sztem ha elromlik a cucc 3 éven belül (miközben azt vállalja a gyártó, hogy ennyi ideig nem fog elromlani) és emiatt viszed vissza (nem "csakúgy") akkor tényleg kapsz helyette egy újat (mi mást)...
ha a gyártó szarul lőtte be, hogy mennyit vállal és mindig elromlik 3 évnél rövidebb idő alatt, akkor meg valóban örökélet... persze elméletben... :D (ehelyett abból indulnak ki, hogy az emberek nagyrésze nem őrzi meg a számlát 3 évig és nem fogja/tudja visszavinni)
Én szakboltban vásárolt háztartási izzóval jártam úgy , hogy 3 év gari volt rá de azt mondta a boltos ha kell 10 szer kicseréli 3 évig újra ,de tovább nem mert az örökélet garancia lenne . Mindig visszavinném 2 év 11 hónapnál és örökre lenne izzóm.
Gondolom a "nem fizettem érte" dolgot úgy értette, hogy köztünk nem jött létre új ( szerződés ) én nem fizettem ő meg tartotta a szavát , hogy 4 évig a megjavítja az autót.
Hallottam olyat ha 4 éves korban ők megcsinálják a kötelező időszakos átvizsgálást (ami a szervízszámlán külön szokott szerepelni) kb.20.000 ft akkor jár valami méltányossági szavatosság 4 év után is.
plusz gondolat: az (nem jogászként belegondolva) ronda kamunak tűnik arra hivatkozni, hogy nem fizettél érte, mert ha gariidőben csinálták meg valamit, akkor az marhára nem ingyér van, csak nem Te fizetted a szerviz/alkatrészszámlát hanem a gyártó/importőr! no, elengedem... :D
Mindenképp ki fogom faggatni őket személyesen, mert azért nem mindegy, ha újabb 50ekm múlva újra szétesik és akkor félmilla költség vagy igenis él rá újra a 4 év vagy legalább 1 vagy tudomisénmennyi...
De tényleg az is lehet, hogy mivel "ingyé" cserélték ezért nem hosszabbodik/kezdődik újra... Bár a logika azt mondatná velem, hogy attól, hogy "ingyé" cserélted, mert úgy kellett a jótállás miatt, attól még garantálnod kell(ene), hogy mostantól jól fog működni és így tán az is logikus, hogy a cserélt résznek addig kell jónak lennie, ameddig eredetileg vállaltad VOLNA... tehát újraindul... vagy ha nem, akkor legalább a kötelező időt vállalnia kellene...
De sajna baromi nehéz kiigazodni ezekben a jótállás, termék/kellék/szolgáltatás szavatosság, törvényi, önként vállalt, időn túl stb témákban... nyilván sikerült ezt is úgy megjogalkotni, hogy átlaguser véletlenül se értse... amit persze a garantőr ki is használ keményen (próbál ha hagyják)
A kuplung(tárcsa) valóban nem tartozik a körbe, kopó, mint a fékbetét... de ez nálam ezt váltóhibának (nem vagyok szaki, de itt valahogy össze van építve a duplakuplung meg a váltó nem?!) könyvelték el ami viszont beletartozik, ezért süti el rá a szerviz a garis javítást amíg lehet! (nyilván jólfelfogott érdeke is, mert gariidő után nem biztos, hogy márkaszervizbe viszi az átlaguser, így viszont vevő felé bizalmat épít és ő is keres rajta, mert elszámolja a gyár felé a díját)
Köszi, hasznos a cikk!!! Azért a kuplungra kérdezz rá. Nehogy odasorolja kopó alkatrésznek mint fékbetét, féktárcsa. Sokaknak nem cserélték gariban az akksit arra fogva, hogy többször határérték a lá merült . pl. start-stop üzem vasúti átjáróban. NO COMMENT!
Ti is kérdezzetek rá! Nekem ezt mondták. Még oda i toltam nekik hogy egy legutolsó Tescós akksira is két év garancia jár nekem igy csak 13 hónap. Erre ő azt mondta mivel nem fizettem sem az alkatrészért sem a beszerelésért ezért van így. Lehet komolyabb javítás esetén teljesen máshogy van.
Az elvégzett munkára és a beszerelt alkatrészre kell(ene), hogy vonatkozzon valami garancia/jótállás, max azt tudom elképzelni, hogy nem a 4 év indul újra (adott, javított/cserélt részre), hanem "csak" a törvényben előírt?! Mert az azért elég bizarrnak tűnik, hogy nekem pl júniusban lejár a 4 év, de most megcsinálják május közepén a dsg-t, de ha szarult csinálták meg és ez mondjuk 15 nap múlva kiderül, már gariidőn túl akkor fizetnem kéne érte, hogy újra megcsinálják amit szarul csináltak meg?!?!
Próbáltam neten keresgélni, de zavaros... ott termékekre sávos meghatározás van, pl 250e felett automatikusan 3 év (de gépjármű pl nem tartozik ide), de máshol meg a szervizelésről írnak, de "csak" 6 hónapot találtam... de ebben olyat is olvastam, hogy ez nem vonatkozik rá ha jótállási időn belül történt a javítás (de akkor arra mi vonatkozik?!)
(após mazdáját amikor vittem márkaszervizbe (igaz, gariidőn túl) akkor az elvégzett munkára/alkatrészre 1 évet vállaltak asszem, legalábbis mintha ez lett volna a számlán... )
De majd rákérdezek a szerviznél, jövő hétfőn adom le az autót...
Mi van akkor, ha a garancia lejárta előtt egy héttel kicserélnek egy alkatrészt, melyről egy hónap elteltével kiderül, hogy hibás volt? A beszerelt alkatrészre és az elvégzett munkára nincs garancia?
Nekem cseréltek akkumulátort . Akkor nekem azt mondták az autó garanciaideje végével megegyezően megszűnik az új akksi garancia ideje is. A 3. ,4. év az már nem gyári hanem importőri garancia, igy már szabhat egyéni feltételt.
Igen, ez azért lássuk be erős határeset, hogy megnyekkennek a dsg-k ilyen rövid idő alatt... és nekünk még szerencsénk van, hogy a gariidő alatt jött ki, de ha fél évvel később akkor széttárják a kezüket és pengethetsz...
Amúgy ilyenkor a javított alkatrészre mennyi ideig él "újra" a garancia? 1 év standard vagy 4 év mint az autóra eredetileg?
(csak mert pl tv-n nekünk cseréltek kijelzőt és mondta a srác, hogy innentől "előlről" indul a garancia a kijelzőre... azaz újra 3 év...)
A kisebb nyomatékú autók DSG váltójában egy száraz kuplungos dupla kettőstömegű lenkerékkel szerelt váltó van , hely és költséghatékonyság végett. A Luk gyártja Magyarországon. Videó is van róla a Youtube on.
A nagyobbakban egy olajban futó lamellás kuplung van mint egy nagyipari esztergagépben.
Na, megvolt a 4 éves szerviz + műszaki vizsga... tokkal vonóval (vizsgáztatás, gyertyák, fékolaj, tán pollenszűrő csere, + átnézés, de olajcsere nélkül 190be fájt... annyi volt amennyit jósoltak... nem olcsó de evvan... )
Viszont a váltáskori nyekkenésre valszeg egy (DSG) kuplung szerkezet csere lesz a megoldás, amit még most, garanciális időszakon belül megoldanak! Megrendelték a javítószettet, 2 napra ott kell majd hagyni és kérték, hogy próbáljak meg róla felvételt csinálni, mert anélkül elég nehézkes gariban elszámolni ha nincs bizonyíték a hibára...
A nehézség az volt, hogy nehezen reprodukálható a hang, de mostanra hálistennek kitapasztaltam:
Emelkedőn, tehát "erőlködő motornál" (lejtőn, sima úton kb soha) 3ből4be váltva, amikor a fordulatszám leesik, akkor azzal egyidőben "nyikkan" egy kb 1mp-est! Szerencsére tudtam róla hangfelvételt is készíteni, bár utána még videót is kért a márkaszerviz amit nem értettem, hogy hogy kéne megoldanom?! De végül műszerfalat vettem (szabálytalanul telefonnak a kézben) és a középkonzolra kitettem a szervizképernyőt amin látszik az alvázszám, így ahogy jött a hang, utána átvittem a képet, hogy látszódjon az alvázszám, így az autó is beazonosítható ha a garantőr esetleg azt akarná elsütni, hogy ez nem az én autóm...
Ha megvolt, akkor utána írok ha érdekel valakit :D
ps: DunaAutó a Tétényhez képest mindenben ezerszer korrekttebb! (hozzáállás, becsült ár, pontosság, tájékoztatás, korrektség stb)
ps2: cserélték a start gombot is gariban, bár nekem nem tűnt fel, de a szervizes rögtön szólt, hogy rosszul érintkezik (nem minden nyomásra reagált) csak én már megszoktam, tán a kezdetek óta ilyen volt...
Ilyesmit tapsztalt már valaki? (valszeg ékszíj, de talán más is lehet... bár akkor nem tudom mi :D)
Időnként - leginkább - indulás után, gyorsuláskor, váltáskor (dsg), inkább még hideg motorral / hideg időben hallok egy egyértelműen olyan hangot, mint amikor egy ékszíj megcsúszik... nem állandóan, nem gyakran és nem hosszan, inkább csak "megnyikkan" egyszer-egyszer...
autó mondjuk még épp garis, bár fene tudja erre él-e, meg nemsokára úgyis jön az éves szerviz... akkor majd mindenképp mondom a szerviznek...
két bonustipp, mert itt többeknek adta már meg magát az elem úgy, hogy nem jelzett előtte az autó
(nekem 1x úgy, hogy elmentünk vhova, indulás bejutás, bezárás még előjel nélkül rendben volt, de 1 óra múlva se kép se hang)
1: tarts pótelemet a kesztyűtartóban
2: a kocsit behalt elemmel is el tudod indítani: kilincsről jobb oldali boritást a kinyitott kulccsal lepattint (alul van kis luk hozzá), majd kulccsal bejut, majd kulcs hátsó sarkával start gombot nyomkod)
Na megvolt a lökhárító alsó elemének a cseréje... Kicsit rácsodálkoztam, hogy az nem olyan mattfekete, mint a felső része, de nem is fényezett, hanem kicsit csillogós inkábbszürke műanyag...
Elsőre azt hittem elfelejtették lefényezni, szóltam is, de megmutatták a régit, meg a neten a képgalériákat és tényleg ilyen... sose tűnt fel... de most zavar, hogy ennyire elüt... :D
Én csak azért nézném meg belülről is, ha más nem, hát kiváncsiságból, meg hogy nehogy valami beütés legyen ott és esetleg később átrozsdáljon/lepattogjon a fényezés vagy mittudomén... persze nem valószínű, meg karosszéria garancia stb... de hamár megtaláltam, akkor végigjárnám :) meg attól, hogy szépen kijavították, azért nem árt ha papír van róla....
Enyémet nemsokára viszem kötelezőbiztosítós hátsó lökhárító (plusz egy prizma) cserére a dunaautóhoz, mert kari előtt dugóban nekünk koccoltak hátulről és a vétkes ügyesen bennthagyta a vonószemet, ezért lukadt az enyém (ha az nincs, valszeg elköszönök tőle, mert kb karist se lett amúgy csak az alsó prizma repedt el amit letojtam volna kb) de így most csere, új elem, fényezés stb... reméljük alatta nincs gond, bár tényleg csak kocc volt...
Köszönöm mindenkinek a gratulációkat, jó tanácsokat, tippeket! A hibát valami jégkár specialista megcsinálta, nem látszik semmi. Téli kerék felrakva. Várom a pénteki átadást.
Nem találtam készleten ilyen felszereltséggel és árban kocsit, ezért maradt. Az új nissan qashqai lett volna 1 millió forinttal drágábban. A fotón bekarikázott helyen megtörik a fény, van egy pukli, valami kinyomta belülről a lemezt, festés sérülés nincs. Gyári hiba, nem vették észre? Ott állt 5 hónapig.