy kis csoportban bevándorolt muszlim vallású török nyelvű népcsoportokról lehet szó.
A tatárjárást megelőző utazók, pl. Plano Carpini azt állítja, hogy a böszörmények kun nyelvet beszélők, akik a "szaracén" vallást követik.
A böszörmény szó végső forrása a musulman. E név törökös változatai büsürman, bisirman, büsürmen. Ez utóbbi a magyar szó forrása.
Ezek a fentebb említett muszlim vallású népek vagy kiváló íjászok, könnyűlovas harcmodort művelők voltak, vagy kereskedők. Településeik általában fontos kereskedelmi utak mentén terültek el.
Nagyobb összefüggő tömbben a Mezőföldön, a Mátra vidékén, és az ország déli határvidékén éltek, illetve lettek tervszerűen letelepítve.
A határvidéken egyértelműen katonai-határvédő feladatok céljából.
Kisebb kolóniák mindenütt voltak, s a kereskedők szinte minden településen éltek.

 

 http://magyariszlam.hu/magyartort.htm

 

   de sokkal többet talál, aki keres

 

 

odovaker Creative Commons License 2009.07.20 0 0 110

Tudod az a problémám, hogy a böszörmények Hungária első királyai idején nincsenek "okiratilag" adatolva.

Majd csak a magyarok bejövetele után (Salamon uralkodása ) lehet szó róluk.)

A mainz környéki pénzszivattyúzók nem böszörmények voltak.) 

 

Előzmény: kisharsány (102)
odovaker Creative Commons License 2009.07.20 0 0 109
 

A sosem látott Kassai Kódex.

Na, abban van az igaz kitalált középkor. :-)" 

 

Valami félreértésben élsz, a kitalált középkor a ZAKAMÉDIA tankönyveiben tenyészik...

Tudod 200 évvel kevesebb csillagászati idő, amelyet sosemvolt eseményekkel töltöttek fel...  

 

Előzmény: Dubois (103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!