A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Ez inkább csak az én agylövésem: közel a mosó, nem szárad ki, utána meg nem megyek mondjuk egy hétig, és picit össze tud gyógyulni a tárcsa meg a betét. Ha nincs behúzva, akkor kevésbé.
"Illetve ezt nem teljesen értem, manuálisan kijelölt 1es esetén is felvált, nem?"
De, csak nem 1800-as fordulatnál :) így egy moderált sebességgel meg lehet tartani a fokozatot.
"Egyéb jó megoldás dugóban?"
Ehhez több tapasztalat kéne nekem is.
Tempomat: ötletnek nem rossz, mert biztos éber maradsz: azt figyeled, biztos megáll-e, utána meg, hogy nem ugrik-e meg valami fantom radarképre*, és végül hogy biztos elindul-e időben :)
És kell a teljes Travel Assist is, mert a sima ACC az egy szűk fél perces idő után már nem indul el magától, csak gázpöccintésre vagy RES gombra.
A "kuplungot" hasonlóan "kezeli" egy emberhez, hosszan és finoman áll meg.
Van elvileg "túlmelegedett DSG" sárga jelzőlámpa erre az esetre. De valószínűleg már túlgondoljuk, és egy magyar dugót simán kibír.
(* Egy kollégám látott olyat, hogy egy ID.3-mal Travel Assisttel mentek egy dugóban, a kocsik között átment keresztben egy robogós, aminek eltűnése után az ID.3 vidáman nekiugrott az előtte lévő autónak.)
Köszi a kimerítő választ, majdnem minden világos, de felmerült még 1-2 dolog. :D
Írod, hogy:
"...igen, behúzza leállításkor. Mikor kicsit vizes és nem akarom ezt..."
Miért baj ha behúzza amikor vizes?
Illetve ezt nem teljesen értem, manuálisan kijelölt 1es esetén is felvált, nem?
"Egyesek azt is mondják, hogy szintén emiatt érdemes garázsrámpán manuálisan kijelölni az 1-es fokozatot, hogy ne csúsztatott kettessel gyere fel minden nap a mínusz negyedikről."
Kúsztatás túlzásba vitele még előfordulhat dugóban araszoláskor is. Ilyenkor érdemes lehet tempomattal menni? Kvázi a rendszer intézi ahogy jólesik neki. Vagy pont hogy nem, mert sokat kúsztatna ha előttünk éppen egy nem feltétlenül normálisan közlekedő megy? Értem ezalatt azokat akik képesek 1 centimétereket is lépkedni - amikor egyébként áll a sor - amíg el nem éri az előtte haladó lökhárítóját, csak hogy haladjon felkiáltással (vagy igazából nem is tudom miért csinálják ezt).
Egy részletorientált ember :) Valószínűleg többféle választ fogsz kapni, ami nem is ellentmondás, csak mindenki kicsit máshogy használja és annyira észrevétlenül működik a rendszer, hogy nem figyelünk a részletekre.
Rövid válasz:
A = nem. Csak gombbal nem lehet oldani, kell hozzá a fékpedál egyidejű lenyomása is. Innentől ez az eset átmegy a többi alapesetbe.
B = igen. Gázpöccintéssel lehet indulni és elkezd kúszni (nem nem akarsz gyorsabban), vagy egyből ahogy írod, visszafogott gázzal és szépen elindul. Ettől én féltem, hogy nem lesz finom az átmenet, és az előző kocsim emiatt nem volt DSG-s. Hülyeség volt, ugrás nélkül működik.
C = Igazából nem tudom, mert az emelkedőasszisztens ilyenkor működik (ami se nem kézifék, se nem Auto Hold). Ld. később.
Illetve = igen, behúzza leállításkor. Mikor kicsit vizes és nem akarom ezt, csak sima P-t, akkor külön kell trükközni. (kikapcsolni, de féket nem nyomni, várni, ajtót nem nyitni) és csak így tudod kézi nélkül leállítani a motort.
Egyebek:
Három rendszerről beszélünk, ami részben hasonlít, részben keresztben működik, páronként hasonlítanak is, de történelmileg külön is előfordultak. Mindhárom lehet DSG-s és kézi váltós autóban is.
Villanykézifék: ugye ez nem hidraulikusan, hanem mechanikusan működik, csak a kar felhúzása van automatizálva. Gázra ez is old, régen ezzel lehetett megoldani az emelkedőt, ha más nem volt.
Auto Hold: megálláskor a fék megfelelő benyomása után állva tart. Hasonló a városi buszokhoz, trolibuszokhoz. Ez féknyomást vezérel ki a kerékre. Ég is a féklámpa. Oldás: gázadásra, már a pöccintés is elég.
Emelkedőasszisztens: emelkedőn felfele, vagy lejtőn hátrafelé tolatva, és üzemi fékkel megállva, amint a sebességfokozattól eltérő irányban erőhatást (azaz visszagurulás lehetőségét) érzékel, szintén féknyomást vezérel ki. De ennek az oldása nem szimpla gázadásra van, hanem csak akkor, amikor elég nyomatékot érzékel ahhoz, hogy a kocsi a kívánt irányba induljon. Tehát a gáz ellenében még nyekereg a fék és csak akkor enged, mikor biztos, hogy nem gurulsz vissza. Itt időzítés is van (manuális kocsival tesztelhető, kb. 5 s után old, legalábbis régen), meg az egésznek a fogáspontja programozható, de a gyakorlat a fenti.
Tehát minden észrevétlen és aránylg logikus.
DSG-s autóval egy dolgot nem szabad: fék ellenében kúsztatni. Vagy állj meg teljesen, vagy engedd fel teljesen. leszámítva persze a parkolásnál, manőverezésnél, finom megállásnál minimálisan szükséges időt.
A szabad kúszás a nagyon rövid 1-es fokozattal van megoldva, de ilyenkor is már direktben be van kapcsolva. Ezt a fékpedállal tovább fékezve, már a kuplung kezd csúszni, ami üzemszerű, de ha túlzásba visszük, akkor nem a tartósság záloga. Egyesek azt is mondják, hogy szintén emiatt érdemes garázsrámpán manuálisan kijelölni az 1-es fokozatot, hogy ne csúsztatott kettessel gyere fel minden nap a mínusz negyedikről.
Mint írtam, majdnem biztos, hogy lesznek más nézőpontok is, remélem, nem lesz komoly ellentmondás. Azért írj nyugodtan, ha felmerül még kérdés, valaki biztos tudja.
DSG-s tulajoktól szeretném kérdezni, hogy működik az auto-hold, mik az eltérések a manuális váltóshoz képest?
A manuális esetében egyszerű, a fékpedál megfelelő mértékű benyomása esetén aktiválódik - ekkor üresbe téve, fékpedált felengedve nem gurul meg az autó (emelkedőn, lejtőn sem). Elinduláskor, gázadáskor pedig oldja. Illetve, leállításkor automatikusan behúzza az el. rögzítőféket.
DSG-nél feltételezem a fékpedál megfelelő mértékű benyomásáig ugyanaz, de ezután hogy lehet elindulni? Mert elvileg a fékpedál felengedhető és az autó nem mozdul.
A - meg kell nyomni az auto-hold gombot és a fékpedál kúsztatásaval az alap induláshoz hasonlóan indul az autó? (ez a verzió elég kényelmetlen lenne)
B - visszafogott gázadással lehet indulni, gombot nem kell nyomni? Ez a verzió szembe megy a több netes cikkben is leírt - "indulásnál nem szabad gázt adni, nem tesz jót a váltónak" tézissel.
C - felesleges az auto-holdot használni, emelkedőn is el lehet indulni a fékpedál kúsztatásaval? Ez esetben a kényelmi funkció - fékről lelépés hosszabb egy helyben álláskor - veszik el.
Illetve az el. rögzítőféket behúzza automatikusan, a manuálishoz hasonlóan?
Köszönöm! Ha az olajcsere nem kötelező eleme a három éves revíziónak, akkor 45nél majd megejtem sk. Legutóbb is sokalltam a 10ezer fölött kiszámlázott liter árat amire még felszámolták a munkadíjat, de 30nál kötelező volt.
Azt tudod esetleg, hogy mit csinálnak ilyenkor? Korábban írta valaki, hogy talán fékfolyadékcsere is esedékes, ebből feltételezem, hogy nagyobb revízió következhet. Persze kérek majd be ajánlatot, egyelőre csak előzetesen érdeklődöm, hátha tudja itt valaki.
3 éves szervizen járt már valaki? A kilométer nem indokolja, de ötvenpár nap múlva szervizbe kell mennem az autó szerint , kb akkor lesz 3 éves, most van benne ~38ezer.
Kicsit értetlen vagyok : tehát 2018as Golf Sportsvan 1,5 TSI ACT motor ,6os kéziváltóval . Ha két henger működik csak akkor ECO felirat jobb alul ,de hol ? A középső vegyes kijelzésű műszerfalon vagy a középen lévő infotaiment kijelzőn ! THINK BLUE oktatónál középen néha kiírja az ECO t . Bocsika Előre is köszi
Hello, a pillanatnyi fogyasztásra állítva mutatja. Nekem Skodám van, maxi dot kijelzővel, tehát nem a full színes digit, ott jobb oldalon alul ECO jelenik meg, amikor csak két henger megy.
2018-as 1.4 TSI-ből ültem át egy új Golfba. Egyenlőre nem örülök neki. :(
Nem jó a gázreakciója, 1000Km után sem tudok rángatások nélkül váltani, idegesítő!
Az 1.4 TSI gázreakciója "őszinte" volt, mint egy régi szívó dizelé: ha nyomom a gázt megy, ha nem, nem megy. Ennyire egyszerű!
A németek valamiért elrontották, ki tudja miért? Olvastam erről, de gondoltam négy év alatt kijavították.
Indulásnál meg-meg torpan, váltások között megtartja egy ideig a fordulatot, emiatt csak lassan lehet a kuplungot ráengedni, különben nagy rántásokkal jutalmaz!
Lehet ezen állítani, módosítani? Vagy meg kell barátkozni vele?
Sziasztok! Nem egész két hete vagyok egy 1.5 TSI (DADA) Octavia tulajdonosa. Nálam is megvan hidegindításkor a zörgés, de ma észrevettem, hogy menet közben is hallani lehúzott ablaknál. Kis gázon, alacsony fordulaton be-becsörren egy pillanatra. Szerintem ugyanaz a hang lehet. Nálatok is megvan ez a jelenség? Motorvezérlő szoftvert érdemes frissíttetni? Nem észlelek erős kenguruzást, de nem mondanám, hogy mindig kiszámíthatóan indul el az autó. Ezen kívül a váltó, ami számomra kicsit darabosnak tűnik a VW csoporthoz képest. Úgy kell hátramenetet rakni, mintha szűz lánnyal bánnék, különben recseg. A negyedik is kicsit akadósan megy. Motorféken pedig mintha lenne egy kis hangja a váltónak. Ezek is általános jelenségnek mondhatók? Az autóban elvileg valós 50000 km van.
Szia, turbófeltöltő feszitő rúd két végén lévő illeszték hangja hallható, jövö7en cserélik nekem garanciásan. Itt is azt mondták ez azért kell h hamarabb melegedjen a katalizátor. Egy kérdést lehet neked is megér a szervizben hátha ingyen megcsinálják.
Szia!az volt a válasz,hogy pár másodpercig lezárnak vmi szelepek meg a kipufogó is,hogy minél előbb melegedjen a motor a károsanyag kibocsájtás miatt!ha megszűnik akkor ez normális bla bla.ennyivel le is zárták a dolgot.
Persze. :) 2018.11 havi fr leon. Manualis. Kuplungon semmit nem erzek, ott fog ahol eddig is fogott, nem tudom mikor kell majd cserelni, egyenlore szuper. Eleg sokat megy varosban illetve 2 varos kozt, tanulok vezetik (oktato vagyok) atlagban 6 liter kornyeken fogyaszt, volt mar 910km/tankom is.Elvileg 210ezernel kell vezerlest cserelni, addig azert nem fogok varni vele.. olaj es szurok 10ezrenkent cserelve.
Egy 2020as 1.5 TSI ACT motoros VII-es Golf Variantom van. A kéthengeres rezonancia, és hideg motornál ugrálós indulás miatt elvittem a márkaszervízbe, még garis. Magyarázták ott nekem, hogy hát persze ha lekapcsol a két henger, ez normális....blabla.....mind1, nem álltam le vitázni. A hidegindítós témára válaszul kapott egy szoftverfrissítést, ez persze nem oldotta meg a problémát, viszont kéthengeres üzemmódban sokkal kultúráltabban viselkedik, szóval most már inkább nem adom el, előtte megfordult a fejemben, nagyon idegesített :( Szóval van remény a kéthengeres üzemmóddal küzdőknek :)
Azt tudja valaki, hogy ha kikapcsolom a beállítások között a Parkpilot automatikus aktiválását, akkor ennek ellenére tolatáskor miért kapcsolja be magától mégis? Nem gyári elektronikával horog került rá utólag, és így bajos a használata.
Amúgy imádom a kocsit, jól megy, jól néz ki, jó az infotainment rendszere, szóval bejön :)
Tudnál írni néhány részletet? Ami engem érdekelne: mi az autód konkrét tipusa, évjárata? Manual vagy dsg? Ha manual, milyen állapotúnak érzed a kuplungot (hol fog, keményebb lett e stb), Mennyit fogyaszt nálad? Vezérlést cseréltél-e már, mikorra tervezed? Van e mármi jele a beletett 180 ezer km-nek (főleg műszaki, motorikus állapot érdekelne)
Bocsánat a sok kérdésért, köszönöm, ha megválaszolod őket! Nekem egyébként egy két és fél éves touranom van, 113 ezer km-rel.
En mar 180.000nel tartok. 10ezrenkent olajcsere, semmi bajom a hengerkapcsolassal, aki nem tudja, hogy kapcsol annak sose tunne fel, finoman dolgozik a mai napig. Hasznalat nalam napi 250km javareszt varosban.
Autópályán nálam 140 fölött már nem kapcsolja, gyanítom a 3000 -es fordulat miatt. DSG-vel a 7ik fokozat miatt ha jól emlékszem kevesebbet forog, ott még 140nél is kapcsolgatja valszeg.
Én legszívesebben kikapcsoltattnám szofrveresen, de akkor ugrik a garancia. Nálam meleg állapotban
igen hamar lekapcsolja a két hengert, városi használatkor is. Érzi hogy nem gyorsítok, pár mp-re 2henger megy csak.
A másik a start/stop rendszer amit indításkor mindíg kikapcsolom, sok márkánál már erre is van megoldás az autamata kikapcsoló modul amit a kapcsoló elé kell bekötni és minden egyes indításnál kikapcsolja magától.
Normál használat, illetve a "hagyom gurulni" tipus.... 30-30-40 /város-országút-autópálya/. Persze, azért egyszer-egyszer odalépek... :) és 15 ezrenként olajcsere, bár a tsi guru Barcsik Laci azt mondta nekem, hogy ő 10 ezrenként cserélné.
És mióta van meg? Illetve melyik csoportba tartozol, sportosabb stílus - akinél elvileg kevesebbet működik, vagy normál - akinél talán többet? Város/országút/autópálya arányod?
Élettartamról próbálok infót gyűjteni, én még csak 10ezernél tartok, ca 60% várossal. Eddig hibátlan.
vw touranommal 110 ezer km-nél tartok, korábban se és most sincs semmi bajom a hengerlekapcsolással. Hallom, érzem, amikor vált, de a feleségemnek például hiába mondom, hogy most váltott, nem érzi....
Azoktól kérdezném akik már mentek 1-200.000 km-et, hogy ennyi futás után hogy működik a hengerlekapcsolás? Van valami változás, vagy ugyanolyan mint új korában?