Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Manos70 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 87

Ezen a napelemeden is töröm a fejem, elhiszem, hogy az és a hibrid vonzza egymást. Ne vesd el csak miattam. Azt is próbáld ki. Esetleg annyit csavarj rajta, hogy próbálj találni egy 200.000 km alattit. Árban feljebb lesz, de az üzemanyag majd behozza. Cserébe nyugodtabban rakhatjátok bele a km-eket, mint a 300e-hez közelibe. 

Előzmény: mnk2 (85)
Manos70 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 86

Szerintem egy CR-V és egy V60 fenntartása hasonló lehet. Annyi előnyöd van a sajátoddal, hogy ismered, tudod, hogy kb mire számíts. Míg egy új kocsinál kell pár hónap, míg kiderül, hogy mennyire volt jó vétel. Ha nem üt be a krach, akkor mi kellhet? Fékbetét, féktárcsa, vezérlés, kuplung, kettőstömegű. Ezek kb hasonló árúak, legyen az Mondeo, Insignia, Accord, V60. Nagy különbség nincs köztük. Amiben viszont van, hogy ha ezekbe beleülsz, akkor mit érzel. Ezt mindenkinek magának kell eldönteni, érezni. Én, amikor tavaly beleültem egy ramaty V60-ba, akkor tudtam, hogy ez kell, ez az, amire várok. Aztán kerestem egy szépen és most öröm van.

A kulcs az volt számomra, hogy leellenőrizhető legyen, lássam, hogy mikor volt kuplung, kettőstömegű cserélve, meg minden, ami kell. Ez alapján már be tudtam lőni, hogy mi vár rám 1-2 éven belül. Persze jöhet bármi és jött is, egy 2 hónapos Good Year gumi defektje. Életemben nem volt defektem, most egyből egy 36.000 Ft-os gumival lett. De ugyanígy megmakkanhat bármi, de úgy vagyok vele, hogy azt meg fogom csináltatni, mert szeretem a kocsit. 

Az XC90 azért már más kategória, mást nyújt és mást is kér. Nekem is tetszik, de az már egy nagy batár, sztem lomha is és fogyasztásban sem a 6 liter felel közelít. Ha gumizni kell, ha szerelni, az mind eggyel feljebb van, mint a V60. És a súlya miatt használódnak is rendesen a dolgai. (magyar utak miatt ugye)

 

De a lényeg, hogy ülj bele mindbe és alakuljon ki egy kép, hogy mi a fontos. A magasan ülés vagy a jól kanyarodás, a fürgeség vagy a behemótság. Mindre rá lehet érezni. Egy biztos, hogy ha Volvo mellett döntesz, akkor azt szeretni fogjátok.

 

Ja és Volvo-t csak olyan fog ajánlani, akinek van vagy már volt.  

Előzmény: mnk2 (85)
mnk2 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 85

Megmondom őszintén engem az 1,8 l átlag fogyasztás fogott meg a hibridnél. Most 2,2 dízel Honda crv-m van amit egyenesen imádunk, ja ez a harmadik crv zsinórban Én ha rá vetemedek autó cserére szívem szerint xc 90 re cserélném csak a xc 90 benn nincs hibrid dízel. Egyébként nálam az autó csere úgy zajlik rengeteg embert megkérdezek beleértve szakembereket is és utána döntök.Eddig elég sokan,szinte mindenki le beszélt a Honda Volvo cseréről, nem azért mert rosszak a Volvók hanem azért mert olcsóbb a fenntartása egy crv,nek  pl v 60 as nál jóval magasabb és könnyen kitudok szállni belőle  ezért szeretnék kipróbálni egy v 60 ast .Múlt héten bele ültem egy Lexus  hibridben kb 5 másodpercen belül ki is szálltam Nem is értem felsőbb kategóriás autó hogy lehet kényelmetlenebb a vezető ülése mint egy crv vagy xc 90es .A tulaj felajánlotta hogy mennyünk próba útra  lehet hogy bunkó voltam közöltem vele hogy értelmetlen lenne tehát Lexus kilőve.

Előzmény: Manos70 (84)
Manos70 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 84

Azért a V60-ról nem mondj le. Nagyon szerethető autó. Kényelmes, kellemesen megy, jól kanyarodik, fekszik az úton, halk. Kombi lévén jól pakolható, persze vannak nagyobbak, de így is bőven sok cucc belefér (a hibrid csomija kicsit kisebb). Vezetni külön élmény abból a szempontból, hogy az autósok szemében is van egy respect-je, valahogy nem dudálnak le, még akkor sem, amikor már bőven beleférne egy kis figyelmeztető dudaszó. Ugyanakkor a másik vége a dolognak, hogy mivel Volvoban ülök, én is udvariasabb vagyok, őrizve a márka hírnevét. Én se dudálok, előzékeny vagyok, egyszóval higgadtabban lehet vezetni. A párom egyenesen imádja, az elején úgy kellett kizavarni a vezetőülésből, mert állandóan vezetni akarta.

Amin mindig nevetek, hogy aki beült hátra, az mind megjegyezte, hogy milyen kényelmes. Sőt, Apósom sose akar előre ülni, mert annyira jól elvan hátul. Pedig elöl is nagyon jó, de úgy tűnik, hogy a hátsó sorban is van valami varázsa.

Előzmény: mnk2 (83)
mnk2 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 83

Szerintem ezer százalék hogy lesz szigorítás, így jártam a földgázos autómmal is a kezdetek elején bele vágtam az egész országban csak 1 kút volt. Arról szóltak a hírek  hogy 25 évig nem tehetnek rá jövedéki adót. Persze nálunk ez nem okozott problémát amint elkezdték kiépíteni a kutakat azonnal egekbe szöktek az árak. Szerintem így lesz a hibriddel és az elektromossal is nehogy jól járjon a magyar.

Előzmény: Manos70 (82)
Manos70 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 82

Esetleg érdemes elgondolkozni a dízelen. Már csak azért is, mert 1,5-2 millió a hibrid felára. Ez iszonyat sok. Ez kb akkor érheti meg, ha kizárólag töltőről megy és még a parkolással is tudnál spórolni. Nagyon jó lehet a hibrid, de kemény árat kérnek érte, szerintem sose hozza be a különbséget. Persze lehet arra játszani, hogy idővel drágábban lehet majd eladni, na de mennyivel? És akkor lesz még ingyen töltés? És ingyen parkolás? Nekem nagy félelmem, hogy ha egyszer szigorítják a hibridek előnyeit, akkor a most vettek ára a vízben csobbanó kőhöz lesz hasonló. Csak ugye a dátumot nem lehet tudni, nehogy a tulajdonos fel tudjon készülni. :(

Előzmény: mnk2 (81)
mnk2 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 81

Köszönöm a hozászolásod nagyon elgondolkoztató amit írtál.

Előzmény: Manos70 (80)
Manos70 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 80

A napelem egy jó pont a történetben. Ami viszont meggondolandó, hogy amit venni szeretnél, azokban közel 300.000 km lesz. De minimum 250.000. És erre tervezel még évi 20-30.000 km-t. Ez azt jelenti, hogy 2-3 év alatt már olyan mennyiségű km lesz benne, hogy kvázi eladhatatlan kategória lesz a kocsi. 

 

Ez sajnos igaz minden 300.000 km feletti kocsira, de a Volvo-ra hatványozottan. Hibrid Volvo-t meg amúgy is az ínyencek vesznek, átlagember a közelébe nem megy. Mondom ezt úgy, hogy én imádom a saját dízelemet.

 

Szóval számolgass, kalkulálj, jósolj, hogy mi lesz pár év múlva. És ha a büdzsé szempontjából ésszerű, akkor vedd meg.

Előzmény: mnk2 (79)
mnk2 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 79

Van garázs és 6 kw napelemmel a tetején ezért gondolom talán nagy hasznát venném.Az asszony Pesten dolgozik kb évi 15000 km megy ez csak a munka ezen felül rengeteget megyünk még pluszban .

Előzmény: stevie-13 (77)
Manos70 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 78

Neked hogy szuperál a "kolbászzsírmetál"?  :)

Előzmény: stevie-13 (77)
stevie-13 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 77

A Facebookon van egy magyar hibrid-Volvo csoport, elég nagy ott az élet...

 

https://www.facebook.com/groups/127933314594398/

 

Röviden: a tulajok szeretik az autóikat. A klímakompresszorra van egy visszahívási akció, érdemes olyan autót venni, amin már kicserélték.

 

Azt tudni kell, hogy Magyarországon nem árulták a hibrid változatot, tehát 1) csak külföldről behozott példányok vannak, 2) még a márkaszervizben sem feltétlenül tudják javítani.

 

Van viszont egy szaki, egy Volvo hibrid guru, nála javíttat majdnem mindenki.

 

Az is fontos, hogy ez egy plug-in hibrid, tehát tölteni (is) kell. Ha nincs garázsod, ez nem a te autód.

Előzmény: mnk2 (74)
mnk2 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 76

Köszönöm az infót.

Előzmény: Manos70 (75)
Manos70 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 75

A hibridről csak olvastam, de nagyon szimpatikus. Mind a motorja, mind a hajtás mechanizmusa jó konstrukció. A 2.4-es dízeltől ne félj, az egy nagyon jó Volvo motor, maximum annyi nyűgje van, mint bármelyik korabeli dízelnek. A hibrid hajtásnak 1 rákfenéje van, azt minden tesztben megemlítik, azon kívül nincs rá panasz. Sajnos a hibára nem emlékszem, de bármelyik tesztben elolvashatod.

Ha találsz egy leellenőrizhető autót, akkor nyugodtan vágj bele (egy márkaszervizes átvizsgálás után, az 25-35000 között van) -> 25 a vizsgálat és 8-10 körül lekérdezik egy hivatalos európai rendszerből a szerviztörténetét. Ennyit megér a nyugalom.

Előzmény: mnk2 (74)
mnk2 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 74

Szia köszi hogy írtál. Először is pontosítanék milyen tapasztalatod van v 60 dízel hibrid Volvo - ról? Továbbá érdekelne a 2,4 es 5 hengeres dízel motorok mennyire megbízható. Egyszóval kíváncsi vagyok mások véleményére belemerjek e vágni vagy sem 5-6 év körülieket  nézegetem.A neten sok jót olvastam de találtam olyan pl a Volvónak első hibridje lehet hogy jó... ? A 2,4 es dízel motornak drága a fenntartási költsége ill nem megbízható Jó ez utóbbit xc 90 re írták de annak is 2,4 dízel motorja van könnyen szakad a vezérmű szíjat stb.

Előzmény: Manos70 (72)
AFUTO Creative Commons License 2019.08.01 0 0 73

van

Előzmény: mnk2 (71)
Manos70 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 72

Mi a kérdés?

Előzmény: mnk2 (71)
mnk2 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 71

Hahó van valaki itt? V 60 ról szeretnék infót.

AFUTO Creative Commons License 2019.05.10 0 0 70

Sziasztok,

 


Volvo S60 2011 évjáratú, fekete színű autóhoz keresek jobb oldali visszapillantó tükröt (ház, tükörlap, indexbúra).A motor elvileg működik és az index is megy, de a búra repedt.

 

Van esetleg tipp bontóra?

Köszönettel,

 

a.

_KGR_ Creative Commons License 2019.04.17 0 0 69

Köszönöm a gyors választ és külön a tippet a ragasztgatással kapcsolatban. Pont ez volt a bajom vele. Megfogadom :)

 

Az autót igazoltan márkaszervizben szervizelték az esetek 80 százalékában (elmentem az Ivanicshoz és validáltattam a szervizkönyvet). A maradék 20 százalékban pedig egy nagyobb szerviznél volt. Velük is felvettem a kapcsolatot és a rendszerükből visszaigazolták a szervizeléseket. 

2-3 éves koráig betartották a gyári csereperiódust. Utána átálltak 10 ezrenkénti cserére. 

Speciális olaj? A gyári előírásoknak megfelelő olaj tudomásom szerint a Castrol Magnatec start-stop olaj való bele (nekem pl ez van a gyári kezelési útmutatóban is.)... az hiszem A5-ös, de ebben nem vagyok biztos, mert most nincs nálam a leírás. Ez szerintem nem annyira spec. Valamit rosszul tudok?

 

 

Egyébként ahogy írtam, voltam vele a Volvonál a vásárláskor. Már akkor is megvolt ez a hang. Bár külön nem hívtam fel a figyelmet rá, de az átvizsgálás + próbakör után nem jeleztek semmi extrát.....csak mégis motoszkál ez a kisördög...

 

Azt elfelejtettem írni, hogy ezt a hangot csak terhelésre adja ki akkor, amikor intezívebben gyorsítok (pl. városi tempó 0-ról 50-re). Parkoló állásban, illetve lassú, fogyasztáskímélő gyorsításnál nem.

 

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (68)
stevie-13 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 68

A közel-jövőben olyan országba utazok az autóval, ahol matricás az autópálya rendszer. Kérdésem, hogy a vélemyényetek/tapasztalatok szerint ki kell-e ragasztani a matricát a szélvédőre, vagy elég, ha a gyári igazolványtartó csipeszt használom erre a célra, ami a szélvédőn helyezkedik el?

 

 

A matricán rajta van, hogy ki kell ragasztani. Ez a visszaélések elkerülése miatt van így. Ha a szélvédőre ragasztás előtt egyszer-kétszer felragasztod a tenyeredre vagy a nadrágodra, annyit veszít a tapadásából, hogy amikor lejárt, egyszerűen eltávolítható.

 

 

Olyan a hangja, mint egy csattogós diesel autónak, de sokkal hangosabb és sokkal-sokkal csattogósabb.

 

 

Ez nem hangzik valami jól. Szerintem mutasd meg olyan Volvo-specialistának, aki tudja, milyennek kell

lennie a motor hangjának.

 

 

Az olaj természetesen 10ezrenként cserélve. 

 

 

Ennek mondjuk pont nincs sok értelme, illetve az a fő kérdés, hogy az előző tulaj milyen olajat használt, és azt legalább a gyárilag meghatározott periódusban cserélte-e.

 

A Volvo motorok elég spéci olajat kérnek, ami persze rohadt drága, viszont az attól való eltérés nem jó ómen.

 

 

Előzmény: _KGR_ (67)
_KGR_ Creative Commons License 2019.04.17 0 0 67

Sziasztok!

 

Van egy 2012es 2.0 diesel V60 kombim és két kérdésem lenne hozzátok.

1. A közel-jövőben olyan országba utazok az autóval, ahol matricás az autópálya rendszer. Kérdésem, hogy a vélemyényetek/tapasztalatok szerint ki kell-e ragasztani a matricát a szélvédőre, vagy elég, ha a gyári igazolványtartó csipeszt használom erre a célra, ami a szélvédőn helyezkedik el?

A másik kérdésem a motorral kapcsolatos. Az autót vásárláskor több erre specializálódott szakemberrel átvizsgáltattam és problémát nem találtak. Egy kisördög viszont nem hagy nyugodni. Kezdetektől fogva van a motornak egy számomra fura hangja 1500-2000 közötti fordulaton. Tudom, hogy ilyenekre nem a legszerencsésebb  írásban rákérdezni, de ha valaki hallott már ilyet, biztosan tudni fogja. A motor hangja tónust vált ebben a tartományban. Olyan a hangja, mint egy csattogós diesel autónak, de sokkal hangosabb és sokkal-sokkal csattogósabb. 1500 alatt normál diesel, 2000 felett pedig normál öblös 5 hengere diesel. Az auzóval eddi 15.000km-t tettem meg. Ahogy írtam, kezdetektől ilyen volt. Az olaj természetesen 10ezrenként cserélve.  Automata váltós. Kérdésem: hallottatok e már ilyet és ha igen, ez természetes e ennél a motornál?

zsoli02 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 66

UPDATE:

már 35 ezer km-nél járok. Összecsiszolódtunk, megszerettem.

 

Viszont újabb negatívum a fényezés (lakkozás) keménysége. Csak kézi mosóba járok, de mégis tele van mikrokarcokkal. Az előzőn nemigen volt látható semmi…

A bézs bőr is a jóval világosabb árnyalata miatt (majdnem fehér) jóval több tisztítást igényel. De ezt sejtettem előre 😊

 

Ami még bekerült az autóba:

-          WEBASTO programozható állófűtés Thermocall telefonos applikációval

-          egy fixen beszerelt tablet, amelyen folyamatosan fut a WAZE

-          egy vezeték nélküli töltő az első ülések közötti tárolóhelyre

 

Előzmény: zsoli02 (51)
polberto Creative Commons License 2018.10.13 0 0 65

 

Sziasztok 2016-os V60 cross country-hoz keresnék árlistát, tudnátok segíteni?

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.19 0 0 64

Jóval szűkebb hátul, mint az Octavia! 3 gyerekhez biztosan nem azt vennék. :) Inkább XC60. 

Előzmény: -Yasin- (63)
-Yasin- Creative Commons License 2018.09.19 0 0 63

Helló!

 

Az Octavia-fórumról már "ismerlek", örülök, hogy itt is összefutunk.

 

Az első kérdésem: hol találtál ilyen q*va jó színű Volvót? Én már egy ideje nézegetem, de a szürke különböző árnyalatai mellett (fehértől feketéig, ezeket kerülném) alig van egy-egy kék, piros, bordó vagy bézs.

 

A másik: gondolom, vásárlás előtt alaposan körüljártad, esetleg hasonlítottad a V60-at a hasonló korú V70-hez? Én most ezen dilemmázok, az Octavia után nem lenne-e túl szűk a V60, egyrészt csomagtérben (alacsony, de hosszú és széles a Volvo, ez talán nem lenne gond), másrészt 3 lányom utazik hátul, 2 magasító és 1 támlás ülés felállásban, bár a Volvo szélesebb, mint az O2, ez belül is van legalább akkora? Lábtér?

 

Minőségben biztos, hogy előrelépés lenne, ugyanakkor fenntartási költségekben is. Én elsősorban a 2 literes 5 hengerest részesíteném előnyben, mivel egyrészt a fogyasztás nagyon nem mindegy, ugyanakkor legyen valami igazán "volvós" a motorban is.

 

Felszereltségben 4 dolog van, amiből nem szeretnék engedni: xenon, napfénytető, digitális műszerfal és a 2 hátsó beépített gyerekülés. Jól látom, hogy ezek csak a Summum-ban vannak együtt? A mobile.de-n láttam Kinetic-et is, digitális műszerfallal, ott mások lennének a csomagok?

 

Még nagyon az út elején járok, előre is köszi minden infót!

 

-Y-

Előzmény: stevie-13 (57)
kocsis002 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 62

Sziasztok. Eladóvá vált. Érdeklődni a megadott elérhetőségeken, vagy pedig itt tudto k.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/volvo/s60/volvo_s60_1_6_d_d2_kinetic-13197896

stevie-13 Creative Commons License 2018.07.12 0 0 61

Szeretném megkérdezni most vettem egy v60-as volvot 2013, évjárat olajcserét megcsináltattam ki is lett ütve a szerviz , és folyamatosan olajszervizt kér. Nem a szervizt hanem olajszervizt. Szereintetek mi lehet a baj?

 

 

Hogy mégsem lett kiütve :-)

Előzmény: noja75 (60)
noja75 Creative Commons License 2018.07.07 0 0 60

Szeretném megkérdezni most vettem egy v60-as volvot 2013, évjárat olajcserét megcsináltattam ki is lett ütve a szerviz , és folyamatosan olajszervizt kér. Nem a szervizt hanem olajszervizt. Szereintetek mi lehet a baj?

Törölt nick Creative Commons License 2018.06.16 0 0 59

A topikcím módosítható, van már "végévszám": 2018:

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/06/15/a_volvo_megvillantja_az_uj_s60-ast/

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.24 0 0 58

Miért, a tiéddel van valami baj? :-) (Jó, tudom, a topik olvasására céloztál. :-P )

Előzmény: stevie-13 (55)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!