Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lamagyar Creative Commons License 2019.08.30 0 0 66

Sziasztok!

 

Hú de nagy itt a csend.

Én 1.4 Ceed MPI-ről tervezek Niro-ra váltani.

Érdeklődni szeretnék Tőletek, hogy nagyobb futásteljesítmény esetén volt-e kokszosodás problémátok a Niro GDI motorjával?

Ki tette bele eddig a legtöbb km-t az autóba?

SKAKO Creative Commons License 2019.05.31 0 0 65

Szia, az akksira ugyan úgy mint az egész autóra 7 év vagy 150000 km a garancia.

A cellánkénti cseréről szerintem még nincs info, de előbb-utóbb lesz ehhez is értő szaki mint a Priusokhoz.

Gyakorlati fogyasztás (teletankos méréssel), 24400 km átlaga: 4,70 l/100 km (ebben van tél, nyár, autópálya, országút, város, minden).

Eddig a legjobb mért tank: 4,12 l/100 km (ez már kétszer összejött), a legrosszabb: 5,78 l/100 km. 5,00 fölött eddig 8 tank volt a 35-ből, mindegyik december és február között.

Előzmény: lkcar (62)
SKAKO Creative Commons License 2019.05.31 0 0 64

Szia, bocs nem követtem a fórumot az utóbbi hónapokban. Gondolom így fél év távlatából már érdektelen, de hátha mégsem.

Az izzó típusa: Philips White Vision HB3 +60% 9005WHB1 bliszter

Ennek nagyobb az élettartama mint a többi emelt fényerejű izzónak, azért ezt választottam. 1,5 éve van bent, azóta jó.

A forrás: Lumenet Kft., a neten megtalálod.

Szerencsére házilag egyszerűen cserélhető.

Előzmény: NagLaci (63)
NagLaci Creative Commons License 2018.12.13 0 0 63

Szia! Engem az izzócsere miatt a beszerzési forrás érdekelne, mert engem is nagyon zavar a xenon után a sárgás gyenge fény.

Ha megadnád az elérhetQségüket azt megköszönném.

NagLaci

Előzmény: SKAKO (46)
lkcar Creative Commons License 2018.10.23 0 0 62

Üdv Urak,

Megkérdezhetem mennyi garanciát adnak az akksira, ill. cserélhető-e cellánként?

Hogyan alakul a fogyasztás, mi a nagy átlag?

 

Előre is köszi

evsp Creative Commons License 2018.06.14 0 1 61

Igen.

Előzmény: GeriSoft07 (60)
GeriSoft07 Creative Commons License 2018.06.10 0 0 60

Köszi, akkor ugyanúgy, mint az aurs hibrid pl, tud akár 1-2-3km tiszta villannyal menni, indulástól (tudom, fűtés/hűtés igény függő) és akkor megy a benzin, ha nincs elektromos energia, illetve együtt a kettő padlógáznál?

 

Előzmény: R. Scherbotsky (59)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.06.10 0 0 59

Nem igaz.

Előzmény: GeriSoft07 (58)
GeriSoft07 Creative Commons License 2018.06.10 0 0 58

Üdv

Tervezem, hogy a fél éven belüli autócsere hibrid legyen, ezen belül a Nirot nézegetem

Egy tesztben azt írták, a sima hibrid niro  (nem PHEV) nem képes csak elektromosan egy métert sem menni, csak segít a villanymotor. ez igaz?

evsp Creative Commons License 2018.02.17 0 0 57

Szia,

 

Most láttam csak a hozzászólásodat. Igen, ha kikapcsolod a fűtést nem indul a benzinmotor. Ülés- (és kormány)fűtéssel ki lehet ugyan bírni, de párásodik pl az ablak. 

Előzmény: Krinyo (54)
Krinyo Creative Commons License 2018.02.13 0 0 56

Köszönöm a manualt!

Előzmény: mephysto (55)
mephysto Creative Commons License 2018.02.13 0 0 55

ez badarság... ha nem lehetne vele tisztán elmenni 50km-et, nem kaphatna zöld rendszámot...

 

Az EV módról pedig ne mástól, hanem magából a kezelési útmutatóból tájékozodj, azt javaslom. Feltettem ide:

 

https://drive.google.com/file/d/1SQdfj8kvCihl7gAPKvaMQZwg81-U6lA8/view

 

Illetve ha van kedved és még nem tetted, csatlakozz a Kia Niro facebook csoporthoz: https://www.facebook.com/groups/kianirohungary

 

Közel 80-an vagyunk már és gyűlnek a PHEV tulajok is :)

 

Egyébként szó volt a csoportban arról is, hogy a PHEV fogyasztása is megnőtt a hideg idő miatt, mert melegíti a motort. Ugyan ez igaz a sima hibridre is. Normális... és nem csak a Nirónál... :)

Előzmény: Krinyo (54)
Krinyo Creative Commons License 2018.02.12 0 0 54

Úgy érted teljesen EV-módban is használható? Szóval nulla benzinnel képes vagy vele eljutni 10 km-re pl.? :) Mi a hétvégén néztük meg, ahol felhívták a figyelmünket, hogy nem lehet vele teljesen EV-módban közlekedni (pedig ez lenne a cél), de azt nem mondták (bár gondolhattuk volna), hogy a fűtés miatt van ez. Utóbbi nem lenne gond az ülésfűtés és a fűtött garázs miatt...

Előzmény: evsp (45)
SKAKO Creative Commons License 2018.01.22 0 0 53

Sok sikert hozzá!

Figyelj, a tolatóradar ésaz ülés- és kormányfűtés opciós! "Kényelmi csomag", 150.000,- Ft-ért. Ennyit nagyon megér, még az utángyártott árakhoz viszonyítva is, ezt mindenképpen ikszeld be szerintem!

Ebben van még a bőrkormány is - ami ugyan csak műbőr, sajnos, de ezért kellemesebb fogni mint egy kemény műanyagot.

Előzmény: prs (51)
SKAKO Creative Commons License 2018.01.22 0 0 52

Nekem speciál a hagyományosabb dizájn jön be - ezért is tetszett meg rögtön a Niro.

Kifejezetten igényes a műszerfal, mint az egész autó is. Itt nincs fapad!

Az utas miatt ne aggódj, oda van írva az orra elé, hogy "ECO Hybrid" :-)

 

A csomagtér valóban mélyebb, be kell kicsit hajolni a pakoláskor, viszont felfelé nagy a tér, a bőröndök simán elférnek állítva is. Először én is kicsinek néztem, de eddig még sohasem volt kevés.

 

A tolatókamera azért jó dolog. A másik autómban van radar is és kamera is, úgy tökéletes. Főleg, hogy a kamerában a keresztirányú forgalmat is látod mögötted - igaz a Niro EX kamerája annyira nem jó. Amikor teszt-vezettem, nekem egyértelmű csalódás volt a Toyota széles látószögű, HD kamerájához képest. De azért hiányzik a LX-ből.

 

A színe érdekes, mert a fényviszonyoktól függően világosabb és csillogóbb, vagy sötétebb és mattabb. Szerintem jól is áll neki (gondolom a gyári fotókon is ezért ezzel fotózták).

Előzmény: prs (51)
prs Creative Commons License 2018.01.22 0 0 51

Megkaptam, nagyon köszönöm.

Érdekes, a műszerfal egyáltalán nem lett fapadosabb, inkább csak hétköznapibb tőle az autó, úgy értem hagyományosabb, mintha sima benzines lenne, az utas sokkal később jön rá, hogy hibridben ül. :-)

 

A csomagtér úgy van, ahogy gondolom?

 

(Én is ezt a színt néztem ki, de most már biztos, hogy ez lesz. :-))

Előzmény: SKAKO (49)
prs Creative Commons License 2018.01.22 0 0 50

Ez a kettő is csak dekor, engem ezek annyira nem izgatnak.

 

A tolatóradar szerintem jobb, úgy egyszerre két érzékszervemet tudom használni (én nézek, őt hallom). A kameránál csak nézek, és egyszerre vagy a kamerát, vagy a valóságot. De kinek a pap....

 

 

Előzmény: SKAKO (48)
SKAKO Creative Commons License 2018.01.22 0 0 49

Fotókat küldök a mailedre.

Előzmény: prs (47)
SKAKO Creative Commons License 2018.01.22 0 0 48

Szia,

Nagyon jól felkészült vagy az LX-EX különbségekből! Talán kettő maradt ki, a dekor betétek az ajtókon és a váltó körül matt ezüst (nekem ez kimondottan tetszik a zongoralakkhoz képest), és az ülésben nincsenek műbőr betétek - szerintem ez is inkább előny.

Én a B-oszloptól lefóliáztattam utólag (40.000,-).

A műszerfal közepén a kijelző valóban nem színes, nem jelenik meg rajta a navi értelemszerűen, amúgy ugyan azt tudja mint az EX-é, és jó a felbontása. A középső kijelző kicsi (és az alatta lévő gombok kiosztása is más). A rádió és a telefon viszont tökéletesen kezelhető így is róla. Mutatja az időt (ott jelenik meg az óra kijelzése).

Nekem egyedül a tolatókamera hiányzik, de már megszoktam, a tolatóradarra hagyatkozom, az pontos és jól használható.

Amúgy nem bántam meg, hogy LX-et vettünk. Amikor mi kerestük ez az egy volt az országban, máshol meg sem tudták mutatni.

Előzmény: prs (47)
prs Creative Commons License 2018.01.22 0 0 47

Az LX-ről mesélhetnél, vagy küldhetnél pár fotót (privátban).

 

Amikor próbavezettem egy Niro EX-et, nem igazán tudták mi a különbség a két felszereltség között, mindenki csak EX-et látott, csak azt adtak el eddig.

 

Amit sejtek:

Nincs padlórekesz a csomagtérben, így lejjebb van az alja (nagyobb a csomagtér), viszont így lépcső lesz támladöntéskor.

Kisebb a központi kijelző és nincs navi és tolatókamera benne.

A műszerfal nem supervision, ráadásul monokróm (na ez érdekel nagyon, ezt nem tudom elképzelni sem).

 

(A külsőségek kevésbé izgatnak, nem a tükörben van az index és nem krómozott a kilincs, ami hiányozhat, az az USB töltő meg a sötétített hátsó ablak.

 

Köszönöm

Előzmény: SKAKO (46)
SKAKO Creative Commons License 2018.01.21 0 1 46

Sziasztok! Én csak most találtam rá erre a fórumra (nem vagyok nagy fórumozó). Bő fél éve vagyok nagyon elégedett Niro tulajdonos. Szerintem Niro-t két okból vesz az ember, vagy környezet tudatosságból, vagy takarékosságból. Mi az előbbi csoportba tartozunk. A Niro második autóként szolgál egy nagy dízel kombi mellett, elsősorban városi használatra, sok rövid útra. A fenti használat miatt először a Niro PHEV-t akartuk megvárni, de végül 2017. június elején megvettünk egy raktáron lévő Deep Cerulean Blue LX-et (akkor ez volt az egyetlen LX az országban raktáron). A kiválasztásánál a Toyota Auris HSD volt a másik jelölt (az első autónk is Toyota), de én éppen a DSG váltója miatt döntöttem a KIA mellett, és nem bántam meg. Azóta 5400 km ment bele, 80% város, rövid utak, 20% országút (autópályán még soha nem járt). Én teletanktól-teletankig (kattanástól-kattanásig) mérem a fogyasztását - a BC adataiban nem nagyon hiszek, más autóknál sem - így 4,5 l/100 km körül fogyaszt. Az eddigi legjobb adatom 4,41 volt. November óta viszont megugrott a  fogyasztása a fűtésnek és benzinmotor bemelegítésnek köszönhetően, azóta 5,7 ... 5,8 között eszik. Nálunk a sok rövid út (értsd 1...10 km/út, 10 ...50 km/nap) miatt ilyenkor mindig benzinmotorral indul. Nekünk is ez az első KIA-nk, és nem csalódtam benne. A TotalCar tesztje miatt mertem beleugrani, és jobb lett mint vártam. Az LX felszerelés nekünk pont elég - egyedül a tolatókamera hiányzik. Nagyon jó a minősége, kényelmes, jól megy és jól fogyaszt. Én három hibáját jegyezném meg - 1) Nagyon koszolja a hátulját. Igaz minden kombi, de a Niro tényleg nagyon. 2) A váltó hirtelen elinduláskor kicsit késlekedik. Ezt meg kell szokni. 3) A tompítottjai gyengék és sárgás fényűek (legalábbis a másik autónk LED lámpái után ez nagyon zavart). Utóbbit sikerült korrigálni egy izzócserével. Nagyobb fényerejű és fehér fényű izzókat vettem bele. (Vigyázat az izzó USA szabvány, nem kapható minden sarki autósboltban! - akit érdekel tudok beszerzési forrást és árat adni.). Én nem bántam meg, hogy nem vártunk tovább a PHEV-re. Köszönöm, hogy megoszthattam a fentieket veletek.

evsp Creative Commons License 2018.01.11 0 0 45

Közben rájöttem, hogy ha kikapcsolom a fűtést, akkor megy EV módban a benzinmotor beindítása nélkül. Mivel van ülés és kormányfűtés, így akár hosszabb távon is használható főleg ilyen enyhe télen. A klímával még nincs tapasztalatom.

Előzmény: Tschabee81 (44)
Tschabee81 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 44

Helló Mindenkinek! 

 

Én a sima hibrid és a PHEV között gondolkozom... Az igazság az, hogy Budapesten nem tudnám minden nap tölteni, mert társasházban lakom és utcán parkolok, de a belvárosban, ezért a környéken 

sok a töltési lehetőség. Másrészt munkába nem járok kocsival napi szinten.

 

Érdekes az a tapasztalat, hogy az első kilométereket mindenképpen benzinmotorral teszi meg....én azt hittem, lehet tiszta EV módban is indítani a plug-in Niro-t. Ha a téli fűtést benzinmotorról oldja meg, 

akkor hasonlóképpen a nyári légkondit is?  

 

A PHEV mellett szól a zöld rendszám, stb. és adómentesség, szóval vonzó számomra a plug-in a sima hibriddel szemben, inkább az a kérdés, megéri-e.... Még nem jutottam dűlőre. :) 

A tapasztalatokat/hozzászólásokat előre is köszi! 

 

 

camaro79 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 43

köszi 

Előzmény: evsp (42)
evsp Creative Commons License 2017.12.21 0 0 42

Szia,

 

Teremgarázsban sima 220V-os aljzatból tölthető. Kétféle üzemmódja van, de a nagyobb áramú töltés esetén sem vesz fel 12A-nél többet. Ha esetleg az aljzat csak kevesebbet bír, mert kisebb kismegszakító van mögötte, akkor menüből lejjebb lehet venni a teljesítményt. (sosem próbáltam)

 

Indulásnál mindenképpen bekapcsolja a benzinmotort, mert azzal fűti fel az utasteret. Nyári tapasztalatom még nincs, két hete használom a kocsit. Ha az utastér elérte a kívánt hőmérsékletet, a benzinmotor kikapcsol, utána tiszta EV módban megy. Én kb 12km-re lakom a munkahelytől, és utcáról indulok nem garázsból. Így reggel kb félútig (külső hőmérséklettől függően) megy a belsőégésű motor is. Hazafelé garázsból indulok, volt már az út végén 1.5 l/100km fogyasztási adatom is.

 

Hibrid üzemmódban nem fogja feltölteni az akkut, csak kb szinten tartja: gyorsításnál használ belőle, fékezésnél visszatölti. Nem lenne értelme többet beletölteni hibrid üzemmódban, azért van benne ekkora pakk, hogy ha lehet konnektorból töltsük. Ha jobban belegondolsz ettől környezetbarát.

Előzmény: camaro79 (41)
camaro79 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 41

Sziasztok!

 

Mivel csak egy autót szeretnék (és tudok tartani), ezért a teljes elektromos egyelőre nem jöhet számomra szóba. emiatt gondolkozom a Kia Niro Hybridjén, illetve a most megjelenő plug-in verzióján.

 

A plug-in-nel kapcsolatban lenne kérdésem.
Társasházban lakom, a teremgarázsban tudnám éjszaka tölteni az ottani 220-as aljazatról. Van ennek bármi akadálya? Gondolok itt a 220-as kábel keresztmetszetére, társasházi szabályozásra (ezt nyilván helyben kell megkérdeznem, de hátha van valakinek tapasztalata ezt illetően).


Ha nem töltöm egyáltalán külön az akkumulátorokat, akkor az autó városi / országúti használat mellett feltölti magát? Például ingázok a városban, odafele benzinnel megyek, hazafele már mehetek elektromosan, mert feltölti magát?

 

Illetve lentebb olvastam egy fórumtárs írását, ami szerint nem indul elektromosan soha? Mindig benzinüzemben megy? 

Ez azért lenne érdekes nekem, mert a munkahelyem BP-en belül kb. 15km. Így akkor végig benzinnel menne? :o

 

Köszi a válaszokat.

Üdv. Zoli

evsp Creative Commons License 2017.12.06 0 0 40

Ma már sokkal jobb volt a helyzet, más útvonalat választottam. Az M0-n mentem az út első felében, így amikor bekapcsolt a benzinmotor, hogy felfűtse magát és az autót, nem fölöslegesen járt. A 20km-re számított átlag 2l/100km lett, ez már így elég jó. Nyáron lesz ez még ennél is jobb!

Előzmény: evsp (39)
evsp Creative Commons License 2017.12.05 0 0 39

Nos akkor ide írom az eddigi tapasztalatokat. Niro PHEV.

Eddig az derült ki, hogy hidegben, rövid városi utakon nem nagyon jön elő a Plug-in előnye a sima hibridhez képest (az ingyen parkolást leszámítva). 10-12km-t megyek egyszerre, és mire bemelegszik a motor és és elkezd EV módban közlekedni, addigra elérem az uticélom. A fogyasztás így is lemegy 5l alá, de azért az 1.9l még messze van. Utcáról indulok reggel, nem garázsból. Lehet, hogy el kellene olvasnom a használati utasítását, és találnék olyan beállítani valót amitől kevesebbet üzemel a benzinmotorja.  Bevallom tegnap elkezdtem elolvasni, de a szakfordító (szakferdítő?) nem mindig volt a helyzete magaslatán. A töltődoboz villásdugóját rendre gyújtógyertyának fordította. Angolul mindkettő plug...

Előzmény: evsp (38)
evsp Creative Commons License 2017.12.03 0 0 38

Ha nem, hát nem... Kénytelen leszek saját tapasztalatokra hagyatkozni..

Előzmény: mephysto (37)
mephysto Creative Commons License 2017.11.28 0 0 37

egyelőre nem tervezem, így is be-be találnak olyan emberek, akik elkezdenek reklámozni termékeket a csoportban (pl. autóápolás, meg ilyenek)... jelenleg csak így tudom védeni ezektől a csoportot, mely jelenleg már 42 taggal népesnek mondható, mindezt július óta kb.

 

köszönöm a megértésed és ha esetleg meggondolod magad, tisztelettel várunk!

 

 

Előzmény: evsp (36)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!