Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Angelinaa Creative Commons License 2013.06.21 0 0 17

Nekem a Touran tetszene legjobban, múltkor kaptunk kölcsön pár hétre egyet, nekem nagyon bejött, de dízelben lényegében csak drágábbak vannak, mint amennyit szánnánk rá, tehát valószínüleg nem ez lesz.

 

Előzmény: Törölt nick (15)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.21 0 0 16

Én VW-t nem vennék.

Taxi van most is eladó :-)

Előzmény: LvFord (13)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.21 0 0 15

Akkor egyterük érdekelnek? Mert a listádon volt pár nem egyterü is.

Előzmény: Angelinaa (12)
LvFord Creative Commons License 2013.06.21 0 0 14

Na igen a vélemény az fontos, csak ki mindja meg a tutit, na ezt nehéz eldönteni.

Nem lehet egyszerűen eldönteni a megbízhatóságot. Egy szerelőhöz járnak mindenféle emberek, az egyik ügyfél jól használja az autóját, a másik meg falábú. Az egyiknél 30 ezernél kell fékbetétet cserélni a másiknál meg 150 ezernél, pedig ugyanabból az anyagból készült. Most akkor mi a szar, az autó vagy az ember. Na a 30 ezres ember biztosan azt monja, hogy milyen gyenge anyagból van a betét, pedig a lábában meg a fejében van a gond.

Ha tetszik egy típus akkor meg kell venni, nem kell senkire hallgatni, mert van olyan orvos akinek a keze között meghalt a beteg és  valaki meg ugyanannak az orvosnak köszönheti az életét. Na akkor ő most jó orvos vagy nem? Az egész csak nézőpont és szerencse kérdése. Ha valaki azt hiszi, hogy óriási különbségek vannak kategórián belül, különböző típusoknál akkor az téved. 

Egy KIA is el tud menni annyit gond nélkül, mint egy Mercedes. Csak az nem mindegy, hogy ki a tulaj!

Ha találsz egyet ami tetszik, akkor vásárlás előtt vidd el egy állapotfelmérésre. Az alap ár kb. 5000 Ft, ennyit megér mielőtt megveszed, vagy esetleg ennyi fog megmenteni, a mellényúlástól? Drágábban csinálnak komlett diagnosztikát, kompresszióméréssel, na az már jóval tutibb dolog.

 

Előzmény: Angelinaa (12)
LvFord Creative Commons License 2013.06.21 0 0 13

A Touran jó autó, két barátomnak is az van, mindkettő újonnan vette.

Az egyiknek Mo-on az övé volt az első példány, 2.0 PDTDI, Highline. Az első héten az elektromos csomagtartó kinyitott és egyfolytában üvöltött, a szervizben ingyen csere. Azóta 200 ezer felett van, a kötelezőn kívül az AGR elpusztult, ezt levakolta, és a turbo döglött meg. Ez is csak azért, mert az autószerelő barátja kipróbálta (hogy miért adta oda neki, arra nem tudott válaszolni), és olajcsere után megtaposta a barom, a motor még nem volt üzemmeleg. Amúgy sem jó friss olajjal egyből tolni neki. Ezt kivéve semmi baja nem volt. Erős motor, masszív kaszni, nekem nem kényelmes, de ez csak az én véleményem.

A másik barátomé 7 éves 140 ezer km-rel, kinézetre min ha 1 éves lenne, szintén AGR csere volt és több semmi. Az AGR ára sem vészes kb. 100 Euro.

Szóval, ha jó a gazda, akkor jó az autó is, csak ezt kell kifogni.

Amúgy a mobile-n láttam 4 évesen 600 ezer km-rel, de ez taxi volt. Na, ha egy ilyet kifogsz 80 ezerre visszatekerve, akkor amíg élsz utálni fogod a Touran-t. Mert, hogy az valahol kelet EU-ban végezte a pályafutását arra mérget vennék. De ez már régen volt, azt már megvette más. Amúgy a Touran-ban kettőstömegű lendkerék van, ami már sajnos eléggé általános a többi fiatalabb benzines típusnál is.

 

Előzmény: Angelinaa (12)
Angelinaa Creative Commons License 2013.06.21 0 0 12

Tulajdonképpen ezeket már eldöntöttük, nekem a Touran tetszett volna legjobban, de úgy látom nem fér bele a keretbe olyan ami kevés km-es, a használtauto.hu-t szinte elejétől végéig végignéztem az adott árkategóriában.

Más fórumokon is olvastam tapasztalatokat, autószerelőt is megkérdeztem, tehát van sok egymásnak ellentmondó vélemény, és megköszönöm amikor írjátok, hogy milyen típushibákkal kell számolni.

Alkatrészár és ellátottságra is gondoltunk, tehát úgy érzem alapkérdéseken már túl vagyok, nem így vaktában kezdtem el kérdezősködni.

Előzmény: Törölt nick (4)
LvFord Creative Commons License 2013.06.21 0 0 11

Azt nem értem, hogy a km-t miért nem írja oda mindenki. Lehet, hogy hülyeség, de én ilyet fel sem hívnék. Ha lusta vagy nem meri odaírni, akkor én meg nem pazarolom rá a telefonszámlát, csak azért, hogy megtudjam.

Előzmény: Törölt nick (9)
LvFord Creative Commons License 2013.06.21 0 0 10

Olyan érzésem van, mint ha rokonok lennénk! :-)

Eddig maximálisan osztom.

 

Van egy 21 éves Clio-nk 400 ezer km-rel, 8 éve vettük, ami elromlott az összesen nem volt 60 ezer Ft. Az előző gazdája egy autóalkatrész kereskedő volt, tehát volt gazdája. Egyszerű, mint az 1x1, ezért nagyszerű. Központi zár, villanyablak elöl, szervó kormány, oszt jó napot. 110-zel pályán 5.13 l-t is tud fogyasztani. Zsír!

Van egy 11 éves Zafira 2.2 (147 ló), az is benzines. Természetesen nem rossz autó, meg megy is, de mivel fullos, így több dolog romolhat el benne, ami előbb vagy utóbb meg is fog történni. Eddig  nem hagyott ott az úton, de mindig van valami apró szar baja, főtengely jeladó, az ajtóban a kábel elszakadt (Zafiráknál gyakori), ilyenkor vagy nincs villanyablak, vagy a zár nem működik, vagy a hangszóró. AGR szelep, stb.

A héten vettünk egy 7 személyes, 4 éves, 1.6-os Dacia Logan-t. A barátaim örülnek, hogy én örülök neki, de megérteni nem tudnak. Na, de ez legyen az Ő bajuk. Nekem szimpi, bent hideg van, nem zörög, nem csörög, de megy szépen. Próba képpen mentem vele 160-nal, nem gond neki. Kényelmes, egyszerű, olcsó, de meglepően megbízható autó és aprópénz az alkatrész, de az ritkán kell hozzá (a márkaszervizek szerint), nem egy bonyolult darab, röviden "gut und günstig". :-)

Úgyhogy a Zafira szépen távozik a portáról, a Clio és a Dákó meg marad. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.21 0 0 9
Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.21 0 0 8

A listából én a Toyota Corolla, Skoda Octavia, Mazda 6 közül választanék, benzineset, kombit.

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.21 0 0 7

Elsö körben adott ugye a keret.

Második körben dönteni kell egy karosszéria változat mellett, mert ha ezt nem gondolja át kellöképpen az ember, akkor lehet hogy évekig szív egy sedan csomagtartó ajtajával és bánja, hogy nem kombit vett. Vagy jár egy batár nagy egyterüvel, holott két fönél több soha nem ül benn, stb.

Aztán a harmadik körben a motort kell eldönteni, tíz év körüli autó esetében nem vennék dieselt, hacsak nem évi több mint 20.000km-t megyek és van elég pénzem tartalákban esetleges javításokra (lendkerék, turbó, magasnyomásu pumpa, porlasztócsúcsok, stb)

Majd lehet gondolkodni a felszereltségen. Öreg autónál minél puritánabb, annál jobb, ami nincs az el sem romlik :-)

Előzmény: LvFord (6)
LvFord Creative Commons License 2013.06.21 0 0 6

Teljesen igazat adok, tényleg ezzel kell kezdeni.

 

Nem árt eldönteni, hogy hány személyes legyen, kb. mennyit mész egy évben, és azt inkább hosszú távon vagy városi forgalomban.

Érdemes egy idősebb autónál az alkatrész árakat is figyelembe venni. Vagy, hogy hogyan van megépítve, pl. kettőstömegű lendkerék (2-300 ezer Ft, vagy turbó (3-500 ezer Ft). A kettőstömegű cseréje egy idő után elkerülhetetlen, de egy turbó akár 700 ezer km-t is elmehet, ha jó volt az előző gazdája. Ha időben cserélt olajat, hidegen nem hajtotta meg vagy nagyobb igénybevétel után még járatta a motort leállítás előtt 2-3 percig, ezzel visszahűtve az olajat a turbóban. A részecskeszűrős diesel sem szereti a sok rövid városi forgalma, mert többször kell regenerálni és, ha ezt többször megszakítják akkor az csak tömődik és a végén jön a csere több száz ezer Ft-ért.

 

Előzmény: Törölt nick (4)
LvFord Creative Commons License 2013.06.21 0 0 5

Szia Angelinaa!

 

Érdemes a totalcar-on elolvasni a Becsületes Nepper írásait, mint pl. A magyar autóvásárló hülye 3. rész, ebből van 1. és 2. rész. 

Szerintem ez egy alapmű a használtautó vásárlók részére. Hosszú, de nagyon szórakoztató, mert a B. Nepper ott van a szeren, tudja "mitől megy a villamos".

Amiket felsoroltál az mind lehet kiváló vagy hulladék is. A lényeg az, hogy előtte milyen gazdája volt és még az is, hogy mennyi. 

Én személy szerint a Ny EU-i autóvásárlást preferálom, bár igaz egy kicsit rögösebb ez az út, de általában megéri a fáradtságot.

 

Arra figyelj, hogy ne a szívedre hallgass, hanem az eszedre. Pl. egy 10 éves autó, amit nem régen hoztak külföldről, 140-160 ezer km-rel, vagy km óra állás nélkül hirdetve, majdnem 100%, hogy óratekert. Lehet egy 10 éves autó kevés km-rel hasonló áron, mint egy jóval fiatalabb rengeteg km-rel. Mivel az árak Mo.-on a kintihez hasonlóak, így nem nehéz kitalálni, hogy miért éri meg egyet behozni, regadó, szállítás vagy üzemanyag, munkaidő, stb. befizetése mellet is, és úgy eladni, hogy az  nyereséges legyen.

Sok km-rel olcsón megvesz, km visszateker felére vagy harmadára és drágábban elad. A jobbik eset az, egy gyengén törött és azt otthon megcsinálják, eladás előtt, mert nyugatabbra a munkadíj 2-3 szorosa is lehet az otthoninak. Még így éri meg.

Természetesen vannak azért jó áron olyan autók, amikben tényleg annyi, az annyi, de nem árt óvatosnak lenni. Az pl. Opel-nél utána lehet nézni az autó előéletének, ami már igen sok embert mentett meg a mellényúlástól.

Mindenképpen ajánlom, hogy egy hozzáértővel nézzétek meg az autót.

 

A cikk remélem tetszett!

Sok sikert!

Üdv.

Előzmény: Angelinaa (-)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.21 0 0 4

Szerintem arra gondolt, hogy a felsorolásban a kompaktottól, az egyterün át, a középkategóriáig minden van.

Célszerübb elöször azt eldönteni, hogy melyik kategóriára van szükséged, mire és mennyit használnád, stb.

Előzmény: Angelinaa (3)
Angelinaa Creative Commons License 2013.06.21 0 0 3

Ok,akkor ha van időd és kedved, kérlek részletezd az ideológiai és igénybeli különbséget.

Kiváncsian várom.

Legközelebb meg majd valami komoly pasisabb néven regisztrálok...

Előzmény: Brummogo (1)
marxengelszleninsz Creative Commons License 2013.06.21 0 0 2

..nna, tapasztalat nincs, de beszólás már van.. gratulálok.

Brummogo Creative Commons License 2013.06.20 0 0 1

Szőke-e  vagy?

Ezek az autók egészen más igényekre, teljesen más ideológia alapján készültek.

Előzmény: Angelinaa (-)
Angelinaa Creative Commons License 2013.06.20 0 0 topiknyitó

Sziasztok!

Használt autót szeretnénk venni, kb. 8-9 éveset, 1-1,5 M-ig. A következő márkák a szimpatikusak: VW Touran, Kia Carens,Opel Zafira, Toyota Corolla, Skoda Octavia, Mazda 6 vagy Premacy, Ford Focus és Mondeo, esetleg Hyundai.

 

Opelnél honnan lehet tudni, hogy Peugeot motoros-e?

 

Szívesen fogadnám tapasztalataitokat ezekkel az autókkal kapcsolatban.

 

Köszönöm előre is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!