Sziasztok! Ma vettem egy 2013-as Fluence-t. Bár még sok tapasztalatom nincs róla, minden ok volt a hazaúton. Viszont volt egy kis kellemetlen meglepetésem, amit még egy autómnál sem tapasztaltam. Meg akartam tankolni és akármilyen állásba nyomtam be a tankoló pisztoly csövét, egyfolytában leoldott a pisztoly. A tank elvileg inkább az üres felé közelített., szóval nincs tele a kijeló szerint. Nyomkodást megunva félig megtöltöttem. Mi lehet az oka?
Ja, nekem sem csináltak még nagyon semmit ingyen a márkaszervízben....
Igaz van különbség közöttük, de errefelé(nk) általában nem ennyire gálánsak.
Mondjuk az egyik egy átnézéskor kérés nélkül feltöltötte az ablakmosót, persze rajta volt a számlán az összeg ('mer így szoktuk...), a másik viszont igyen csinálta ugyanezt (kivétel erősíti a szabályt?).
Ismét eljött a gumicsere ideje. Tavaly csak visszaraktuk a nyári gumikat, a rendszer azonnal érzékelte és ki is írta a nyomásértékeket, most viszont nem ismeri fel a kerékben levő jeladókat. "Pressure ref ongoing" hibaüzenet jelenik meg. A téli állás alatt lemerülhettek az elemek a jeladókban? DE mindegyikben? Vagy akkor is ez van, ha egy keréktől nem kap jelet?
Győrben van legalább 2 akkus cég. Én legutóbb odamentem egyikbe az autóval, hogy kérek egy akksit bele. Legalább 8 márka közül lehetett választani, ott be is szerelték és a régit elvették tőlem, ez benne van az akksi árában. Még szerelés közben ideiglenesen be is kötöttek egy pótakkut, hogy a rádió és egyéb beállítások ne szálljanak el. Ha jól emlékszem, 30.000 felett volt kicsivel, nem a legolcsóbbat választottam nyilván. Ez tartott kb. 10 percig, szerintem ez volt a legjobb választás.
Márkaszervizben. 5 évesnél idősebb autóra általában van 20% alkatrész és munkadíj kedvezmény. De érdemes szólni, mert gyakran "elfelejtik" érvényesíteni. Ha ott megveszed az akkut, általában ingyen be is szerelik. Max várnod kell 20-30 percet. Nem kell félni a márkaszervizektől.... Nem dolgozom ott, ha esetleg valaki ezt gyanítaná :) Viszont van sok előnye. Ma már nem drágábbak egy független, számlaképes szerviznél, van munkalap és garancia a javításra, és ha ők javítanak az általuk esetleg tévesen beszerzett alkatrészt se kell kifizetni. És persze van tisztességes diag. gépük, meg részletes szerelési leírásuk. Persze Józsi bácsi a garázssoron, számla nélkül olcsóbb, viszont ha elcsesz valamit, akkor csak széttárt karokkal pingvinezik. Aminek az árát persze Te fizeted...
Nekem a miskolci márkaszervizzel nem volt bajom. Lassan 20 éve oda járok.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Ha nem nyílik a motorháztető a karral, akkor mi módon lehetne mégis kinyitni? Elszakadt vagy kiakadt a bowden elől középen, mert ott hallani valami motoszkálást, ha mozgatom a kart, de nincs semmi ellenállás. Akku lemerült, ezért szerelőhöz se tudok elmenni vele. Megan-hoz találtam kinyitós videót, de Fluence-hez sajnos nem. Köszi
Legutóbb - ahogy lejjebb írtam is - "sürgősen, kényszerből" kellett Motrio-t vennem a közeli alkatrészesnél.
A márka maga a Renault "második vonala" ugyan (lásd egyéb alkatrész), de mégis kisebb a magassága, így alá kellett tenni némi polisztirol lemezt, hogy a csatlakozások egyenesen álljanak...
Nem tökéletes megoldás, de az akku-doboz miatt szükséges volt. Szabadonálló akku esetén ez nem lett volna gond.
A szerelő is mondta, hogy a R ezt kissé "elmérte".
Nem tudom, hogy más márkáknál (pl. Varta, Bosch, stb.) mi a helyzet, de lehet, hogy vásárlás előtt érdemes a "gyári" magasságát és az újat összemérni.
Én is úgy voltam vele, hogy ez a Renault-háttér miatt 100 %-osan "csereszabatos" lesz, de aztán mégsem...
Mivel autószerelő az eredeti szakmám, de nem ebben dolgozom, tudom ezeket a csereintervallumokat a régi Rönómon is be lett tartva.Mindent cseréltettem az akkumulátor kivételével, egy olyan Bosch Car szervizbe ahová már kb 30 éve járok. Maximálisan megbízok bennük. Az akksira rámértünk, még egy darabig bírja, ahogy lesz pénzem, kicserélem majd ,most elég sok lóvé ment el, kicsit várnom kell.
Hétközben csak nagyon ritkán szoktam használni, általában hétvégi menet van, akkor megy egyhuzamban 50 - 60 km-t, ezt oda vissza.
Ezért is csodálkozom az akkuélettartamon.
Ahogy írtam korábban az előző Renaultomban az eredeti akksit 8 éves korában raktam ki, akkor is csak azért mert már tartottam tőle, hogy valahol otthagy, bár még indított gond nélkül.
Más kérdés, hogy az utána beletett Bosch két évet bírt... :-(
Gratula az új szerzeményhez. A 8 éves akkut azonnal kihajítanám a helyedben :) Tényleg minden másodperc ajándék. Ha jót akarsz gyárit rakass bele, arra 3 év gari van, és nagyon jó. Egyébként is javaslom, hogy alkatrészből gyárit vegyél bele. Meg fogja hálálni.
Amit érdemes megnézetni, főleg mert el szokták spórolni főleg a vidéki templomba járós autóknál: segédberendezés szíj csere (6 évente, ha nincs cserélve nagyot tud csattanni, és akkor se töltés, se hűtés, se klíma), gyertya csere, fékfolyadék csere. Ez utóbbi nagyon fontos, hogy 3-4 évente cserélve legyen, mert a kémiai összetétel-változás miatt könnyen kinyírja az ABS-ESP kockát. És ebből is csak a gyárit, csakúgy mint szíjból. Ne hallgass az XY szerelőre aki mindenkitől mindent jobban tud, és majd szerez alkatrészt kedvezménnyel. Valahonnan, valamilyet....
Francia autónál örök szabály, hogy gyári csereperiódust betartani, és gyári jelölésű alkatrészeket használni.
Az nekem is meglepő volt, hogy se a márkaszervizben se a Renault magyarországi " főhadiszállásán" se ismerik ezt a dolgot. De nem csodálkozom már semmin, nagyon elismert szerelőktől, mérnököktől hallottam már nagyon nagy hülyeségeket.
Egyébként a termosztát kényszerített nyitása nagyon gyakori a modern motoroknál. Általában hőpatronnal oldják meg ami a termosztát mellé van építve, ami ad egy hősokkot a rendszernek, és egyből nyit is.
Az akku dolognak érdemes utána járni egy jó autóvillamosságisnál, mert 5-6 évig ki kell bírnia, hacsak nem túl sok a napi indítgatás, mondjuk, ha ovijáratnak van használva az autó. Azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy egy indítási folyamat után 20-30 perc folyamatos töltési üzem kellene , hogy a felvett áramot visszatöltse a generátor. Ha ez a töltési idő nincs meg nap, mint nap, akár többször is akkor könnyű lenullázni az akkut 2-3 év alatt; a gyakori indítgatáson kívül általában a töltési hiba szokta hazavágni az akksit még.
Én nem emlékeztem erre a visszahűléssel kapcsolatos korábbi beírásodra, de lehet csak átsiklottam fölötte.
Akár még így is lehet ahogy leírtad, nincs okom kételkedni benne, csak akkor az a nagy kérdés, hogy a márkaszervizekben miért nem tudnak erről.
Akárhányban kérdeztem korábban mindenhol igazából csak a vállvonogatásvolt a válasz...
Egyébként a Nissanokban sem foglalkoztak a vízhőmérő hozzáprogramozásával, láttam a Youtube-on olyan Nissanos gyorsulási videót ahol ugyanígy visszaesett az analóg! mutató mint nálunk.
Mindegy emiatt nincsenek álmatlan éjszakáim.
Az akku miatt viszont igen, nekem az első akku 2,5 évet bírt, a második ( szintén gyári ) meg 3,5-öt.
Ezt azért keveslem.
Töltés van rendesen.
Az akkufesz általában 12.2 V körül van ( nyilván álló motornál értem ), ezt egy kicsit kevésnek tartom, akkus oldalakon legalább 12,5 V-ot írnak jónak, alatta fokozódik a szulfátosodás.
Ha esetleg valaki(k) tud mérni nyugalmi akkufeszt, nálatok mennyi?
Gondoltam mérek egy nyugalmi áramfelvételt is, hátha valami folyamatosan szívja az aksit... ( de újkora óta? )
Az nagyon neccesnek tűnik, már minden perc ajándék...
Nálam szinte pontosan 6 évet bírtak a gyáriak.
Most a Renault második márkás cucca, Motrio van benne (hétvégén, vészhelyzetben - beteg anyámhoz kellett menni - csak ez volt elérhető...).
Amúgy az akku úgy dobta el magát, hogy a motort még forgatta, de az elektronikát gyakorlatilag blokkolta (pl. befecskendezés, gyújtás, stb.), a töltőre nemigen reagált.
A második alkalommal már képben voltam, mi a gond....
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Kíváncsi leszek. Látom kicsit szulfidosak az akksi saruk kell tisztítani őket.Még az eredeti 8 éves török akkumulátor van benne.
Szia! 2015 május végén vettem át a fluencemet a kiskőrösi renault szalonban, K4M motoros, 60 e km van benne, eddig semmi gondom nem volt vele, remélem így is marad. Két éve kellett akkumulátort cserélnem. Sima csere volt, a csere után minden működött, nem felejtett el semmit. Kicsit féltem tőle, mert rengeteg extra van benne (automata kártya, kétzónás automata klíma, eső és fényérzékelő, tempomat, guminyomás érzékelő,stb...), de eddig minden hibátlanul működik. Adtak hozzá egy R-Plug&Radio+ magyar nyelvű kezelési könyvet is, amelyiknek az elejére tintával még a gyárban ráírták hogy "Coode 2526", de a kódot még sose kért. A guminyomás jeladók még hibátlanul működnek, általában 6-7 év a jeladó elemeinek élettartama, de a gombelem nem cserélhető benne! A gumikban van a jeladó (10-13 e Ft/db), a gumi leszerelésével lehet cserélni.
Sok örömet, balesetmentes közlekedést. Üdv.: Pista
Szia! Köszönöm a válaszodat! Transalp72 vagyok de váltanom kellett nick nevet, mert az informatika azt írta ki ha rámentem az index fórumra, hogy Bad Request és ezért csak a privát böngészőbe enged be a fórumra de csak akkor ha nevet váltok így lettem Fluensz. A múlt héten sikerült vennem egy 8 éves Fluenszet garantált 55 ezer kilométerrel, egy nyugdíjas Bajai úrtól.előtte a rendszám alapján lenyomoztuk avval aki eredet vizsgát is csinál. Így nem volt lutri a vétel. Annyi lenne a kérdésem, ha akkumulátort kell cserélni, ennél a típusnál is kér kódot a rádió? Mert nem találok rá utalást a rádió kezelési utasításába és a gépkönyvbe sem, és kód sincs hozzá, a régebbi Megane classicomhoz volt kód a rádióhoz meg a riasztóhoz, és leírás, hogyan kell bevinni a kódot, de itt nem találok semmit.
Nekem 2016- os Flu van a Nissan motorral, 60.000 km-el most adom el, illetve most számítják be egy újba.
Először is tisztázni szeretném azt a félreértést, hogy a H4M motornak visszahűlési problémái lennének. Leírtam már többször, régen itt a fórumon, hogy ez tök normális jelenség, ugyanis ez a motor kényszer hűtött, ami azt jelenti, hogy a hengerfej hőterhelése miatt 4000-es fordulaton direkt nyitja a termosztátot, hogy ne melegedjen túl. A műszeren ezért látni, hogy "lehűl" a motor. Ilyenkor nincs semmi gond, ez így jó. Az lenne baj, ha nem történne meg. Nagyon sok autónál alkalmazzák ezt a megoldást, csak ott a műszeregység vezérlője hozzá van programozva a hűtőközeg hőingadozásához, tehát el van csalva ez a jelenség, hogy az átlag user ne kezdjen aggódni. Amikor bevezették a Nissan motort a Fluence-ben, sajnos a műszerfal hozzáprogramozására már nem fordítottak energiát. (Autóiparban dolgozom, az itt leírtakat elhihetitek)
A motorral gondom nem volt egyébként. Picit csipegeti az olajat, 10w-40-ből 2év alatt lemegy kb 1 deci. Ez nálam 8000 km futás. Én 2 évente cseréltetem az olajat. Egy trafót cseréltek még garanciában. Maga az autó teljesen jó, igaz sokat nem mentem vele, fékek pl. még az eredetiek, és közel sincsenek a kopottsághoz.
Gariban cseréltek két hátsó lengéscsillapítót, meg pattogott a kaszni a B oszlopnál, azt "lemezmunkázták" meg újkorában. Sajnos ez utóbbi az utolsó széria betegsége.
A váltó már problémásabb volt. Pont a gari lejárta után csapágyas lett a difi rész, szét kellett kapni teljesen, méltányossági alapon fele költséget kellett fizetnem, de így is 250 ezerbe fájt, kapott 5 új csapágyat, meg új váltóolajat, azóta csendesebb is lett. Szal lehet vele gond, de nem törvényszerű. Elektronikai problémák nem jellemzők a típusnál. A kártyás nyitás megbízható, az ajtón lévő nyitó gombocskák 8 év után nekem még újszerűek, szépen működnek. A digitklíma szintén. A rádió szintúgy.
Én a helyedben korábbi évjáratot vennék. A Renault motor se rossz, csak karban kell tartani. Sajnos az utolsó 2016-os szériánál sok a minőségi hibás alkatrész ami a korábbi szériáknál nem jellemző. Én a helyedben fészlift utáni 2013-2015-ös gépeket néznék, akár dízelt is. Sok van magán kézben alacsony futással, nagy a választék, érdemes válogatni, illetve kivárni egy jó darabot a piacon.
Ha az enyém esetleg valakit érdekel, szerdától elérhető a miskolci Renault kereskedésben. Tisztességesen szervizelt, jó állapotú autó. Bátran ajánlom.
Én 93 ezer km-el vettem az autót 2010-ben, most 223 ezer van benne, eddig 2 db trafót kellet cserélni, mindkettőt az út szélén, most is van 2 tartalék trafó a kocsiban, mint régen a Zsiguli korszakban, mindig volt tartalék trafó, megszakító, kondenzátor, elosztó fedél meg pipa.Volt, hogy hajnali 2-kor mentünk haza discóbol akkor ment el az elosztó pipában az ellenállás, volt tartalék kicseréltem és mentünk tovább. Szerencsére ezek filléres cuccok voltak akkor. Nem mint most.
Én Horvátországban tankolok, a határon lakom, 15 km-re van az első benzinkút, sokkal jobb a minősége a benzinnek, még E 5-ös a nafta, van prémium 95-ös meg normál 95-ös és 100-as benyájuk. A dízelesek is dicsérik a gázolajat pld. kevesebbet megy a koromtalanító, meg a fedélzeti is kevesebb fogyasztást mér. Ma 1,49 euró a benzin a gázolaj meg 1,48 euró, és csak 2 hetente változik az ára nem mint nálunk hetente többször.