Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

eREr78 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 3070

Legfiatalabb LIII is már 6-7 éves, itthon szerintem elenyésző azok száma, aki márkaszervízbe hordja az autóját a gari lejárta után is és dokumentálva van minden szervíze számlákkal, mindennel. Németeknél ez sokkal-sokkal nagyobb arányban előfordul. Ha a lekövethetőség fontos, akkor lehet jobb németeknél nézelődni, mint itthon (persze itthon sem kizárt az ilyen, de az fix, hogy jóval kevesebb van ilyenből).

 

Egy valaki által, valamikor, valahogy (esetleg töröttként, 3ból összerakva) behozott autó persze megint más tészta. A legjobb, ha te nézed ki és hozod be (vagy a kinézett autót behozatod).

Előzmény: Törölt nick (3069)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.10 0 0 3069

Arra gondolok, hogy lekövethető szervizmúlttal rendelkező autót érdemes nézni, ezzel a külföldről behozottak nagyjából ki is estek. Nyilván az itthoniakat is tudják tekerni, de talán még mindig nagyobb eséllyel találsz valósat.Az a probléma, hogy 200 ezer km felett kb bármi tönkremehet bármikor. Ha nem tudjuk, ki hogy használta, van benne rizikó bőven.És semmi sem olcsó egy dízel Laguna 3 hoz.

Előzmény: forceberg_avs (3068)
forceberg_avs Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3068

Jobb a lelkednek, ha a kijelző szerint 100-150e km hátramenet is van a kocsiban?

Előzmény: Törölt nick (3067)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3067

Pontosan ahogy írod. Elkezdenek előjönni a hibák, az nagyon nem olcsó.Egyébként mennyire hiszel/hisztek az állapotot veszünk nem km-t dologban? Én nem hiszek ebben, ezért néznék minél kevesebb km-est.

Előzmény: erga45 (3066)
erga45 Creative Commons License 2021.03.23 0 0 3066

Nekem 2008-as 2.0 dCi van, és eddig semmi baja nem volt, de azért nyilván én is félek, hogy egyszer elindul benne minden. :-)

 

A láncot ne nagyon akard cserélni, mert ki kell hozzá venni a motort.

Előzmény: Törölt nick (3052)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.23 0 0 3065

Hát ezért az ötletért nagyon köszönet. Fél éve használok egy fiatalabb Black Edition Coupe-t, nagyon szeretem, de nálam is zörög. Meg is rendeltem.

Az autó egyébként nagy élmény, a formája pedig fél év után is nagyon tetszik, kifejezetten fotogén (minden autóm lefotózom jobb minőségben, de ezt volt a legkönnyebb).

Előzmény: simonelli2 (3047)
eREr78 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3064

Elsőre fura lehet, nagyon direkt a kormányzás vele, de ha pl feleségem autóját vezettem, alig vártam, hogy visszaüljek a 4controlosba.

Előzmény: Fulcrum11 (3062)
forceberg_avs Creative Commons License 2021.03.08 0 1 3063

Én egy műszerfal árnyékolóra csíptetős telefontartót használok, na az aztán fullra szem előtt van.

BT telefon szerintem mindben van. Nekem kis kijelzős van, de van benne BT.

Az Arkamys hangrendszerre sem panaszkodom. Túlzó hangerőt nem bír, de annyira pont jó nekem, hogy nem is akartam kicserélni.

Fapad, olyan igazán fapadnak tekinthető L3 szerintem nem is készült.

Előzmény: Fulcrum11 (3062)
Fulcrum11 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3062

Köszi! :) Volt lehetőségem vezetni egyet, elsőre fura, de tényleg nagyon jó! :)

Igen, nekem is fura, hogy fapad. Nem is a navi, hanem a bluetooth kihangosító meg a zene miatt érdekel inkább. Wazet használok én is, abban egyetértek.

Előzmény: eREr78 (3061)
eREr78 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3061

Szia,

 

Röviden: qrvajó. :) Első III-as lagunám sima volt, a 2. már 4Controlos, imádtam. Elég megbízható a rendszer, nem nagyon van vele gond. Csak ilyennel venném. :) És a mostani Talismanomnál is sokkal fickósabb, sportosabb volt az LIII-ban. Talisman inkább utazós nagy hajó, még sport módba kapcsolt futóművel, 4Controllal is illeg-billeg, míg LIII sokkal jobban, stabilabban viselkedett, abban sokkal több tényleg sportos vonás volt (már ha ez számít neked). Ilyen szempontból LIII-at visszasírom.

 

4Controlos és nincs benne gyári navi? Érdekes felállás. De ha tényleg így van, túl sok energiát nem ölnék bele. Akkor már inkább ki a telót (Waze), ezerszebb jobb, mint a 10-12 éves gyári navi. 4Controlosomban volt TomTom Live, de egyrészt annak évente fix díja van, másrészt a kevés felhasználó miatt sokkal-sokkal gyengébb lett volna a live traffic infója. Vagy teló vagy telótükrözésre képes fej kell (nem tudom utolsó éves LIII-akban volt-e ilyen fej vagy LIII-nál ez abszolút nem játszott).

Előzmény: Fulcrum11 (3059)
eREr78 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3060

Nekem mindkét autó kéziváltós volt. Ha kicsit többet ment városban, akkor persze ment felfele az átlagfogyi, de hosszú évek alatt 6.5 körül volt mindkét autó.

Előzmény: das_modul (3057)
Fulcrum11 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3059

Sziasztok!

Laguna III (2009) vásárlása előtt vagyok, a 4Controllal milyenek a tapasztalatok? Nem találtam sok infót, hogy milyen hibák fordulhatnak elő, egy aktuátor-problémát találtam csak egy angol fórumon.

 

Illetve a kinézett autóban nincs navigáció, csak a kicsi monokróm középső kijelző. Van, aki kicserélte azt a színes nagy verzióra vagy utólagos fejegységre, egyáltalán lehet olyat?

 

Köszi :)

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.07 0 0 3058

Köszi, inkább csak az EGR szelep miatt aggódtam, hogy fogja bírni, fogyasztás nem akkora probléma, a lényeg hogy egy erősebb autóm legyen az eddigi 1.4-1.6 benzinesek helyett.Elsősorban a DPF nélkülieket nézem.

Előzmény: das_modul (3057)
das_modul Creative Commons License 2021.03.06 0 0 3057

Bocs, a korábbi hozzászólásnál kimaradt a nem - "Feltételezem NEM azért akarsz részecskeszűrőset, mert főleg városban használnád".. 

 

"hétköznapokon sajnos csak 2x8 km -re lenne használva. Csak hétvégente menne hosszabbakat." - én pont így használom. Bpesten belül dombon, hegyen, völgyön ráadásul. 9,5 a városi átlag. Az enyém 2.0 dci 150, DPF, automata Grandtour.  A haverom ugyanilyen motorú Scenicjének, hasonló útvonalakon dettó ilyen a fogyasztás. Csak azért írom, hogy ne legyen meglepetés, ha mégsem lesz 6,5 az átlag, ahogy páran írják. Ha ez nem szempont, akkor nyugodtan vehetsz ilyet. 

Előzmény: Törölt nick (3056)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.05 0 0 3056

Köszi, ez biztató, ha bírja a rövid távokat, mert hétköznapokon sajnos csak 2x8 km -re lenne használva. Csak hétvégente menne hosszabbakat.Ezért akartam részecskeszűrő nélkülit, mégiscsak 1 hibalehetőséggel kevesebb.

Előzmény: eREr78 (3055)
eREr78 Creative Commons License 2021.03.05 0 0 3055

Nekem volt jópár évig dpf nélküli 2.0 dci is és utána megint pár évig 2.0 dci, de immár dpf-es. Vegyes használatban (fele Bp. rövid távokkal, másik fele autópálya) 6.5 körül fogyasztott mindkettő. Kokszosodással, egr-rel egyiknél sem volt gond (dpf-fel sem). Ha hetente 1x meg van járatva hosszabb utakon, akkor túl nagy gondokra nem számítanék.

 

Ha évi 20k-t mész (ami annyira nem is kevés) és x évig meg akarod tartani, akkor könnyen ki tudod számolni, mennyit sprórolsz a dízellel a benzineshez képest. 6-7l vs 9-10l per 100km-rel kalkulálhatsz.

Előzmény: Törölt nick (3054)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.04 0 0 3054

Vegyesen használnám, sajnos hétköznap nem város ,de rövid táv, hétvégén menne hosszabbakat.Tudom benzines jobb lenne, de a szívók lényegesen drágábbak. Épp Laguna 3-nál jó hogyha van eladó 3 db, azokat  is 2 milla körül vagy inkább felett árulják.

Előzmény: das_modul (3053)
das_modul Creative Commons License 2021.03.04 0 0 3053

Feltételezem azért akarsz részecskeszűrőset, mert főleg városban használnád. Amúgy nem sok baj van ezeknél a DPF-fel.. Namármost városban egy dízel sem ideális, pláne nem a 2.0 dci. A legnagyobb gond - akárki akármit mond - a 9 feletti nagyvárosi fogyasztása és az EGR kokszosodása. Ha dízel kell, mert a fogyasztás a szempont akkor válassz inkább egy VW csoportosat, vagy egy HDI-t, pl. egy C5-öt. 

Előzmény: Törölt nick (3052)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.23 0 0 3052

Üdv Mindenkinek!
Véleményeteket szeretném kérni Laguna 3 vásárlásával kapcsolatban.
Szerintetek érdemes dízel autóban gondolkodni évi 20 ezer km futás esetén?
2008-2010 közötti részecskeszűrő nélküli 2.0 dci 130-150 lovasakat néztem. 1,5 millió forintig és így még maradna 300-400 ezrem esetleges javításokra. Kuplung, lánccsere, ilyesmik.
Vagy várjak , míg találok egy hasonló évjáratú 2.0 szívó benzinest, amit valószínűleg nem fognak 2 millió forint alatt eladni, de cserébe egyszerűbb konstrukció.Ott egyedül a vezérműlánc csere lehet probléma ,nem nagyon találok hozzá Unix/Bárdi oldalán. Köszi.

 

Rigotech Chiptuning (X) 2021.02.21 0 0 3051

Sziasztok!

 

 

 

Új cikkünk: Renault 1.5 DCI chiptuning, esettanulmányok, mérések, sztorik, videók – mitől jó, és hogyan lehet elszúrni?

 

 

Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal segítsen, stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban! 

 


Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. 
Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt. 

 


Részlet az új Rigotech cikkből:

"A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.  

Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT. 

 

Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem. 

 

  

 

 

AJÁNLATOT A SAJÁTODRA, IDE KATTINTVA tudsz kérni, chiptuningra, motoroptimalizálásra, teljesítménymérésre, hibás tuning javítására, bevizsgálására, gyári visszaállításra. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat is.

 

Előre is köszönöm, ha hozzáadsz a Facebookon, ott napi szinten mennek az új mérések, tesztek, érdekességek. 

 

 

   Üdvözlettel: 

 

 

   Tóth Richárd
   Rigotech Chiptuning

   tulajdonos ügyvezető

 

 

  ÁRAJÁNLAT és INFÓCSOMAG az autódra ITT! 
  Csatlakozz! - mérések, sztorik, akciók: Facebook
  Iratkozz fel! 600+ chiptuning videó: YouTube

  Teljesítménymérés

  Rigotech Chiptuning szakcikkek

  Chiptuning árak

  Tuningbox árak

 

 

#ppro #rigotech #chiptuning #motoroptimalizálás #teljesítménymérés #dyno #autochip #tuning #performance #tuningcars #premiumcartuning #performancechip #engineperformance #remap #eco #power #cartuning #powertuning #chip #ecuremap #optimalizalas #budapest #dynoproject #fékpad #crtdi #dsg #tdci #tdi #rigotech-chip #nissan #dacia #renault #1.5 #dci

Lagosz.09 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 3050

Üdv!

Valaki tud megoldást arra, hogy Laguna III. Grandtour (2015. 1,5 dci) hátsó ajtón lévő manuális gyerekzárat hogyan lehet bekapcsolva tartani?

Az ajtó oldalán lévő biztonsági zár elmozdítása után, visszaáll automatikusan másik helyzetbe, így az ajtó belülről nyitható marad.

A vezető oldali ajtón lévő kapcsoló működik, de én csak a jobb hátsó ajtót akarom folyamatos belső zár alatt tartani a gyerek miatt.

Valami hiba lehet a rendszerben, vagy erre is van valami kombináció, mint az elektromos kézifék kioldásra?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

forceberg_avs Creative Commons License 2021.02.17 0 0 3049

A rossz felhasználói szokások és nem megfelelő karbantartás komoly tényező ezekben. Pl. simán használják az autókat nem belevaló olajjal az emberek. Aki hosszútávra tervez ezekkel, annak oda kell figyelnie. + azért olyan egy modern dízel, mint egy söröskorsó, ha rendszeresen odavered az asztalhoz, eltörik. A használt, főleg külföldi tekert órás xarokról ne is beszéljünk. Úgy tekerik vissza 300-ról 150 alá, mint a huzat. A szomszéd vett pár éve Passatot, szép állapotban 200k km-rel. Kiderült utólag, hogy 2x tekerték már meg, egyszer már 400k is volt benne.

 

 

Előzmény: simonelli2 (3046)
LMS-640 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 3048

Ez valóban nagyon hasznos, én is meg tudom erősíteni, hogy megszünteti a műszerfal rezgésből eredő zajokat.

 

A linkelt gumitömítés sokkal jobb, de aki esetleg nem tud/akar rendelni, annak ajánlom az "izzadó tömlő" megnevezésű locsolócsövet.

 

Méterenként lehet kapni barkácsáruházakban, az is alkalmas erre, és nem látszik. Azt érdemes meleg, napos időben elhelyezni az autóban valahol, majd amikor kellően felmelegedett (és megpuhult), betolható a szélvédő és a műszerfal között lévő résbe.

Előzmény: simonelli2 (3047)
simonelli2 Creative Commons License 2021.02.17 0 2 3047

Némi közérdekű infó:

 

-akit hozzám hasonlóan rettentően zavar a Lagunák műszarfalának zizegése, recsegése, zörgése rossz úton (tudom a dízeleké nem zörög), annak van egy jó hírem. Megrendeltem egy alábbi linken látható gumitömítést, amit a szélvédő és műszerfal közé kell betömködni. Vezetés közben, kívülről teljesen láthatatlan, ennélfogva nem zavaró. Tegnap este betoltam a helyére, és láss csodát, a zörgések 90%-a megszűnt. Keresztbordákon, rossz úton, hangtalanul suhan az autó (kivéve ha könyökölök a könyöklőn, mert az továbbra is nyekereg mint egy asztmás macska). Mindenkinek ajánlom, mert ez talán a leghasznosabban elköltött ezres volt, amit valaha autóra költöttem.

 

https://www.aliexpress.com/item/1005001308830217.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.67404c4djej0Nj

simonelli2 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 3046

Tökéletesen tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal, a tapasztalat viszont mégis az, hogy a szívó benzinesekkel sokkal kevesebb a gond. Apósomnak van egy 2011 Megane-ja 1.5 dci-je, 290e km. Évekig semmi gondja nem volt vele, olajcsere-fékbetét volt neki a szervíz, aztán tavaly beütött a foscunami. Először komplett motorcsere, mert gazdaságtalan lett volna javítani, most idén részecskeszűrő és katalizátor, most éppen turbócserével van szervízben, és a szerelője azt mondja, hogy lassan esedékes lesz az adagolókat is cserélni. Eddig úgy 700e körül költött egy év alatt a kocsira, úgy hogy ér 1M-ót. Ez egyébként még nem is rossz, mert én két éve kb ugyanennyit költöttem a Ford C-Max-omra, de abban csak 170e km volt. Szóval a Renault amúgy nagyon sokat nőtt a szememben, ez nem márkaspecifikus dolog, hanem A DÍZELÁTOK :)

Előzmény: apriliapegaso (3044)
simonelli2 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 3045

Ami késik, nem múlik, és ezt nem a káröröm mondatja velem. Sok dízelautó volt már a családunkban, tudom miről beszélek. Nem az a kérdés, hogy bekövetkezik-e, hanem hogy mikor. És nagyon fog fájni, ezt elhiheted. De persze lehetsz te a millióból egy kivétel. :)))

Előzmény: n.jozsef91 (3043)
apriliapegaso Creative Commons License 2021.02.14 0 0 3044

Nekem 2 éve van meg az autó, diesel, és még az üzemanyag rendszerrel, és magával az autóval sem volt semmi bajom. Azt tudni érdemes hogy ezek a modern benzines autók  ugyan úgy nagy nyomáson dolgoznak (persze nem akkorán mint egy diesel), ugyan úgy van benne injektor, benzin befecskendező, magasnyomású pumpa, sőt még kettős tömegű lendkerék is. És a 2.0 diesel is nissan motor, sőt még az autómata váltó is (aisin) .

Előzmény: simonelli2 (3031)
n.jozsef91 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 3043

Ja mert a dízellel kéthavonta szervizbe kell járkálnom? Ezt nekem elfelejtették mondani, pedig 7 éve megvan az autó. Azt viszont pontosan tudom, hogy kétharmadát eszik, plusz olcsóbban veszem meg az autót is.  :D

Előzmény: simonelli2 (3031)
80huszar Creative Commons License 2021.02.02 0 0 3042

Köszönöm a választ, esetleg van olyan  ismerősöd vagy ötleted aki képes ilyenre?

Előzmény: apriliapegaso (3041)
apriliapegaso Creative Commons License 2021.01.29 0 0 3041

Amennyiben R-link rendszer van az autódban, és számítógéppel bekapcsolják ezt a funkciót rajta, akkor menni fog.

 

Előzmény: 80huszar (3040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!