a vízhűtésesnél ismerem a fűtési részt mivel álltalában a modern kocsikban is ien van ált. tehát akkor csak rám van bízva az ien döntés h meik lenne a jobb. viszont sokat halllottam h a kisműszerfalas berántósnak gyengébb a fűtése mint a nagyműszerfalas kulcsosnak(léghűtéses) de mára nekem ennyi elteszem amgam meg a kérdéseim holnapra. jó éjt mindenki
Hát, nem éppen. Kezdjük az elején. A kulcsos, és nemkulcsoson kívül van még kis illetve nagyműszerfalas. 88 előtt kisműszerfalas, 88 után nagyműszerfalas. Van kúpos illetve 4x98-as lukosztású futóművel rendelkező. Utóbbinak csapágyazása, fékrendszere kicsit strapabíróbb, ráadásul könnyebb hozzá alufelnit lelni. Illetve van még léghűtéses, és vízhűtéses verzió is.
A fűtés is eszerint alakl: a ksiműszerfalasnak jó a fűtése. A nagyműszerfalas egy hangyányit gyengébb, mert ott a meleg levegő az utastér előtt tesz egy kanyart a csomagtérben. A vízhűtésesnek meg fűtőradiátora van.
tehát indítókaros:D van vmi különbság még a kulcsos és a karos között? vagy csak annyi h az egyik kulcsal a másik meg bowdennel indít? sorry h ennyit kérdezek csak gondoltam kiművelem magam polakból meg nem szeretnék tépelődni h meiket vegyem majd meg vagy keressem. tundingolni ugyan úgy lehet őket meg gondolom a fűtés is ugyan olyan mind a kettőben.
Sziasztok!!Köszönöm a jó tanácsokat mindenkinek!!!Valószínű hogy nem lehet nagy baja a váltónak,ugyan is nagyon megkímélt az autó(polá)egy öreg bácsié volt nála jött elő ez a hiba a váltónál és figyelmeztetett is.Az autóban 9000gyári kilométer van.Ez tényleges!!Az 1-est be akarja venni de még sem teszi.Csak hangos daráló hangot ad.A lükvercnél is ez a helyzet csak itt halkabb ez a hang.A többi sebességi fokozatot viszont nagyon szépen szedi.2-ben szinte gáz nélkül indul el és semmi szokatlan hangot nem ad le,a motor pedig mint egy most gyártott új autó!!!Meg próbálom kiszerelem a váltót és szét borítom így remélem megtalálom a probléma okát és meg is javítom!!!A váltót ha jól tudom a blokk kiszerelése nélkül is ki tudom venni??
Vagy pedig ami még történni szokott: a beleerőltetik egyesbe nagyobb sebességnél (ugye nem szinkrós), és anyagfáradás miatt letörnek fogak. Az enyémmel ez volt, vétel után 3 nappal előjött a probléma (előző tulaj idősebb bácsi volt, annyit mosta pl. az autót, hogy a zárakba alig lehetett betenni a kulcsot. Kis kenés segített).
Nálam bizonyára vannak járatosabb kispolák szakértők, de én is sokat foglalkoztam a sebváltójával. Igaz nagyon röviden írtad le a problémát, meg az az igazi, amikor az illető saját szemével látja a bajt. Enélkül csak tippelni lehet.
Tapasztalatom: ha nem akarja bevenni az 1-est, hiába tolja az illető a sebváltókart, az inkább a rugalmas összekötő hibája, (ami néhány 100 Ft-os alkatrész) és nem a komplett sebességváltóé. Én is jártam így. A sebességváltó egyszerű, de erős kis szerkezet, hosszú élettartamú, amennyiben nem folyik ki belőle az olaj, és nem olaj nélkül fut. Esetleg az rövidítheti még meg élettartamát, ha a kuplung nem emel ki rendesen, és minden sebességváltáskor "recseg". Máskülönben akár 200.000 km-t is elmehet javítás nélkül a kispolák sebváltója.
Amikor az összekapcsolódó fogaskerekek fogainak szélei rágódnak le, attól még az 1-est beveszi, csak terheléskor legfeljebb kidobja. Ahhoz hogy kidobja az 1-es sebességből, a fogak felének hiányoznia kell.
Sokat vergődtem az egyik BIS-em sebváltójával, és vásárlás előtt a megnézett BIS-ek 80%-ának sebváltó baja volt, vagyis hogy kidobta mindegyik az egyest induláskor. Bevette szépen a fokozatot, csak induláskor kidobta. Az 1-es fokozat fogaskerekeire gyanakodtam. Szétszedem a váltót a legapróbb részletekig, minden rendben, a fogaskerekek épek, az 1-esé is, mégis kidobja... A fenébe is. Vadi új 1-es fogaskerékpár - összerakom, ugyanúgy kidobálja... Nahát, ez meg már hogyan lehet? Aztán rájöttem, hogy a lendkereket az előző tulaj leszerelte, és rosszul rakta vissza. Kiegyensúlyozatlan volt a motor, a vibráció kilökte egyesből. A léghűtéses lendkereke szinte tömör, alig van rajta kikönnyítés. Nem érzékeny a helyes visszaszerelésre. A vízhűtésesé viszont erősen kikönnyített, és a motor kialakítása olyan, hogy nagyon erős motorkiegyensúlyozó szerepe van a lendkeréknek, ellentétben a léghűtésessel. Ez okozta a problémát.
Tehát a legtöbb esetben sokkal kisebb eredetű a probléma, mint amire számítunk. Az általad felvetett esetben is szerintem bizonyára csak a rugalmas összekötő karral lehet a gond, (pl. a gumi vulkanizálása részben leválhatott a vaslemezről) ami alkatrész csupán "filléres" dolog.
Igaz, hogy nem vagyok kispolákos de sajnos már találkoztam ilyennel. Az okozza, hogy az egyes és a rükverc fokozatot kapcsoló közös fogaskerékről már lerágódott néhány fog. 6 vagy 7 évvel ezelőtt valami 4500 forintért akart adni az autósboltos a javításához alkatrészt, így vettem 7 ezerért egy üzemképes alkatrészautót. Szerintem Te is akkor jársz a legjobban, ha veszel egy komplett váltót. (Ne legyen igazam!)
Sziasztok!!Új vagyok köztetek és ha nem haragszotok, lenne egy kérdésem??Van egy kispolám és valami oknál fogva el tűnt belőle az 1-es és a lükverc!!Ha be akarom tenni pl 1-esbe akkor csak rág!!Mi lehet ez??Kérek mindenkit adjatok tanácsot mi lehet az oka???
Nem is tudom miért de éreztem egy kis cinizmust a válaszodban, nekem nem volt ennyire egyértelmű ahogy leírtad mivel ezen az egy oldalon legalább 200 link van és mindegyik 6-os betűmérettel íródott.
Olvastam itt, hogy gépjárműnyilvántartásból szedtetek ki adatokat, rendszámtábla alapján gondolom...
Kicsit közelebbit tudna mondani valaki, hogy a magyarorszag.hu-n belül hol keressem ezt a részt? Már csak azért mert "picit" nagy ez az oldal ahhoz, hogy csak úgy megtalálja az ember amit keres... ;)
Jah. Így mostmár tudom azt is, hogy az egykori Szomszédok sorozatban Mágenheim-ék 205-ös piros Peugeot-ja Keszthely környékén szolgál mai napig, és érvényes a zöldkártyája :D
Honnan tudod, hogy érvényes a zöldkártyájuk? Azt a kis zöld bilétát a rendszámon alaposabban meg kell nézni, mert távolról nem látszik a lejárati dátum. Én is így jártam, először itt a linken néztem meg a Saxo 1,5D kocsimnak a zöldkártyáját, húú lejárt, nézem a forgalmit, ott is. Na gyorsan felülvizsgáló műhely.
Van olyan, hogy kiírja, "ez a gépkocsi nem szerepel a rendszerben". Nekem is van olyan autóm, amit korábban eladtam, és nem mutatja. Golf TDI 1996-os évjáratú. Én sem hiszem, hogy ne lenne forgalomban, ahhoz túl fiatal, és túl drága még most is.
Ki van írva, hogy a mennyiség az utolsó 90 napban feladott adatokon alapul. Előfordulhat, hogy később pontosabb lesz a rendszer, és olyan felülvizsgáló helyek is csatlakoznak, amelyek most még nincsenek benne.