Valaki rákérdezett a Főkúrt-nál, hogy mégis mi a faszt terveznek kezdeni a problámával, mire azt írták neki, hogy "majd kicserélik a fákat"... Hát baszki így ezekből se lesz értékelhető lombozatú bármi is bármikorra is. Mindeközben taplós kurva büszke a csenevésznyi fácskáiknak az elültetésére, az ezalatt kivágott több évtizedes vagy évszázados egyedekről és az elszáradt frissekről meg persze kussol.
Beírásod után (hétfő délelőtt) kiszálltak a fakabátok a helyszínre és a bordó kocsis rokibácsival lekezezve és jót nevetve megcsekkezték a "lúzer" járdázókat. A tatát természetesen nem. Nála megelégedtek annyival, hogy végül átparkolt a "szokásos helyére", az épület tövébe. (A rokik egyébként jog szerint parkolhatnak járdán akkor is, ha azt tábla vagy felfestés nem engedi. Amivel ők igen gyakran (vissza is) élnek. Noha fizikai állapotuk, vagy épp parkolóhelyhiány nem indokolná a dolgot.)
A bordó kocsi az valami rokikártyás gecié. Évek óta - már messze a felújítás előtti idők óta - a járdán áll. A többiek ennyire nem ismerősek. De a közteresek tuti a zsebükben vannak.
Helyesbítek. Ez év márciusában nem felavatták, hanem még csak felszentelték a Nemzeti Illemhelyet. Az egyszerű magyar emberek számára egy kerek évfordulón, előre láthatólag 2848 március 15-én nyílik meg.
Mai örömhír: felavatták az új vizesblokkot. Belülről még nem teszteltem, csak elmentem mellette, és kinyílt a mozgásérzékelős ajtó. Nem akadálymentes, lépcsón lehet lemenni. A belépődíj csak 180 HUF.
A téren a műgyantába ültetett fáknak kb. 80-90%-a kiszáradt. Csak azért szólok, mert hamarosan eljön a faültetés szezonja, most lehet helyettük újakat ültetni. Lehetőleg hagyományos füldbe, hagyományos vasráccsal védve. Ha a felelős tájépítők és kertészek is észrevették már, akkor elnézést kérek, hogy egyszerű járókelőként beledumálok a dolgukba.
Azt hittem, a tervezők meg fogják oldani azt az anomáliát, hogy az emberek ne mászkáljanak át a villamossíneken.
Hát nem sikerült!
Itt vannak az építész srácok. Még van három rajtuk kívül.
Egyiknek se jutott eszébe, hogy az utasforgalmat átvezetni a síneken balesetveszélyes?
Óriási tömegek keresztezik állandóan a 4-6-os villamos vonalát oda-vissza, de aki az 56/61-esről száll le, az még azt a két sínpárt is. Csoda, hogy nem történik minden percben valami baj. Bár én már láttam ott véres balesetet.