Legfiatalabb LIII is már 6-7 éves, itthon szerintem elenyésző azok száma, aki márkaszervízbe hordja az autóját a gari lejárta után is és dokumentálva van minden szervíze számlákkal, mindennel. Németeknél ez sokkal-sokkal nagyobb arányban előfordul. Ha a lekövethetőség fontos, akkor lehet jobb németeknél nézelődni, mint itthon (persze itthon sem kizárt az ilyen, de az fix, hogy jóval kevesebb van ilyenből).
Egy valaki által, valamikor, valahogy (esetleg töröttként, 3ból összerakva) behozott autó persze megint más tészta. A legjobb, ha te nézed ki és hozod be (vagy a kinézett autót behozatod).
Arra gondolok, hogy lekövethető szervizmúlttal rendelkező autót érdemes nézni, ezzel a külföldről behozottak nagyjából ki is estek. Nyilván az itthoniakat is tudják tekerni, de talán még mindig nagyobb eséllyel találsz valósat.Az a probléma, hogy 200 ezer km felett kb bármi tönkremehet bármikor. Ha nem tudjuk, ki hogy használta, van benne rizikó bőven.És semmi sem olcsó egy dízel Laguna 3 hoz.
Pontosan ahogy írod. Elkezdenek előjönni a hibák, az nagyon nem olcsó.Egyébként mennyire hiszel/hisztek az állapotot veszünk nem km-t dologban? Én nem hiszek ebben, ezért néznék minél kevesebb km-est.
Hát ezért az ötletért nagyon köszönet. Fél éve használok egy fiatalabb Black Edition Coupe-t, nagyon szeretem, de nálam is zörög. Meg is rendeltem.
Az autó egyébként nagy élmény, a formája pedig fél év után is nagyon tetszik, kifejezetten fotogén (minden autóm lefotózom jobb minőségben, de ezt volt a legkönnyebb).
Köszi! :) Volt lehetőségem vezetni egyet, elsőre fura, de tényleg nagyon jó! :)
Igen, nekem is fura, hogy fapad. Nem is a navi, hanem a bluetooth kihangosító meg a zene miatt érdekel inkább. Wazet használok én is, abban egyetértek.
Röviden: qrvajó. :) Első III-as lagunám sima volt, a 2. már 4Controlos, imádtam. Elég megbízható a rendszer, nem nagyon van vele gond. Csak ilyennel venném. :) És a mostani Talismanomnál is sokkal fickósabb, sportosabb volt az LIII-ban. Talisman inkább utazós nagy hajó, még sport módba kapcsolt futóművel, 4Controllal is illeg-billeg, míg LIII sokkal jobban, stabilabban viselkedett, abban sokkal több tényleg sportos vonás volt (már ha ez számít neked). Ilyen szempontból LIII-at visszasírom.
4Controlos és nincs benne gyári navi? Érdekes felállás. De ha tényleg így van, túl sok energiát nem ölnék bele. Akkor már inkább ki a telót (Waze), ezerszebb jobb, mint a 10-12 éves gyári navi. 4Controlosomban volt TomTom Live, de egyrészt annak évente fix díja van, másrészt a kevés felhasználó miatt sokkal-sokkal gyengébb lett volna a live traffic infója. Vagy teló vagy telótükrözésre képes fej kell (nem tudom utolsó éves LIII-akban volt-e ilyen fej vagy LIII-nál ez abszolút nem játszott).
Nekem mindkét autó kéziváltós volt. Ha kicsit többet ment városban, akkor persze ment felfele az átlagfogyi, de hosszú évek alatt 6.5 körül volt mindkét autó.
Laguna III (2009) vásárlása előtt vagyok, a 4Controllal milyenek a tapasztalatok? Nem találtam sok infót, hogy milyen hibák fordulhatnak elő, egy aktuátor-problémát találtam csak egy angol fórumon.
Illetve a kinézett autóban nincs navigáció, csak a kicsi monokróm középső kijelző. Van, aki kicserélte azt a színes nagy verzióra vagy utólagos fejegységre, egyáltalán lehet olyat?
Köszi, inkább csak az EGR szelep miatt aggódtam, hogy fogja bírni, fogyasztás nem akkora probléma, a lényeg hogy egy erősebb autóm legyen az eddigi 1.4-1.6 benzinesek helyett.Elsősorban a DPF nélkülieket nézem.
Bocs, a korábbi hozzászólásnál kimaradt a nem - "Feltételezem NEM azért akarsz részecskeszűrőset, mert főleg városban használnád"..
"hétköznapokon sajnos csak 2x8 km -re lenne használva. Csak hétvégente menne hosszabbakat." - én pont így használom. Bpesten belül dombon, hegyen, völgyön ráadásul. 9,5 a városi átlag. Az enyém 2.0 dci 150, DPF, automata Grandtour. A haverom ugyanilyen motorú Scenicjének, hasonló útvonalakon dettó ilyen a fogyasztás. Csak azért írom, hogy ne legyen meglepetés, ha mégsem lesz 6,5 az átlag, ahogy páran írják. Ha ez nem szempont, akkor nyugodtan vehetsz ilyet.
Köszi, ez biztató, ha bírja a rövid távokat, mert hétköznapokon sajnos csak 2x8 km -re lenne használva. Csak hétvégente menne hosszabbakat.Ezért akartam részecskeszűrő nélkülit, mégiscsak 1 hibalehetőséggel kevesebb.
Nekem volt jópár évig dpf nélküli 2.0 dci is és utána megint pár évig 2.0 dci, de immár dpf-es. Vegyes használatban (fele Bp. rövid távokkal, másik fele autópálya) 6.5 körül fogyasztott mindkettő. Kokszosodással, egr-rel egyiknél sem volt gond (dpf-fel sem). Ha hetente 1x meg van járatva hosszabb utakon, akkor túl nagy gondokra nem számítanék.
Ha évi 20k-t mész (ami annyira nem is kevés) és x évig meg akarod tartani, akkor könnyen ki tudod számolni, mennyit sprórolsz a dízellel a benzineshez képest. 6-7l vs 9-10l per 100km-rel kalkulálhatsz.
Vegyesen használnám, sajnos hétköznap nem város ,de rövid táv, hétvégén menne hosszabbakat.Tudom benzines jobb lenne, de a szívók lényegesen drágábbak. Épp Laguna 3-nál jó hogyha van eladó 3 db, azokat is 2 milla körül vagy inkább felett árulják.
Feltételezem azért akarsz részecskeszűrőset, mert főleg városban használnád. Amúgy nem sok baj van ezeknél a DPF-fel.. Namármost városban egy dízel sem ideális, pláne nem a 2.0 dci. A legnagyobb gond - akárki akármit mond - a 9 feletti nagyvárosi fogyasztása és az EGR kokszosodása. Ha dízel kell, mert a fogyasztás a szempont akkor válassz inkább egy VW csoportosat, vagy egy HDI-t, pl. egy C5-öt.
Üdv Mindenkinek! Véleményeteket szeretném kérni Laguna 3 vásárlásával kapcsolatban. Szerintetek érdemes dízel autóban gondolkodni évi 20 ezer km futás esetén? 2008-2010 közötti részecskeszűrő nélküli 2.0 dci 130-150 lovasakat néztem. 1,5 millió forintig és így még maradna 300-400 ezrem esetleges javításokra. Kuplung, lánccsere, ilyesmik. Vagy várjak , míg találok egy hasonló évjáratú 2.0 szívó benzinest, amit valószínűleg nem fognak 2 millió forint alatt eladni, de cserébe egyszerűbb konstrukció.Ott egyedül a vezérműlánc csere lehet probléma ,nem nagyon találok hozzá Unix/Bárdi oldalán. Köszi.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
A rossz felhasználói szokások és nem megfelelő karbantartás komoly tényező ezekben. Pl. simán használják az autókat nem belevaló olajjal az emberek. Aki hosszútávra tervez ezekkel, annak oda kell figyelnie. + azért olyan egy modern dízel, mint egy söröskorsó, ha rendszeresen odavered az asztalhoz, eltörik. A használt, főleg külföldi tekert órás xarokról ne is beszéljünk. Úgy tekerik vissza 300-ról 150 alá, mint a huzat. A szomszéd vett pár éve Passatot, szép állapotban 200k km-rel. Kiderült utólag, hogy 2x tekerték már meg, egyszer már 400k is volt benne.
Ez valóban nagyon hasznos, én is meg tudom erősíteni, hogy megszünteti a műszerfal rezgésből eredő zajokat.
A linkelt gumitömítés sokkal jobb, de aki esetleg nem tud/akar rendelni, annak ajánlom az "izzadó tömlő" megnevezésű locsolócsövet.
Méterenként lehet kapni barkácsáruházakban, az is alkalmas erre, és nem látszik. Azt érdemes meleg, napos időben elhelyezni az autóban valahol, majd amikor kellően felmelegedett (és megpuhult), betolható a szélvédő és a műszerfal között lévő résbe.
-akit hozzám hasonlóan rettentően zavar a Lagunák műszarfalának zizegése, recsegése, zörgése rossz úton (tudom a dízeleké nem zörög), annak van egy jó hírem. Megrendeltem egy alábbi linken látható gumitömítést, amit a szélvédő és műszerfal közé kell betömködni. Vezetés közben, kívülről teljesen láthatatlan, ennélfogva nem zavaró. Tegnap este betoltam a helyére, és láss csodát, a zörgések 90%-a megszűnt. Keresztbordákon, rossz úton, hangtalanul suhan az autó (kivéve ha könyökölök a könyöklőn, mert az továbbra is nyekereg mint egy asztmás macska). Mindenkinek ajánlom, mert ez talán a leghasznosabban elköltött ezres volt, amit valaha autóra költöttem.
Tökéletesen tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal, a tapasztalat viszont mégis az, hogy a szívó benzinesekkel sokkal kevesebb a gond. Apósomnak van egy 2011 Megane-ja 1.5 dci-je, 290e km. Évekig semmi gondja nem volt vele, olajcsere-fékbetét volt neki a szervíz, aztán tavaly beütött a foscunami. Először komplett motorcsere, mert gazdaságtalan lett volna javítani, most idén részecskeszűrő és katalizátor, most éppen turbócserével van szervízben, és a szerelője azt mondja, hogy lassan esedékes lesz az adagolókat is cserélni. Eddig úgy 700e körül költött egy év alatt a kocsira, úgy hogy ér 1M-ót. Ez egyébként még nem is rossz, mert én két éve kb ugyanennyit költöttem a Ford C-Max-omra, de abban csak 170e km volt. Szóval a Renault amúgy nagyon sokat nőtt a szememben, ez nem márkaspecifikus dolog, hanem A DÍZELÁTOK :)
Ami késik, nem múlik, és ezt nem a káröröm mondatja velem. Sok dízelautó volt már a családunkban, tudom miről beszélek. Nem az a kérdés, hogy bekövetkezik-e, hanem hogy mikor. És nagyon fog fájni, ezt elhiheted. De persze lehetsz te a millióból egy kivétel. :)))
Nekem 2 éve van meg az autó, diesel, és még az üzemanyag rendszerrel, és magával az autóval sem volt semmi bajom. Azt tudni érdemes hogy ezek a modern benzines autók ugyan úgy nagy nyomáson dolgoznak (persze nem akkorán mint egy diesel), ugyan úgy van benne injektor, benzin befecskendező, magasnyomású pumpa, sőt még kettős tömegű lendkerék is. És a 2.0 diesel is nissan motor, sőt még az autómata váltó is (aisin) .
Ja mert a dízellel kéthavonta szervizbe kell járkálnom? Ezt nekem elfelejtették mondani, pedig 7 éve megvan az autó. Azt viszont pontosan tudom, hogy kétharmadát eszik, plusz olcsóbban veszem meg az autót is. :D