Azt szeretném kérdezni, hogy az újabb példányokban rendesen működik-e már a bluetooth kapcsolat?
Nálam heti kb 40 útból kb 15-ször nem kapcsolódik automatikusan a telefonhoz. Ilyenkor a "készülék kiválasztása" vagy valami ilyesmi gombot kell megnyomni, manuálisan kiválasztani a telefont, és akkor kapcsolódik. Lehet, hogy a következő indítás után ugyanez van, de lehet hogy kapcsolódik.
Plusz kb hetente a telefon azt jelzi, hogy nem megbíztható bluetooth eszköz akar csatlakozni a hozzá, és engedélyezzem a hozzáférést a névjegyekhez/üzenetekhez.
Ez roppant idegesítő. Furcsa, hogy ez a mutatvány 10-15 évvel ezelőtti autóknak is gond nélkül szokott menni. 🥴
Egyébként 2019-es gyártmányú kocsiról van szó Discover Pro egységgel (Készülék alkatrészszám: 5H0035816A; Hardver: H56; Szoftver: 1668)
Értem. Csak azért sorolgattam az extrákat, mert bizonyos vélemények szerint attól is függ, hogy mennyit késik a gyártás. Sokan kérik a LED mátrixot és a Travel Assistet. Mondjuk, hasznosak is. Kitartást.
Nem tudom, volt-e DSG+ACC kombód korábban? Nagyon jól együttműködnek és 0-tól pályatempóig tudják vinni a kocsit, a Travel Assist pedig ennél is magasabb szint. Érdekesnek fogod találni még az Eco-módot, ami kikapcsolt asszisztensek mellett is hozzálassít (villanyfékkel) a forgalomhoz, körforgalmakhoz, lejtőkhöz, táblákhoz.
Nagy a csend ezen a fórumon (ketten beszélgetünk pár havonta).
Nálam továbbra is rendben teszi a dolgát a kocsi (10e km van benne). A telefonom időnként nem kapcsolódik automatikusan bluetooth-on, és néha ismételten jogosultságot kér a névjegyek, hívásnapló és üzenetek olvasásához.
Ezt szóvá is tettem a szerviznek, várom válaszukat (kb 3 hete).
Mechanikusan minden OK, a fogyasztás továbbra is stabilan 6 liter alatt marad (inkább 5,6-5,8).
Én céges autóként hajtottam 4 évig egy Golf 7 Kombit (1.6 TDI, 90 LE, BMT, Rabbit felszereltség + téli csomag + telefon kihangosító), amit a múlt héten egy bérautóra cseréltek, mivel az új még nem érkezett meg. Szerettem a 7-est, bár nagyobb motorral jobb lett volna.
Az új autóm egy alap "fapados" Golf 8 kombi lesz (2.0 TDI, 115 LE) Life felszereltséggel.
Sajnos nem voltam elérhető amikor megrendelték, így kimaradt nagy szomorúságomra a téli csomag belőle. Meglátjuk milyen lesz.
Mostani bérautóm is egy Golf 8 kombi, szintén Life felszereltséggel, de ez már a 150 LE-s autómata változat és sok benne az extra (Discover Media, tolatókamera, sötétített ablak, 17-es felni, Ergoaktív ülések, sötétedő tükör, kulcs nélküli nyitás).
A 4 évig használt 7-eshez tudom haszonlítani:
Tetszik:
kijelő, cockpit, ambient light, külső design (bérautó színe - Moonstone-szürke; a céges majd Urano-szürke lesz), külső üdvözlő világítások
Ami nem tetszik:
- belső tárolók - szerintem nem annyira praktikus, mint a 7-esben volt, kisebb ajtózsebek, nincsenek zárható tárolók, mint a korábbiban a pohártartó, vagy a váltó előtti tartó
- kabáttartó hiánya a B oszlopon
- csomagtérben kevesebb rögzítőpont (2-vel kevesebb)
- csomagtérben oldalsó tárolók nem elég mélyek/oldalfal nem elég magas, nem támasztja meg rendesen, amit oda beteszek
- szemüvegtartó hiánya
- nagyon hideg fehér a belső világítás. léteznek meleg fehér ledek is, az jobb lett volna
- LED-es fényszóró vetítési képe - cikcakkos a felső fele, nem adja a korábbi szép vonalát. Biztosan a foncsor hibája, nem tudom milyen a vetítólencséseké...
7-es lámpája (Halogén) szépen vetített, oldalra is rendesen bevilágított
- első ködlámpa háiánya
- motorháztető teleszkóp hiánya
- fűtés elég lassan melegszik maxra állítva. 7-esben sokkal gyorsabb volt a kieg. fűtés
Az autómata váltó nekem kicsit lomha volt, de a hétvégén átállítottam a vezetési stílust sportosra, s most jobb, bár így meg elég durva, ha tempomat visszakapcsolásával újragyorsul. Még tesztelem kicsit, de lehet maradok a Normál stílusnál.
Sajnos a magyar utakra szerintem a 17-es felni túl nagy, nagyon ráz vele a kocsi. A véglegesen 16-os lesz, nem is bánom.
Egyelőre ennyi, mgé csak kb 1500 km van az autóban.
Persze ezek a dolgok csak nekem hiányoznak, másoknak lehet, hogy nem... :)
Szerintem csak "jóváhagyta" a topikot azzal, hogy a 0. hozzászólásban elhelyezett egy "0" karaktert. Nem tudom, tényleg egy szabály-e vagy csak szokás, de minden beszélgetésben ez a helyzet.
Egyébként megvettem az autót (fél évesen). Az első 1000 km után alapvetően elégedett vagyok. A 130 LE-s 1.5 TSI nem rakéta, de kb mindenre elég. Finoman működik, alul is kellően nyomatékos.
Évekig csak automata váltós kocsikat vezettem, de ez a manuális is teljesen jó. A kuplung nagyon hosszú úton jár, rövidebb lábúak (hölgyek) kissé nehezen fogják megtalálni a helyüket, mert túlságosan előre kell állítaniuk a vezetőülést.
Ami hiányzik: szemüvegtartó. És jó lett volna tolatókamera és a kulcs nélküli ajtónyitás, de nem én konfiguráltam, és lehet nélkülük élni.
Amit remélek, hogy fog működni egy későbbi SW frissítéssel: vezeték nélküli Android Auto (Apple Carplay működik vezeték nélkül is).
Ami tetszik: van színe (nem fekete-szürke-ezüst-fehér valamelyik árnyalata)
A fogyasztás is rendben van, 6 l alatt 100 km-enként.
Néhány napig vezettem egy 8-as Golfot (amit hamarosan meg is fogok venni), így egyelőre kevés (kb 150 km) személyes tapasztalatom van a típussal.
De számomra pont a "műszerfal" az egyik legjobban sikerült része. A hagyományos, kormány előtti "óracsoportra" gondolok, nem az idegenül infotainment néven emlegetett középkonzoli megjelenítőre és környékére.
Nagyon szép képe van a digitális műszerfalnak, remek a felbontása és igényes a grafikája, betűkészlete. Ezt szerintem rendesen megtervezték és megcsinálták.
Nincs tapasztalatom korábbi Golfokkal, így a nem tudom összehasonlítani a 7-essel. (Skodákat használtam az elmúlt években).
Tesztekben és fórumokban megoszlanak a vélemények, hogy előrelépés-e a 7-es után. Többen minőségbeli visszalépésről beszélnek, de abban általában egyetértenek, hogy a 8-as az általános jóautóság területein javult: motor-váltó-kormány-futómű-úttartás-finom működés-hangszigetelés.
A digitális témakör még döcög, de autóként nagyon jó.
A konkrét verda amúgy egy 130 LE-s 1.5 TSI lesz manuális váltóval, Life felszereltséggel + a "1st edition" kivitel extráival (3 zónás klíma, téli csomag, Discover Pro, Led Plusz fényszóró, stb).