Sziasztok,
Minta azt az előző hozzászólásomban jeleztem gondoltam megosztom a tapasztalataimat a tolató kamera beszereléssel kapcsolatban.
Mivel az autómban előzőleg beszereltek egy tolató radart ezért sokáig nem is gondoltam arra,hogy kamerát is használjak.
Viszont mivel ennek a költsége viszonylag elenyésző ezért Miért is ne alapon nekifogtam.
Kamera ,de melyiket?
Több szempontot figyelembe véve a rendszámtartó keretbe épített mellett döntöttem.(11$)
Egy jótanács:Mielőtt bárki rendelne kamerát ellenőrizze a bekötési lehetőségeket a fejegységén,és persze a keret EU kompatibilitását is.
A döntésben az esztétikai és az éjszakai használhatóságot tartottam első körben fontosnak.(nyilván beszélhetünk más fontos szempontokról is mint felbontás vagy látószög,de az hogy kinek mi a legfontosabb,és természetesen milyenek az igényei azt mindenki maga kell,hogy eldöntse.)
A szereléshez nincs szükség speciális eszközökre,talán a forrasztó páka ami gondot okozhat,de ez nélkül is megoldható.
Mondjuk én a forrasztást előnybe részesítem a biztonságosabb kontakt miatt az oldható kötések ellenében.
Szerelés:
Számtalan videót találhatunk a YT-on,ezért csak azt írom le ami nehézséget okozott.
Az egyik a kerettől a kábel elvezetése a csomagtartóban lévő csatlakozóig.Számtalan videóban azt láttam,hogy a lökhárító levétele után a rendszám megvilágító lámpa kábeléhez kötegelve vezették el.Más esetben a csomagtartóban lévő "szellőzőn" keresztül egy védőcsőben az alvázon vezették alul.
Az én megoldásom:
A csomagtartóban lévő műanyag keret ill. posztó eltávolítása után látható bal oldalt ahol a rendszám megvilágítás kábel átmegy a karosszérián egy gumi gyűrű.Ezen egy éles szikével keresztet vágva átfűztem egy fűkasza damilt,míg alul a rendszámtáblánál egy 1,5mm-es u alakban meghajlított kis kampóval kihúztam a damilt.Erre rögzítettem a kábeleket majd óvatosan áthúztam.Ezt követően kábel bilincsel rögzítettem.
Jótanács:Nem árt ráhagyni plusz kábelt a csomagtartóban mert amennyiben esetleg később szeretnénk cserélni a kamerát nem kell megbontani mindent ismét.A csatlakozót zsugorfóliával szigeteltem ami véd a külső behatások esetén is és megakadályozza a szétcsúszást.
A rákötést a csomagtartóban bal felső részén található csatlakozóponton végeztem el.A videokábelt pedig a műanyag elemek óvatos leszedése után tudtam előre vinni a fejegységhez.(YT videó)
Bekötés a fejegységbe:
Itt azért először voltak gondok. Nyilván nem a videó kábellel volt gond hiszen annak jelölése vagy a csatlakoztatási pontjai nem hagynak sok lehetőséget a hibázáshoz.
A probléma a videokábelbe épített piros 12V-os vezeték bekötése okozta.
Ez a vezeték hivatott jelet adni a fejegységnek tolatáskor,hogy kapcsolja át a képet.
Normál esetben ezt a fejegységből kijövő BACK,vagy REVERSE jelöléssel ellátott kábelhez kell csatlakoztatni.
Na nekem ez nem volt cserébe kaptam egy Cam Power jelölést.Ezt mint később megtudtam abban az esetben használható amikor a CAN bus rendszer a tolatást érzékelve automatikusan átkapcsolja a fejegységet és ezen a kábelen ad +12V tápfeszültséget a kamerának,így nem kell a csomagtartóba lévő csatlakozóra rákötni.
Megoldás:A fejegységen lévő csatlakozó kiosztás segítségével megkerestem a Reverse szálat a csatlakozón (Ez a 2-es lábon egy barna vezeték volt),és ehhez csatlakoztattam a hátulról jövő vezetéket.Ez a vezeték egyébként a CAN bus adapterbe ment.
És láss csodát működik.
Megjegyzés: Személy szerint én a radart még mindig jobban kedvelem ,mivel azzal pontosabban tudom felmérni a távolságot,míg a kamera esetén ez nagyban függ annak pontos beállításától.
Jótanács: Attól,hogy van kameránk kérem még ne felejtsünk el a tükörbe is benézni.
A fent leírtakban csak a saját tapasztalatimat próbáltam megosztani.
Mielőtt bárki aki nekifog a saját autójának a szereléséhez,csak abban az eset tegye,ha biztos a dolgában,vagy vállalja érte a felelősséget.
Üdvözlettel.