Szia. Sajnos nem volt időm használni, olyan gyorsan elkelt a 406os. Sok javítani való volt rajta, de még maradt is bőven. Azt hiszem nekem inkább a 411 es típus való, de nem tudok meg fizetni egy magyar rendszámos darabot. Talán majd idővel. Addig legalább jobban meg tudom ismerni. Az is mind levegős, össz difizáras? Hány sebességes, kúszó mászó van benne? Hány lóerős? Ha valaki beszélgetne róluk, 06209194144
Utána nézek, hogy melyik a 417 es, mik a jellemzői?
A fórum nagyon haldoklik, de jó látni, hogy legalább valaki próbálja életben tartani. A 406-ost nem igazán ismerem, ezért én sem nagyon kommunikáltam. Az utód típussal (417) megegyező dolgokkal kapcsolatban talán tudok majd segíteni. Szerintem az ilyen méretű, kör alakú fényszórók valamennyire szabványosak. Lada, Barkasz, Ifa méretre talán azonos, esetleg más rögzítési megoldással. Legrosszabb esetben ez át is alakítható, ha nem akarsz gyárit venni arany áron. Annak idején én sem vettem újakat, hanem felújíttattam őket. Ha a tükrök nincsenek szétrozsdásodva és a lencsék nem töröttek, akkor ez is egy megoldás lehet.
Egyébként hogy áll a géped? Mit csináltál eddig rajta? Használod már?
Ha más nem, majd én válaszolok magamnak, hátha más is keres ilyesmit idővel. Nem találtam olyan ablaktörlő kart ami teljesen jó lenne az unimogra, de az Opel corsa és astra hátsó ablaktörlő karja passzol a tengelyre, csak a hossza és a hajlitás iránya nem jó, azt megoldottam sarokköszörűvel és hegesztővel. Más téma: Nem tudom átalakítás miatt, vagy gyarilag is passzol az unimogba a H4 ifa lámpa? Etz, Barkas, Multicar, stb. típusba is ugyanolyan. Mondjuk a takaró kerete nem jó hozzá, túl nagy.
Tudja valaki, milyen típusú ablaktörlő kar jó a mogra? 6-os anya húzza egy 6-8-as, bordás kúpra, mint a Suzuki Swift hátsó ablakánál, csak fordított irányban hajlított...
Első gumifékcső repedezett, hol érdemes vagy hol lehet vásárolni hozzá alkatrészt? Kormányösszekötő gömbfej porvédőkre is szükség lehet. Nincs esetleg ennél a fórumnál pörgősebb csatorna unimog ügyben?
Köszönöm szépen! Végig olvastam a hozzászólásokat, igy jártam az oldaladon is, csak még fordítóval nem, de majd annak is eljön az ideje. Kérdésem van bőven, de még nem akadtam el :)
Sziasztok! Látom nincs itt nagy forgalom, pörgessük fel :) Végre én is hozzájutottam egy igazi izomautóhoz ;) Csajozos verda, 20 colos kerekek, 5.700ccm, 2 szemelyes, 4x4, Mercedes :)
Van esetleg valakinek infója hozzá, olajak tipusa, mennyisége, cseréje. Elektronikus és egyéb rendszerekről kép vagy leírás. Esetleg letölthető manual... Bontósok mobilszáma, stb. Pest megye. 1974 , Diesel, U-84/406, 5675ccm
Köszönöm én is az infót, majd ha lesz rá egy kis időm majd meg szellőztetem a váltót és majdcsak kiderül az igazság. Mert én úgy tudtam, hogy csak a nagy merciknél van ez a váltó korlátozás (1300-as tól 1800-as ig). Az én gépem csak 4 sebességes.
Mind a kettötöknek ugyan az a valto van UG 2/27-7/13,51 GA
719.902 ezek a szamaik! Ebböl az jön ki hogy csak a 8. sebesseg van zarolva le kell szedni a valtofedelet es a 8. sebessegnel vagy egy csavar van a fedelbe tekerve vagy pedig hegesztve van hogy ne tudjatok a sebesseget berakni,ha ez az akadaly el van tavolitva lesz 8.seb!!!
Üdv. Tudnal alvazszamot küldeni nekem,abbol ki tudom keresni hogy milyen valto van rajta F vagy G. Sok esetben csak egy lemezt kell kivenni a valtobol hogy adja a 7. 8. sebesseget.
Érdeklődni szeretnèk hogy van e köztünk olyan aki az Mb Trak 800 hoz ért valamilyen szinten. Tudom az nem unimog... de majdnem. Az unimog 403ban található 4 hengeres om314es motorral szerelték. Lényegében azt szeretnèm elèrni hogy menjen ez a traktor 60km/h val. A kérdés az hogy opció e ha a 403as váltóval rakom össze a gépet, nyilván ez járhat még pár átalakítással de elmèletben lehetséges e a dolog? Tud e erről valaki valamit ebben az országban? 😉 A válaszokat előre is köszönöm.
Első ránézésre gyönyörű! Aztán alaposabban szemügyre véve láthatjuk, hogy eladásra frissen kicsinosított példány. Ez is narancssárga volt, mert belül a fülkét már nem festették át. Sóette részeket frissibe lekenték feketével, olyanokat is, ami gyárilag horganyzott volt. Ami nem látott sót az ilyen gépeken, az 36 évesen az eredeti festéssel is rozsdamentes. Na meg mire ez németektől hazakerül, és magyar papírjai lesznek, beleőszül. Árat nem írtak ki rá, gondolom valahol 25-30ezer Euro közt egy ilyen.
Vértes tőlünk messze van :) Somogybabodra csak ,,épített" autóval van értelme menni, ott normális Unimogot nem fogsz látni. Engem pl. személy szerint a sárdagonyázás nem is érdekel.
Köszönöm a gyors választ részetekről. Hát elsőre én is így láttam a történetet. Figyelem egy ideje a netet, és nem akarom elkapkodni. Csináltam már papírozást és el tudom képzelni, hogy egy 30+ éve gyártott vas milyen problémákat rejthet magában. Szerintem babodora idén kimegyek és ott megnézem mi a helyzet illetve találkozóra is elmennék. Szoktatok csinálni ilyeneket vagy esetleg hétvégén kimenni a vértesbe :)?
Szia! Endre jól összefoglalta. Papírok nélkülit nehogy vegyél, mert beleőszülsz! Legbiztosabb az, amin már magyar rendszám van, de ilyet nem fogsz eladót találni. Kintről behozottnál pedig ha minden papírja is megvan, kezdődik a herce-hurca. Még egyet javasolok, hogy ami narancssárga, vagy sózásra használták, azt megnézni sem érdemes. Ami volt 917 U900-asom, az szó szerint elporladt. Endrének ugyan ilyen van zöldben, amire vigyáztak, az tipp-topp állapotú. A 424-es U1000-as szerintem nagyon jó gép. Sajnos nem annyira szép, mint a kultikus gömbölyű Unimog-ok, de tökéletes célgép. Méretéből adódóan ebben nem kell nyomorogni, 3 személyes, és ha szerelni/karbantartani való támad (30+éves gépekről lévén szó mindig van mit) akkor könnyebben is hozzáférni. El ne kapkodd, mert annak nem lesz jó vége, amúgy sincs nagy választék. Nyáron valamelyik géptalálkozón e 2 típust meg tudod nézni. Addig is kedvcsinálónak ott a Youtube, rengeteg videó van fenn.
A zöld rendszám nem igazán jó, mert azt munkagépekrere adják ki az Okmányirodában. Ilyenkor a gép nincs forgalomba helyezve a NKH által, nincs forgalmi engedélye sem. Érvényes biztosítással, pontosan vezetett indítási naplóval lehet résztvenni a forgalomban. Vontatni, szállítani nem lehet zöld rendszámmal. Arra hozták létre, hogy egy munkagépet (pl. kombájnt) ne kelljen trélerrel átszállítani A-ból B-be. A max. sebesség 25 km/óra. (Nem elhanyagolható az sem, hogy a zöld rendszám a tulajdonos nevére szól, nem a gépre és csak három évig érvényes . Ha megveszed a zöld rendszámmal az Unimogot, azzal te nem használhatod. Újat pedig Unimogra nem szívesen adnak, tehát csak óvatosan!)
Az Unimogot eladók sokszor hivatkoznak arra, hogy nyugodtan vedd meg, mert ezek a gépek bármilyen rendszámmal vizsgáztathatók. Ez még Németországban sem igaz, de idehaza különösen érdemes fenntartásokkal kezelni, mert sok álmatlan éjszakától mentheted meg magad, ha nem tehergépkocsit akarsz.
Az Unimogot tehergépkocsiként forgalomba helyezni a legegyszerűbb. Ebbe a kategóriába mindegyik belefér. Ha a származása és a műszaki állapota rendben van, akkor gond nélkül forgalomba helyezik, akár hazai, akár külföldről behozott.
A tgk. éves költségei (műszaki vizsga, súlyadó, biztosítás) meglehetősen magasak.
A mezőgazdasági vontatóként, vagy lassú járműként forgalombahelyezett Unimog fenntartási költségei kedvezőbbek, viszont ilyen módon csak bizonyos típusok kaphatnak rendszámot . Ezek azok, amelyek vontatóként, vagy mg. vontatóként hagyták el a gyárat. (Magyarországon ez sem biztos)
A mezőgazdasági vontató fekete rendszámot kap, maximális sebessége max 40 km/ó. Vizsgáztatni két évente kell.
A lassú jármű piros rendszámot kap, maximális sebessége max 25 km/ó. Vizsgáztatni 5 évente kell.
A típusválasztást csak a "fertőzöttség" milyensége határozza meg. Az U1000 nem rossz választás.
Mostanában kicsit megsütött a nap és szeretnék esetlegesen egy mogot vásárolni. Kizárólag hobbi célra használnám 4. autónak. Kérdésem az lenne, hogy mit honnan érdemes. Olvastam a fórumot és sok kérdés merült fel. Miért hasznos a zöld rendszám? DÍzel v. benzin? Melyik motor? Csak turbós vagy használható a " sima" is? Régi gyerekkori szerelem az U1000, de a régebbi csótány is tetszik nagyon. Külföldről szabad?
Köszi a választ előre is. Látom már nagyon kihalt a fórum, de azért megpróbálom.