Volna egy kérdésem. Azt tudom, hogy be tudod kapcsolni a pálcikás vízhőfok kijelzést, de a fed komp. nem alkalmas arra, hogy egyszerre több infót megjelenítsen abból, amit egyénként váltogatva, egymás után, egyszerre csak egy jelenik meg? Szóval pld. folyamatosan mutassa az összes megtett km-t, meg mellette más is látható.
Szia! Ez van szinte mindenhol, ahova ő betette a lábát, tőlem függetlenül, bomlaszt. Volvósoktól és sok más helyről is kitették már. Nincs itt farok méregetés, hogy ki nagyobb szakember. Mert ő nem az. Én meg végzem a munkám, 20 éve, sokak megelégedésre. Ha valaki itt kérdez, értelmesen, segítő szándékkal válaszolni is szoktam. Amikor azonban idegenek ismeretlenül sok éve valótlanságot terjesztenek rólam, azt nem szoktam szó nélkül hagyni. Neki meg valamiért fáj az igazság, és mindig próbálja megfejelni egyre nagyobb hazugsággal, tények elferdítésével. Szakmai fórum ez azonban sohasem volt. Tulajdonosok gyűjtő helye inkább. De mint láthatjuk van itt olyan aki nem tulajdonos, nem is kar ilyet venni, csak kötekedni jár ide.
Szomorúan látom , hogy semmi sem változott kb féléves utolsó látogatásom óta .Továbbra is folyik a farok méregetés miszerint ki a nagyobb , jobb , hozzáértőbb szakember . Sajnálatos , hogy egy "szakmai "fórumot sikerült egymás gyalázására ,nevetségessé tételére lealacsonyítani .
Minél többet írsz, annál inkább látszik mennyire kapálózol te szerencsétlen. Menny inkább tanulni, van mit. Vagy mint a Dusteres csoportban írták, kitettek a Volvó-sok is az ottani ámokfutásod miatt, akkor most itt dupla időd van? Nem baj, hogy te nem értesz semmit, nem is a te dolgod. A bele való olaj típus a szervizekre meg az ügyfelekre tartozik. Ilyen autód nincs, végzettséged ez irányban sem, így nem értem miért kepesztetsz. Menny el inkább kipróbálni egy Magane RS-t, vagy Alpine-t, aztán érteni fogod a ,,sport motoros" részt is, ha a belevaló 0W20 RN17Fe -t nem is. Csak utána a kiegyenlítő tartály kupakját le ne vedd, mert meg fogsz lepődni.
Írj még valamit erre nyugodtan, mindenki leszarja, de legalább tiéd az utolsó szó :) szánalomra se méltatnak, itt se.
Ó, hát ott csak annyit állítottál :-) Persze előtte senki nem juthatott hozzá :-)
Német cég, aki a magyar márkaszervizeknek is szállít és neked, de senki másnak :-)
De közben azért szakértettél:
A 0W20-as olaj a szervizeknek szánt dokumnetációban csillagozva van, kizárólag hideg éghajlati övön használatos. Még az Alpok országaiban sem. A Castrol ami az új gyári ajánlás lett, nemis gyárt RN17-es olajból 0W20-ast.
A Castrol pont a Renault házasság miatt 2019-től gyárt RN17FE olajakat.
Európában csak az RN17-es 5W30. A 0W20 nem ide való.
Lásd fenn a hivatalos karbantartási lap részletét. :-)
Sorolhatnám tovább, de teljesen felesleges itt komolyan beszélgetni, mert inkább mindenki hinni akar, főleg mert spórolhat 3e forintot és kaphat okoskodó tanácsokat, amit el is hisztek. Jó, nincs hivatalos elérhetősége, nincs cégnév, csak ő koldulja körbe a fórumokat, néha tiltják még az FB profilját is, de amúgy tök kóser a srác és óriási cége van :-D
ui.: Jó, a hűtőrendszer nem zárt még egy nagy kedvencem. :-)
Csoda, hogy eddig nem írta ki, hogy már csak 2400km, és töltsd fel. Javaslom mielőbb tankold tele (nagy forgalmú kutakon, ahol a kamionosok is tankolják, olcsóbb és frissebb mint a kannás), mert ebből szokott a baj lenni. Ha megjelenik a 2400km, és utána tankolással sem tűnik el, akkor kezdődhet a leürítés, újra feltöltés, vagy szoftver frissítés. És ha az sem oldja meg, akkor új egység csere márkaszervizben, autóhoz illesztve kb. fél millió Ft. Hiába csak kevés fér bele, de nagyjából minden 5. gázolaj tankoláskor érdemes az adblue tartályt is feltölteni.
Valami ilyesmire gondoltam én is, mindesetre x alá tettem az ürgét, ne is lássam a hülyeségeit. A Lodgy 2019 őszi, adblu folyadékkal 40ezernél teleöntöttük, 59ezer van benne, amit kell azt tudja, gond eddig a letört könyök támasz volt, gariban cserélték.
Nem gondolom, hogy a szervíz ezt elvégezte, legalább is nem mondta.
Továbbra is tartom, hogy azért vesz új autót az ember, hogy ne legyen gondja.
Ehhez képest: ez is lehet, az is lehet, az elektronika, az Adblue, a frissítés, stb.
Én biztos, hogy nem viszem szervízbe, hogy a frissítés éppen hogy áll benne.
Autópályán használom, cseréltetem az olajat, ami a 17 RN-es, garázsban áll, 4 éves múlt, 29.000 km van benne.
Ha ezek után van pofája lerohadni, eladom a pics@ba és az árán veszek 1 szívó benzin kombit, bele rakatom az Lpg-t, a Daciát meg kenje a hajára a Renault.
Elég rendesen megkeveredett ez a téma. Eredetileg egy másik tag kérdezett, neki írtam, de kérdeztem évjáratot is. Közben bekapcsolódtál a témába. Később derült ki, hogy a tiéd már az Adblue-s, ami teljesen más, nem vonatkoznak rá azok, amiket az Euro6b-hez írtam. Sőt, vannak olyan korábbi 2019/2020-as blue dci-k régi szoftverrel, amelyekhez kifejezetten van szoftveres javítás ACTIS számmal. Az egyik a befecskendező számítógépet érinti, a nagynyomású szivattyú vezérlését. Jelenség, hogy megáll a motor menet közben, és nem indítható többet el. Műszerfalon hibalámpa nem világít. Gyári diaggal kiolvasható a nagynyomású szivattyú vezérlés hibája, törölhető is, de az autó akkor sem indul. Frissítés után minden rendben. Ha még garanciális az autód, akkor ezt kérheted (alvázszám alapján meg tudják nézni a rácsatlakozott Clip-el, hogy adott autóra van e), ingyen megcsinálják. Ha már letelt, akkor sajnos fizetős. A döntés a tiéd, a többséggel nincs gond, de előfordulhat. A másik az Adblue egység vezérlőjének frissítése. Erre folyamatosan jöttek frissítések, mert instabil a rendszer. Nem árt ha le van frissítve. De ami ennél is fontosabb, hogy soha senki ne hagyja leürülni a rendszert!
Évek óta fújja ezt témát, valami bekattant nála. Pár éve, amikor az ELF helyett A Castrol lett a gyártó által ajánlott olaj, bő fél évig nem lehetett kapni kereskedelmi forgalomban a Castrol GTX RN17 5W30 motorolajat. Én meg tettem ki egy képet, amikor műhelyem elé, 5L-es kannákban kipakolt egy jó nagy adagot a beszállító. Szerintem itt a fórumon is visszakereshető. Német cég volt a szállító. Osztrák márkaszerviz partner, akiknek időnként dolgozom be, intézte el, hogy engem is kiszolgáljanak. Mindeközben más hazai Renault szerviznek is ugyan ez a cég szállított akkoriban. Magánembereket nem szolgál ki amúgy, én sem az vagyok. Arról nem beszélve, hogy az olaj jövedéki termék, termék díjat is be kell fizetni utána. ÁFA-t is. Szállítónak EKR (NAV jelentés, és egyéb papírok, ebben nem vagyok jártas én nem szállíthatom, nem árulhatom, csak ,,beépíthetem). És akkor szerinte én vagyok, aki számla nélkül csencsel olajjal. És még ki is teszem az internetre, direkt neki :) Lehet ő ezt szokta meg ahova hordja (este viszi, másnap elhozza, mint írta másik csoportban) az öreg tragacsait.
Na akkor tisztázzuk...... 1, soha nem találkoztam, és nem is vettem semmit loganostól. 2. nem is ismerem, de tőled eltérően több jó ismeretet szereztem itt tőle a neten. 3. egyszer még telefonon is segített hasznosan. 4. ha valami konkrét bajod van vele int nézzétek egymással, de akár még is írható ide, hogy mindenki lássa esetleg hasznositsa. 5.az meg miért fáj neked ha valaki olcsóbban vesz olajat, számla ügyben meg gondolom nem vagy te nav ellenőr. Csupán ennyi, de jó lenne ha, a továbbiakban normális hangnemben leveleznél akár loganossal is.
Légy szíves, áruld el nekünk, mi a motivációd, miért jöttél ebbe a topicba? Mármint azon kívül, hogy loganos is itt van, és mindenáron keresed az alkalmat, hogy beleköthess. Aztán ha eléggé fel tudtad bosszantani, és odacsap, akkor meg szaladsz sírni a moderátorokhoz, hogy "az a csúnya visszaütött"...
Semmi szükség itt Rád, nélküled is nagyon jól megvagyunk. Valószínűleg a többi topicra is igaz ez, ahol csak loganos miatt vagy jelen (nincs Neked jobb dolgod???)
És megígérjük, hogy ha csalódunk loganosban, mert valamit rosszul tudott, akkor megírjuk Neked, hogy elégedetten hátradőlhess.
Jaj, már megint próbálsz okosnak tűnni, lenyűgözöd rajongóid, amikor meg ellentmondanak, elkezdesz félrebeszélni. Egy frissítésről volt szó, amiben megint kijavítottalak, hogy az valójában két összefüggő frissítés.
Senkit nem érdekelt, hogy egyébként több frissítés jön ki évente, mert nem erről beszéltél.
Az, hogy meg én miről tudok, most ne feszegessük ;-)
Nem egy frissítés, és nem is 2 volt, hanem mint minden motortípushoz, évente 2-3 legalább kijön amíg a modell gyártásban van. Néha utána is. Kérdezz rá egy vezető szerelőre bármelyik márkaszervizben. Feltéve ha érdekel, mert a te autódat az az 1 frissítés amiről én írtam, nem érint. Igaz ezt a dagadt macskát sem érinti, csak megint játsza az eszét, mert megsértődött az igazságon a Dusteres csoportban. Azt hiszi, ha 100 index topicban és legalább ennyi Facebook csoportban benne van, mindenhol hazudozik, akkor valakinek nézik. Se végzettsége, se tudása, se Daciája, sivár egy élete lehet. Engem meg autó villamosságisnak hisz. Mert nem ismer, soha nem is találkoztunk.
800e motort érintett és nem egy frissítés volt, gyors egymásután két frissítés jött ki. Keress rá angol és francia fórumokon, ne egy autóvillamossági mondja meg a tutit.