Ma a 967-es ZIU a 73-ason volt. Nekem úgy tűnt, hogy nem pótlás, ugyanis többször is láttam ma 73-asként, mindhárom helyen volt tábla, ráadásul az elején olyan homloktábla ami csak a ZIU-kba jó.
A 76-oson vonali tartalék van hétköznap. Abból az apropóbol volt a 73-ason Solaris, hogy egy kedves 73-as kollega lerobbant és elővették a vonali tartalékot mert, hogy ő azért van.
Karácsonyra a nejem a BKV-és könyvet vette nekem ajándékba. A vége felé járok a könyvnek,s jelezném,hogy jó a könyv! Elég sok új dolgot fedeztem fel. Egy képen a 400 trolit szerelik,és nehezen látszik a dupla hátsó tengely,de nagyítóval jól kivehető. A hátuljára lettem figyelmes,hogy az ablakok 3 darabból állnak. Ezt az információt a könyvből tudtam meg,és azt is,hogy a troli pótkocsik is külömböztek. Nem csak a sárvédők ívében,hanem az utolsó oldalablakban is! Most ebben az évben ezeket fogom tanulmányozni, aki tud kérem segítsen ebben. Hány darabot gyártottak? Hol készűltek? Az autóbusz üzemnél mennyi volt? STB.
Igen, de nem értem, hogy mire lehetne ezt felhasználni. Számomra teljesen hihető volt a válasz, úgyhogy bele is nyugodtam, hogy ez így van, nem lehet változtatni rajta. De van rá reális esély, hogy bármit el lehet érni?
Azért volt mert mostmár minden évben jön egy nagyobb társaság vonattal (elég sok)és a 78-asok nem bírták elvinni öket a szinházig ezért a 79-esről besüritették a kollegámat. Ahogy visszaért már indulhatott is 79-esként tovább menetrendileg (én dobtam át a szedőjét 78-ról 79-re). Ezért sietett.
Egyébként ha elromlik a kocsi de még járó képes akkor bevált modszer, hogy lenyúlunk egy garázs beállot és megyünk tovább, ilyenkor elöszokott fordulni csuklós a 78-ason és igy nem marad ki menet.
Készült, de csak arról, hogy a 78-as megállójában áll 79-esként, mivel a vezető, mikor a végállomásra értünk azonnal visszaállította a FOK-GYEM-et 79-esre:
Igen, azt olvastam. A 73-as, ahogy a Keleti felöl ráfordul az Izabelláról a Szondira, majd a Vörösmartyra, no az aztán az igazán szűk belvárosi szakasz. Korábban rendszeresen utaztam a 73-assal, és emlékszem arra, hogy a szerencsétlen vezető sokszor mennyit szenvedett az említett szakaszon. Sőt, talán egyszer még le is kellett szállnunk, mert egy idióta autós beparkolta a trolibusz útvonalát, így nem tudtunk továbbmenni. Szóval ennyit a BKV nyilatkozatáról...
Igen ma tényleg sok ZIU volt, én összesen 9-et láttam. Viszont megint megfogyatkoztak a 412T-k, ezért kb: december közepe óta szombaton 7-9, vasárnap 5-7 ZIU szokott forgalomban lenni, általában mindegyik szóló vonalra jut legalább egy.
Kevés olyan csuklós vonal van, ahol hétköznap sűrítés nélkül (vagy legfeljebb +1 trolival) lehetne szóló-csuklós vegyesüzemet alkalmazni, hétköznap szerintem csak a 73, 89 ilyen. A 89-re teljesen felesleges, mert a vonala szinte azonos a 9-es busszal, ahol közlekedik alacsonypadlós jármű. Viszont a belvárosi vonalakra nem mehet csuklós (és 74A-ra sem, mert vannak átszerelések 74/74A között), márpedig ha ezt a véleményét fenntartja a BKV akkor a csuklós-szóló vegyesüzem ki van zárva, arra pedig hétköznap nincs esély, hogy szólósítsák a vonalat, ugyanis nincs elég (működőképes) szóló troli hozzá. Éppen ezért, mikor alacsonypadlóról írtam a hétvégére gondoltam (attól még, hogy csuklós hétköznap belehetne rakni csúcsban +1 GVM-et, hogy viszonylag normál sűrűségű legyen). Az elfogadott paraméterkönyvben még az szerepelt, hogy hétvégén a 73, 79 szóló lesz és Solarisok/IK412T-k ZIU-kkal vegyesen közlekednek rajta, a BKV-nak írt levél gyakorlatilag arról szólt, hogy ez miért nem valósult meg.
Láthatod kettő hozzászólással lejebb a BKV álláspontját a dologról. Szűk belvárosi utcákra nem akarnak csuklóst tenni. Pedig a 73-as viszonylat is a belvárosban fut.
Ahhoz képest, hogy a 73-ast még nem is olyan régen megszűntetésre ítélték, szerintem is bőven elég oda a szimpla troli. Az ottani GVM trolikat sokkal jobban ki lehetne használni a 70, 74, 76, 78 vonalak bármelyikén. A 73-asra pedig lehetőség szerint alacsonypadlós kocsikat, vagy ha az nem megoldható, akkor ZIU 9-esket tennék. Mivel 73-as nem egy önálló vonal, ezért sztem inkább azon járjanak a legöregebb trolik.