Télen magam is voltam azon a reptérlátogatáson, vártuk az Emirates 777-esét. Elgurult mellettünk, mindkét pilóta vigyorogva nézett minket meg az óriási MALÉV feliratot a buszon, még integettek is.
Aztán rájöttem: lehet, hogy korábban MALÉV pilóták voltak :-) Később hallottam, hogy az Emirates pilóták 2 egész napot töltenek Budapesten, magyaroknak ideális. Hülye fejjel nem vittem a Yaesu szkennerem, betekerve a ground frekvenciára, biztos hallottuk volna, hogy "Mit keresnek itt ezek a majmok a MALÉV busszal?" :-)
Szerintem már az megéri, hogy MALÉV feliratú busszal visznek körbe :-)
De egyébként is jó. 3 órás túra, néhány megállással és igen jó túravezetéssel. Még nekem is tudott újat mondani :-)
Érdekes, hogy van néhány "roncs" a reptéren belül: Tu-154, B767 (ez is MALÉV volt, a függőleges vezérsíkja leszerelve, csak az a rész megy majd a múzeumba) B737 - Kazah légitársaság hozta ide, talán nagyjavítani. A megrökönyödött szerelők azt nem értették, hogyan élték túl az ideutat. Le is lett selejtezve.
De van egy B747-es is. Nem emlékszem, melyik légitársaságé - valami Észak-afrikai talán - marhákat kellett volna szállítania, de már nem tudott felszállni műszaki hiba miatt. Kb. 2 hete szerelgetik, de csak nem jön össze. CRJ200 - ez talán még repülni fog.
Leteszteltem azt a bizonyos AF bizniszt a Karib-szigeteki szekezesu B777-en (sztem a legregebbi konfiguracio), lenyegeben van 14 biznisz, meg vagy 24 premium economy ules (lusta vagyok a seatgurun megnezni).
Az egyeduli jo dolog a kabinszerviz meg a kaja. Kinyaljak a seggedet, a kaja nagyon finom, de itt veget is er a privilegizalt status. Az ulesek kopottak, elavultak, lotyognek, nem lehet 180 fokban ledonteni, az IFE szimplan kozepkori, szoval a kornyezet egyaltalan nincs osszhangban a biznisz service-vel. Avitt es elhasznalt.
Az odauton a vezeto sztyuvi odatette magat, mindenkivel beszelgetni probalt (meg a felreszeg orosz hazasparral is), visszafele egy igen morozus alakulat jutott.
A franciák eredetileg a TGV-t is gázturbinával tervezték. A gazdaságossági számítások is erre vonatkoztak. A TGV egy utasra számolt kerozin fogyasztásának a Jumbó fogyasztásának a felének kellett kijönni. A feladat azért nem volt triviális, mert a Jumbó sokkal hígabb levegőben halad.
Elég sokszor kért már meg az AF/KL, hogy Quality Observer legyek, de hamarosan ebben a minöségben letesztelhetem az AF Párizs-Punta Cana bizniszosztályt is....:-)
A vadászpilóták című film egész jó igaz sok a "francia holivúdi trükk" (grafika) a filmben de nekem tetszik a film.
A Gagarin filmben meg kellemesen csalódtam és számomra élmény volt, hogy sok egykori szovjet űrhajós név elhangzott amit kölyökkoromban, innen-onnan hallottam, olvastam könyvekből a szovjet űrhajózás kapcsán.
Addigra akkumulálósik az egész napi késés. 2005-ben Londonból 7 órát késett az Easy. Nem is a mi eredeti gépünk, hanem a Krakkó-Budapest járat gépe teljesített még egy fuvart.
Megérkezni BUD-ra még istenes volt hajnali 5-kor, már járt a busz. De Lutonban egyedül voltunk az egész terminálban. Kaptunk 5 fontról utalványt, csak éppen minden zárva volt. Végül találtunk egy gyorsbüfét, ahol a maradék száraz szendvicset velünk etették meg, igaz nem foglalkoztak az 5 BP rtékhatárral, ez már talált pénz volt.
Mondjuk egy fapadosnál a késés komoly következményekkel jár, hiszen a gépek intenzíven pörögnek, tehát egy késő gép automatikusan elveri a többi aznapi járatát. Úgy láttam, legtöbbször két járat között a tartalék idő minimális. Volt már komoly késésem fapadosokkal, de érdekes módon mindig az aznapi utolsó járat (de jó is éjfél után megérkezni - akárhová Európában! :-((
Havótmáakkóenézést.... :) De kár lenne kihagyni egy ilyen lehetőséget annak, aki éppen ráér. Május 10-13, azaz hamarosan, délután 6 órától (12-én pénteken 5-től).
Majd el is felejtettem: Szeptemberben mikor a Pegasussal repültünk, pont a Farnair-es furgonból pakolták a motyót a gépbe, visszaútnál pedig szintén hoztunk cargo-t, és szintén a Farnaire-es furgonnal vitték el.
Inkább arra gondolok, hogy megbonyolítja az életet, amitől a fapadosok irtóznak. Ha a felvállalt cargót nem teljesítik (időben), ami a fapadosoknál könnyen előfordulhat, akkor a kötbér az egész jövedelmezőséget megbonyolítja. Kinek hiányzik ez?
Persze egyedi esetben, ha egy cargo cég van kényszerhelyzetben, akkor mindenbe belemegy, esetleg pont egy 7-8 órás késésben levő fapados segíti ki őket a bajból :-)