" Igaz, hogy sokat futottak, de végig szakszervízben voltak karban tartva és kimondottan jó állapotban vannak."
Az o.k., hogy sokat futottak, de végig szakszervízben karbantartottság főleg a 30 ezres olajcserék miatt később lehetnek, és vannak is problémák, de már a következő tulajnál.
Jellemző inkább ez a turbós benzinesekre, persze egy dieselnek sem jó a hosszó olajcsereintervallum, a cég az előírás szerint tartja karban az autóit, hogy később mi lesz az meg kit érdekel.
Idehaza most nagyon fut a Renealt Express a cégeknek.
Ennek leánykori neve DACIA DOKKER VAN.
Marokkóban gyártják egy agyon automatizált gyárban.
Évekig az egyik legjobb ár/érték arányú autó volt idehaza.
Mind a VAN kivitele (abból jött a több) mind az 5 személyes személyszállító kivitele.
Egy síma, igazán megbízható NISSAN kisautó DACIARA átmatricázva.
Idáig OK.
Most jött el nemzedék váltás ideje.
A DACIA DOKKER VAN autók megfutották már - jellemzően egy emberes üzemben - a maguk 180-280 ezer km-t.
A cégek mást vesznek helyettük.
OK.
De megindult egy nem példa nélküli (mert máshol is van ilyen) de elég szokatlan trend.
A cégek felajánlották megvételre magán autónak ezeket a Dokker VAN (2 üléses) autókat azoknak a személyeknek/dolgozójuknak akik eddig is hajtották, vagy ha nekik nem kell akkor első sorban a cégen belül bárkinek.
Ha senkinek sem kell megy a kereskedőhöz.
Meglepően sokan buknak rá cégen belülről.
Igaz, hogy sokat futottak, de végig szakszervízben voltak karban tartva és kimondottan jó állapotban vannak.
Családi autónak alkalmatlanok, de dolgozóba járni ideális járművek.
Kettőről tudok konkrétan
Ők nekem alig hihető 1,8 millió Ft.- illetve 2,5 millió Ft.- jutottak hozzá a volt saját kocsijaikhoz.
Az 1,8-as úr azt mondta náluk 40 db-t adott el a cég (jött helyette 40 db új Renault Express) és kettő munkanap alatt a cég dolgozói megvettek a 40 db-ból kb. 33-35 db-t.
Azért nálunk is jelentős az újautó eladási statisztikában a céges autóvásárlás ahogy tőlünk nyugatabbra is.
Pl. évtizedek óta a VW-csoport újautó eladásait nagyrészben a flottavásárlók teszik ki.
Németeknél pl. a Passat Variantok 3/4 része céges eladás, de lehet tovább menni A6-5-ös-3-as BMW, és stb....most már az elektromos autók jó része is céges.
Látom nap,mint nap, pl. kicsit nagyobb szolgáltató cégek lótifutijai már villanyautóval járnak ID3-Kia EV, komolyabb főnöknek már Audi E-tron jár, de sok Skoda Enyaq-kal is jár.....változik a világ.
Az állítás szerint a Duster hazai kisember autója.
Céges szinten a Daciat se jegyzik, az új autó eladásokban nincs az első ötben.
A magán vásárlóknál 4. a Dacia, de ugye itt sem a Dusterről van szó és az állami támogatás egészen 2024 elejéig elég durván torzította a statisztikát.
Szóval, a kisemberek sem tudnak arról, hogy csak a Duster lenne az ő autójuk. Mondjuk ettől még persze jó autó és a második állítás igaz, de nem ezt vitatta senki.
......."......2023-ban az előző évhez képest stagnáló (0,6%-al mérséklődő) magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon 128.469 új autó talált gazdára, ebből 33.701 darabot (4,2%-os csökkenés) tettek ki a magánvásárlók részére történő értékesítések, és 94.768 darabot (0,8%-os bővülés) a vállalati flották részére történő eladások.
A magyarországi új autóeladásoknak így 26,2%-át tette ki a magán- és 73,8%-át a flottapiac........"
"Az új autót vásárlók 80-90%-a 6-8 millió forintért jut új autójához."
A statisztika nem ezt mutatja, az eladási lista első helyén van a Toyota, nem tudom ők mit árulnak 6-8 M-ért, szerintem csak használtat.
Második a Suzuki, o.k. ott már valós lehet a 8M.
3-4 hely Skoda -VW, mit is adnak 6-8M-ért, semmit, 2 éve amikor a Dustert vettem egy fapados Kamiqra adtak árajánlatot 8M-ért, de ez csak alapmodell volt, gondolom azóta csak olcsóbb lehet.
Tehát a 80-90 % 6-8M-ért vásárol új autót valahogy nem jön ki......
Ha a dízelt tényleg letiltják a gyártósorokról 2035-ben (EU terv) akkor az utolsó még dízel motorral szerelt európai dízel autó kb. 2035+20 = 2055-ig fog menni.
A maradék 20%-tól meg elveszik a választás lehetőségét.
Tudod mi a legdrágább nálunk egy 3,5 tonnás kisteherben?
A sofőr (munkaideje) - összevetve a leasing, üzemanyag, szerviz költségekkel. Ha 2,2 t helyett csak 1,8-at lehet belerakni, akkor két autó kell, nem folytatom... Aki WC papírt, EPS-t fuvaroz, max napi 100-200 km-en annak persze biztosan jó, ez tagadhatatlan.