Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2017.06.01 0 0 63603

Télen magam is voltam azon a reptérlátogatáson, vártuk az Emirates 777-esét. Elgurult mellettünk, mindkét pilóta vigyorogva nézett minket meg az óriási MALÉV feliratot a buszon, még integettek is.

 

Aztán rájöttem: lehet, hogy korábban MALÉV pilóták voltak :-) Később hallottam, hogy az Emirates pilóták 2 egész napot töltenek Budapesten, magyaroknak ideális. Hülye fejjel nem vittem a Yaesu szkennerem, betekerve a ground frekvenciára, biztos hallottuk volna, hogy "Mit keresnek itt ezek a majmok a MALÉV busszal?" :-)

Előzmény: jim32 (63599)
jim32 Creative Commons License 2017.05.30 0 1 63602

Sajnos a közelébe sem mentünk :-(

Előzmény: Bieux (63600)
Bieux Creative Commons License 2017.05.29 0 0 63601
Bieux Creative Commons License 2017.05.29 0 0 63600

A 747-est meg lehetett nézni közelről? Mármint "alatta átsétálni" közelről.

Előzmény: jim32 (63599)
jim32 Creative Commons License 2017.05.29 0 2 63599

Voltam tegnap ezen a szervezett reptérlátogatáson:

 

https://www.repterlatogatas.hu

 

Szerintem már az megéri, hogy MALÉV feliratú busszal visznek körbe :-)

 

De egyébként is jó. 3 órás túra, néhány megállással és igen jó túravezetéssel. Még nekem is tudott újat mondani :-)

 

Érdekes, hogy van néhány "roncs" a reptéren belül: Tu-154, B767 (ez is MALÉV volt, a függőleges vezérsíkja leszerelve, csak az a rész megy majd a múzeumba) B737 - Kazah légitársaság hozta ide, talán nagyjavítani. A megrökönyödött szerelők azt nem értették, hogyan élték túl az ideutat. Le is lett selejtezve.

De van egy B747-es is. Nem emlékszem, melyik légitársaságé - valami Észak-afrikai talán - marhákat kellett volna szállítania, de már nem tudott felszállni műszaki hiba miatt. Kb. 2 hete szerelgetik, de csak nem jön össze. CRJ200 - ez talán még repülni fog.

Utas2 Creative Commons License 2017.05.23 -1 1 63598

Leteszteltem azt a bizonyos AF bizniszt a Karib-szigeteki szekezesu B777-en (sztem a legregebbi konfiguracio), lenyegeben van 14 biznisz, meg vagy 24 premium economy ules (lusta vagyok a seatgurun megnezni).

 

Az egyeduli jo dolog a kabinszerviz meg a kaja. Kinyaljak a seggedet, a kaja nagyon finom, de itt veget is er a privilegizalt status. Az ulesek kopottak, elavultak, lotyognek, nem lehet 180 fokban ledonteni, az IFE szimplan kozepkori, szoval a kornyezet egyaltalan nincs osszhangban a biznisz service-vel. Avitt es elhasznalt. 

 

Az odauton a vezeto sztyuvi odatette magat, mindenkivel beszelgetni probalt (meg a felreszeg orosz hazasparral is), visszafele egy igen morozus alakulat jutott.

 

szoval felemas volt a feeling...

Előzmény: Utas2 (63590)
rezgaras Creative Commons License 2017.05.16 0 0 63597

A franciák eredetileg a TGV-t is gázturbinával tervezték. A gazdaságossági számítások is erre vonatkoztak. A TGV egy utasra számolt kerozin fogyasztásának a Jumbó fogyasztásának a felének kellett kijönni. A feladat azért nem volt triviális, mert a Jumbó sokkal hígabb levegőben halad.

Előzmény: DAttis (63596)
DAttis Creative Commons License 2017.05.16 0 0 63596

vonatnak hangos :D 

Előzmény: Pitta2 (63593)
Kenny___ Creative Commons License 2017.05.13 0 0 63595

Haromca' ojrojert lehet menni F lounge, ha a jaratodon nincs F kabin (Punta Canaba gondolom nincs). Csak mondom. ;)

Előzmény: Utas2 (63592)
lborli Creative Commons License 2017.05.13 0 0 63594

Irigy? Még hogy én? Ááá, dehogy...  :-)

Előzmény: Utas2 (63590)
Pitta2 Creative Commons License 2017.05.13 -1 0 63593

Meseszép. :)

Előzmény: DAttis (63589)
Utas2 Creative Commons License 2017.05.13 -1 0 63592

Most pedig Párizs CDG-röl, az egyik AF Salonból. Elég jól felszerelt és ellátott lounge.

Előzmény: Utas2 (63591)
Utas2 Creative Commons License 2017.05.13 -1 0 63591

Üdv a topiktársaknak Schipholról, a KLM Crown Lounge-ból.

 

majd még jelentkezem.

Előzmény: Utas2 (63590)
Utas2 Creative Commons License 2017.05.05 -1 0 63590

Elég sokszor kért már meg az AF/KL, hogy Quality Observer legyek, de hamarosan ebben a minöségben letesztelhetem az AF Párizs-Punta Cana bizniszosztályt is....:-)

DAttis Creative Commons License 2017.05.05 0 0 63589

Merően OFF de a hang miatt:


https://www.youtube.com/watch?v=Xk8F2TD5XAI

Gázturbina a síneken :P   

Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.05.05 0 0 63588

Az A380-nal van hálófülkés változata nagypénzü utasoknak. :-)

Előzmény: jim32 (63587)
jim32 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 63587

Lelepleződnek a titkok :-) Amúgy nem is rossz, be kéne vezetni a hálókocsit a repülőkön is:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4461470/Virgin-Australia-reveals-crew-sleep-long-flights.html

 

DAttis Creative Commons License 2017.05.03 0 0 63586

Ha már "repülős filmek"

A vadászpilóták című film egész jó igaz sok a "francia holivúdi trükk" (grafika) a filmben de nekem tetszik a film.

A Gagarin filmben meg kellemesen csalódtam és számomra élmény volt, hogy sok egykori szovjet űrhajós név  elhangzott amit kölyökkoromban, innen-onnan hallottam, olvastam könyvekből a szovjet űrhajózás kapcsán.

Előzmény: RNZoli (63582)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 63585

Addigra akkumulálósik az egész napi késés. 2005-ben Londonból 7 órát késett az Easy. Nem is a mi eredeti gépünk, hanem a Krakkó-Budapest járat gépe teljesített még egy fuvart. 

 

Megérkezni BUD-ra még istenes volt hajnali 5-kor, már járt a busz. De Lutonban egyedül voltunk az egész terminálban. Kaptunk 5 fontról utalványt, csak éppen minden zárva volt. Végül találtunk egy gyorsbüfét, ahol a maradék száraz szendvicset velünk etették meg, igaz nem foglalkoztak az 5 BP rtékhatárral, ez már talált pénz volt.

Előzmény: rezgaras (63584)
rezgaras Creative Commons License 2017.05.02 0 0 63584

Mondjuk egy fapadosnál a késés komoly következményekkel jár, hiszen a gépek intenzíven pörögnek, tehát egy késő gép automatikusan elveri a többi aznapi járatát. Úgy láttam, legtöbbször két járat között a tartalék idő minimális. Volt már komoly késésem fapadosokkal, de érdekes módon mindig az aznapi utolsó járat (de jó is éjfél után megérkezni - akárhová Európában! :-((

 

Előzmény: Vgyuri1946 (63578)
Hamster Creative Commons License 2017.05.02 0 0 63583

Nem az a fajta repülős élmény, amit én élménynek szoktam hívni, de valahol mégis érdekes, hiszen azóta se zárták be...

 

Berlin-Tegel - a reptér, ami csak nem akar becsukódni

RNZoli Creative Commons License 2017.05.01 0 0 63582

Havótmáakkóenézést.... :)  De kár lenne kihagyni egy ilyen lehetőséget annak, aki éppen ráér.  Május 10-13, azaz hamarosan, délután 6 órától (12-én pénteken 5-től). 

Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63581

Miért? A szállítási szerződésben az van, hogy akkor viszi el a cuccot, ha tudja? Határidő nincs?

 

Előzmény: Janos32 (63580)
Janos32 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63580

Ha lowcostra ad fel valaki cargo-t akkor a szallitasi szerzodesben es ennek megfeleloen keszul el. 

U.h kotber sem nagyon lesz. 

Előzmény: Vgyuri1946 (63578)
malazs Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63579

Erre nem vennék mérget, pláne nem Európában ;-)

Előzmény: Vgyuri1946 (63578)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63578

Általánosságban ez lehet, hogy igaz, de a legnagyobb késéseket is a fapadosok produkálják. A kötbér meg nagyon veszélyes dolog.

Előzmény: malazs (63576)
malazs Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63577

Majd el is felejtettem: Szeptemberben mikor a Pegasussal repültünk, pont a Farnair-es furgonból pakolták a motyót a gépbe, visszaútnál pedig szintén hoztunk cargo-t, és szintén a Farnaire-es furgonnal vitték el.

Előzmény: malazs (63576)
malazs Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63576

Csak halkan jegyezném meg hogy pontosságban a legtöbb Európai fapados az élvonalban van ;-)

Előzmény: Vgyuri1946 (63575)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63575

Inkább arra gondolok, hogy megbonyolítja az életet, amitől a fapadosok irtóznak. Ha a felvállalt cargót nem teljesítik (időben), ami a fapadosoknál könnyen előfordulhat, akkor a kötbér az egész jövedelmezőséget megbonyolítja. Kinek hiányzik ez?

 

Persze egyedi esetben, ha egy cargo cég van kényszerhelyzetben, akkor mindenbe belemegy, esetleg pont egy 7-8 órás késésben levő fapados segíti ki őket a bajból :-)

Előzmény: Janos32 (63574)
Janos32 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 63574

A cargobol jobb penz jon mint utasbol, a "cargo szemelyzet" koltsegei meg benne vannak a tarifaban amit a megrendelo fizet. 

Airbust konnyebb cargoval pakolni mint a 737-est.

Előzmény: Vgyuri1946 (63573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!