Az oldalt a fenti3 típus tulajdonosai és kedvelői számára nyitottam meg. Oka, hogy ezekben az autókban sok minden azonos volt hosszú évekig, így könnyen megérthetjük egymást. Hajrá!
Érdemes áttapogatni a turbó csöveit, el tudnak repedni lehetetlen helyeken sajnos ennyi idősen. Nálam is előfordult, volt, hogy autópályán állt le a motor. Hozzá nem férhető helyen közvetlenül a hütő mögött repedt el az egyik turbócső.
B200FT motorral működő 940-esem béha leáll, amikor kinyomom a kuplungot és aláesik a fordulat. Nagyobb sebességnél, illetve magasabb fordulatnál csinálja.
Légtömegmérő, lambda, holtponti jeladó jó, a pill.szelep és alapjárati motor is volt tisztítva.
Eladó Volvo 740/940-hez a képen látható Febi Bilstein váltótartó bak (gyári cikkszám: 1328900; Febi: 22394). Teljesen új, nem lett beépítve, mivel kiderült, hogy az autómhoz másik fajta való. Irányár 3e HUF
Segítségre lenne szükségem. Van egy 1983-as évjáratú, 240-es Volvóm, immár 14 éve van nálam. Nagyon hangos a váltója (370e km van benne), így két éve vettem egy másik bontottat. Most sikerült eljutni szerelőhöz, hogy kicserélje, de kiderült, hogy nem stimmel a két váltó. Az eredeti egy 5 sebességes, a könyv szerint M47 váltó. A másik is öt sebességes, mégis más. Ha jól olvastam, 1986-tól másféle váltót szereltek a kettesekbe (M47 II?). Valahogy össze lehet hozni ezt a váltót az én autómmal? A kuplung házat nem hoztam el, és arra gyanakszom, hogy ha az is meglenne, akkor azzal talán fel lehetne szerelni ezt az újabb váltót. A motor egyébként benzines, 2,3-as, karburátoros, B23A a kódja. Ha valakinek van ilyen téren tapasztalata, akkor szeretnék tőle megerősítést kapni, vagy egy határozott cáfolatot, hogy ez a váltó az én autómba egyáltalán nem szerelhető be.
Autó eladásból maradt pár alkatrész: külső manuális tükrök, két első reflektor, gyári antenna, italtartós kartámasz. Sajnos a felnik már elkeltek. Érdeklődni a volvo fórumon...
Élethelyzet-változás miatt elméletileg lehetségessé vált a Bogaram mellé szaladgálós autónak egy 740-est beszerezni. A típus tetszik, de ismerni nem ismerem. Feltúrtam a magyar és az angol szakfórumokat, weblapokat, de a kép még mindig nem tiszta. Városban kerékpározok, első számú szerelemautónak ott a Bogár, a 740-es elsősorban vidéki utazásokra, külföldi túrázgatásokra lenne befogva. Érdemes belevágnom vagy elment a józan eszem? Külföldről behozottat vagy a csekély számú magyarból választottat? Diesel vagy benzin?
A válaszokat előre is köszönöm, tisztelettel. S persze békés, áldott ünnepeket kívánok!
Továbbra is kellene 80 literes benzintank 940 hez, de most valaki azt mondta, h nem berakható a 60 as helyére , mert más a kasztni. (amit én kétlek, mert nem hiszem , h csak ezért más padlót terveztek a svédek, de azért meg kellene bizonyosodni.
Más: Bontott cuccot állítólag nem érdemes svédből hozni, mert, hogy kb 60% az ár az újénak. Pl új komputer 240 e ft: ennek 60 %-a is húzós és ki tudja meddig működik. üdv:Laci
Sziasztok. 940 Gl tipusú volvóm van. ráadásul 2 darab. a donorként vásárolt is teljesen üzemképes. ha valakinek esetleg szüksége lenne valamire írjon. megkezdtem a bontását, mivel nekem is szükségem lehet alkatrészre. láttam van aki üzemanyag tartályt keres..... sziasztok.