Keresés

Részletes keresés

zalan98 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 14000

Ha nem tudnak a nagy angol leállásra hivatkozni, akkor lehet esélyed.

 

Egy próbát mindenképpen megér.

Előzmény: fornit1 (13998)
BJ Creative Commons License 2023.08.31 -1 1 13999

én TAP pnr-es de lufthansára szóló jeggyel jöttem haza Faroból frankfurti átszállással a nagy vihar utáni napon, az esti FRA-BUD-ot törölték így 12 órával később értünk csak haza - kitöltöttem az online kártérítéskérő formot a LH oldalon, még aznap írt a service center, 13 nappal a törölt járat után a számlámon volt a 250 eur kártérítés.

Előzmény: fornit1 (13998)
fornit1 Creative Commons License 2023.08.31 -1 0 13998

ET 1554-el , 18:55 helyett kb 20:25 kor kezdett kiállni a kifutóra. 22:05-ös volt a csatlakozás, esélytelen volt. 

Előzmény: zalan98 (13997)
zalan98 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 13997

Szia!

 

A Lufi kemény ellenfél lesz (4 hónapja viaskodom velük).

 

Melyik járattal mentél?

 

Nekem is van egy frankfurti átszállásos jegyem (1 óra átszállási idővel), úgyhogy aggódom egy kicsit.

Előzmény: fornit1 (13996)
fornit1 Creative Commons License 2023.08.31 -1 0 13996

Huh, most nézem bár a booking com által adott booking detailsen egy PNR kóddal van az egész és végig be is csekkoltak, azzal csak az ethiophian oldalan tudtam csak otthon még belépni, és amit onnan kinyomtattam a bud-fra más PNR koddal szerepel bár ET1554-ként, de a lufthansa üzemelteti.

Most a holnap esti rebooking az ethiopian járatokra azzal a pnr kóddal van a kapott itineraryn ami a lufth. kódja volt.

Így valahogy kevesebb reményt füzök már ehhez a 600 eur hoz.

fornit1 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 13995

thx!

 

A jegyet viszont a boookingon vettem mert a légitarsasagok oldalain nem adta ki ezt a kombót. Budapeströl luthansa frankfurtból ethiophian, pesten egyben becsekkolva végig.

Van valami papír amit itt be kellene gyüjtenem hozzá a frankfurti reptéren? Mennem kell vissza ma is mert csak 1 napokra adják ahotel vouchert.

Előzmény: erchegyia (13994)
erchegyia Creative Commons License 2023.08.31 -1 1 13994

Jár 600 eur kártérítés és megpróbálhatod megkérni őket hogy a visszafelé utat is foglalják át két nappal későbbre.

Előzmény: fornit1 (13993)
fornit1 Creative Commons License 2023.08.30 0 0 13993

Lufthansa késett bp-röl,  csatlakozáslekésve itt ragadtam 47 órára frankfurtban.  eljejen repülök tovabb Adtak hotelt, holnap is adnak még egy napot, de ez azért gáz nagyon. Eléggé idegesítö 31-e helyett 2-án érek célba.

Ilyenkor lehet valamit bármit tenni vagy így jártam? buktam 2 nap kinttartózkodast.

zalan98 Creative Commons License 2023.05.15 -1 1 13992

Ez a terv, pont ahogy ajánlod.

Köszi.

Előzmény: Zs... (13991)
Zs... Creative Commons License 2023.05.14 -1 1 13991

Sok sikert, remélem meg tudod oldani. Mindenesetre a Lufit ne hagyd annyiban, próbálj meg kicsikarni tőlük valamit. Ha nem tudják bizonyítani hogy értesítettek, akkor nem értesítettek, és mindenképp jár az 1200 EUR. Ne hagyd magad lerázni, az a lényeg, nyilván megpróbálnak majd. Végső esetben pedig add oda egy behajtó cégnek.

És persze jó utat, a lényeg hogy azt megoldottad :o)

Előzmény: zalan98 (13990)
zalan98 Creative Commons License 2023.05.14 -1 1 13990

Igazad van. Sajnos a pánik nem a legjobb tanácsadó. Az angolos nem olyan acélos, hogy telefonon megküzdjek egy elutasító ügyintézővel.

 

A chat-ban megpróbáltam, de sikertelen voltam.

 

Mindig tanul az ember, most már nézegetni kell a nagyokat is rendszeresen. Mindenki appját felraktam, aki érintett bámilyen repülésemben.

 

Köszi a biztatást! Majd beszámolok, hogy mire jutottam az ügyben.

  

 

 

Előzmény: Zs... (13989)
Zs... Creative Commons License 2023.05.14 -1 0 13989

Igen, abszolut érthető. Olyan azért elég ritkán fordul elő hogy semmilyen alternatív járatra ne legyen hely. Max ritka és keveset repült desztinációk esetén. Lima vagy Panama City azért nem ilyenek. Opció lehet akár Bécsből is, vagy szükség esetén bármilyen európai városból, ahová könnyen és egyszerűen el lehet jutni fapadossal.

Egyébként mind a légitársaságoknak, mind az OTA-knak van 0-24-es, vagy szinte 0-24-es ügyfélszolgálata, szóval nem kell megvárni a hétfőt hogy történjen valami.

Előzmény: zalan98 (13988)
zalan98 Creative Commons License 2023.05.14 0 0 13988

Jogos. Kicsit (nagyon?) bepánikoltam. Péntek délután van, 6 nap múlva repülés. Túl sok időm nem volt. Az említett barátomat 45 nappal előbb értesítették.

 

Elindítottam egy foglalást a KLM-nél, de mire a végére értem, már írta az oldal, hogy nincs hely, majd később  lett 50K-val drágábban.

 

Attól paráztam, hogy egyáltalán nem lesz hely, mert másokat is velem egyidőben értesítettek és most mindenki új jegyet vadászik.

 

 

Előzmény: Zs... (13987)
Zs... Creative Commons License 2023.05.14 -1 0 13987

Szerintem annyiban valóban hibáztál hogy nem kellett volna annyiban hagyni a dolgot, akár magad nézni alternatív útvonalat, és azt leverni rajtuk hogy foglaljanak át arra. Ha az Sao Paolon keresztül van, és másnapra érsz oda, a kártérítés is jár, amennyiben valóban 14 napon belül értesítettek.

Nekem pont Gotogate-tel volt hasonló esetem, törlés, és nem ajánlottak semmit, sőt, nem is ertesitettek, csak a manage my bookingban láttam hogy törölve van ugyanígy az egyik leg. Megnéztem én hogy mire foglaljanak át, elmagyaráztam nekik telefonon, elsőre azt mondták hogy nem lehet, de addig b.sztattam őket amíg csak megcsinálták. Annyi hogy ez hónapokkal előre volt.

 

Előzmény: zalan98 (13984)
zalan98 Creative Commons License 2023.05.14 -2 2 13986

Imádom a 'kedves és segítőkész" embereket.

 

Szörnyű hibát vétettem.  Swiss International Air Lines a jelenlegi neve és nem Swissair.

Előzmény: erchegyia (13985)
erchegyia Creative Commons License 2023.05.14 0 0 13985

"lepattintotta a Swissair"

Nem csoda, tekintve, hogy 2002-ben csődbe mentek

Előzmény: zalan98 (13984)
zalan98 Creative Commons License 2023.05.14 0 1 13984

Semmit nem ajánlottak fel csak a refundot.

 

Vettem kapkodva két jegyet a KLM-től (+500 eur/fő). Menni akarunk mindenképpen, megvan egy csomó jegy, Macchu-Piccu stb.

 

A Skyscanner szerint el tudtak volna vinni Sao Paulon kerezstül, de csak másnapra értem volna oda, sztem akkor is járt volna a kártérítés. De, ezt sem ajánlották fel.

 

A barátomnak nemrég törölte a Swissair a 3. lábát a repjegyének, ami egyórás  kanadai belső járat lett volna.

 

Neki sem ajánlottak másik opciót csak a refundot.  Ő pedig a légitársaságnál vette a repjegyét.

 

A Svájcban élő fiát lepattintotta a Swissair, míg a másik fia tudta átfoglaltatni velük a jegyet két órás harc után.

 

Ki kell derítsem, hogy a Lufi mikor szólt a Gotogate-nek 14 napon belül vagy kívül. Ez egy 1200 eurós kérdés.

 

Inkább az sokkolt, hogy soha nem  gondoltam volna, hogy a világ egyik legnagyobb (német) légitársasága egyszerűen törli az interkontinentális járatát.

 

Eddig nekem a "nagy repjegy" az tuti volt és nyugodtan szervezhettem a kint tartozkodást.

 

És ebben az esetben mindegy is, hogy 15 vagy 5 nappal előtte szólnak, mert mindkettő nagyon rövid idő.

Előzmény: Zs... (13983)
Zs... Creative Commons License 2023.05.14 -1 0 13983

És végül elvisznek más útvonalon? Ha igen, és az nem tér el jelentősen az eredetitől, akkor nem jár kártérítés. Az furcsa lenne ha csak törölték és nem is ajánlottak semmi mást helyette.

Ha esetleg mégis így van, és nem tudsz elmenni, akkor őket bombáznám addig amíg nem fizetnek.

 

Egyébként igen, általában átadják a címed, de azért volt már olyan nekem is h nem, és a manage my bookingba belépve kellett megadnom.

 

Előzmény: zalan98 (13979)
Zs... Creative Commons License 2023.05.14 -1 1 13982

Szerintem csak akkor nem szabad ha nem érzed magadban az erőt hogy az esetleges problémás ügyeket megoldd. Igen, valóban nehezebb velük mint közvetlen a légitársasággal, de egyáltalán nem lehetetlen. Covid alatt pl legalább négy interkonti repjegyem volt közvetítőkön keresztül. Mindegyik árát visszakaptam, és egyiket sem pontokban vagy ilyesmikben. Igaz, volt amelyikért küzdeni kellett, nem keveset, és volt ahol chargeback volt a vége. Késes esetén meg az utasnak jár a kártérítés, tökmindegy hogy hol vette a jegyét. Ilyen is volt, akkor a légitársaságnál hajtottam be, a közvetítőnek ehhez már semmi köze.

Nekem mindig megéri azt a pár 10e Ft-ot amivel egy közvetítő jellemzően olcsóbb, de nyilván ez mindenkinek egyéni döntés kérdése.

Előzmény: Jack51 (13981)
Jack51 Creative Commons License 2023.05.13 0 0 13981

Ez így van, nem muszáj a légitársaság oldalán vásárolni. DE !! ha problémád van akkor a közvetítővel állsz jogilag szerződésben, vele kell küzdened....... Ha késik a géped vagy törlik akkor lehetetlen szinte behajtani a közvetítőn a kártérítést.....És még sok egyéb ok miatt sem szabad az ilyen oldalakon venni a jegyet. 

Előzmény: zalan98 (13980)
zalan98 Creative Commons License 2023.05.13 -1 0 13980

Van egy másik foglalásom is náluk szeptemberre, megnéztem a Lufi oldalán, amit ajánlottál.

 

Ott van a helyes email címem és telefonszámom is.

 

Ráadásul mindkét foglalást a Gotogate-nél intéztem.

Előzmény: zalan98 (13979)
zalan98 Creative Commons License 2023.05.13 -1 0 13979

Jó ötlet, bár szerintem átadja a közvetítő cég az email címed is a légitársaságnak.

 

Nemrég a Cusco-Lima járatomat tették odébb egy órával, és a perui fapados is engem értesített emailen.

 

Ezenkívül kaptam még legalább 3 módosításról emailt a Copától is.

 

Nehezen hihető, hogy a Lufi nem tudta az email címem.

Előzmény: Zs... (13978)
Zs... Creative Commons License 2023.05.13 0 2 13978

Általában elég szokott lenni annyi is ha a vásárlás után belépsz a légitársaság oldalán a manage my bookingba, és ott megadod az email címed. Nem feltétlen muszáj akár több 10e Ft-tal drágábban közvetlen a légitársaságnál vásárolni.

Előzmény: TeszkósBöbe (13977)
TeszkósBöbe Creative Commons License 2023.05.12 -3 3 13977

A válasz annyi, hogy legközelebb fontold meg, hogy közvetlen vásárolsz a légitársaságnál az ilyen, és hasonló problémák elkerülése végett.

Előzmény: zalan98 (13976)
zalan98 Creative Commons License 2023.05.12 0 0 13976

Sziasztok!

 

Januárban vettem egy limai repjegyet a Gotogate-nél. Ma kaptam tőlük az emailt, hogy törölte a Lufi a BP-Frankfurt-Panama City részt oda-vissza.

 

2023.05.18-án indultam volna velük, ami 6 nappal van az indulás előtt.

 

Kitöltöttem a Lufthansa oldalán a kompenzációs nyomtatványt, amire gyorsan írtak is, hogy nyilvántartásuk szerint engem időben értesítettek.

 

Ez nyilván nem igaz (semmi nem jött tőlük), amit meg is írtam nekik. Azóta csend (bár péntek délután van).

 

A Gotogate support nem értette, hogy miért akarom tudni tőlük, hogy mikor kapták az értesítést a törlésről Lufthansától.

 

Egyelőre nem adnám behajtócégnek az ügyet.

 

Ha a Lufi elutasít, mit tegyek?

 

Köszi

gambl-R Creative Commons License 2022.08.10 -3 0 13975

Ma újra megpróbáltam a magyar számot. Felesleges volt, 40 perc után feladtam.

Végül felhívtam a svájci számukat, ott 5 perc csengetés után felvették, és újabb 5 perc alatt elintéztem, amit akartam. Legalábbis remélem, mert a visszaigazolás még nem jött meg a változtatásról. 

Előzmény: gambl-R (13973)
TeszkósBöbe Creative Commons License 2022.08.10 -2 1 13974

Rendben. Pár napi hidegélelemmel készülj!

Előzmény: gambl-R (13973)
gambl-R Creative Commons License 2022.08.09 -3 0 13973

Akkor inkább a Delta amerikai ügyfélszolgálata tűnik logikusabbnak. 

Előzmény: TeszkósBöbe (13972)
TeszkósBöbe Creative Commons License 2022.08.09 -1 0 13972

Vagy akármelyik ázsiai. De a Dél Korea esetében mindig van angol nyelven is agent. 

Előzmény: gambl-R (13971)
gambl-R Creative Commons License 2022.08.09 -3 0 13971

Dél-Korea? 

Előzmény: TeszkósBöbe (13970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!