Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 2024.02.05 0 0 49

Köszönöm ezt a dokumentációt, lementettem nehezebb időkre.

Előzmény: deltastv (45)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.05 0 0 48

Nagyon jó, hogy 2022-es autóval is lehet még aggódni.

Előzmény: deltastv (47)
deltastv Creative Commons License 2024.02.05 0 0 47

Én anno beleástam magam a gyári cikkszámvadászatba, és az alábbi szettet szerettem volna megvenni egy hivatalos Citroen márkakereskedésből:

1654515680 cikkszámú készlet.


https://www.myparto.com/en/i31744/citroen-peugeot-zahnriemen-1654515680

 

Ha a cikkszámot beírod, több találat is lesz. Az összesnél, belenagyítva a fotókba, DAYCO márkájú a szíj.
Emellett szól az is, hogy az autómon, az összes többi szíj is DAYCO(volt).

 

Ennek ellenére, én Continental szíja(kat)t vettem a cseréhez.
https://www.continental.com/en/press/press-releases/new-ct1228-timing-belt/
Lehet hogy nagy része marketing bullshit, de majd kiderül.

*2017-ben volt az első vezérműszíjakat érintő visszahívás, már akkor is megesküdtek, hogy módosítottak a szíjon, és eskü nem lesz baj. 
Én is 3 évig abban a tudatban voltam, hogy nekem már nem kell aggódnom a 2019-es autóval.
Nos, jól tettem, hogy aggódtam. Nagyon is aktuális volt a csere. 


Előzmény: Rákoshegy09 (46)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 46

Elhoztam az autót és részben revideálnom kell az álláspontomat, persze nem a reggeli kollégát illetően, hanem a szerviz hozzáállása kapcsán. Pozitív a csalódás.

 

A tükrömet megcsinálták, egy egyszerű kontakthiba volt. Anno díszlécet kellett cserélni, mert a gyárban nem jót tettek fel, akkor lett a tükör környéke megbolygatva, abból maradt vissza ez a hiba.

 

Megnéztem a szíjat, kiszerelés előtt rosszabbnak láttam, behajtáskor repedezett volt, de leválásokat illetve azok nyomait nem véltem felfedezni. A célszerszámban már szorult.

 

Csak azt tudom mondani, amit nekem mondtak. Az olajteknőhöz, szűrökhöz, olajhoz stb biztosan nem nyúltak, ezekre rákérdeztem, csavarokról, szimeringekről, egyéb szíjakról nem esett szó, szerintem azokhoz sem. Gondolom vannak "elhasználódási fokozatok" vagy egyéb más "jelek", ami alapján eldöntik, mit kell csinálni. A reggeli dolgok után nem volt kedvem vitatkozni, nem ismerem a belső előírásaikat, örültem, hogy kész az autó.

 

A normaidőket óvatosan kell venni, órabérben dolgoznak, vastagon fog a toll, de biztosan nem egyszerű a történet. Garancia lejárta után márkaszervizbe vinni luxus lesz.

 

Még 3 évig garanciás az autó, legfeljebb legközelebb kicserélik az egész motort.

 

Köszönöm az általad leírtakat, jó tudni, a doksit el fogom olvasni!

 

A most betett szíj állítólag már megint egy módosított szíj, ezzel állítólag már nem lesz probléma, majd meglátjuk. Kérdeztem, ki a beszállító, de ők maguk sem tudják, cikkszám alapján rendelnek, nincsen semmi a szíjon, ami alapján azonosítani tudják.

 

Előzmény: deltastv (45)
deltastv Creative Commons License 2024.02.05 0 0 45

Apró bökkenő, hogy a szíjcseréhez még szükség van:

-szelepfedél tömítésre

-vezérlés oldalsó tömítésre

-főtengely szimmeringre

-vezérlés készletre (Persze ez valóban lehet csak a szíj is)

-6db M8x25 10.9 csavarra+alátétre a hosszbordásszíj kerékhez

-1 db csavarra a főtengelyhez

-1 tubus tömítőpasztára az olajteknőhöz

-4L 0W-20 olajra

-1 db olajszűrőre

-1 db hosszbordásszíjra a segédberendezéseknek(ez opcionális)

-1db hosszbordásszíj a vízpumpának (Stech szíj, szóval elvileg kötelezően cserélendő ez is).

Szóval, nincs olyan, hogy "csak szíjcsere".

Ráadásul, elő van írva hogy kötelezően ellenőrizniük kell az olajpumpa kosarát. Amennyiben ott találnak 

gumi morzsalékot, akkor tovább kell vizsgálni a vezérlés módosító szelepeket, a vákuumpumpát, és úgy kb mindent.
Nekem 3x8 órát mondtak a cserére és a teljes motor átvizsgálásra. Illetve hogy ez 1 szerelő 3 teljes munkanapját ELVIHETI.

Itt van egy pdf dokumentum egy külsős alkatrészgyártótól, hogy miket kell vizsgálni, illetve hogy miként megy a csere...
https://www.ntn-snr.com/sites/default/files/2023-04/TECHinfo%201.2%20PureTech%20Turbo_EN_rev_0.pdf?fbclid=IwAR19L5IUZ5Mygtt7C1i7pB_ZH_9yJugyppMTAKYFSauWULb8uuCMYmWBVRo

Előzmény: Rákoshegy09 (42)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 44

Szerelőkig nem jutsz el, csak a pultnál lévő munkafelvevőig

Előzmény: Rumcice (43)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.05 0 0 43

Ez a muksó maga a szerelő volt, vagy a munkafelvétel?

Előzmény: Rákoshegy09 (42)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 42

Ma reggel 7.00-kor a szervizzel előzetesen egyeztetett időpontban leadtam az autót.

 

Sikerült kifognom egy elég rosszkedvű kollégát, aki lehet, csak a kialvatlanság miatt, de azt éreztette velem, hogy mi a fenét akarok itt egyáltalán. Hozzáállása azután sem változott, miután elárultam neki jövetelem okát.

 

Kértem, hogy a csere után szeretném megnézni a kivett szíjat és amennyiben nem okoz problémát, csináljanak képet az olajteknőről illetve a felszívókosárról a szíjról leváló morzsalékok miatt.

A szíjra vonatkozó kérésem nyitott fülekre talált, de a továbbiak számára elfogadhatatlanok voltak, hiszen mit képzelek, csak a szíj lesz cserélve, ők mással nem foglalkoznak, csak akkor, ha kigyullad a lámpa, ez az előírás

Próbáltam utalni arra, hogy mivel a szíj foszlott és repedezett, a morzsalékok később további gondot okozhatnak, de süket fülekre találtam. Közölte, az interneten sok valótlanság van és egyébként is neki kell tartani a hátát, mikor a gyár akit képvisel "EGY ILYET" gyárt...

 

Megemlítettem neki, bár az előbbiek alapján már nem sok jóra számítottam, hogy péntek óta a jobb oldali külső tükör az autó leállításakor nem hajlik be, és ezt jeleztem is már a szerviz felé, legyenek szívesek azzal is foglalkozni. Válasza egy kategorikus "NEM" volt minden magyarázat nélkül kb olyan hangsúllyal, hogy csináljam meg én magam otthon. Mondtam neki, talán ez is a garancia körébe tartozik, mire kibökte, nincs villamosságis emberük, menjek máshova, ahova akarok.

 

Azt hiszem meg fogom fogadni a tanácsát, ezt az autót követően nem fogok még csak a Stellantis közelébe se menni. Ez a hozzáállás elfogadhatatlan.

 

További fejleményekről még beszámolok

Rumcice Creative Commons License 2024.02.03 0 0 41

A szigorodú Euro6 közvetlen befecskendezése túldúsítással és így a motor, a katalizátor és a DPF üzemmeleg állapotának gyorsabb elérésével csökkenti a károsanyag kibocsájtást.

 

Amíg a motor nem üzemmeleg, addig van elégetlen benzin az égési ciklus után, és az lecsapódik és lejut a motorolajba.

 

Ez a dolog nem állt fenn 10 évvel ezelőtt, ezért érinti az újabb motorokat a vezérműszíj szakadása, és a régieket nem.

 

Szerintem pár év, és lesznek "okos" mérnökök, akik beleírnak a motorvezérlőbe, kitörlik és megszüntetik ezt a túldúsított gyorsított felmelegítő üzemállapotot, ezzel helyreállítva a vezérműszíj teherbírását.

 

De ez a károsanyag kibocsájtás rovására fog menni, úgyhogy ilyet hivatalosan az autógyár soha nem fog kiadni.

 

Egyetlen dologra számíthatunk, feltalálják az olaj- és benzinálló gumit. Mert szerintem eddig nem sikerült, és már nem is fog, lévén hogy áttértek a láncos vezérlésre.

 

Esetleg lehet, hogy lesz majd átépítő készlet láncos vezérlésre nem kicsi pénzért, bár ilyen hivatalosan nem létezett egyik autógyárnál sem.

 

De pl. a VW 1.4TSI az 1.8TSI vezérlésével hibátlan lett, anélkül egy rakás szar.

Előzmény: Gasparius (40)
Gasparius Creative Commons License 2024.02.03 0 0 40

A gyári eredeti olajjal való használat mellett és adalékanyagok használata nélkül nem jellemző a szíj repedezése és annak darabjainak leválása, kivéve, ha rendszeres rövid távú mozgásra használják hideg motorral.

Ekkor ugyanis az elégetlen üzemanyag és annak adalékai a motorolajba jutva ugyanezt a hibajelenséget idézik elő.

 


Azért ez érdekes...

 

Egyrészt ebből a szempontból mi a hideg motor? A téli, amikor mondjuk rendszeresen 10 fok alatti a motor, vagy úgy általában a hideg motor, amelyik már teljesen lehűlt a legutóbbi használat óta?

 

Mert ha az utóbbi, akkor állandóan  hideg motort indít mindenki....

 

tehát az lenne a megoldás, hogy nem hagyja az ember lehűlni a motort??

 

Nevetséges...

 

Előzmény: Rákoshegy09 (38)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.03 0 0 39

Kérdeztem, mi lesz a csere után, kezdődik-e a gari a szíjra újra?

 Azt mondta, sajnos nem, mivel ingyenesen, garanciálisan lett cserélve, így ha időközben lejár a garanciaidő, akkor a következő cserét már fizetni kell.

 

Ez szerintem tévedés, a márkaszerviz által beépített gyári eredeti alkatrészre 2 év garancia vonatkozik, kivéve kopóalkatrészek.

 

Bár ha nem tévedés, akkor szomorú, egy vezérműszíjnak nem kéne kopóalkatrésznek számítania 2 éven belül.

Előzmény: Gasparius (34)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 38

Minden gyártó minden márkája érintett, ami ezzel a motorral van szerelve.

 

Írtam az Opelnek, mikor még nem vettem észre, hogy gond van a szíjammal, mert világosan akartam látni, ezt a választ kaptam:

 

 

"...Az alábbi kérdéseire a telefonon bőven kifejtett és alaposan megbeszélt válaszok után írásban is rövid választ kért. A választ a kérdések alatt megadtam:

 

1. a vezérműszíj probléma valós-e,

2. ha igen, mit tettek illetve tesznek a megoldás érdekében,

3. ha találtak megoldást mi az és tartós-e vagy csak ideiglenes míg lejár a garancia,

4. az új motorok már láncosak-e vagy azok lesznek,

5. illetve ha a tulajdonos betartja a gyári előírásokat a karbantartásra vonatkozóan, kell-e számolnia a leírt problémával, vagy valóban konstrukciós hibáról van szó?!

 

A gyári eredeti olajjal való használat mellett és adalékanyagok használata nélkül nem jellemző a szíj repedezése és annak darabjainak leválása, kivéve, ha rendszeres rövid távú mozgásra használják hideg motorral.

Ekkor ugyanis az elégetlen üzemanyag és annak adalékai a motorolajba jutva ugyanezt a hibajelenséget idézik elő.

A megoldás a gyártó részéről a tovább fejlesztett teflon bevonatú szíj használata, természetesen a gyári olaj használata mellett. Már ezzel készülnek több mint egy éve ezek a motorok, ill. garanciában is erre cseréljük a régi szíjakat. A legújabb motorok viszont már láncos vezérléssel készülnek és fognak készülni a jövőben.

A mennyiben a tulajdonos betartja a leírtakat és márkaszervízbe hordja a járművet, akkor mi 15.000 km/1 év eltelte után ill. minden szervizbe látogatás esetén mindig megnézzük, átvizsgáljuk a szíj állapotát. Akkor is, ha a tulajdonos nem kéri ezt kifejezetten és a járművet csak a tulajdonos kérésére adjuk ki a szíj csere elvégzése előtt, ha a szíj állapota ezt megkívánja...."

 

 

Magyarul egyértelmű mi okozza a hibát, nincs rá végleges megoldás, ők nem hibásak, de a jövőben inkább láncosak lesznek a motorok....

Előzmény: Rumcice (36)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 37

Köszi az infót, ez a 425e ft felháborító és nevetséges....

 

Megnéztem neten, a vezérműszíj készlet ehhez az autóhoz kiskereskedelmi áron (Contitech-Dayco-Gates) 40-50e Ft + vízpumpa 25-35e Ft. A munkadíj kb még egyszer annyi szokott lenni, mint az alkatrész, de ugye a szervizek sokkal olcsóbban kapják az alkatrészt, így egy csere egy NORMÁLIS helyen ugyan azokkal az alkatrészekkel nagyságrendileg kb. 110-150e Ft lehet.

 

https://www.motordoctor.hu/search-carparts?keyword=V%C3%ADzpumpa#

https://www.motordoctor.hu/search-carparts?keyword=Vez%C3%A9rm%C5%B1sz%C3%ADj+Szett

 

El tudod képzelni, hogy egy szakszervizben beépítenek egy alkatrészt 450e Ft-ért, és nincsen rá garancia, mikor pld. az Aldiban veszel egy noname gagyi  kilométerórát biciklire pár ezer forintért és arra adnak 3 évet?

 

Ha lejár az autóra a garancia, a "normális" cserét a tulaj fizeti, ez így természetes. 1989 óta van Opelem, soha nem volt vezérműszíj gondom, de még az előtte, a kommunizmusban gyártott Skodáinkkal sem.

 

Itt az a probléma, hogy a alkatrész nem bírja el a a gyártó által előírt csereintervallumot a legnagyobb gondosság mellett sem és visszafordíthatatlan károkat okozhat, amivel a gyártó hosszú évek óta tisztában van, a felhasználó viszont nem és erről nincs is előzetesen tájékoztatva! Éppen emiatt van a Putretech botrány, amiről írtam.

 

Nem azért vesz az ember új autót illetve szervizelteti rendszeresen, hogy rossz érzéssekkel keljen beülnie az autójába és állandóan gépészkednie kelljen

Előzmény: Gasparius (34)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.03 0 0 36

Szzzz, 2021.12. havi motornál is fennáll? Nekem ennél pár hónappal újabb van, de akkor az is érintett.

 

Tulajdonképpen jól megépített motor ez, csak 45e km-nél tetszik, nem tetszik, mindenképp vezérműszíjat kell cserélni. Tiszta 90-es évek. Vajon lesz valaha olyan szíj, ami bírni fogja?

 

Hogy minek kellett azt a vezérműszíjat berakni a motorolajba, azt nem értem.

 

De legalább nem ugrik át a lánc, meg szakad el minden előjel nélkül, mint a VW-ekben.

Előzmény: Rákoshegy09 (28)
Gasparius Creative Commons License 2024.02.02 0 0 35

Ja...és azt mondták, a héten már 2 csere volt abban a szervizben, tehát egyre gyakoribb

Előzmény: Gasparius (34)
Gasparius Creative Commons License 2024.02.02 0 0 34

Megvolt a vizsgálat, a következő történt:

 

A szervízben tök rendesek voltak, megnézték egy perc alatt és megállapították, hogy én is érintett vagyok a dologban, mint mindenki, akinek ilyen motorral szerelték az autóját.

 

Megnézték azzal a mérővel és azt mondták, hogy csak az a kérdés, hogy most cserélik-e vagy majd októberben, amikor vini kell az utolsó szervízre.

 

Kevés km-t futott a korához képest, de már látszik a szíjon, hogy duzzad és pont, ahol nézték, némi foszlás is látható volt.

Még ráment a mérő, de már nehezen, így kezdődik a duzzadás, de ez még nagyon kezdetleges.

 

De ehhez normál esetben kellene egy hibajelzés, vagy valami, ami kideríti....ezt, hogy megnézték is úgy tudják megemlíteni, hogy bent volt a kocsi valamiért, akár izzócsere miatt és ránéztek....ezt nem is értettem...

 

A visszahívásos listán nincs abból a sorozatból motor, amelyik nekem van, most újra megnézték.

 

Kérdeztem, mi lesz a csere után, kezdődik-e a gari a szíjra újra?

 

Azt mondta, sajnos nem, mivel ingyenesen, garanciálisan lett cserélve, így ha időközben lejár a garanciaidő, akkor a következő cserét már fizetni kell.

 

Ez a költség a Grandlandnál 425.000 Ft...

 

Tehát most így vagyok, tudom, mit kell figyelni, majd nézegetem, inkább csinálják meg októberben és akkor legalább tovább fog tartani.

 

Am,úgy amikor hazaértem megnéztem, majd átforgattam és ismét megnéztem, én foszlást itthon nem láttam rajta, de a szervízben igen...

 

 

 

 

 

Előzmény: Rákoshegy09 (33)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 33

Nézd meg te magad a szíjat és ha látsz rajta bármit is, akkor ragaszkodj a cseréhez, ne bízzál bennük!

Ha mégis kibírja a szíjad év végéig, szerencsés voltál, akkor lesz 5 éves az autód, úgyis ki kell cserélni.


Az én szíjamra is azt mondták, hogy jó, holott szemmel láthatóan foszlik, de mivel ragaszkodtam a cseréhez hétfőn kicserélik.

Novemberben még teljesen jó volt, január közepére már foszlott, szűk 2 hónap telt el a két időpont között. Az én autóm még csak 2 éves.

 

Nekem a hétfőtől, de neked is, ha cserélik, 5 évig vagy 90e km-ig a ismét bírnia kell, hiszen a beépített alkatrészre is van garancia, ami remélem megegyezik a csereintervallum hosszával. Ahhoz viszont, hogy éljen a garancia a beépített alkatrészre, gondolom szintén márkaszervizbe kéne hordani a már nem garanciás autót, ami pedig aranyárban dolgozik.

Erre hétfőn rákérdezek miként működik a dolog.

 

Majd írd meg mi történt.

 

Előzmény: Gasparius (32)
Gasparius Creative Commons License 2024.02.01 0 0 32

Hát ez az, de ha én elviszem a szervizbe (ez holnap fog megtörténni) és még semmi sem látszik a szíjon, akkor miért csinálnának bármit is?

 

Az utolsó garis szervize az év végén lesz, várhatóan még akkor sem lesz benne annyi km, hogy biztosan előjöjjön a probléma.

 

Akkor lesz 5 éves.....utána akkor számíthatok egy saját kiadásra...de azután is meddig lesz jó???

Előzmény: Rákoshegy09 (31)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 31

A vezérműszíj csereintervalluma Grandland-nál, de gondolom az összes opelnél, mely ilyen motorral van szerelve 5év vagy 90 ezer km

Ha valaki később végezteti el a cserét és ebből plusz költsége adódik az magára vessen.

 

Jelen esetekben a probléma viszont az, hogy a márkaszervíz előírásait betartva a garantált 5év vagy 90ezer km csereintervallum előtt jóval kell cseréltetni a szíjat, vagy akár motorcserével is kell számolni

Előzmény: Gasparius (27)
dorogilova2 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 30

márkaszervíz

anygakölség (a gyári KIT) 126 000 Ft

munkadíj (4 óra) 105 000 Ft

Előzmény: Usb1970 (26)
deltastv Creative Commons License 2024.02.01 0 0 29

Citroen C4 Cactus.

Nekem eleve csak 2 év volt a garancia, de Citroennél 5 éves koráig -elvileg- cserélik a szíjat, AMENNYIBEN végig Citroen márkaszervizbe hordtad.
Nálam, ez a feltétel nem teljesült, így teljesen saját költségen ment a csere.

Úgy, hogy vettem saját vezérlésrögzítőt, és minden szükséges alkatrészt, megállt a művelet kb 120ezerből.

 

"Ha viszont lejár a szíj 6 éves kora, és mondjuk 7 évesen döglik be, javíttathatom saját költségemen??" 

 

Opelnél nem tudom hogy hogy van(az is Stellantis), de szerintem több mint valószínű hogy ott is saját zsebből fog menni, amennyiben akár egy márkaszervizes inspekció kimaradt...

Előzmény: Gasparius (27)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 28

Sziasztok,

 

egy 2021/12 havi Grandland tulajdonosa vagyok. Mikor vettem az autót hallottam már a vezérműszíj problémáról, utána is néztem, de akkoriban azt az információt találtam, hogy a szíj anyagának változtatásával a probléma megoldódott.

 

Az elmúlt hónapokban magyar internetes oldalakon is előkerültek írások, miszerint a PureTech motorok olajban futó vezérműszíja "szétmálik", a morzsalék eltömi a felszívókosarat, nem kap a motor elég olajat, illetve a "máladék" is eljut mindenhová, ezzel hatalmas károkat okozva, amire gyakran csak a motorcsere megoldás.

 

Megnéztem külföldi oldalakat, a helyzet elszomorító! Franciaországban és Belgiumban használtként az ilyen motorral szerelt autók gyakorlatilag eladhatatlanok. Annyi ilyen motort kell cserélni garanciában, hogy nincs annyi raktáron, egyes gyárakban plusz műszakot kellett elrendelni. Franciaországban pertársaságot hoztak létre, melyhez már több, mint 4000 károsult csatlakozott, és beperelték a Stellantis-t, mivel a gyártó már vagy 10 éve forgalmazza az ilyen motorral gyártott autóit úgy, hogy tisztában van a problémával, mégsem tájékoztatja erről a leendő vásárlóit.

Állítólag van olyan autó, amiben már a negyedik motort cserélik....

Eddig annyit tettek, hogy változtatják a szíj anyagát, az előírt olajat, illetve a szíj eredeti csereintervallumát lecsökkentették 240ekm/10 évről 5év/90e km-re (ez az én autómra érvényes).

 

Ezeket olvasva megvizsgáltam a saját autóm vezérműszíját szemrevételezéssel és az ajánlott célszerszámmal 2023.11.18-án (39e km) és 2024.01.14-én (41ekm). Első alkalommal a szíjnak látszólag nem volt semmi baja, viszont januárban már látszott, hogy foszlik, repedezett, a célszárszámban pedig szorul.

 

2024.01.22-ére kaptam időpontot egy márkaszervízbe vizsgálatra. A feltett kérdéseikre válaszoltam, miszerint az autó végig márkaszervízben, a jóváhagyott technológia mellett volt az időszaki szervízeken, mégis a vezérműszíj siralmas állapotban van. A kérdezősködést követően bevitték az autót átvizsgálásra, melyet követően közölték velem, hogy a szíj állapota tökéletes(????!!!!!). Mivel ezt nem voltam hajlandó elfogadni, hiszen a szíj láthatóan foszlik, felajánlották a garanciális cserét, ha megjönnek az alkatrészek.

Előzetesen 2024.02.05-re kaptam az időpontot.

 

Rendben, cserélik garanciában, de mi lesz a garanciaidő lejártával? A cserével csak tüneti a kezelés, magát a problémát nem oldja meg....

 

A mindennapi használatban elégedett vagyok az autóval és a motorral is, de ha előzetesen tudom, hogy ilyen konstrukcióból adódó problémával küzd, mely a megbízhatóságát és tartósságát igencsak megkérdőjelezi, biztosan más gyártó termékét választottam volna!

Gasparius Creative Commons License 2024.02.01 0 0 27

A tiéd is Grandland?

 

Egyébként visszás kicsit, illetve nem is kicsit, hogy én pl. nem megyek túl sokat az autóval, tehát kímélem, mindegy, milyen okból, de szeretném ha sokáig jó lenne.

Itt viszont az derül ki, hogy ha kétszer ennyi km-t nyomnék bele, a gariidőn belül kijönne a hiba és javítanák, cserélnék stb. díjmentesen.

 

Ha viszont lejár a szíj 6 éves kora, és mondjuk 7 évesen döglik be, javíttathatom saját költségemen??

 

Holott egyértelmű konstrukciós hibáról van szó, amiről nem tehetek. 

Előzmény: deltastv (23)
Usb1970 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 26

Szia.

Meg lehet kérdezni mekkora pénz volt a csere? Márkaszervizben vagy független szervizben cseréltetted?

Előzmény: dorogilova2 (24)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.01 0 0 25

Amit olvastam valahol, hogy nem a szíjjal van a hiba, hanem az intenzív gyorsított bemelegítési ciklussal kevert közvetlen benzinbefecskendezéssel. csorog le a hengerfalon az el nem égett benzin a motorolajba, és az eszi meg a szíjat. Ez a dolog 10 éve még nem volt, az Euro6 szigorodásaival jelent meg és súlyosbodott a probléma. A benzin minden gumit megeszik.

Előzmény: dorogilova2 (24)
dorogilova2 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 24

Az előzményekre reagálva. Saját kötségen megtörtént a vezérműszíj cseréje. Azért saját költségen mert időközben, a 6 év, a szíj csereperiódusa letelt. Lehetett volna ezen vitázni és futni köröket de...

 

Elkértem a szíjat szemrevételezésre. Nem volt még kimondottan rossz állapotban a 6 év és 85ezer km ellenére (ahhoz képest amiket neten láttam) de közelről tekintve már látszódtak a vékony repedések és felfedezhető a morzsolódás nyoma is. A biztonság kedvéért le lett véve az olajteknő és tisztítva lett minden, amit ilyenkor ildomos. Ez még az az állapot volt, mely komoly gondokat nem okozott.

 

Kérdeztem a szervízt az új szíjakról, hogy mit tudnak, anyagukban van-e előnyös változás. Azt a választ kaptam, hogy nincs még elég tapasztalat, hogy erre határozott választ tudnának adni.

 

Szóval a lényeg, hogy időnként rá kell nézni arra a szíjra és cselekedni kell ha indokolt. Én a magam részéről veszek egy szíj szélességét ellenőrző szerszámot, alig pár ezer ft neten rendelve és félévente magam csekkolom majd.

 

Előzmény: dorogilova2 (19)
deltastv Creative Commons License 2024.01.27 0 0 23

Sziasztok.

 

Nemrégiben cseréltem a vezérműszíjat, szintén a telexes pánikkeltő cikkre reagálva.
Enyémben 57ezer km vot a csere időpontjában. Az autó 2019 augusztusi. Az olajbetöltő nyíláson betekintve, nem tűnt repedezettnek a szíj.
Később, a szíjszélesség mérő idomszerrel nézve, még aszerint sem volt túlságosan megdagadva.(súrlódás nélkül ráment)
Viszont, a cseréhez szétszedve, száraz állapotában már látszott, hogy a szíj tele volt apró repedésekkel, amit csak a kupakon betekintve, az olaj "elmaszkolt"!
A száraz szíjon viszont már látszottak a repedések.
Én megúsztam a szíj morzsolódást, az olajpumpa kosarában csak egy nagyon minimális kis morzsalékot találtunk, az olajteknőben, vákuumpumpa környékén semmit.

Nálam, évente volt olajcsere, maximum 15ezres periódussal, Total Ineo Quartz 0W-30 olajjal, és Purflux szűrőkkel.
Most, a szíjcsere után szintén Total, de már 0W-20-as olaj ment bele. 


Egyéb tapasztalatok: a szíjon kívül elég sokminden cserélendő, nem volt egyszerű beszerezni az alkatrészeket. 
Létezik gyári cikkszámon is egy komplett egységcsomag, de egyrészt röhejesen drágán adják, másrészt le lettem rázva, hogy amúgyis hiánycikk, nem tudnak segíteni...

 

Azt hiszem, én most újabb 2-3 évig nyugodtan mehetek vele, ezzel a részével nem lesz már probléma. 
Persze a szíjra továbbra is oda kell figyelni.
Ezen kívül , 4 év használat után én még mindig elégedett vagyok az erejével, karakterével, és a fogyasztásával is...
Újra vennék-e? Láncos verzióban határozottan igen.

Előzmény: Gasparius (22)
Gasparius Creative Commons License 2024.01.26 0 0 22

Sziasztok!

 

Én is egyre nagyobb aggodalommal olvasom a témát.

Nekem egy GrandlandX-em van, amit 2019 decemberében vettem.

 

Semmilyen olajfogyás, semmilyen más probléma sem jelentkezett még, igaz, nem futott sokat, 36000-nél jár.

 

A garis szervizekre mindig vittem még, amikor legutóbb volt, akkor még nem is tudtam a problémáról, mert rákérdeztem volna.

 

A cikketekt olvasva az egyik helyen azt írják, hogy az érintett motorok gyári azonosító kódjában szerepel az EB kóddjelzés, ami a forgalmi P.5-ös rovatában látható.

 

Nos, az enyémben nem szerepel, a kódja 10XVA80108459.

 

Nem tudom, akkor érintett-e ez a motor vagy sem, a szervízt felhívtam ezzel kapcsolatban, azt mondták, valószínű az érintettség, ne induljunk ki ilyen internetes információkból.

 

Vigyem be a kocsit, amikor nekem jó, egy perc alatt megnézik és megmérik a szíjat műszerrel, ha látszik rajta elváltozás, akkor cserélik azt is és mindent, amit kell ilyenkor, ha minden garis szerviz megvolt eddig, akkor természetesen nem kerül semmibe.

 

Így én ezt fogom tenni.

 

Elmondta azt is, hogy ha olíj-hibajelzést ír ki az autó, nem kell pánikba esni, meg kell állni, majd kb negyedóra múlva újra el kell indítani, a hibajelzés el fog tűnni, majd ezután menni kell a szervizbe, mihelyt lehet, ilyenkor ugyanis a szűrőnél gyűlnek össze a szíjrészecskék, tehát még nem okoztak kárt a motornak.

 

Egyelőre ennyit tudok.

 

 

 

Rumcice Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21

Szia!

 

Ez milyen autóban volt? A szerviz hogyan reagált, mikor jelezted a túlzott olajfogyasztást?

Előzmény: mumi44 (20)
mumi44 Creative Commons License 2024.01.08 0 1 20

Sziasztok

 

Én 19000 km óta szenvedtem az olajfogyasztással. 2x reklamáltam rá volt 2 x olaj mérésem is. Az utolsónál 2 nap múlva visszahívtak hogy megjött az új motor 3 napra hagyjam ott és mindent intéznek (forgalmi, kpm, törzskártya) még egy új csereautót is kaptam ezidőre. 3,5 évesen lett (42000km-nél)egy új 0km blokk. Garanciával. Ette az olajat. Viszont én nem láttam a szíjon semmit. Pedig tavasszal 38000-nél vezérműszettet cseréltek mert a kötelezőn mondták, hogy ki kell cserélni. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!