Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tibor.34 Creative Commons License 2023.03.30 0 0 873

Sikerült már valakinek kikapcsolni a vitorlázó módot (menet közbeni motor leállítás)?

 

Gondolom diag kell hozzá. Ismertek rá embert?

 

Rohadtul idegesítő és hiába lövöm ki a start stoppot, akkor is leáll menet közben a motor, majd amikor megállok beindul.

f_zoli Creative Commons License 2022.12.23 0 0 872

"Miért baj ha behúzza amikor vizes?"

Ez inkább csak az én agylövésem: közel a mosó, nem szárad ki, utána meg nem megyek mondjuk egy hétig, és picit össze tud gyógyulni a tárcsa meg a betét. Ha nincs behúzva, akkor kevésbé. 

"Illetve ezt nem teljesen értem, manuálisan kijelölt 1es esetén is felvált, nem?"

De, csak nem 1800-as fordulatnál :) így egy moderált sebességgel meg lehet tartani a fokozatot. 

"Egyéb jó megoldás dugóban?"

Ehhez több tapasztalat kéne nekem is. 

Tempomat: ötletnek nem rossz, mert biztos éber maradsz: azt figyeled, biztos megáll-e, utána meg, hogy nem ugrik-e meg valami fantom radarképre*, és végül hogy biztos elindul-e időben :) 

És kell a teljes Travel Assist is, mert a sima ACC az egy szűk fél perces idő után már nem indul el magától, csak gázpöccintésre vagy RES gombra. 

A "kuplungot" hasonlóan "kezeli" egy emberhez, hosszan és finoman áll meg. 

 

Van elvileg "túlmelegedett DSG" sárga jelzőlámpa erre az esetre. De valószínűleg már túlgondoljuk, és egy magyar dugót simán kibír. 

 

(* Egy kollégám látott olyat, hogy egy ID.3-mal Travel Assisttel mentek egy dugóban, a kocsik között átment keresztben egy robogós, aminek eltűnése után az ID.3 vidáman nekiugrott az előtte lévő autónak.)

Előzmény: Té5 (871)
Té5 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 871

Köszi a kimerítő választ, majdnem minden világos, de felmerült még 1-2 dolog. :D

 

Írod, hogy:

"...igen, behúzza leállításkor. Mikor kicsit vizes és nem akarom ezt..."

Miért baj ha behúzza amikor vizes?

 

Illetve ezt nem teljesen értem, manuálisan kijelölt 1es esetén is felvált, nem?

"Egyesek azt is mondják, hogy szintén emiatt érdemes garázsrámpán manuálisan kijelölni az 1-es fokozatot, hogy ne csúsztatott kettessel gyere fel minden nap a mínusz negyedikről."

 

 

Kúsztatás túlzásba vitele még előfordulhat dugóban araszoláskor is. Ilyenkor érdemes lehet tempomattal menni? Kvázi a rendszer intézi ahogy jólesik neki. Vagy pont hogy nem, mert sokat kúsztatna ha előttünk éppen egy nem feltétlenül normálisan közlekedő megy? Értem ezalatt azokat akik képesek 1 centimétereket is lépkedni - amikor egyébként áll a sor - amíg el nem éri az előtte haladó lökhárítóját, csak hogy haladjon felkiáltással (vagy igazából nem is tudom miért csinálják ezt).

Egyéb jó megoldás dugóban?

Előzmény: f_zoli (870)
f_zoli Creative Commons License 2022.12.05 0 0 870

Egy részletorientált ember :) Valószínűleg többféle választ fogsz kapni, ami nem is ellentmondás, csak mindenki kicsit máshogy használja és annyira észrevétlenül működik a rendszer, hogy nem figyelünk a részletekre. 

 

Rövid válasz: 

A = nem. Csak gombbal nem lehet oldani, kell hozzá a fékpedál egyidejű lenyomása is. Innentől ez az eset átmegy a többi alapesetbe. 

B = igen. Gázpöccintéssel lehet indulni és elkezd kúszni (nem nem akarsz gyorsabban), vagy egyből ahogy írod, visszafogott gázzal és szépen elindul. Ettől én féltem, hogy nem lesz finom az átmenet, és az előző kocsim emiatt nem volt DSG-s. Hülyeség volt, ugrás nélkül működik. 

C = Igazából nem tudom, mert az emelkedőasszisztens ilyenkor működik (ami se nem kézifék, se nem Auto Hold). Ld. később. 

Illetve = igen, behúzza leállításkor. Mikor kicsit vizes és nem akarom ezt, csak sima P-t, akkor külön kell trükközni. (kikapcsolni, de féket nem nyomni, várni, ajtót nem nyitni) és csak így tudod kézi nélkül leállítani a motort.

 

Egyebek: 

 

Három rendszerről beszélünk, ami részben hasonlít, részben keresztben működik, páronként hasonlítanak is, de történelmileg külön is előfordultak. Mindhárom lehet DSG-s és kézi váltós autóban is. 

  • Villanykézifék: ugye ez nem hidraulikusan, hanem mechanikusan működik, csak a kar felhúzása van automatizálva. Gázra ez is old, régen ezzel lehetett megoldani az emelkedőt, ha más nem volt. 
  • Auto Hold: megálláskor a fék megfelelő benyomása után állva tart. Hasonló a városi buszokhoz, trolibuszokhoz. Ez féknyomást vezérel ki a kerékre. Ég is a féklámpa. Oldás: gázadásra, már a pöccintés is elég. 
  • Emelkedőasszisztens: emelkedőn felfele, vagy lejtőn hátrafelé tolatva, és üzemi fékkel megállva, amint a sebességfokozattól eltérő irányban erőhatást (azaz visszagurulás lehetőségét) érzékel, szintén féknyomást vezérel ki. De ennek az oldása nem szimpla gázadásra van, hanem csak akkor, amikor elég nyomatékot érzékel ahhoz, hogy a kocsi a kívánt irányba induljon. Tehát a gáz ellenében még nyekereg a fék és csak akkor enged, mikor biztos, hogy nem gurulsz vissza. Itt időzítés is van (manuális kocsival tesztelhető, kb. 5 s után old, legalábbis régen), meg az egésznek a fogáspontja programozható, de a gyakorlat a fenti. 

Tehát minden észrevétlen és aránylg logikus. 

 

DSG-s autóval egy dolgot nem szabad: fék ellenében kúsztatni. Vagy állj meg teljesen, vagy engedd fel teljesen. leszámítva persze a parkolásnál, manőverezésnél, finom megállásnál minimálisan szükséges időt. 

A szabad kúszás a nagyon rövid 1-es fokozattal van megoldva, de ilyenkor is már direktben be van kapcsolva. Ezt a fékpedállal tovább fékezve, már a kuplung kezd csúszni, ami üzemszerű, de ha túlzásba visszük, akkor nem a tartósság záloga. Egyesek azt is mondják, hogy szintén emiatt érdemes garázsrámpán manuálisan kijelölni az 1-es fokozatot, hogy ne csúsztatott kettessel gyere fel minden nap a mínusz negyedikről. 

 

Mint írtam, majdnem biztos, hogy lesznek más nézőpontok is, remélem, nem lesz komoly ellentmondás. Azért írj nyugodtan, ha felmerül még kérdés, valaki biztos tudja. 

Előzmény: Té5 (869)
Té5 Creative Commons License 2022.12.04 0 0 869

DSG-s tulajoktól szeretném kérdezni, hogy működik az auto-hold, mik az eltérések a manuális váltóshoz képest?

A manuális esetében egyszerű, a fékpedál megfelelő mértékű benyomása esetén aktiválódik - ekkor üresbe téve, fékpedált felengedve nem gurul meg az autó (emelkedőn, lejtőn sem). Elinduláskor, gázadáskor pedig oldja. Illetve, leállításkor automatikusan behúzza az el. rögzítőféket.

 

DSG-nél feltételezem a fékpedál megfelelő mértékű benyomásáig ugyanaz, de ezután hogy lehet elindulni? Mert elvileg a fékpedál felengedhető és az autó nem mozdul. 

A - meg kell nyomni az auto-hold gombot és a fékpedál kúsztatásaval az alap induláshoz hasonlóan indul az autó? (ez a verzió elég kényelmetlen lenne)

B - visszafogott gázadással lehet indulni, gombot nem kell nyomni? Ez a verzió szembe megy a több netes cikkben is leírt - "indulásnál nem szabad gázt adni, nem tesz jót a váltónak" tézissel.

C - felesleges az auto-holdot használni, emelkedőn is el lehet indulni a fékpedál kúsztatásaval? Ez esetben a kényelmi funkció - fékről lelépés hosszabb egy helyben álláskor - veszik el.

 

Illetve az el. rögzítőféket behúzza automatikusan, a manuálishoz hasonlóan?

Topacsenkó Creative Commons License 2022.11.13 0 0 868

Köszönöm! Ha az olajcsere nem kötelező eleme a három éves revíziónak, akkor 45nél majd megejtem sk. Legutóbb is sokalltam a 10ezer fölött kiszámlázott liter árat amire még felszámolták a munkadíjat, de 30nál kötelező volt.

Előzmény: Barangolo55 (867)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.11.12 0 1 867

Igen azért is kötelező, mert a fékfolyadékot cserélni kell.

Ezen kívül átvizsgálás és ha Te akarsz köztes olaj, szűrő, más egyéb cserét.

Természetesen vastagon fog a ceruzájuk.

Előzmény: Topacsenkó (866)
Topacsenkó Creative Commons License 2022.11.11 0 0 866

Azt tudod esetleg, hogy mit csinálnak ilyenkor? Korábban írta valaki, hogy talán fékfolyadékcsere is esedékes, ebből feltételezem, hogy nagyobb revízió következhet.  Persze kérek majd be ajánlatot, egyelőre csak előzetesen érdeklődöm, hátha tudja itt valaki.

Előzmény: Barangolo55 (865)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.11.11 0 0 865

Feltétlenül vidd el ha a kocsi jelzi.

Van amelyik szervíz egy km-t sem enged túlfutni.

Ugrik a garancia, ami 4 éves koráig jár.

Előzmény: Topacsenkó (864)
Topacsenkó Creative Commons License 2022.11.10 0 0 864

3 éves szervizen járt már valaki? A kilométer nem indokolja, de ötvenpár nap múlva szervizbe kell mennem az autó szerint , kb akkor lesz 3 éves, most van benne ~38ezer.

Mihály Krekács Creative Commons License 2022.10.17 0 0 863

Kicsit értetlen vagyok : tehát 2018as Golf Sportsvan 1,5 TSI ACT motor ,6os kéziváltóval . Ha két henger működik csak akkor ECO felirat jobb alul ,de hol ?  A középső vegyes kijelzésű műszerfalon vagy a középen lévő infotaiment kijelzőn !  THINK BLUE oktatónál középen néha kiírja az ECO t . Bocsika Előre is köszi

fepeti001 Creative Commons License 2022.09.16 0 1 862

Hello, a pillanatnyi fogyasztásra állítva mutatja. Nekem Skodám van, maxi dot kijelzővel, tehát nem a full színes digit, ott jobb oldalon alul ECO jelenik meg, amikor csak két henger megy.

Előzmény: Mihály Krekács (860)
jlamb Creative Commons License 2022.09.15 0 0 861

Sziasztok!

2018-as 1.4 TSI-ből ültem át egy új Golfba. Egyenlőre nem örülök neki. :(

Nem jó a gázreakciója, 1000Km után sem tudok rángatások nélkül váltani, idegesítő!

Az 1.4 TSI gázreakciója "őszinte" volt, mint egy régi szívó dizelé: ha nyomom a gázt megy, ha nem, nem megy. Ennyire egyszerű!

A németek valamiért elrontották, ki tudja miért? Olvastam erről, de gondoltam négy év alatt kijavították.

Indulásnál meg-meg torpan, váltások között megtartja egy ideig  a fordulatot, emiatt csak lassan lehet a kuplungot ráengedni, különben nagy rántásokkal jutalmaz!

Lehet ezen állítani, módosítani? Vagy meg kell barátkozni vele?

 

Mihály Krekács Creative Commons License 2022.09.14 0 0 860

2018.évi GOLF Sportsvant vettem színes kijelzővel. Kérdésem: Hol jelzi ki ha csak 2 henger működik(azaz kettőt lekapcsolt)  ?? Köszi a választ.

Ogre84 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 859

Sziasztok! Nem egész két hete vagyok egy 1.5 TSI (DADA) Octavia tulajdonosa. Nálam is megvan hidegindításkor a zörgés, de ma észrevettem, hogy menet közben is hallani lehúzott ablaknál. Kis gázon, alacsony fordulaton be-becsörren egy pillanatra. Szerintem ugyanaz a hang lehet. Nálatok is megvan ez a jelenség? Motorvezérlő szoftvert érdemes frissíttetni? Nem észlelek erős kenguruzást, de nem mondanám, hogy mindig kiszámíthatóan indul el az autó. Ezen kívül a váltó, ami számomra kicsit darabosnak tűnik a VW csoporthoz képest. Úgy kell hátramenetet rakni, mintha szűz lánnyal bánnék, különben recseg. A negyedik is kicsit akadósan megy. Motorféken pedig mintha lenne egy kis hangja a váltónak. Ezek is általános jelenségnek mondhatók? Az autóban elvileg valós 50000 km van. 

fepeti001 Creative Commons License 2022.09.01 0 0 858

Várjuk a fejleményeket, reméljük 66ós lesz a beavatkozás!

Előzmény: PéterT0404 (857)
PéterT0404 Creative Commons License 2022.09.01 0 0 857

Szia, turbófeltöltő feszitő rúd két végén lévő illeszték hangja hallható, jövö7en cserélik nekem garanciásan. Itt is azt mondták ez azért kell h hamarabb melegedjen a katalizátor. Egy kérdést lehet neked is megér a szervizben hátha ingyen megcsinálják.

Előzmény: Devfeco (856)
Devfeco Creative Commons License 2022.08.30 0 0 856

Szia!az volt a válasz,hogy pár másodpercig lezárnak vmi szelepek meg a kipufogó is,hogy minél előbb melegedjen a motor a károsanyag kibocsájtás miatt!ha megszűnik akkor ez normális bla bla.ennyivel le is zárták a dolgot.

Előzmény: PéterT0404 (855)
PéterT0404 Creative Commons License 2022.08.29 0 0 855

Szia, sikerült valamit kideriteni a hideginditasnal jelentkezo hangokrol? Nalam is tapasztalhat ez a jelenseg.

Előzmény: Devfeco (800)
danielak87 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 854

Persze. :) 2018.11 havi fr leon. Manualis. Kuplungon semmit nem erzek, ott fog ahol eddig is fogott, nem tudom mikor kell majd cserelni, egyenlore szuper. Eleg sokat megy varosban illetve 2 varos kozt, tanulok vezetik (oktato vagyok) atlagban 6 liter kornyeken fogyaszt, volt mar 910km/tankom is.Elvileg 210ezernel kell vezerlest cserelni, addig azert nem fogok varni vele.. olaj es szurok 10ezrenkent cserelve.

 

Előzmény: lambesz (852)
$$ati Creative Commons License 2022.08.24 0 0 853

Sziasztok!

Egy 2020as 1.5 TSI ACT motoros VII-es Golf Variantom van. A kéthengeres rezonancia, és hideg motornál ugrálós indulás miatt elvittem a márkaszervízbe, még garis. Magyarázták ott nekem, hogy hát persze ha lekapcsol a két henger, ez normális....blabla.....mind1, nem álltam le vitázni. A hidegindítós  témára válaszul kapott egy szoftverfrissítést, ez persze nem oldotta meg a problémát, viszont kéthengeres üzemmódban sokkal kultúráltabban viselkedik, szóval most már inkább nem adom el, előtte megfordult a fejemben, nagyon idegesített :(  Szóval van remény a kéthengeres üzemmóddal küzdőknek :)

 

Azt tudja valaki, hogy ha kikapcsolom a beállítások között a Parkpilot automatikus aktiválását, akkor ennek ellenére tolatáskor miért kapcsolja be magától mégis? Nem gyári elektronikával horog került rá utólag, és így bajos a használata.

 

Amúgy imádom a kocsit, jól megy, jól néz ki, jó az infotainment rendszere, szóval bejön :)

lambesz Creative Commons License 2022.08.24 0 0 852

Tudnál írni néhány részletet? Ami engem érdekelne: mi az autód konkrét tipusa, évjárata? Manual vagy dsg? Ha manual, milyen állapotúnak érzed a kuplungot (hol fog, keményebb lett e stb), Mennyit fogyaszt nálad? Vezérlést cseréltél-e már, mikorra tervezed? Van e mármi jele a beletett 180 ezer km-nek (főleg műszaki, motorikus állapot érdekelne)

 

Bocsánat a sok kérdésért, köszönöm, ha megválaszolod őket! Nekem egyébként egy két és fél éves touranom van, 113 ezer km-rel.

 

 

Előzmény: danielak87 (851)
danielak87 Creative Commons License 2022.08.22 0 0 851

En mar 180.000nel tartok. 10ezrenkent olajcsere, semmi bajom a hengerkapcsolassal, aki nem tudja, hogy kapcsol annak sose tunne fel, finoman dolgozik a mai napig. Hasznalat nalam napi 250km javareszt varosban. 

Té5 Creative Commons License 2022.08.19 0 0 850

Szia 

Hát lehet h én is kikapcsoltatnám inkább, azért érdeklődtem itt mert aggaszt. Bár jó jel h valakinél már 100ezret is elment gond nélkül.

Nálam ilyenkor nyáron szinte azonnal kapcsolja. Olaj hőfokot még ki sem jelzi, víz kb 60-70 fokos. Szóval az üzem melegtől nagyon messze van.

 

Start stop nálam is mindig kikapcsolva, élhetetlen..

 

 

 

Előzmény: zéé72 (848)
Té5 Creative Commons License 2022.08.19 0 0 849

Akkor elvileg nálad is sokat kapcsolgatja.

Autópályán nálam 140 fölött már nem kapcsolja, gyanítom a 3000 -es fordulat miatt. DSG-vel a 7ik fokozat miatt ha jól emlékszem kevesebbet forog, ott még 140nél is kapcsolgatja valszeg. 

Nekem 10ezrenként lesz, most volt az első.

Előzmény: lambesz (847)
zéé72 Creative Commons License 2022.08.19 0 0 848

Szia.

Én legszívesebben kikapcsoltattnám szofrveresen, de akkor ugrik a garancia. Nálam meleg állapotban

igen hamar lekapcsolja a két hengert, városi használatkor is. Érzi hogy nem gyorsítok, pár mp-re 2henger megy csak.

 

A másik a start/stop rendszer amit indításkor mindíg kikapcsolom, sok márkánál már erre is van megoldás az autamata kikapcsoló modul amit a kapcsoló elé kell bekötni és minden egyes indításnál kikapcsolja magától.

Előzmény: Té5 (846)
lambesz Creative Commons License 2022.08.19 0 0 847

Normál használat, illetve a "hagyom gurulni" tipus.... 30-30-40 /város-országút-autópálya/. Persze, azért egyszer-egyszer odalépek...  :) és 15 ezrenként olajcsere, bár a tsi guru Barcsik Laci azt mondta nekem, hogy ő 10 ezrenként cserélné.

Előzmény: Té5 (846)
Té5 Creative Commons License 2022.08.13 0 0 846

Köszi.

És mióta van meg? Illetve melyik csoportba tartozol, sportosabb stílus - akinél elvileg kevesebbet működik, vagy normál - akinél talán többet? Város/országút/autópálya arányod?

Élettartamról próbálok infót gyűjteni, én még csak 10ezernél tartok, ca 60% várossal. Eddig hibátlan.

 

 

 

 

Előzmény: lambesz (845)
lambesz Creative Commons License 2022.08.08 0 0 845

vw touranommal 110 ezer km-nél tartok, korábban se és most sincs semmi bajom a hengerlekapcsolással. Hallom, érzem, amikor vált, de a feleségemnek például hiába mondom, hogy most váltott, nem érzi....

 

Előzmény: Té5 (844)
Té5 Creative Commons License 2022.08.07 0 0 844

Hello,

Azoktól kérdezném akik már mentek 1-200.000 km-et, hogy ennyi futás után hogy működik a hengerlekapcsolás? Van valami változás, vagy ugyanolyan mint új korában?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!