A Nabi Sirius bemutatásával új csillag fénylett fel a magyar buszgyártás égboltján.
Itt az ideje az Ikarus, a Credo és az MJT mellett saját NABI topic indítása...
Tudom, piszlicsáré dolog, de erre válaszolok, mert nagyon bosszant. :)
Az "eseményre" szó nem hibás, mivel ebben az értelemben használom: "az eseményre, melyet a cég budapesti gyáregységében tartottak", nem pedig ebben: "a cégnek az ő budapesti gyáregységében tartott eseményére".
Lehet szidni a melano.hu -t mégis belinkelitek Facebookra stb ( ami egyébként nem baj,sőt hízelgő). A magánéleti szál boncolgatása gusztustalan és alaptalan ( többek között valótlan is, hiszen a NABI-ról már elég régóta írnunk, mivel a cég folyamatosan építi a sajtókapcsolatait, ha ez nem így lenne, ti sem mehettetek volna el Magyarbuszos egyenpólóra a sajtótájékoztatóra stb), nem e-mailben közlöm veletek legközelebb, hanem személyesen.
Ha már az elírásoknál tartunk, bár ez nem volt téma:
"cég budapesti gyáregységében tartott eseményre" helyett "eseményére"
"Már az utasajtók is mások egy kicsit, nevezetesen abban különböznek a városi Sirius-ban használtaktól, hogy kettő helyett mindegyik ajtószárnyon három-három kapaszkodót helyeztek el a tervezők."
A Sirius ragozásánál hol kötőjelet teszel, hol csak simán hozzáteszed. A mondat pedig meglehetősen pongyola. Innen folytathatnám, de nincs enni időm.
Én kérdeztem, honnan az infó a busz áráról, nevetséges azt kérdezgetni, az enyém honnan van, de már alább javasoltam egy kontaktot. Ennyi évesen lehetne annyi eszed, hogy rájössz, valszeg onnan tudom. :)
Persze, történt egy névváltás, de az attól még Webasto-cucc, egyelőre a szakmai is így ismeri, no meg a típuslapon is így van feltüntetve. Akadnak nálunk is elírások amelyeket orvoslunk és jogos kritikaként kezelünk, de szívesen felveszünk Téged olvasószerkesztőnek, hogy hozzájárulj a cikkeinkhez. A lap 2009 óta működik, kiterjedt nemzetközi sajtókapcsolatokkal rendelkezünk sok olyan cikk született itt már meg, amelyet addig sehol máshol nem olvashattak, erre büszkék vagyunk. Aki pedig megnézi a buszrovatot az jól láthatja, hogy nem csak a NABI az egyetlen hazai gyártó amiről cikkezünk, kivétel persze a Kravtex, mely földesúri módon igyekszik csak olyanokat meghívni, akik "csak szépet és jót" írnak meg róluk. Hát, ők tudják. Az ajtó mindenki előtt nyitva áll.
"35 fokos nyári melegben sem fogják az utasteret 18 fokra hűteni."
Jó lesz az 25-nek is. :) Lehet, hogy a melano.hu "Buszmánia" rovatának szerkesztője úgy szokta érdemben kipróbálni a klímát, hogy akkor hűtteti vele az utasteret, amikor az amúgy is hideg, de mi szeretjük megnézni, mit tud nyári melegben. Az adott körülmények közt úgy ítéltük meg, hogy nem lenne fair a többi, általunk, dögmelegben, régóta járó motorral tesztelt buszhoz képest. Pont.
"Ki írta/mondta, hogy 40 millióból hozzák ki?"
Pekkarin, 148-as hsz.:
"Ezt a baromságot honnan szedtétek? Mármint, hogy mélyen zsebébe kell nyúlnia? Egy BN 42 milka forint között van, a NABI Sirius pedig ( darabszám, felszereltség függően) 40-50 millió között mozog. Vagy ez nektek már mély?"
Ja, te persze 40 000 001 Ft-os indulóárra gondoltál, mi? Javaslom, előbb olvasd vissza a saját írásaidat, és utána vagdalkozz. Vagy akkor halljuk az infóidat, ha már ellentmondasz magadnak.
Megjegyzem, nem túl szép dolog a másik cikkébe személyes okból a legapróbb részletig belekötni. Látszik, hogy mindenáron próbálsz fogást találni. :) Mondtam már, hogy ha személyes bajod van, privát üzenetben oszd meg velünk. Én is mondhatnám, hogy olvasd át a cikkedet, mielőtt publikálod, talán nem írnál ilyeneket, hogy "alakalmázásával", "határolt" helyett "határol", kötekedhetnék azon, miért írsz Webasto klímát, amikor Spheros felirat virít már a korábban tényleg Webasto néven futó egységen stb.
Ezennel részemről lezártam a vitát, és ismételten ajánlom az e-mail használatát.
35 fokos nyári melegben sem fogják az utasteret 18 fokra hűteni.
"Köztudott, hogy a Sirius elterjedésének egyedül a relatíve magas ára szabhat gátat, mivel, ahogy mi is láthattuk és írtuk is, egy korrekt, minőségi, jó megjelenésű buszról van szó."
Most magas, vagy relatíve magas? Ne az én infóimat kérdezgesd, ha ott a helyszíen képtelen vagy megkérdezni mennyibe kerülne.
"A Sirius az alvázas felépítésből adódóan eleve magasabb árfekvésű az EN 12-nél, szóval komolyan érdekelne, hogyan hozzák ki 40 millióból."
Ki írta/mondta, hogy 40 millióból hozzák ki? Javaslom az értékesítési és marketing vezető Héjj Demeter urat megkeresni. :)
"Nem értem miért irogatjátok, hogy nem tudtátok kipróbálni a légkondit, mikor az Auchan-parkolóból menet visszafele be volt kapcsolva. Szó szerint ment mint az állat. De, ha szóltok a sofőrnek, amúgy is bekapcsolta volna."
Úgy gondoltuk, reálisabb képet ad, hogyha a légkondi nyári, gatyarohasztó 35°C-os melegben tapasztalt hatásáról írunk, mintsem 20°C-os, esős időben mutatott produkciójáról. Kint is hideg volt, a buszon alapvetően is hideg volt, így nem tudtunk érdemben nyilatkozni a klíma hatásfokáról, még akkor se, ha ment, mivel az időjárás miatt nem volt rá szükség.
"Ezt a baromságot honnan szedtétek? Mármint, hogy mélyen zsebébe kell nyúlnia? Egy BN 42 milka forint között van, a NABI Sirius pedig ( darabszám, felszereltség függően) 40-50 millió között mozog."
Köztudott, hogy a Sirius elterjedésének egyedül a relatíve magas ára szabhat gátat, mivel, ahogy mi is láthattuk és írtuk is, egy korrekt, minőségi, jó megjelenésű buszról van szó. Inkább az érdekelne, te honnan szedted a 40-50 millió közötti árat - én ugyanis inkább 47-52 milliót szoktam hallani. A különbség pedig, az 5-8 millió forint/busz pedig nem kevés, még akkor sem, ha nagyob darabszámú megrendelés esetén lejjebb megy a buszonkénti ár (mivel ez feltehetően a konkurenciánál is így van, tehát arányaiban megmarad a különbség). A Sirius az alvázas felépítésből adódóan eleve magasabb árfekvésű az EN 12-nél, szóval komolyan érdekelne, hogyan hozzák ki 40 millióból. Ha a nagyobb darabszámból eredő "árelőnyt" is belekalkuláltad ebbe, akkor pedig a BN/EN szériánál is azzal számolj, ne pedig a normál, darabonkénti árral. Az árbeli különbség pedig annak fényében különösen nem kevés, hogy egyes nyomorult Volánok a légkondin és az elektronikus viszonylatjelzőn is spórolnak...
"Vagy ez nektek már mély?"
Szerintem a jelenlegi hazai viszonyok közt nem elhanyagolható.
Tehát, ezek alapján vettük a bátorságot ezt leírni. Ha pedig személyes problémád van velünk, akkor kérlek, ha már úgyis hallgatózol, gyere oda hozzánk a buszon legközelebb, ne pedig egy fórumos nick mögül keltsd a rossz hírünket. Ha további problémád van, mindkettőnk (az enyém és a szerkesztőtársamé) e-mail címe publikus, a továbbiakban ott folytassuk a vitát.
A NABI-ra is van referencia, alapjaiban véve a 700SE-k például igen megbízható gépek.
A 20 Kaposos 700SE közül 16 külső telephelyes. És további 3 kocsi olyan buszállomáson éjszakázik, ahol a városban már nincs műszaki telep (Barcs, Csurgó, Tab). Ez jó arány, nem? :)
Kaposváron az összes NABI, a Faceliftes E94-es és (asszem) a két Hungarobusz is LE kialakítású - 11 db kocsi (a 43-ból). Ráadásul ezek között van 2ajtós kivitel is. És remekjól megvannak az LE-s kialakítású buszokkal, sőt, nagyon szeretik (a Hungarobuszokat kivéve), a 2ajtósokkal sincs semmi gondjuk.
Azért ez ferdítés, én azt mondtam hogy szerintem nem alkalmas városi forgalomra :) Bár, ha azt nézzük hogy milyenek a Localok, akkor kifejezetten alkalmas, legalábbis a Sirius. :)))
Nehogymár Komáromba, Tatára, Esztergomba, Mosonmagyaróvárra... ne legyen elég. Oké, nem olyan nagy városok. De ha hozzávesszük a nagyvárosok külterület jellegű járatait, akkor kitesznek országosan egy igen szép számot. Nem hiszem hogy a volánok ilyen kis városokban drágább LF buszt akarnának vásárolni amikor még a megyeszékhelyet sem tudják ellátni a 200-as széria darabjai nélkül.
Nehogymár Komáromba, Tatára, Esztergomba, Mosonmagyaróvárra... ne legyen elég. Oké, nem olyan nagy városok. De ha hozzávesszük a nagyvárosok külterület jellegű járatait, akkor kitesznek országosan egy igen szép számot. Nem hiszem hogy a volánok ilyen kis városokban drágább LF buszt akarnának vásárolni amikor még a megyeszékhelyet sem tudják ellátni a 200-as széria darabjai nélkül.