Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ugrokecske Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3468
a vízhűtésesnél ismerem a fűtési részt mivel álltalában a modern kocsikban is ien van ált. tehát akkor csak rám van bízva az ien döntés h meik lenne a jobb. viszont sokat halllottam h a kisműszerfalas berántósnak gyengébb a fűtése mint a nagyműszerfalas kulcsosnak(léghűtéses) de mára nekem ennyi elteszem amgam meg a kérdéseim holnapra. jó éjt mindenki
KeMatyi Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3467
Hát, nem éppen. Kezdjük az elején. A kulcsos, és nemkulcsoson kívül van még kis illetve nagyműszerfalas. 88 előtt kisműszerfalas, 88 után nagyműszerfalas. Van kúpos illetve 4x98-as lukosztású futóművel rendelkező. Utóbbinak csapágyazása, fékrendszere kicsit strapabíróbb, ráadásul könnyebb hozzá alufelnit lelni.
Illetve van még léghűtéses, és vízhűtéses verzió is.

A fűtés is eszerint alakl: a ksiműszerfalasnak jó a fűtése. A nagyműszerfalas egy hangyányit gyengébb, mert ott a meleg levegő az utastér előtt tesz egy kanyart a csomagtérben. A vízhűtésesnek meg fűtőradiátora van.

Röviden ennyi.
Előzmény: Ugrokecske (3466)
Ugrokecske Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3466
tehát indítókaros:D van vmi különbság még a kulcsos és a karos között? vagy csak annyi h az egyik kulcsal a másik meg bowdennel indít? sorry h ennyit kérdezek csak gondoltam kiművelem magam polakból meg nem szeretnék tépelődni h meiket vegyem majd meg vagy keressem. tundingolni ugyan úgy lehet őket meg gondolom a fűtés is ugyan olyan mind a kettőben.
KeMatyi Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3465
A karosnak nagyobb a kispók fílingje, a kulcsos meg már tiszta nyugat :)
Előzmény: Ugrokecske (3464)
Ugrokecske Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3464
tom hallottam már sok embertől h a kasztnir kell odafigyelni mindig de te nyusz meiket ajánlanád?
nyuszy Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3463
Teljesen mindegy, csak ne rohadjon.
Előzmény: Ugrokecske (3462)
Ugrokecske Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3462
sziasztok lenne egy kérdésem h meik kispók a jobb a kulcsos vagy a "berántós"? ez nagyon érdekelne mert kispókra gondoltam mint első és olcsó autó.
pannonia250 Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3461
Sziasztok!!Köszönöm a jó tanácsokat mindenkinek!!!Valószínű hogy nem lehet nagy baja a váltónak,ugyan is nagyon megkímélt az autó(polá)egy öreg bácsié volt nála jött elő ez a hiba a váltónál és figyelmeztetett is.Az autóban 9000gyári kilométer van.Ez tényleges!!Az 1-est be akarja venni de még sem teszi.Csak hangos daráló hangot ad.A lükvercnél is ez a helyzet csak itt halkabb ez a hang.A többi sebességi fokozatot viszont nagyon szépen szedi.2-ben szinte gáz nélkül indul el és semmi szokatlan hangot nem ad le,a motor pedig mint egy most gyártott új autó!!!Meg próbálom kiszerelem a váltót és szét borítom így remélem megtalálom a probléma okát és meg is javítom!!!A váltót ha jól tudom a blokk kiszerelése nélkül is ki tudom venni??
pizo Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3460

Vagy pedig ami még történni szokott: a beleerőltetik egyesbe nagyobb sebességnél (ugye nem szinkrós), és anyagfáradás miatt letörnek fogak. Az enyémmel ez volt, vétel után 3 nappal előjött a probléma (előző tulaj idősebb bácsi volt, annyit mosta pl. az autót, hogy a zárakba alig lehetett betenni a kulcsot. Kis kenés segített).

 

Zoli

Előzmény: vidi313 (3458)
KeMatyi Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3459
Ebben csak az a szar, hogyha két hét után ugyanaz megy benne tönkre ;)
Előzmény: priluki (3456)
vidi313 Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3458
Nálam bizonyára vannak járatosabb kispolák szakértők, de én is sokat foglalkoztam a sebváltójával.
Igaz nagyon röviden írtad le a problémát, meg az az igazi, amikor az illető saját szemével látja a bajt. Enélkül csak tippelni lehet.

Tapasztalatom: ha nem akarja bevenni az 1-est, hiába tolja az illető a sebváltókart, az inkább a rugalmas összekötő hibája, (ami néhány 100 Ft-os alkatrész) és nem a komplett sebességváltóé. Én is jártam így.
A sebességváltó egyszerű, de erős kis szerkezet, hosszú élettartamú, amennyiben nem folyik ki belőle az olaj, és nem olaj nélkül fut. Esetleg az rövidítheti még meg élettartamát, ha a kuplung nem emel ki rendesen, és minden sebességváltáskor "recseg". Máskülönben akár 200.000 km-t is elmehet javítás nélkül a kispolák sebváltója.

Amikor az összekapcsolódó fogaskerekek fogainak szélei rágódnak le, attól még az 1-est beveszi, csak terheléskor legfeljebb kidobja. Ahhoz hogy kidobja az 1-es sebességből, a fogak felének hiányoznia kell.

Sokat vergődtem az egyik BIS-em sebváltójával, és vásárlás előtt a megnézett BIS-ek 80%-ának sebváltó baja volt, vagyis hogy kidobta mindegyik az egyest induláskor. Bevette szépen a fokozatot, csak induláskor kidobta. Az 1-es fokozat fogaskerekeire gyanakodtam. Szétszedem a váltót a legapróbb részletekig, minden rendben, a fogaskerekek épek, az 1-esé is, mégis kidobja... A fenébe is. Vadi új 1-es fogaskerékpár - összerakom, ugyanúgy kidobálja... Nahát, ez meg már hogyan lehet?
Aztán rájöttem, hogy a lendkereket az előző tulaj leszerelte, és rosszul rakta vissza. Kiegyensúlyozatlan volt a motor, a vibráció kilökte egyesből.
A léghűtéses lendkereke szinte tömör, alig van rajta kikönnyítés. Nem érzékeny a helyes visszaszerelésre.
A vízhűtésesé viszont erősen kikönnyített, és a motor kialakítása olyan, hogy nagyon erős motorkiegyensúlyozó szerepe van a lendkeréknek, ellentétben a léghűtésessel. Ez okozta a problémát.


Tehát a legtöbb esetben sokkal kisebb eredetű a probléma, mint amire számítunk.
Az általad felvetett esetben is szerintem bizonyára csak a rugalmas összekötő karral lehet a gond, (pl. a gumi vulkanizálása részben leválhatott a vaslemezről) ami alkatrész csupán "filléres" dolog.
Előzmény: pannonia250 (3455)
semmigond Creative Commons License 2009.03.11 0 0 3457

Szia!

Valószínű, hogy már a végét járja az 1-es és az R fokozat fogaskereke... De talán először a "rugalmas váltóösszekötőt" kellene megnézned.

De inkább itt tedd fel ezt a kérdést, itt azért több a szakértő! www.fiat126.hu 

 

Előzmény: pannonia250 (3455)
priluki Creative Commons License 2009.03.11 0 0 3456
Szia Pannonia250!

Igaz, hogy nem vagyok kispolákos de sajnos már találkoztam ilyennel. Az okozza, hogy az egyes és a rükverc fokozatot kapcsoló közös fogaskerékről már lerágódott néhány fog. 6 vagy 7 évvel ezelőtt valami 4500 forintért akart adni az autósboltos a javításához alkatrészt, így vettem 7 ezerért egy üzemképes alkatrészautót.
Szerintem Te is akkor jársz a legjobban, ha veszel egy komplett váltót.
(Ne legyen igazam!)

Üdv: priluki
Előzmény: pannonia250 (3455)
pannonia250 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 3455
Sziasztok!!Új vagyok köztetek és ha nem haragszotok, lenne egy kérdésem??Van egy kispolám és valami oknál fogva el tűnt belőle az 1-es és a lükverc!!Ha be akarom tenni pl 1-esbe akkor csak rág!!Mi lehet ez??Kérek mindenkit adjatok tanácsot mi lehet az oka???
KeMatyi Creative Commons License 2009.03.06 0 0 3454
Bocs, nem rosszindulatból írtam. Csak én annyiszor látogatok az oldalra, hogy nekem mindig kiböki a szemem.
Előzmény: Opelfan (3453)
Opelfan Creative Commons License 2009.03.06 0 0 3453
Nem is tudom miért de éreztem egy kis cinizmust a válaszodban, nekem nem volt ennyire egyértelmű ahogy leírtad mivel ezen az egy oldalon legalább 200 link van és mindegyik 6-os betűmérettel íródott.

Köszi azért most már megvan!
Előzmény: KeMatyi (3452)
KeMatyi Creative Commons License 2009.03.02 0 0 3452
Kezdőlapra rámész, ott van rögtön a szemed előtt, hogy "gépjárműkereső", az "intézze az interneten" címszó alatt ;)
Előzmény: Opelfan (3451)
Opelfan Creative Commons License 2009.03.02 0 0 3451
Sziasztok!

Olvastam itt, hogy gépjárműnyilvántartásból szedtetek ki adatokat, rendszámtábla alapján gondolom...

Kicsit közelebbit tudna mondani valaki, hogy a magyarorszag.hu-n belül hol keressem ezt a részt? Már csak azért mert "picit" nagy ez az oldal ahhoz, hogy csak úgy megtalálja az ember amit keres... ;)
KeMatyi Creative Commons License 2009.02.26 0 0 3450
De ott volt postaköltség is, gondolom :D

Én az enyémet 1500-ért vettem Pocoktól, de személy szerint tőle nem sajnálom ezt a hasznot. Nekem meg nem kellett elmászni a bótig :D
Előzmény: nyuszy (3449)
nyuszy Creative Commons License 2009.02.26 0 0 3449
És még azon is van haszon, mert én anno 800 Ft-ért vettem az allegróról, pedig akkor még nem volt ennyire elterjedt :)
Előzmény: KeMatyi (3448)
KeMatyi Creative Commons License 2009.02.26 0 0 3448
Egy átlagos budapesti játékboltban áfával 1299 Ft ezek a modellek :)
Előzmény: kekvillam (3447)
kekvillam Creative Commons License 2009.02.26 0 0 3447
KeMatyi Creative Commons License 2009.02.24 0 0 3446
Jah. Így mostmár tudom azt is, hogy az egykori Szomszédok sorozatban Mágenheim-ék 205-ös piros Peugeot-ja Keszthely környékén szolgál mai napig, és érvényes a zöldkártyája :D
Előzmény: vidi313 (3445)
vidi313 Creative Commons License 2009.02.24 0 0 3445
Annyi jó azért van benne, hogy a helységnevet is megmutatja, ahol végezték a környezetvédelmi felülvizsgálatot.
Előzmény: KeMatyi (3443)
vidi313 Creative Commons License 2009.02.24 0 0 3444
Honnan tudod, hogy érvényes a zöldkártyájuk? Azt a kis zöld bilétát a rendszámon alaposabban meg kell nézni, mert távolról nem látszik a lejárati dátum.
Én is így jártam, először itt a linken néztem meg a Saxo 1,5D kocsimnak a zöldkártyáját, húú lejárt, nézem a forgalmit, ott is.
Na gyorsan felülvizsgáló műhely.
Előzmény: Köny (3441)
KeMatyi Creative Commons License 2009.02.24 0 0 3443
azért, mert ez csak az rkf rendszerű vizsgaállomások által feladott adatokat dolgozza fel, és mutatja ki.
Előzmény: Köny (3441)
vidi313 Creative Commons License 2009.02.24 0 0 3442
Van olyan, hogy kiírja, "ez a gépkocsi nem szerepel a rendszerben".
Nekem is van olyan autóm, amit korábban eladtam, és nem mutatja.
Golf TDI 1996-os évjáratú. Én sem hiszem, hogy ne lenne forgalomban, ahhoz túl fiatal, és túl drága még most is.

Ki van írva, hogy a mennyiség az utolsó 90 napban feladott adatokon alapul. Előfordulhat, hogy később pontosabb lesz a rendszer, és olyan felülvizsgáló helyek is csatlakoznak, amelyek most még nincsenek benne.
Előzmény: nyuszy (3438)
Köny Creative Commons License 2009.02.24 0 0 3441

Köszi az infókat!

 

Ez a zöldkártyás keresőrendszer nem túl megbízható, egy csomó autóra nem ír ki semmit, pedig itt futkosnak körülöttem és van zöldkártyájuk...

Előzmény: nyuszy (3438)
KeMatyi Creative Commons License 2009.02.23 0 0 3440
Keress rá az ABC-123-ra :D

Asszem, mindegyik próba-mérésnél ezt adhatják meg :D:D:D
Előzmény: nyuszy (3438)
nyuszy Creative Commons License 2009.02.23 0 0 3439

Rendszám: CXS-309

Gyártmány: SEAT

Típus: IBIZA 1.5I

Szín: FEKETE

A jármű körözés alatt áll?: NEM

Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van  

Rendszám: DWD-669

Gyártmány: SKODA

Típus: 120 L

Szín: BARNÁSVÖRÖS

A jármű körözés alatt áll?: NEM

Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

Előzmény: Köny (3435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!