A régit MCV-t eladtam (0.9Tce) 1.5 év használat után, és gyorsan beruháztam egy Új MCV-re (1.0Tce benzin-gáz), az utolsót vettem meg Magyarországon.
Sajnos az új Daciakból nem lesz kombi, ezért kellet lépnem.
Ledöntött lábamról a devla (tünetek alapján nem covid), ezért csak 150km mentem vele, de határozottan nyomatékosabb a motor alacsony fordulaton, hameg átvált gázra, ezt még jobban érezni.
Jövő héttől dolgozhatok, meg temetőjárat, majd jól megjáratom, és megírom a tapasztalásomat.
Megpróbáltam kicsit utánakeresni, utánanézni a témának, de kerek megoldást nem találtam. Van egy márciusi MCV-m és szeretnék téli gumit. Mi a legegyszerűbb, legkedvezőbb megoldás? Eddig volt külön felnin téli és nyári és sorbanállás nélkül magamnak kicseréltem.
De itt van ez a remek keréknyomás érzékelő!? Vegyek csak téligumit és gumisnál évente 2x cseréltessem át és akkor a szelepet sem kell újraprogramozni?
Mert felni kerék, szelep komoly beruházás főleg úgy, hogy mellette ha jól gondolom minden cserénél még a másik garnitúra szelepet fel kéne ismertetni az autóval, ami megint csak idő és pénz.
Választhatnám, hogy egész télen világít a lámpa, de az nem jár valami hátránnyal idővel? Túlbonyolítják az életet.
Azt tapasztaltam, hogy ha ráadom a gyújtást ( motor áll), akkor motortér közepe felöl magas frekvenciás zugás jön, olyan mintha valami elektromos alkatrész "gerjedne". Ha motorháztető lecsukva van akkor kevésbé hallható, az autóból egyáltalán nem.
Szeretnék segítséget kérni, hátha tudjátok a megoldást. Visszaolvastam, de nem találtam hozzászólást ezzel a problémával kapcsolatban.
Van egy 2011-es benzines 1,6 16v Logan MCV-m, és az a gondom, hogy minden egyes gázadásnál először egy pillanatra megtorpan és püffen egyet a motor, csak utána kezd el húzni. Rendkívül idegesítő. A püffenés csak nyitott motorháznál hallható, valahol hengerfej és az első szélvédő közötti rész környékéről (bocs, nem vagyok műszaki ember, nem tudom, milyen alkatrész van ott).
Továbbá hidegen remeg az alapjárat, és emiatt az egész kocsi, de ez kb. 2 perc után abbamarad. Lehet hogy összefügg a két probléma.
2018 februárban vettem használtan, 68 ezer km-rel, Renault márkakereskedésből. Utána rögtön cseréltettem vezérlést, gyertyákat, szíjakat, szűrőket, folyadékokat. A cserék előtt és utána is ugyanezeket produkálta. Most 92 ezer van benne.
Még egy furcsa dolog van, ami a megvétel óta idegesít: nem tudom, hogy az normális-e ennél a típusnál, hogy a gázpedál lenyomása után nem azonnal, hanem egy kis késéssel pörög csak fel a motor. A korábbi 2005-ös 1.4 MPI Logan-emnél nem volt ilyen, ott azonnal reagált a motor a gázpedál lenyomására, ezért is volt fura, amikor átültem az 1,6 16v MCV-be.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat, bármi ötlet vagy konkrétum jól jön.
Ha nem vársz sokat tőle, akkor azt maradéktalanul fogja teljesíteni, de ha te akarsz a szerpentinek ördöge lenni, na azt felejtsd el.
A-ból B-be elvisz, előzéseknél nagyon igényli az előrelátást, meg a visszakapcsolást (a klíma kikapcsolása is sokat segít), szereti a pörgetést, lelkesen pörög fel, 1-2 személy nem ellenfél, de fullra pakoltan küzd. Városban sem eszi le a gatyád, közúton is takarékos.
50-nél kapcsolható az 5., szépen viszi, gyorsít is róla.
A hangja nyersebb, morgósabb, hangosabb mint a 0,9 Tcenek, de lehet nekem a stepway kivitel miatt több a hangszigetelés.
(cégnél ilyen Daciánk van)
Egypár ember küzd a Renault Hungária hozzáállásával a váltó nyelestengely csapágy zörgése ügyileg, nagyon nem akarják cserélni......
100 körül megvan a kötelező meg a teljes körű casco együtt (meg kell keresni a jó biztosítót hozzá, erre van egy csomó netes alkuszcég). Plusz a gari miatt az évi (vagy 20000 km-kénti) revizio középárfolyamon 50 (szervizfüggő, 30 és 75 között csinálják). Más nincs.
Az gyanús, hogy behalt. Kösd le az ármaról (elég, ha a sarut leveszed az akksról), akkor újraindul (kód nem árt, ha van). Ha akkor sem lesz bt, akkor szerintem elhalálozott.
Először is üdv mindenkinek, most cseréltem le a Sanyi Stepwayt 3,5 évesen egy MCV Stepway-re.
Az ok a csomagtartó......
Andras.Jobb
Hi!
Nem rezonál a karoszzéria, de nagyobb sebesség esetén (110 fölött) bejön a szélzaj, amit a tetősín okoz, nem vészes lehet beszélgetni, zenét hallgatni, de ott lesz.
A motor hang(wartburg)csak pörgetve jön elő 3500 felett.
Üdv Nagya
UI: a Daciaclub fórumon is fennvagyok, Daciák előtt Thaliám volt(van a lyánygyermek hajtja), ha problem van és tudok segíteni irjatok.
Nekem ugyan Sce van (most újonnan nem is kapsz mást, csak Stepwayben), és nem hangos, nem rezonál semmi. 130-nál azért megjön a hangja, de ott sem annyira, hogy ordíttatnom kéne a rádiót (egy kicsit föl kell hangosítani, mondjuk két egységet, pl. 16-ról 18-ra).