Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 0 0 62819

Van valakinek tapasztalata automata váltós DUSTER-ről ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.26 0 0 62818

ez igaz.

Előzmény: saválló (62817)
saválló Creative Commons License 2024.05.26 0 0 62817

" Igaz, hogy sokat futottak, de végig szakszervízben voltak karban tartva és kimondottan jó állapotban vannak."

 

Az o.k., hogy sokat futottak, de végig szakszervízben karbantartottság főleg a 30 ezres olajcserék miatt később lehetnek, és vannak is problémák, de már a következő tulajnál.

 

Jellemző inkább ez a turbós benzinesekre, persze egy dieselnek sem jó a hosszó olajcsereintervallum, a cég az előírás szerint tartja karban az autóit, hogy később mi lesz az meg kit érdekel.

Előzmény: trizs77 (62816)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.26 0 0 62816

Idehaza most nagyon fut a Renealt Express a cégeknek.

Ennek leánykori neve DACIA DOKKER VAN.

 

Marokkóban gyártják egy agyon automatizált gyárban.

Évekig az egyik legjobb ár/érték arányú autó volt idehaza.

Mind a VAN kivitele (abból jött a több) mind az 5 személyes személyszállító kivitele.

Egy síma, igazán megbízható NISSAN kisautó DACIARA átmatricázva.

Idáig OK.

 

Most jött el  nemzedék váltás ideje.

A DACIA DOKKER VAN autók megfutották már - jellemzően egy emberes üzemben - a maguk 180-280 ezer km-t.

A cégek mást vesznek helyettük.

OK.

 

De megindult egy nem példa nélküli (mert máshol is van ilyen) de elég szokatlan trend.

A cégek felajánlották megvételre magán autónak ezeket a Dokker VAN (2 üléses) autókat azoknak a személyeknek/dolgozójuknak akik eddig is hajtották, vagy ha nekik nem kell akkor első sorban a cégen belül bárkinek.

 

Ha senkinek sem kell megy a kereskedőhöz.

 

Meglepően sokan buknak rá cégen belülről.

Igaz, hogy sokat futottak, de végig szakszervízben voltak karban tartva és kimondottan jó állapotban vannak.

Családi autónak alkalmatlanok, de dolgozóba járni ideális járművek.

Kettőről tudok konkrétan

Ők nekem alig hihető 1,8 millió Ft.- illetve 2,5 millió Ft.- jutottak hozzá a volt saját kocsijaikhoz.

 

Az 1,8-as úr azt mondta náluk 40 db-t adott el a cég (jött helyette 40 db új Renault Express) és kettő munkanap alatt a cég dolgozói megvettek a 40 db-ból kb. 33-35 db-t.

 

 

 

 

 

 

saválló Creative Commons License 2024.05.26 0 0 62815

Azért nálunk is jelentős az újautó eladási statisztikában a céges autóvásárlás ahogy tőlünk nyugatabbra is.

Pl. évtizedek óta a VW-csoport újautó eladásait nagyrészben a flottavásárlók teszik ki.

 

Németeknél pl. a Passat Variantok 3/4 része céges eladás, de lehet tovább menni A6-5-ös-3-as BMW, és stb....most már az elektromos autók jó része is céges.

 

Látom nap,mint nap, pl. kicsit nagyobb szolgáltató cégek lótifutijai már villanyautóval járnak ID3-Kia EV, komolyabb főnöknek már Audi E-tron jár, de sok Skoda Enyaq-kal is jár.....változik a világ.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62811)
Garfield007 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 62814

Elég egyértelmű a lenti cikk. 

Az állítás szerint a Duster hazai kisember autója. 

Céges szinten a Daciat se jegyzik, az új autó eladásokban nincs az első ötben. 

A magán vásárlóknál 4. a Dacia, de ugye itt sem a Dusterről van szó és az állami támogatás egészen 2024 elejéig elég durván torzította a statisztikát. 

Szóval, a kisemberek sem tudnak arról, hogy csak a Duster lenne az ő autójuk. Mondjuk ettől még persze jó autó és a második állítás igaz, de nem ezt vitatta senki.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62811)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.25 0 0 62813

......."......2023-ban az előző évhez képest stagnáló (0,6%-al mérséklődő) magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon 128.469 új autó talált gazdára, ebből 33.701 darabot (4,2%-os csökkenés) tettek ki a magánvásárlók részére történő értékesítések, és 94.768 darabot (0,8%-os bővülés) a vállalati flották részére történő eladások.

 

A magyarországi új autóeladásoknak így 26,2%-át tette ki a magán- és 73,8%-át a flottapiac........"

 

https://www.linkedin.com/pulse/mag%C3%A1n-%C3%A9s-c%C3%A9ges-aut%C3%B3v%C3%A1s%C3%A1rl%C3%B3k-kedvence-egyar%C3%A1nt-toyota-zsombor-varga-uzxyf

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

A magánosoknak eladott kb. 34.000 új autó mellett kb. 700.000 használt személy autó cserélt gazdát.

Ezekből kb. 120.000 db-t hoztak be külföldről és kb. 580.000 db pedig belül cserélt gazdát.

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62811)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.25 0 0 62812

ui: bár amennyi e-onos és autópálya építkezős porolót látok, lehet,  hogy 50/50

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62811)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.25 0 0 62811

Az eladott új autók mekkora hányada céges/magán?

Az én tippem: az Octavia 90/10, a Duster 10/90.  

Előzmény: saválló (62810)
saválló Creative Commons License 2024.05.25 0 0 62810
Előzmény: trizs77 (62808)
Garfield007 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62809

Van, és elektromos is 20 millió alatt. 

És az S-cross is magasan veri a Duster eladásokat, mint a szegény emberek autója.

Előzmény: Airbag. (62807)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62808

62.766

 

 

Előzmény: saválló (62801)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62807

azt irtad nincs toyota 6-8 milla közt.

hát van.

Előzmény: saválló (62805)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62806

v"an mikor 1 hónapig sem látok olyat.....:)"

 

esetleg ki kellene menni az utcára....

 

Előzmény: saválló (62805)
saválló Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62805

Valóban az Aygo hozzátartotzik a mindennapos utcaképhez.........van mikor 1 hónapig sem látok olyat.....:)

 

Eladott modellek listáján az első 20-ban sincs bent.

Toyotából a legtöbb eladott a Corolla majd a Yaris Cross, és a CHR egyik sem a 6-8M-es árkategória.

Előzmény: Airbag. (62802)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62804

Yaris Cross is 10 alattról indul

Előzmény: Garfield007 (62803)
Garfield007 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62803

Leaf is 10m alatt.

Előzmény: Airbag. (62802)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62802

Aygo X 

indulóár:5,7m

 

Yaris

Indulóár:6.9m

Előzmény: saválló (62801)
saválló Creative Commons License 2024.05.24 -1 3 62801

"Az új autót vásárlók 80-90%-a 6-8 millió forintért jut új autójához."

 

A statisztika nem ezt mutatja, az eladási lista első helyén van a Toyota, nem tudom ők mit árulnak 6-8 M-ért, szerintem csak használtat.

Második a Suzuki, o.k. ott már valós lehet a 8M.

3-4 hely Skoda -VW, mit is adnak 6-8M-ért, semmit, 2 éve amikor a Dustert vettem egy fapados Kamiqra adtak árajánlatot 8M-ért, de ez csak alapmodell volt, gondolom azóta csak olcsóbb lehet.

 

Tehát a 80-90 % 6-8M-ért vásárol új autót valahogy nem jön ki......

Előzmény: trizs77 (62799)
Garfield007 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62800

Értem, csak nem ezt írtad.

Előzmény: trizs77 (62798)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62799

Idehaza az autóvásárlók 80%-a vagy több 2,5-3,0 millió forintért vesz használt autót évente.

Az új autót vásárlók 80-90%-a 6-8 millió forintért jut új autójához.

 

S akkor azon vitatkozik sok-sok ember, hogy a 14 vagy 17 millióba kerülő elektromos autó e a jobb neki ?

 

--------------------------------------------------------------

 

Nekem ez olyan mint mikor a híd alatt lakó két hajléktalan élénk civakodásba kezd, hogy melyik autó jobb :

 - a Rolls Royce ?

 - vagy a Bentley ?

 

A Dacia DUSTER a hazai kisember autója.

Meglepően jó autó.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62798

Ahol már van/lesz a dízelekre behajtási díj, oda akkor megyek el egy Dacia DUSTER dízel autóval ha nagyon fontos.

Aznap meg kifizetem a behajtási díjat.

 

Előzmény: Garfield007 (62797)
Garfield007 Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 62797

Elmehetsz, akár a belvárosba is, csak ha már pánik újságírásról írsz, tedd mellé ennek a napidíját is, behajtás+dugódíj. 

Előzmény: trizs77 (62796)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 62796

Magyar autós firkászokról :

 

Kb. 1986-tól jó 15 éven át írták, hogy a két ütemű autókat :

   - nyugaton,

   - egész Európában,

   - X városban, városokban

betiltják, használatukért 4 nap főbelövés fog járni.

 

Azóta eltelt 38 év.

Holnap is elmehetsz egy kétütemű Trabanttal akár Londonba is.

Ennyit a pánik újságírásról.

Előzmény: saválló (62792)
dokeee Creative Commons License 2024.05.24 0 0 62795

Az még messze van, még tíz évig vehetsz dízelt, ha akarsz.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62791)
saválló Creative Commons License 2024.05.24 -1 2 62794

Duster 3-nál ( ősztől) már nem lesz diesel motor......2024-et írunk.......nincs "betiltva" csak már nem gyártják. 

Előzmény: saválló (62792)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 62793

Ha a dízelt tényleg letiltják a gyártósorokról 2035-ben (EU terv) akkor az utolsó még dízel motorral szerelt európai dízel autó kb. 2035+20 = 2055-ig fog menni.

 

A teherautók, buszok tovább.

saválló Creative Commons License 2024.05.24 -1 2 62792

A 70-80-as években csak nevettünk a füstölgő, kormoló 50-60 LE- s dombnak, hegynek felfelé vánszorgó dieselautókon.

Most meg azon nem nevetünk, hogy nemsokára már nem is fogja gyártatni egyik gyártó  sem, mert eljött a pfújjdiesel korszak.

A Dustert is elérte, már nem lesz diesel motorral, vehetsz 3/4 hengeres turbós benzinest vagy akár hibridet.

Vagy áttérsz a most szapult elektromosra.....a diesel is szapulták 40 éve.......

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62791)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62791

A 450 km WLTP táv a valóságban 130-as tempónál, fűtéssel csak 250 km. Próbáltam, onnan tudom. 

Feleségemnek ugyanakkor pont jó lenne egy E-autó. Meglátjuk. 

Engem viszont belekényszerítenek egy olyanba, ami nekem nem jó. Ennyi. 

 

Előzmény: saválló (62784)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.23 0 0 62790

A maradék 20%-tól meg elveszik a választás lehetőségét.

Tudod mi a legdrágább nálunk egy 3,5 tonnás kisteherben? 

A sofőr (munkaideje) - összevetve a leasing, üzemanyag, szerviz költségekkel. Ha 2,2 t helyett csak 1,8-at lehet belerakni, akkor két autó kell, nem folytatom... Aki WC papírt, EPS-t fuvaroz, max napi 100-200 km-en annak persze biztosan jó, ez tagadhatatlan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: dokeee (62786)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!