Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kishal Creative Commons License 1999.10.20 0 0 449
Hello!

Ebbol a sok minden tul sokat nem _ertek_, de amit kihamoztam, hogy nezzem meg a biztit. 15A van rairva. Akkor lehetseges a 4x40W?

Kilometerora - kis vacak muanyag (kivetelesen...) mutyur ami elkopik benne, kb 3-400 forintert beszerezheto, par ora alatt kicserelheto (bowden leold, muszerfal ki, ora ki, fedele lefeszeget, szetszed, regi tengely ki, uj be, az egesz megegyszer visszafele (=osszerakas)) A lefeszegetesnel vigyazz, en sikeresen megboktem az ujjam a cavarhuzomval. Khmm, kellemetlen.. :o)

A viz sikeresen kicserelodott, de azota 2 dolog valtozott:

1. az elso uleseknel levo gumikra (amin a sofor meg az utas pataja van) becsorog valahonnan a hutoviz! A futestol? Vagy honnan a honnan?
2. Miota nem sima desztillalt viz van benne, nem melegszik fel olyan konnyen a viz -> lassabban eri el az uzemi homersekletet es nem olyan jo a futes.. :((( De nem fagyott szet, pl. ma reggel fel kilenckor itt Becsben -4 fok volt. A kocsi belsejeben.

Esetleg, talan, ha kifejezetten megkernelek ra, el tudnad nekem kuldeni, mi is kell pontosan egy ilyen riaszto-felehez? A gyujtasmexakitosdi mar bennt van! :)

Előzmény: Tabasco (439)
kishal Creative Commons License 1999.10.20 0 0 448
A kulfold alatt peldul Szlovakiat ertettem! Ott azert _valamicsket_ csak olcsobb, nem? Nem?! Auu..

3. Kis vacak muanyag pocok. 50Ft. Szetszedtuk az egeszet, hogy megszereljuk. Orak mulva mar bantuk. Masnap elmentunk, hogy megvegyuk a komplettet. Nem volt. Most egy ketallasu kapcsolo mukodik iranyjelzo kapcsolokent... :o)

4. Ilyenek ezek a csaladok... Nem kepesek megerteni az embert.. ;)

Előzmény: Adm (438)
kishal Creative Commons License 1999.10.20 0 0 447
Tepjem ki a lapitopibol?! :o)

Amugy mindenkinek koszi a hozzaszolast, csak most lett egy kis idom elugrani ide!

Előzmény: Adm (437)
Dreamer Creative Commons License 1999.10.18 0 0 446
Az akksi kevesebb mint egy éves.

Mi van akkor, ha valóban nagy az előgyujtás? Be lehet állítani normálisan, hogy jó legyen?

Előzmény: Tabasco (445)
Tabasco Creative Commons License 1999.10.15 0 0 445
Dear Dreamer!

Tippjeim:
1, Lehet ,hogy öreg az akksid,és csak indítózáskor ejti nagyon a feszt.
2, Önindító bronzkefe és persely állapotát ellenőrizd le
3, Előgyújtás esetleg túl nagy
4, Próbáld megadalékolni az olajod(gyógyír híján orvosság)

Mi a fene lehet a baja a verdámnak ha indítás követően
megy mint a vaddisznó mindaddig amíg a hőmérséklet el nem
éri kb a 60fokot. Utánna csörög és elveszti az erejét!???

Adm Creative Commons License 1999.10.15 0 0 444
Szia Orrthur!

Szóval 500 pénz + 700 pénz. 500-ért Favoritból csak a korai, 90 körüli évjáratú példányokat lehet azthiszem megkapni. Ezeknek egy komoly gondja van, a fényezés nem sikerült valami jól. NAgyon kifakulnak, ez még a kisebbik gond, de a sárvédök hajmaosan rohadni is. Viszont 200 ból korrekten rendbehozható. Viszont én inkább azt tanácsolnám, hogy rakd hozzá azt a 200-at is, és enyiért már lehet 93-94 évjárat körülieket is kapni, ezeknek a karosszériája is teljesen korrekt, és ekkor már átzvette a VW a gyárat, és van benne jó néhány + válktoztatás.

Egy barátomnak van Favoritja, és nincsenek vele hatalmas gondjai, tehát összességében egy jónak mondható autó.

Előzmény: orrtur (443)
orrtur Creative Commons License 1999.10.15 0 0 443
sziasztok!

csak kicsit leszek offtopic.
mostanában lesz egy kis pizem autóra ( még sose volt).
Namost úgy gondoltam, ne egy legöregebbet, ne legyen túl nagy, főleg gyerekekkel (2 db) használnám, az orientális nem rokonszenves, stb.,kb 500k volna rá (javításokra még 200-t gondoltam).
esetleg egy Favorit lehetne ( az ojjan csunya), mija véleménytek? (és mennyit szokott enni, meg hasollók)

Tango Creative Commons License 1999.10.15 0 0 442
Figyusz Dreamer!

Most gondolj bele. Reggel van álmos minden és mindenki. Hát csoda, hogy csak a második lökdösésre indul...?!
Reggelente én is csak a második kávéra indulok be..., és igazán tekerni sincs kedvem... :-)

Bocsi, de ezt nem lehetett kihagyni.
Azért ne anyázz le!

Tango

Előzmény: Dreamer (441)
Dreamer Creative Commons License 1999.10.15 0 0 441
Dear Skodások!

Következő a kérdés! Mi okozhatja a következő jelenséget, és hogyan lehet megszüntetni?

Indítózás reggel. Elsőre alig bírja megmoccantani (legalábbis úgy hallatszik), de ha túllendül az első fordulaton akkor akkor rendesen tekeri. Akku - akkufeszültség rendben. Töltés rendben.

Jöhetnek a tippek!

SAI Creative Commons License 1999.10.15 0 0 440
Hi Tabasco

Engem erdekelne a riaszto kapcs. rajz, elkuldened????
zskassai@albacomp.hu

Kosz elore is.

Sai

Előzmény: Tabasco (439)
Tabasco Creative Commons License 1999.10.15 0 0 439
Hi kishal!

Az autómagnókon (a márkésokat is beleértve) időnként
túllőnek a wattok jelzésében. Minden extra teljesítmény
csak kapcsolótápos erősítővel oldható meg.
A komplett magnókban általában ez nincs. A bennük található
ic-k 20w-nál többet nem képesek kipréselni magukból 14V-on
és 2 Ohmos terhelésnél. Ekkor a torzításuk már hatalmas!
Egyszerűen kiszámítjató ha megnézed a biztosítékát...
Pl: 5A bizti 5A*14V az 70W amiből lejön a disszipáció(hő),
egyébb elektronikák áramfelvétele,kijelzővilágítás(0,5A).stb..
marad max50W amit eloszthatsz 4fele azaz 4*12,5W ..ez már reálisabb..
Nekem egy Kenwood van benne de a ráírt 4*25-öt csak
impulzusban képes leadni nem szinuszos teljesítményben.
Nemrég hallottam egy jó ötletet! Az UTP-t beszerelni a kocsiba
és egy 220V-os erősítőt hajtani róla ami tutira döngetne!..elgondolkodtató..

A vidi hangdobozokat jobb elfelejteni. Abban az árban már a piacon
is kapsz szebb hangú készüléket!
A kalaptartóba 12cm-es megy bele. Célszerű stadion alakút keresni.
Én a kalaptartót mindenestől lekárpitoztam dupla rétegben.
Egy ismerősöm Nippont rakott bele és először azt hittem , hogy
mélycsöve van valahol. És boltban vette 6e/pár!
Én csak találomra raktam bele egy nonamet (2utas) és tökéletesen elégedett
vagyok vele, pedig nem vagyok igénytelen! (4,5e)
Azonkívül került még bele két 23cmes mélynyomó és az első ajtókba
két 10cmes sugárzó ami párhuzamosítva van a mélyről soros 50uF-os
unipoláris kondival.
Nagyon sokat számí ha elől is szól valami! Nekem ez vált be..

Hűtővízcsere:
Állj fel egy merdek lejtőre orral fel, a blokkról a vastag gumicsövet húzd le.
Vigyázz nehogy megsüssön a víz ha meleg!
Nyisd meg a légtelenítőcsapot, majd forgass néhányat az önindítóval.
Így a víz legalább 90%a távozik. Majd visszagurulsz,feltöltöd,légteleníted
ahogy Tango leírta.

Én egyszer az ablaktörlőkapcsolót szedtem szét , hogy megnézzem miért
nem megy az első fokozat...(csak GLS-en)..
a rúgó+golyó+amibennevolt repült szét...3nap alatt raktam össze.
Közben meg rémítgettek , hogy bontóból 4e pénz...és reménykedtem,hogy nem esik..
Szóval csak óvatosan ha már szétszeded!

Sebességmérő:
Hja , bowden...
Nekem csak a napi számláló állt meg és vele együtt a total is.
Néha meg beindul.

Riasztó:
Nemrég terveztetett velem egy ismerősöm egy olyan riasztó áramkört, ami
figyeli az ajtó,csomagtér,stb nyitását.
Kapcsolóval aktiválod és 10mp alatt zárod az ajtót.
Nyitás esetén van 15mp-ed , hogy kikapcsold a rendszer.
Amennyiben nem teszed meg félpercen keresztül szaggatja a kürtöt.
Ha érdekel valakit a kapcsrajz akkor elküldöm.(csak 3ic+néhány alk,500ból +van)
Távirányítós rendszert használtan már 5etől tudsz venni,annyit meg
biztos megér a benne lévő cuccos!
Újonnan is 16e-től kapsz ugrókódost , legfeljebb ha a verdát cseréled
akkor kiszeded belőle.

A legegyszerűbb indításgátlás: az alapjárati mágnesszelep
vezetékét +szakítani, vagy a gyújtást.

Hosszúra sikerdett..Remélem tudtam valami hasznosat mondani!

Adm Creative Commons License 1999.10.14 0 0 438
Szasz Kishal!

25 ezer alatt tul sok mindent nem lehet csinalni.... sajna ez van, és a hifi cuccok külföldön sem olcsóbbak, sőt....

3. Nekem kék szigszalag van benne. Ha bemész egy normális vagy egy skoda specifikus boltba, ha megmondod a problémádat, más adnak is neked olyan pöcköt. Ez tipushibána számit, nekem is el van törve, csak lusta vagyok kicserélni. :o)

4. Nekem anno az 5000 forintért vett trabimban volt 30000 forintos Philips magnó. A kedves családok ..... az finom, hogy lehülyéztek :o)

Előzmény: kishal (434)
Adm Creative Commons License 1999.10.14 0 0 437
Kishal, ragaszd le...vagy tépd ki a billentyüzetből az esc gombot... :o)
Előzmény: kishal (435)
mash Creative Commons License 1999.10.14 0 0 436
Skoda Octavia

kemény ülések
kényelmetlen
kibaszott kicsi hely hátul még egy gyerek is szorong
kurva nagy csomagtér

talán ha kicsit kisebb a csomagtér több a hely hátul

kishal Creative Commons License 1999.10.14 0 0 435
A fene esne az escapeba.... Kitorolt mindent.. :((((
Előzmény: Adm (433)
kishal Creative Commons License 1999.10.14 0 0 434
Hi Tango!

1. Nekem meg IBM HDD-m van... :))) Szoval nem erdemes 25 ezer alatt bele sem gondolni a dolgokba? :((( Es esetleg odaat (marmint Szlovakia) nem lehetseges ezeket a ketyereket olcsobban...?

2. Gut, ertem.

3. Kis muanyag ize kb. az, ami miatt ha elorenyomod, akkor ottmarad _csak_ reflektornal, ha felhuzod, akkor amig _tartod_, van reflektor _is_, egyebkent meg stabil oldalfekves, ize kozepen van. De majd a hetvegen szetkapom, most egy adag szigetleoszalagkupac tartja tavol a lotyogetol... :))) (Szep citromsarga! :))

4. Hmm, profi! Csak en nem vagyok egy barkacs alkat, szeretem az ilyesmit, erdekel, meg ha elmagyarazzak, mit miert hova, meg meg is ertem, de nem a szakmam, nem ertek hozza... Amugy a ne vigyek mar el tipusu vedelem first, de ha esetleg megoldhato a masik is (golyoallo uveg? ;) szoval maradnek az elsonel. Meg a taviranyito mutyurt sem szereltem be a magnohoz, pedig van nekije! :) (Skoda volt 150e, magno 35e, hat ne tudjatok meg, mit kaptam az asszonytol... :o)

Mas. Metabond! Ugye nem a 7e x szaz hanem a 8e sok szaz forintos a jo az oreg Skodahoz?

Előzmény: Tango (431)
Adm Creative Commons License 1999.10.14 0 0 433
Kishal, én már nem leszek valami hosszú... :o)

Rádió: Egyrészt ajánlom, hogy látogass át az autohifi cimü tpocba, nagyon kellemes segitőkész kis társaság van ott. (én is én is :o) Egyébként: előrre az ajtókárpitba un komponens szettet rakj, ez olyan, hogy a mély és a magas hangszorója külön van, a mélyet befaragod az ajtókárpitba, a magasat a műszerfal sarkaiba. Hátúlra akalaptartóba beraksz két kétutas hangszotrót, skodába speciel a legnagyobb, ami befér, méreteit pontosan nem tudom, de3 a nagyobb fajta ovális tipusok. Mélyláda meg egyéb ketyerékhez már külön végerősitő kell. A 7-8 ezer foint körüli hangszorókkal kár kisérletezni. Viszont koponens szettet olyan 20 körül, hátulra pedig koax hangszorót 15 körül már jónak mondható hangszorókat kapni. Pl Magnat, Sinus Live....

A hütőrendszer légtelenitését Tango korrekten leirta, a leeresztésre viszont nem felelt. Fontos, hogy ne a benzintanknál lévő gyári vizleeresztő csavaroknál ereszd le, mert az igen jalmamos beletörni. Inkább valahol a motorhoz menő csőnél bontsd meg a csatlakozást, és ott ereszd le. Mivel irtad, hogy amugy teljesen korrekt desztilált viz van benne, ezért nem fontos az egészet leereszteni. Nézd meg, hogy hány fokos fagyállót vettél, és számolgass. A skodába amugy olyan 11 liter viz kell.

Az indexkapcsoloban valami müanyagkütyü szokott eltörni, nem egy nagy összeg, ki lehet cserélni azt a mütyürt is, nem kell új kapcsoló.

Sebességmérő: lehet, hogy a bowden a hibás, az is tud ilyen dolgokat müvelni. Ha kireszed a müszercsoportot, a bowdent elvileg nem lehet kihuzni a házából. Ha kijön akkor ki kell cserélni. Vagy probálj ideiglenesen ráakasztani egy másik kilométerórát, és próbáld le. Nekem még megvan a régi 105-höz való müszerem, szivesen kölcsönadom.

Riasztó: Nekem egy gyári távirányitós riasztó van benne, centrálzár és egyebek. Mivel elég drága a benne lévő egyébb cucc, kell bele.

SAI Creative Commons License 1999.10.14 0 0 432
Topic off

Bocs az offtopic-ert, de itt olvastam vhol a cimet, ahol autokhoz lehet leirasokat (gepkonyvet) kapni. Kerestem a regebbi hozzaszolasoknal, de ott volt egy eleg nagy lik, gondolom arrafele lehetett.

Kosz: Sai

Topic on

Tango Creative Commons License 1999.10.14 0 0 431
Figyusz kishal!

Ez sem lesz rövidebb!

1, A te eseted az én esetem is. Sikerült "szert tennem" egy Blaupunkt rádióra. Tudod olyan ami az Audi TT coupe-ban van. Véletlenül az Audi gyárban dolgozik egy ismerősöm...
No, szóval a lényeg, én is eredetileg 4 darab Videoton hangdobozt raktam bele, kettőt a kalaptartóra, kettőt az első ülések alá.
Hát, biztos volt minőség. Torz volt, dobozhangú és halk.
Vidi kidob. (na jó, eladtam)
Katalógusok nyílnak, pénztárca szintén...
2 darab kettőutas hátul a kalaptartóba építve, kettő darab egybeépített háromutas elöl az első ajtókba beépítve. Mindkét hátsó rendszer a megfelelő hangváltókkal.
Ár. Sokak szerint drága volt, szerintem a minőség megért ennyit. Szumma 50.000-Ft. (6 darab hangszóró 2 hangváltó, drót, és zavarszűrő)

Az általad említett 6-7 ezer forintos 13 cm-es "100 wattos hangfalak" körülbelül a számítőgépekhez használatos speakerek szintjén szólnak. Én már szedtem szét ilyet javtásra, ne tudd' meg a magas-közép sugárzója olyan volt mint a régi SOKOL rádió hangszórója. A csillapításra szánt szintetikus vatta, inkább csak a pára felszívására volt jó, a hangváltó meg egy kondi volt.

2, A hűtőrendszert légteleníteni a következő képpen szoktam:
Miután beletöltöttem a kellő mennyiséget, motor indul, kb 2000 fordulatszámon járatom addíg mig a termosztát kinyit, észreveszed a hőfokszabályozón.
A csomagtartótetején lévő szelepet nyitsd ki, de úgy, hogy egy edénybe fogd fel a szelepből távozó folyadékot. Ezután már csak várni kell, hogy a szelepből folyamatosan és NE MEGSZAKÍTÁSOKKAL csurogjon a hútővíz. A tartályba pedig közben utána kell tölteni. Ha kész, szelep lezár, kéz és kaszni letöröl, motor állj.

3, Azt tudod, hogy mi az a kis műanyag izé?
Ha nem valami kopó, vagy tartó alkatrész, akkor nem lehet olyan drága, ha fontos dolog akkor meg úgy is megkérik az árát, de megnézheted bontóban is.

Még mindíg nem hagyom abba :-)

4, Riasztó. Először is tisztáznod kell egy dolgot. Azt akarod megakadályozni, hogy elvigyék, vagy a belsejét is meg akarod védeni?
Amennyiben a belső dolgokat is szeretnéd megvédeni (magnó, hangfalak, etc.)akkor komolyabb riasztó kell. Ha nem akarod, hogy elvigyék, akkor elég egy rejtett kapcsoló bárhova amit csak Te ismersz és lehetőleg úgy tudod kapcsolni, hogy kívülről más ne lássa, hogy fészkelődsz a kocsiba és turkálsz a kapcsoló után.
Amennyiben az első variáció érdekel, úgy ajánlom figyelmedbe az INFRAVÖRÖS adó-vevős riasztókat.
Lehet, hogy most sokan azt mondják, hogy a rádiós jobb, de hidd el nekem jobb az infrás.
Előnyei: Régebbi konstrukció, már nem használják az autótolvajok (nem vicc!)
Kis szakértelemmel könnyen megépíthető és olyan frekire hangolod amilyenre akarod.
A tanítható TV távirányítórol szóló mesét felejtd el. Nem lehet könnyebben behangoltathatni, mint a csoda "ugrókódosat" (ahoz is csak egy analizátor, és egy laptop kell) Egyébbként is a menő tolvaj akinek ilyen kütyüje van, nem a Skoda 120 L-re hajt. A berendezés több mint a kocsid értéke kétszer..., a csóró tolvaj meg zárat húz, üveget tör, dróttal nyit, akkor meg tökmindeggy mivel működik a riasztód!
Hátrányok: Zavarérzékeny (bár, ha megfelelően színre árnyékolod akkor nem)
Pontosan kell "célozni", azaz rá kell irányítanod a fénysugarat a vevődiódára. Megoldás: Több vevődiódát kell elhelyezni a kocsiban és akkor bárhonnan "közelíthetsz"
A piacokon lehet venni kb 6000-Ft-ért infrás riasztót. Hordozható, csak a szivargyujtóba kell beledugni. Ezt át lehet alakítani, a frekit áthangolni és van egy olcsó és jó riasztód.

Egyébként én most fejlesztek egy lézeriányítósat. Tudod olyan kis lézerdiódás ceruza, amivel játzsanak a gyerekek koncerteken és este az utcán.
Kellemesen hangolható és ilyet még nem láttam senkinél. Hangolható lézeranalizátort meg nem hord minden tolvaj magánál... :-)

Hát, nagyából ennyi. Bocs ha hosszú voltam.

Tango

Előzmény: kishal (430)
kishal Creative Commons License 1999.10.14 0 0 430
kishal szol: hidegelelmet elokesziteni, hosszu lesz! :)

Van az en wonderfull Skodamban egy Sony 4750 XR (kb ez a szama) magno, ami allitasa szerint 4*40Wattot kepes kipaszirozni magabol. Arra lennek kivancsi, hogy ti milyen hangszorokat ajanlanatok, ha az ar elsorendu lenne. Marmint nem hogy felvet a penz... Meg hogy kulon ilyen olyan melynyomo, effelek azt hol, meg az milyen allat? Most a "klasszikus", minden Skodaban es Ladaban szinte szeriatartozek Videoton (allitolag 20Wattos) hangszorok vannak bennt, de szegenyek erosen torzitanak (DBASS3-at nem birtak :o) ezert igen idoszeru lenne egy csere. A 6-7 ezer forintos, 13 cm-es, ugymond 100 wattos hangfalak azok valojaban mennyit birnak elviselni?

Mas. Hutovizcsere, merthogy itt van az osz, itt a vege, jonnek a fagyok. A kerdesem az, hogyan kell leereszteni a regit (tiszta desztillalt viz, nyaron, gyuruzes utan csak az kerult bele) es betoltes utan hogyan kell (kell?) legteleniteni a rencort?

Van a kormanyoszlopon nehany (2) kar. Az egyik baloldalon, iranyjelzo es fenyszoro kapcsolgatasara. Ez utobbi elore-hatra ment. Eddig. Most belul eltort egy kis muanyag ize. Lehet ott belul valamit cserelni, vagy egesz kapcsolot kell venni? (brrr... 4-5e ft)

Sebessegmero - amiota szetszedtem es kicsereltem benne a rendetlenkedo elkopott muanyag fogaskereket, azota "erdekes" modon meri a sebesseget: ugral :((( De neha nem is kicsiket, ugy 30-40 km/h-nyit is... Ez mondjuk eleg kellemetlen, ha _tudom_, hogy ott vannak a rendorok. Ego feltartani a kocsisort, mert nem akarok belerohanni a kepbe, ezert a kerdes: ezt a jelenseget hogy lehet megszuntetni? Mi okozza egyaltalan?

Van valakinek valamifele inditasgatlo / riaszto ketyere a gepsarkanyaban? En valami olyasmin torom a fejem, hogy ha mar ugyis ott van az ajtoknal a belso vilagitas kapcsoloja, az egy nyitaserzekelo aramkor -> bontja az aramkort. Aztan lenne egy fokapcsolo. Bontja. Lenne egy rejtett es / vagy kodolt (nak tuno :))) kartyas / akarmis szerkentyu. Taviranyito -> bontana egy aramkort. Az eddigi aramkorok bontott allapota eseten urge odamegym kulcs betesz, inditozik. Amig le nem merul az aksi. Megprobalja belokni. Nem indul. Megnezi aksi: de hat inditozott, akkor nem az a baj. Gyertak: rajta van mind. Akkor mi a palya? (Megoldas a Skoda konyvben, kapcsolasi rajzot tessek tanulmanyozni! :)) Lenne egy inditogomb -> csak ha le van nyomva, akkor kap aramot az inditomotor. Na ez csak egy egyszeru, az inditozaskor levo gatlo-megoldas lenne, az elotte levok viszont elveszik a lehetoseget a szikrazasnak... Ezek _nagyjabol_ kesz vannak - fejben :o). Kellene valami okos dolog a taviranyitos reszere. Tudtok erre valami jo megoldast?

kishal, aki szolt, hogy jo hosszu lesz! :)

Adm Creative Commons License 1999.10.14 0 0 429
Köszi a gratulációt kishal :o) A festés munkadija nekem ingyé lesz (rokon :o), az anyag (két kiló jó minőségű festék, gitt) 20 ezer pénz, Nekem most egy sárvédőivet kellett össz cserélni, az 7000 pénz, ennyi.
Előzmény: kishal (428)
kishal Creative Commons License 1999.10.14 0 0 428
Kb. mibe kerül egy szépséges piros 120L átkenceficéztetés kircsikékre? (Elozetes kikalapálás, rozsdás részek javítgatása, festés, cakkompaklee?

Egyébként ha megengeded, gratula, a sárgát hagyd meg a tudatlan Honda céerikszes kisfijjugnak... :)))

Előzmény: Adm (427)
Adm Creative Commons License 1999.10.12 0 0 427
Szasz Tabasco!

Ihy hiretelen, ami gyanusnak tünik, szerintem a gyújtásbeállitást nézd meg, ui vezérműlánc cserénél az elosztót le kell szerelni, és amikro visszarakod, ujra gyujtásállitás. A másik gyakran előúforduló hiba az sz szokott lenni, hogy az AC pumpában a szelepek tönkremennek, és visszaengedi a benzint, viszont ez nem hozható összefüggésbe a vezérműlánccserével.

Az antennadolgokat is én kérdeztem, kösziu a a válaszokat. A kocsi pedig azthiszem királykék lesz, a skoda tuning topikban van egy kép, na olyan kék lesz :o)

Udv...Adam

Előzmény: Tabasco (426)
Tabasco Creative Commons License 1999.10.12 0 0 426
Sziasztok Skodások!
A hozzászólásokat olvasgatva úgy vettem észre ,
hogy van itt néhány "régi motoros".
Tanácsot szertnék kérni, hogy mit is kéne tennem..
Nekem egy '86-os 120L-em van.
Semmi felpiszkálás meg ilyesmi. Mindössze egy saját
tervezésű elektronikus gyújtással van megtoldva a moci.
Közel 90e van benne,újragyűrűzve.És jelenleg 95öst kap(SK).
Nemrég volt vezérműlánccserém és azóta hidegen nagyon
nehéz beindítani. Régen kétszer benyomtam a gázt és
indult (télen +szivató), most meg folyamatos
gázpumpálsra hajlandó csak indulni. Utánna viszont OK.
A következőkre gyanakszom:előgyújtás el lett állítva,
nem jó az úszóházban a szint,milyennek kell lennie?
vastag az olaj ebben a hidegben?(15/40)...?
Ti hogy segítitek a hidegindítást?
Láttam már nem egy skodát ami több napi hideg állást követően
pöccre indult és azonnal ment is. Az enyém nem.
Várom a kreatív hozzászólásokat! Köszi!

PS.: A királykék nagyon mutatós.
Rádióantenna előre középre,telcsiantenna hátulra középre
legalább 90cm távolságra,vagy comboantenna(valaki kérdésére)

Adm Creative Commons License 1999.10.08 0 0 425
Nekem meg nagyon nem teccett a Fábia, főleg az eleje lett nagyon csúnya... :o(
Előzmény: fd (424)
fd Creative Commons License 1999.10.08 0 0 424
Csak hogy ne sullyedjen a topic :-)
Hogy jo-e? Voltam kint az Autoszalon-on (a pestin..), megnezni a Fabiat. UUUUUUUUgy beleulnek... Es a negykerekes Octavia is nagyon tetszett alulrol...
fd
stevie wonder Creative Commons License 1999.10.02 0 0 423
Jo estet, jo szurkolast! Eztet tessek megnezni, de izibe'!

http://skoda.panda.cz/fotogalerie2.php3

Adm Creative Commons License 1999.10.01 0 0 422
Tango>

Igen igen, a hátsó ajtókba is beépithető, nekem is lesz ott is :o)

Skoda tuninghoz a cuccokat én még nem vettem meg, ui inkább kicserélem a mocit egy Favorit motorra, és majd azt fogom abajgatni tovább... Ugy 110 LE-re meg lehet csinálni, és a nyomatéka..... :o)

Tuning cuccok: egyrészt megpróbálhatod az Ecseri út és Üllői út sarkán lévő skoda boltot, másrészt van egy Gaál nevü kereskedés (nem tudom, hogy hol van), ott is csinálnak bele sportvezérműtengelyt. A karbit egy barátomtól vettem. A gyújtást, a gyertyákat az elöbb emlitett Ecseri úti skoda boltban vettem. Sportkipufogot a kipufogó klinikán csináltass, a web cime http://www.kipufogo.hu, ott van telcsi szám meg egyebek. Jól dolgoznak, és elég olcsón. Komplett rendszereket is épitenek bármilyen autóra. Ha van kérdésed még, elő vele!

Előzmény: Tango (420)
pipesmoker Creative Commons License 1999.10.01 0 0 421
Hmmm.... Végül is elmondhatom: nagyon szerettem a Skodámat, és még mindig hiányzik is egy kicsit. Most, ezen a helyen kívánok örök emléket állítani neki, mert már nincs meg nekem.

Öt és fél évet szolgáltál hűségesen, sosem hagytál cserben (csak az a kis gázbowdenszakadás a Balatonon, ugye, este a parkolóban az első gázfröccsnél, felpakolva+biciklik a tetőn+macska üvölt a hátsó ülésen...emlékszel?? és egy perc alatt meglett a motortérben a kis letörött vég-darabka, amit zseniálisan kampóvá görbítve és a másik véggel összeakasztva remekül hazajöttünk), minden télen elindultál, soha-soha nem csaptál be. Bár azok a zárbefagyások...
Kaptál színes üléshuzatot, riasztót, rádiót finom hangszórókkal, jófajta benzineket.
64 ezer kilométeredhez 35 ezret tettem hozzá, (dolgozás metróval+cégautó is jutott egyszer-kétszer), rendszeresen vittelek Zolihoz Gödöllőre (te jó isten, milyen Zoltán is?) átnézésre, egy kis kenegetésre. Egyedül az a rohadt akkumulátor (látod, ezt sem rád fogom) okozott gondot sokszor, 3 akku is kiszolgált ez idő alatt. Egyszer koccantam veled, viszont mások rengeteg apró sebet ejtettek rajtad (meghúzások, letört tükör, lerugdalt ködlámpák, a burzsoáziát irigylő anarchista utcabeli gimis diákok kulcs-karistolásai az oldaladon).
Sok helyen jártunk, de amióta májusban megfenyegettek egy százezer forintos generállal, bizony azon törtem a fejem, hogyan tovább. A szerelő megvásárolt, rendbetett, akárki vett meg, jól jár(t) veled.
EKJ-399: Isten veled!!!

Tango Creative Commons License 1999.10.01 0 0 420
Figyusz Ad@m!

Ne' tudd meg milyen kiváncsivá tettél!
A két hátsóba is szerelhető?
OKÉ, tudom, kicsit telhetetlen vagyok...
Ja, még valami, a Skoda-tuninghoz a cuccokat(sportfőtengely és társai) honnan szerzed be?

Előzmény: Adm (419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!