Volt a régebbi kocsi szélvédőkön a sofőr előtt az üveg szélén egy vízszintes vonal, az jelölte, hogy gyárilag milyen magasra ér fel a lapát.
Nem tudom, hogy azon éppen van-e ilyen, de az jó kiinduló lehet. Ha nem újként vetted és bárki más már cserélt rajta, akkor simán tehet fel röveidebbet.
Vagy van valaki itt, aki kimegy a kocsijához és megméri neked, hogy az övén milyen hosszú ez a lapát.
Hülye kérdésem lesz ;-) Scenic III Facelift a gépezet.
Itt az ősz, és újra elkezdett idegesíteni az esőérzékelős ablaktörlő...
A probléma nem új ;-) , mert már kb. 7 éve Scenic III a családi autó, és ez már a második, de a probléma ugyanaz: hülye. Néha nem töröl, amikor kellene, és néha töröl, amikor nem kellene, sőt, néha bevadul, és teljes gázzal töröl, persze indokolatlanul. Olyankor kikapcs-bekapcs, és egy ideig viszonylag normális. Az érzékenység állítgatása nem igazán befolyásolja a dolgot.
Viszont azt vettem észre így sok év után ;-) , hogy az ablaktörlő lapát nem takarítja le teljesen a szenzor előtti üveg felületet, mintha rövid lenne hozzá, kb. a felső bal felső és a jobb alsó sarka között suhan el.
Nem lehet, hogy ez a probléma oka? Mármint, hogy törlés után is vizes marad a szenzor látóterének egy része.
Most megnéztem egy webáruházban, a vezető oldalra ajánl 650, 700 és 750mm-es lapátot is... Már cseréltem ezen az autón egyszer, de lemértem, hogy mekkora volt rajta, és akkorát vettem - de már nem emlékszem, mekkorát, le kellene mérnem.
Vagy van valakinek más tippje, ötlete, hogy mi okozhatja ezt, és lehet-e orvosolni?
Eléggé idegesítő sokszor - pláne azok után, hogy a kis Peugeot 207-ben, amivel általában közlekedek ugyanez a funkció közel tökéletesen működik, pedig az érzékenységet sem lehet állítani. Az szépen bekapcsol, ha kell, gyorsít, lassít, mondhatom, hogy tényleg automata. Nem úgy, mint ez a másik fhannnnsziha ;-)
"Kép nem adja vissza. Ha erősen megszorítanám, szétmorzsolnám mint egy ropit" Gondolom, így nem jársz vele nyugodtan morzsold szét, lefényképezhetnéd azt is.
Sajnos nem! Kép nem adja vissza. Ha erősen megszorítanám, szétmorzsolnám mint egy ropit. De ettől függetlenül ezt ki kell cserélni. Ha ezt kicserélik és még mindig kopog, ropog, akkor majd azzal ismét foglalkozok.
Sziasztok! Hetek óta kattogást, recsegést hallok a kocsi bal elejétől, ma megemeltem, és ez a látvány fogadott. Renault grand scenic 1.6 diesel. 2011-es évjárat. Kérdésem:
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Szeretnék fékbetéteket cserélni elől/hátul. Renault Grand Scenic 1.6 diesel. 2011 év végi (JZ) 60.000- nél cserêltem a megadott adatok alapján de emlékszem akkor is rosszat, szerviz rendelte újra. Jelenleg 106.000. Most ha felmegyek az oldalra, beírom az adatokat, szemlátomást is különbözőek vannak. Melyiket rendeljem? Itt szeretném mindenképp megvenni:
Sziasztok ! Adott egy 2011-es Scenic 1,5dci 70kW/95Le Tom Tom . A minap egy plusz dolgot szereltem be ami nem volt, az ajtóba kilépő világítást. Gyárilag oda van vezetékelve csatival. Frankó is lett, bár a bal egyben valami miatt nem világít, de nem is ez a gáz.
Történt, hogy szombaton nem indult el az autó, tekerte-tekerte de nem indult be. Hívtam a szerelőmet aki készségesen kijött rádugta a gépet ami ilyeneket írt ki: 1,2,3,4, injektor szakadás.
Agyaltunk, aztán eldöntöttük kiszedem a friss lámpákat.
Némi dadogás után elindult és mint kell jár kel.
Kérdem én, hogy hogy a picsába tudja így megzavarni 4 izzó a rendszert ? Ezt utólag programozni kell hozzá, a leddel is ezt csinálná, vagy a bal 1 miatt ami egyiket sem képes világításra bírni ?
Szinte tökéletes, érték amit írtál. Részletesen leírta a 2619-ban RenPaul mi és hogyan. Nekem kettő db 1.6 dci van mind így működik. Ami figyelmet érdemel az az akksi életkora, 6 éves korában én már cseréltem, mert ajándék volt minden indítása 5 és után. 2 másik Renault-mmal jártam úgy, hogy este leállítottam, reggel már nem indult csak új akksival. Itt és máshol is lesznek olyanok akinek élettartam akksija van :D
...ja, azt kifelejtettem: mert a második Scenic III után azt gondolom, hogy jellemzőbb a valós hiba nélküli "pánikkeltés" (hibaüzenetek) , mint az, hogy valami nem rendesen működik, az autó meg nem sikítozik miatta.
(Bár ez a második, fészliftes 2016-os 1.5dci talán még nem is üzent semmit... Az előző 2011-es meg állandóan pánikolt mindenféle változatos baromságért, közben meg csak ment, csak ment ;-)