Szia, az akksira ugyan úgy mint az egész autóra 7 év vagy 150000 km a garancia.
A cellánkénti cseréről szerintem még nincs info, de előbb-utóbb lesz ehhez is értő szaki mint a Priusokhoz.
Gyakorlati fogyasztás (teletankos méréssel), 24400 km átlaga: 4,70 l/100 km (ebben van tél, nyár, autópálya, országút, város, minden).
Eddig a legjobb mért tank: 4,12 l/100 km (ez már kétszer összejött), a legrosszabb: 5,78 l/100 km. 5,00 fölött eddig 8 tank volt a 35-ből, mindegyik december és február között.
Köszi, akkor ugyanúgy, mint az aurs hibrid pl, tud akár 1-2-3km tiszta villannyal menni, indulástól (tudom, fűtés/hűtés igény függő) és akkor megy a benzin, ha nincs elektromos energia, illetve együtt a kettő padlógáznál?
Most láttam csak a hozzászólásodat. Igen, ha kikapcsolod a fűtést nem indul a benzinmotor. Ülés- (és kormány)fűtéssel ki lehet ugyan bírni, de párásodik pl az ablak.
Közel 80-an vagyunk már és gyűlnek a PHEV tulajok is :)
Egyébként szó volt a csoportban arról is, hogy a PHEV fogyasztása is megnőtt a hideg idő miatt, mert melegíti a motort. Ugyan ez igaz a sima hibridre is. Normális... és nem csak a Nirónál... :)
Úgy érted teljesen EV-módban is használható? Szóval nulla benzinnel képes vagy vele eljutni 10 km-re pl.? :) Mi a hétvégén néztük meg, ahol felhívták a figyelmünket, hogy nem lehet vele teljesen EV-módban közlekedni (pedig ez lenne a cél), de azt nem mondták (bár gondolhattuk volna), hogy a fűtés miatt van ez. Utóbbi nem lenne gond az ülésfűtés és a fűtött garázs miatt...
Figyelj, a tolatóradar ésaz ülés- és kormányfűtés opciós! "Kényelmi csomag", 150.000,- Ft-ért. Ennyit nagyon megér, még az utángyártott árakhoz viszonyítva is, ezt mindenképpen ikszeld be szerintem!
Ebben van még a bőrkormány is - ami ugyan csak műbőr, sajnos, de ezért kellemesebb fogni mint egy kemény műanyagot.
Nekem speciál a hagyományosabb dizájn jön be - ezért is tetszett meg rögtön a Niro.
Kifejezetten igényes a műszerfal, mint az egész autó is. Itt nincs fapad!
Az utas miatt ne aggódj, oda van írva az orra elé, hogy "ECO Hybrid" :-)
A csomagtér valóban mélyebb, be kell kicsit hajolni a pakoláskor, viszont felfelé nagy a tér, a bőröndök simán elférnek állítva is. Először én is kicsinek néztem, de eddig még sohasem volt kevés.
A tolatókamera azért jó dolog. A másik autómban van radar is és kamera is, úgy tökéletes. Főleg, hogy a kamerában a keresztirányú forgalmat is látod mögötted - igaz a Niro EX kamerája annyira nem jó. Amikor teszt-vezettem, nekem egyértelmű csalódás volt a Toyota széles látószögű, HD kamerájához képest. De azért hiányzik a LX-ből.
A színe érdekes, mert a fényviszonyoktól függően világosabb és csillogóbb, vagy sötétebb és mattabb. Szerintem jól is áll neki (gondolom a gyári fotókon is ezért ezzel fotózták).
Érdekes, a műszerfal egyáltalán nem lett fapadosabb, inkább csak hétköznapibb tőle az autó, úgy értem hagyományosabb, mintha sima benzines lenne, az utas sokkal később jön rá, hogy hibridben ül. :-)
A csomagtér úgy van, ahogy gondolom?
(Én is ezt a színt néztem ki, de most már biztos, hogy ez lesz. :-))
Ez a kettő is csak dekor, engem ezek annyira nem izgatnak.
A tolatóradar szerintem jobb, úgy egyszerre két érzékszervemet tudom használni (én nézek, őt hallom). A kameránál csak nézek, és egyszerre vagy a kamerát, vagy a valóságot. De kinek a pap....
Nagyon jól felkészült vagy az LX-EX különbségekből! Talán kettő maradt ki, a dekor betétek az ajtókon és a váltó körül matt ezüst (nekem ez kimondottan tetszik a zongoralakkhoz képest), és az ülésben nincsenek műbőr betétek - szerintem ez is inkább előny.
Én a B-oszloptól lefóliáztattam utólag (40.000,-).
A műszerfal közepén a kijelző valóban nem színes, nem jelenik meg rajta a navi értelemszerűen, amúgy ugyan azt tudja mint az EX-é, és jó a felbontása. A középső kijelző kicsi (és az alatta lévő gombok kiosztása is más). A rádió és a telefon viszont tökéletesen kezelhető így is róla. Mutatja az időt (ott jelenik meg az óra kijelzése).
Nekem egyedül a tolatókamera hiányzik, de már megszoktam, a tolatóradarra hagyatkozom, az pontos és jól használható.
Amúgy nem bántam meg, hogy LX-et vettünk. Amikor mi kerestük ez az egy volt az országban, máshol meg sem tudták mutatni.
Közben rájöttem, hogy ha kikapcsolom a fűtést, akkor megy EV módban a benzinmotor beindítása nélkül. Mivel van ülés és kormányfűtés, így akár hosszabb távon is használható főleg ilyen enyhe télen. A klímával még nincs tapasztalatom.
Én a sima hibrid és a PHEV között gondolkozom... Az igazság az, hogy Budapesten nem tudnám minden nap tölteni, mert társasházban lakom és utcán parkolok, de a belvárosban, ezért a környéken
sok a töltési lehetőség. Másrészt munkába nem járok kocsival napi szinten.
Érdekes az a tapasztalat, hogy az első kilométereket mindenképpen benzinmotorral teszi meg....én azt hittem, lehet tiszta EV módban is indítani a plug-in Niro-t. Ha a téli fűtést benzinmotorról oldja meg,
akkor hasonlóképpen a nyári légkondit is?
A PHEV mellett szól a zöld rendszám, stb. és adómentesség, szóval vonzó számomra a plug-in a sima hibriddel szemben, inkább az a kérdés, megéri-e.... Még nem jutottam dűlőre. :)
Teremgarázsban sima 220V-os aljzatból tölthető. Kétféle üzemmódja van, de a nagyobb áramú töltés esetén sem vesz fel 12A-nél többet. Ha esetleg az aljzat csak kevesebbet bír, mert kisebb kismegszakító van mögötte, akkor menüből lejjebb lehet venni a teljesítményt. (sosem próbáltam)
Indulásnál mindenképpen bekapcsolja a benzinmotort, mert azzal fűti fel az utasteret. Nyári tapasztalatom még nincs, két hete használom a kocsit. Ha az utastér elérte a kívánt hőmérsékletet, a benzinmotor kikapcsol, utána tiszta EV módban megy. Én kb 12km-re lakom a munkahelytől, és utcáról indulok nem garázsból. Így reggel kb félútig (külső hőmérséklettől függően) megy a belsőégésű motor is. Hazafelé garázsból indulok, volt már az út végén 1.5 l/100km fogyasztási adatom is.
Hibrid üzemmódban nem fogja feltölteni az akkut, csak kb szinten tartja: gyorsításnál használ belőle, fékezésnél visszatölti. Nem lenne értelme többet beletölteni hibrid üzemmódban, azért van benne ekkora pakk, hogy ha lehet konnektorból töltsük. Ha jobban belegondolsz ettől környezetbarát.
Mivel csak egy autót szeretnék (és tudok tartani), ezért a teljes elektromos egyelőre nem jöhet számomra szóba. emiatt gondolkozom a Kia Niro Hybridjén, illetve a most megjelenő plug-in verzióján.
A plug-in-nel kapcsolatban lenne kérdésem. Társasházban lakom, a teremgarázsban tudnám éjszaka tölteni az ottani 220-as aljazatról. Van ennek bármi akadálya? Gondolok itt a 220-as kábel keresztmetszetére, társasházi szabályozásra (ezt nyilván helyben kell megkérdeznem, de hátha van valakinek tapasztalata ezt illetően).
Ha nem töltöm egyáltalán külön az akkumulátorokat, akkor az autó városi / országúti használat mellett feltölti magát? Például ingázok a városban, odafele benzinnel megyek, hazafele már mehetek elektromosan, mert feltölti magát?
Illetve lentebb olvastam egy fórumtárs írását, ami szerint nem indul elektromosan soha? Mindig benzinüzemben megy?
Ez azért lenne érdekes nekem, mert a munkahelyem BP-en belül kb. 15km. Így akkor végig benzinnel menne? :o
Ma már sokkal jobb volt a helyzet, más útvonalat választottam. Az M0-n mentem az út első felében, így amikor bekapcsolt a benzinmotor, hogy felfűtse magát és az autót, nem fölöslegesen járt. A 20km-re számított átlag 2l/100km lett, ez már így elég jó. Nyáron lesz ez még ennél is jobb!
Nos akkor ide írom az eddigi tapasztalatokat. Niro PHEV.
Eddig az derült ki, hogy hidegben, rövid városi utakon nem nagyon jön elő a Plug-in előnye a sima hibridhez képest (az ingyen parkolást leszámítva). 10-12km-t megyek egyszerre, és mire bemelegszik a motor és és elkezd EV módban közlekedni, addigra elérem az uticélom. A fogyasztás így is lemegy 5l alá, de azért az 1.9l még messze van. Utcáról indulok reggel, nem garázsból. Lehet, hogy el kellene olvasnom a használati utasítását, és találnék olyan beállítani valót amitől kevesebbet üzemel a benzinmotorja. Bevallom tegnap elkezdtem elolvasni, de a szakfordító (szakferdítő?) nem mindig volt a helyzete magaslatán. A töltődoboz villásdugóját rendre gyújtógyertyának fordította. Angolul mindkettő plug...
egyelőre nem tervezem, így is be-be találnak olyan emberek, akik elkezdenek reklámozni termékeket a csoportban (pl. autóápolás, meg ilyenek)... jelenleg csak így tudom védeni ezektől a csoportot, mely jelenleg már 42 taggal népesnek mondható, mindezt július óta kb.
köszönöm a megértésed és ha esetleg meggondolod magad, tisztelettel várunk!