Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tschaby Creative Commons License 2023.08.08 0 0 293

Nem tudom mikor volt a vége felé, mi 2019 augusztusban rendeltük meg, akkor már így volt.

'19 karácsonyra kaptuk meg.

Előzmény: Rumcice (292)
Rumcice Creative Commons License 2023.08.08 0 0 292

Bizony, 40e forint volt a vége felé a mankókerék szett. Egyik felszerelési csomagnak sem volt része.

Előzmény: Tschaby (291)
Tschaby Creative Commons License 2023.08.07 0 0 291

Pedig nem ingyen van, fizetni kellett érte :)

Én is akkor láttam utoljára mikor még új korában alánéztem. Azóta sem...

Szerencsére nem volt rá szükség.

Most, hogy így gondolkodom, csak le kéne venni, megnézni a nyomását satöbbi...

Előzmény: pumukli89 (289)
pumukli89 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 290

-pandémia alatt jött-  bocsi

Előzmény: pumukli89 (289)
pumukli89 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 289

Köszi! Én meg voltam arról győződve hogy nincs pótkerekem a hétszemélyesemhez. Most kimentem és alánéztem. :) Köszi! Mondjuk pandémia jött a vásárlása után,így 21000 Km van benne négyévesen. 

Előzmény: Rumcice (288)
Rumcice Creative Commons License 2023.08.07 0 0 288

Ha esetleg a pórkerék a cél, akkor az a 7 üléseseken gyárilag kívülről van felfüggesztve, a csomagtartó alatt. Nekem is 7 ülés van és kívül alul pótkerék, gyárilag.

Előzmény: bujatt (286)
Tschaby Creative Commons License 2023.08.07 0 0 287

Szia!

Biztosan lehetséges, mert valahogy csak beszerelték ...


De miért?

 

Összehajtva bent van padló alatt.
Azt akarod mondani, hogy az a plusz kb 60-70 liter lapos rakodótér hiányzik?



Előzmény: bujatt (286)
bujatt Creative Commons License 2023.08.07 0 0 286

Sziasztok!

 

2020-ban vettünk Grand C4 Spacetourert, 7 üléses kivitelben. Az a kérdésem, hogy valaki szokta-e ki-/beszerelni a harmadik sor üléseit? Lehetséges? Mennyire macera?

 

Üdv,

 

Attila

Tschaby Creative Commons License 2023.05.09 0 0 285

6 hozzászólással ezelőtt írtam az esetemet. 
Azt te nem írtad, hogy 2 év alatt mennyit ment az autód, hogy motorcserés lett,(csak feltételezem, hogy 50ezret) a miénk iskolabuszként funkcionál, 10km-re van a suli, és az út felén nem városi körülmények között megy. A motor szempontjából nem ideális használat.

 

Mivel itt a fórumon van beszámoló szertefoszló szíjról, én a kötelező szerviz alkalmával kértem a  -szerintem makulátlan - szíj ellenőrzését. (3év, 40ezer km)

A szerviz ezután felajánlotta, hogy garanciában kicseréli a szíjat. Tehát van visszahívási akció az autókra, de ha user nem tapasztal hibát vagy nem tud róla vagy nem foglalkozik vele akkor mehet a dolgára. Ha valaki rákérdez, akkor kicserélik.

Hogy minden autóban szétfoszlik, az nem valószínű, mert akkor lenne minden autóra visszahívás. Azt az arcvesztést nem vállalják fel.

Azt, hogy "néhány" motor szétmegy azt meg így kezelik. Nem szép dolog, de ...

 

Ahogy Rumcice írta a motor eléggé fődarab, ha azt cserélték, akkor a garancia arra a fődarabra újraindul. Csak azt kell ellenőrizni, hogy az 1 év törvényi, a 3 év Citroen standard, vagy az 5 év kiterjesztett. Illetve a 100.000 a motor szempontjából nem annyi, hanem a cser óta futott km.

 

Hogy mit kellett volna tenned/tudnod abban sajnos nem tudok segíteni, de azt tudom, hogy én biztosan rendszeres időnként (2-3 év) fogom zaklatni a szervizt, hogy ellenőrizze le a szíjat. (én meg gyakran ránézek.)

 

Az ügyvéd nem rossz ötlet, ha belefér a költségvetésbe, de elhúzódó drága procedúrára gondolok. A Citroen sok ügyvédet tud tartani, és neki nem sürgős.

 

Ez 'ismét eltelt 2 év, és megint úgy néz ki hogy ez a probléma' azt  jelenti, hogy megint cserélni kell a motort? Vagy foszlik a szíj, ami miatt szét kell szedni, és kitakarítani?

Mert az is egy más helyzet.

 

Az, hogy a szervizkor szólnak neked, hogy hozd sűrűbben, mert elcsesztük a tervezést, és egy hibás konstrukciót vettél, hát ez elég élet szerűtlen.

 

Sajnos tuti megoldást nem tudok javasolni. 

Előzmény: picurfoto (282)
picurfoto Creative Commons License 2023.05.09 0 0 284

Köszönöm.

Előzmény: Rumcice (283)
Rumcice Creative Commons License 2023.05.09 0 0 283

Szia!

 

Első lépésként annak néznék utána, hogy mivel motorcsere volt, és az fődarabnak számít, előfordulhat, hogy újraindult rá a garancia. Nem vagyok se ügyvéd, se szervizvezető, de ezt mindenképp meg kell kérdezni.

Előzmény: picurfoto (282)
picurfoto Creative Commons License 2023.05.09 0 0 282

Bocsánat, nem tudom végigolvasni, most keveredtem ide, de ahogy láttam, többeknél probléma az olajban futó vezérműszíj.

Ezért is keresgéltem most a neten, és kerültem ide.

Vettem egy spacetourert, 2019 februárban,  és 2 év múlva komplett motorcserét kellett végezni a kocsin. Akkor szerencsére volt rajta garancia, mert vettünk kiterjesztett garanciát.

Sajnos egyáltalán nem értek a kocsikhoz, nőként nem is néztem utána korábban, így elhittem amikor azt hazudták nekem hogy ez egyedi eset, és biztosan soha többet nem lesz ilyen.

Sajnos ismét eltelt 2 év, és megint úgy néz ki hogy ez a probléma. Pedig az összes kötelező szervízre elvittük. Most viszont már nem garanciális, mert pont átléptük a 100ezret.

Arra lennék kiváncsi, hogy ilyenkor mit lehet tenni? Ahogy olvastam, ez egy konstrukciós hiba, hiszen mindenkinél belefoszlik a gumi az olajba. 

A kötelező szervízkor miért nem szóltak, hogy figyu hozd sűrűbben, vagy cseréljük most mielőtt megint gond lesz?

Én ügyvéden gondolkodom, vagy egy pertársaságon.

Van már erre precedens? Vagy mindenki zsebből fizeti a folyamatos javításokat? Vagy tudnom kellett volna magamtól is, hogy hogyan előzzem meg a problémát? Köszönöm ha kapok segítséget.

Rumcice Creative Commons License 2023.01.21 0 0 281

Miközben válaszoltam, a hozzászólásod legalsó sorát nem láttam. :)

 

Mikor kb. 10 éve a Ford megjelent az olajban futó vezérműszíjjal, azt hittem, az autógyárak feltalálták az olajálló gumit.

 

Azóta már kiderült, hogy nem. De megéri ez nekik? Miféle gyártói előírásoknak kell megfelelnie egy vezérműszíjnak, ha csak 40e km-t se bír ki?

 

Amúgy szerintem se néztek volna rá maguktól a vezérműszíjra, ha nem kéred. Ha elcsattan, garis motorcsere. Ha meg elmúlt 5 éves, akkor fizetsz, ez végtelenül szomorú.

Előzmény: Tschaby (280)
Tschaby Creative Commons License 2023.01.21 0 0 280

"Milyen évjárat?" 

:) ez el volt rejtve a sorok között :) 3 éves szervizen voltunk. Egészen pontosan 2019 december 20-án vettük át.

 

Hihetünk abban, hogy ellenőrzés után állapították meg ... de egy teljesen más típusnál volt hasonló tapasztalat, hogy a vezérműlánc ellenőrzését csak az ügyfél kérésére végezték el.

Amikor elvégezték, a gyári protokol természetesen kidobta, hogy ki kell cserélni. De ha nem kérdezel rá!? ...

 

Itt is ez volt az érzésem. Ha nem kérem az ellenőrzést lehet, hogy simán utamra engedtek volna.

Így hogy kértem az ellenőrzést - lehet meg sem néztek semmit - az autó bekerült a visszahívásban érintett listára...

Az is lehet, hogy paranoiás vagyok, de mivel autóipar közelében dolgozom nem tartom kizártnak.

Drága dolog a tömeges visszahívás.

Előzmény: Rumcice (277)
Pokka77 Creative Commons License 2023.01.20 0 0 279

C4 Grand Picasso II 2.0 Bluehdi, 110kw-os motor 

Pokka77 Creative Commons License 2023.01.20 0 0 278

Sziasztok!

Napokban megjelent a 2015-s Grand Picassom kijelzőjèn, hogy az urea (Adblue) szint alacsony ès 2400km múlva indírás tiltás lesz. Telitöltöttem a tartályt, viszont még nem tűnt el a hibakód. Mikor várható, hogy eltünik, vagy ki tudnám ütni a kódot?

Válaszokat köszönöm József 

Rumcice Creative Commons License 2023.01.17 0 0 277

Valószínűleg ők előírás szerint átforgatták a motort, és közben szemrevételezéssel nézték a vezérműszíjat, és legalább egy helyen hiányoztak belőle darabkák. Köszönjük, hasznos infó, akkor ezek szerint az időzített bomba még mindig ketyeg.

 

Milyen évjárat?

Előzmény: Tschaby (276)
Tschaby Creative Commons License 2023.01.17 0 0 276

Közszolgálati közlemény!

Ma voltunk a 3éves szervizen. 40.200km-el.

Kértem a vezérműszíj ellenőrzését.


Amikor visszaadták az autót, mondták, hogy egyeztessünk időpontot egy vezérműszíj cserére.
Garanciában elvégzik.
Így néz ki, szerintem én nem látok rajta semmi sérülést...

 

Istvánfy51 Creative Commons License 2022.12.04 0 0 275

Üdv !

 

Valaki tapasztalt már olyat, hogy C4 Grand Picassonál a nagy kijelző villog? Pont, mintha a "betöltés" elakadna, nem tudna végigmenni.

 

Köszi !

Rumcice Creative Commons License 2022.10.11 0 0 274

Fék és futómű alkatrészek cseréjét bármelyik nem márkaszerviz elvégzi jóval alacsonyabb áron, garanciavesztés nélkül, minőségi alkatrészekkel. Azt hiszem, alaposan bevésődött a tanulság a jövőre nézve. Amúgy a munka elvégzése előtt nem adtak árajánlatot?

 

De a vezérlést azt rájuk bíznám, nehogy később elcsattanjon az olajban futó szíj és ne legyen garancia a motorra. Olyat is olvastam, hogy valamiért az olajteknőt is cserélni kell, nem tudom, miért.

Előzmény: Greg úr (273)
Greg úr Creative Commons License 2022.10.11 0 0 273

Múlt héten volt a 60 ezres szervizem, "hozták a számlát, azt hittem rosszul látok.."..

 

Gyertyák, szűrők, olaj, ez lett volna a normál ügymenet + két első féktárcsa + 4 fékbetét, az annyi mint 322.000 Ft.. Azt tudtam, hogy nem ér semmit a pénzünk, dehogy ennyire.. Ezek alapján valószínűleg a vezérléscsere is 300-400 lesz, ha már nem lesz garanciális.. Elkeserítő.

(C4SP, 1.2 PureTech, Citroen M5 Center)

Greg úr Creative Commons License 2022.10.11 0 0 272

Bocsánat, régen jártam itt, így nem reagáltam. Remélem minden jól ment. Az viszont furcsa, hogy neked már 30 ezer után előjött. Ugyanúgy 2019-es a kocsi, tehát korral jár?

Előzmény: szpitty82 (271)
szpitty82 Creative Commons License 2022.08.22 0 0 271

Üdvözlöm.

Olvasva a történeted nekem is hasonló történt. Most várok szervíz időpomtra. Nincs az autóban 30 ezer. 

A kérdésem az lenne lenne hogy van e valami amire figyelni kell a szervízzel kapcsolatban. Gondolok itt a be nem vállalt költségekre vagy veled normálisan korrekten viselkedtek e.

Köszönöm válaszod. Bellák István

Előzmény: Greg úr (226)
Tschaby Creative Commons License 2022.08.08 0 0 270

Az relatív, hogy jó-e? :)

Amikor először fordul elő, a lábon kihordott infarktus nem feltétlen hiányzik ... :)

 

Ha már tudod, hogy ilyen "félős" autóban ülsz, akkor jó, hogy időben szól.


Mondjuk az tény, hogy amikor átvettem a kocsit, felhívták a figyelmet az olajszint ellenőrzés fontosságára: " TÉNYLEG RENDSZERESEN meg kell nézni  az olajszintet".

 

A másik kísérletem kudarcba fulladt.

Ha benzin szintjelző üreset jelez, hiába indítom újra ... :)

Előzmény: gregcomrade (268)
Tschaby Creative Commons License 2022.08.08 0 0 269

Leellenőriztem. Igaz :)

Benéztem az olajbetöltőn és jól látszik a szíj. A miénken nem látok elhasználódási jeleket.

Majd megnézetem a szakemberekkel is a következő szerviznél.

Előzmény: Rumcice (267)
gregcomrade Creative Commons License 2022.08.05 0 0 268

A Travellerem is sokszor csinált ilyet. Annyit tudtam kideríteni, hogy az olaj szint érzékelőjük nagyon érzékeny ( már a nívó felénél is jelez!) ami elvileg jó. 

Előzmény: Tschaby (266)
Rumcice Creative Commons License 2022.08.02 0 0 267

A szíjat teljes szélességében lehet látni az olajbetöltő nyíláson keresztül.

 

A másik szélét csak nehezen látni, ha oldalról világítunk be, de éppen látni a másik szélét is.

Előzmény: Tschaby (266)
Tschaby Creative Commons License 2022.07.29 0 0 266

Na mi közben megjártuk Ausztria keleti, lankásabb részét. (1800m volt a max ahova felvitt minket a kocsi)

 

Egy "érdekes" jelenség volt: hátrafelé lejtő parkolás éjjel, reggel pedig kiabál, hogy eltűnt az olaj. Természetesen előtt nap szerpentineztünk, család megretten.

Elindítottam, vízszintesre álltunk. Újraindítás után minden OK.

Nem gondoltam, hogy a Windows módszer az olajszintet is rendberakja :)

A benzin szintjelzővel még ki kell próbálnom....

 

Egyébként rendesen tette a dolgát. (egyszer jegyezte meg feleségem - hegymenetben - hogy már nem tud hova visszaváltani a kocsi .... D2-ben volt :)

 

Összességében 980km-en 6,5-ös fogyasztással mentünk végig. Ebből 310km volt az odaút - nagy részben autópálya - meg vissza is ugyanannyi. A többi helyi hegyi utak. Ja és szinte mindig kellett a klíma is.

 

Ezt a kupakon keresztüli vezérműszíj ellenőrzést megnézem majd.

Gyanús hangot nem tapasztaltam.

Előzmény: Greg úr (264)
Rumcice Creative Commons License 2022.07.29 0 0 265

Reméljük, azért mégis bírni fogja. Közben nekem is megérkezett az ilyen motoros autóm.

 

Bár még nem néztem, azt mondta az értékesítő, hogy ha leveszem az olajbetöltő kupakot, akkor ott látni lehet, milyen állapotban van a szíj.

Előzmény: Greg úr (264)
Greg úr Creative Commons License 2022.07.28 0 0 264

Na, ma 3 nap után átvehettem a kocsit a garanciális vezérműszíjcsere (+ egyéb csetreszek) után.. Az előző 54 ezret ment el (és ahogy korábban írtam nem egyedi eset), kíváncsian várom a fejleményeket. Igazából egyáltalán nem vagyok boldog, kicsit meginogtam, mivel nagyon vigyázok a kocsira, minden szart betartva, 15 ezrenként szervizeltetve. Kímélve hajtom, hajtottam. A szerviztanácsadónak nincs tudomása róla, hogy a most berakott egy másik szíj lenne, legalábbis új cikkszáma nincsen. (múltkor lehet, hogy félreértettem) Most legalábbis azt mondta, hogy variáltak másik típusú szíjjal az 1.2 PureTechnél a leváló darabkák miatt, de azok meg elszakadtak, így visszatértek az eredetihez.. Remélem valamit azért módosítottak és az újonnan előírt 100.000 km / vagy 6 évet bírni fogja.. (amúgy rohadt sok kocsiban fut ez a motor, a legújabb típusokba is beszerelik - pl. C5X - el nem tudom képzelni, hogy 50-60 ezer km-t megy el mindegyik egy szíjjal, de lehet, hogy sokan nem mennek annyit garanciaidő alatt..)

A szervizes csávó azt javasolta, hogy sűrűn cseréltessek olajat.. A 15 ezer nem elég sűrű? Legyen akkor 10? Ő se tudja..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!