Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy az 1.4-es fábia motorok(nem vw) mindegyike hidrotőkés e vagy van belőle szelepemelőrudas verzió is?Illetve a hidrotőkés verzió alapból jó lehet versenycélra?Ha szerzek egy komplett blokkot hengerfejjel,lendkerékkel mi kell hozzá hogy egy favoritba üzemeljen?Nem vagyok laikus,de még motort nem épitettem össze és egyszerübb előtte egy ebben jártasabb kolléga tanácsait meghallgatni.BÁRMILYEN tanácsot szivesen meghallgatok.Segitséget előrre is köszönöm!
Ezt sejtettem én is. Lehet, hogy rosszul kérdeztem.
Azt szeretném megtudni, hogy a 6 csavaros főtengelyt és a 4 csavaros központi befecsis jeladós lendkereket össze lehet úgy hozni, hogy a lejadó a főtengelyhez felső holtpontjához képest ott legyen ahol az a hozzá való 4 csavaros főtengely-lendkerék párosításkor van?
Mert itt számít az, hogy milyen helyzetben kerül a lendkerékre a 6 új furat, ellenben amikor karbis motorról van szó ott olyan helyzetben fúrják az új lyukakat a lendkerékre ahogy azt a meglévő gyári 4 furat engedi.
Sziasztok! Néhányan úgy döntöttünk novemberben meglátogatjuk Kakucsringet egy kis autókázásra - tesztelésre, valamelyik autós nyílt napon - eddig hárman vagyunk fixen. A beszálló 8000 Ft, amit a pályának kell fizetni, ez fél napos pályadíj, körszám megkötés nincs. A szóba jöhető időpontok: november 9,10,16,17, akit érdekel nálam jelentkezzen, a fenti időpontok közül jelölje meg, ami jó neki. Csináltam neki egy eseményt is a facebook-on Autókázás Kakucsringen névvel, lehet csatlakozni. e.mail: skodaklub96@gmail.com
Meg tudja nekem valaki válaszolni, hogy fábia főtengelyre rá lehet-e úgy fúrni a közponzis felicia lendkereket rakni, hogy az a fábia motor utána központi befecsisként üzemeljen?
Tehát el lehet találni úgy a jeladós lendkerék lelyzetét úgy hogy az jó helyen adjon jelet a kompúternek?
1,4-es fábia motort szeretnék központi injektorral, nem szeretnék hengerenkéntit.
Nem kis büszkeséggel szeretném bejelenteni mindnyájatoknak, hogy sok éves barátságunk, valamint a régi Skoda autók iránti szeretetünk hivatalos formában is testet öltött – megalakult a Skoda Oldtimer Klub egyesület.
A következőkben egy rövid bemutatkozás találtok, további részletek pedig a weboldalunkon olvashatóak:
Amennyiben bárkinek csatlakozási (ne adj’ isten támogatási, szponzoriJ) szándéka lenne, weboldalunkon „A Skoda Oldtimer Klub bemutatkozása” bejegyzés alatt minden elérhetőségünket megtalálja.
Egyesületünk rövid története
Szinte természetes dolog, hogy az azonos gyártótól származó, hasonló típusokkal rendelkező veterán autósok egymásra találnak. Kisebb-nagyobb baráti társaságok alakulnak ki, alkatrészeket cserélnek, segítik egymás szakmai tanácsokkal, közösen szerelnek és eljárnak különböző találkozókra. Egyesületünk alapítói is egy ilyen baráti társaságot alkotnak, amelyben beszélgetéseink, találkozóink alkalmával már többször felmerült egy hivatalos egyesület létrehozása.
A végső lökést egy szerencsétlen véletlen adta meg, egy baleset, amelyben egyik Skodás társunk gyönyörű autója totálkárosra tört.
Már a baleset napján elkezdtük a szervezést, miszerint baráti összefogással a lehető leghamarabb, a tulajdonos tudta nélkül újjáépítjük.
A projektben nagyon sokan részt vettek, önzetlenül, időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve és ennek köszönhetően két és fél hónap alatt az autó el is készült és egy meglepetés-parti keretében átadásra került.
Ekkor határoztuk el végleg, hogy egy ilyen értékű, erejű és elszántságú társaságot érdemes tovább vinni és hivatalos egyesületi formában folytatni tovább szeretett autóink, szenvedélyünk ápolását, kihasználva azokat a lehetőségeket, amelyeket egy ilyen szervezet nyújtani tud.
A hivatalos procedúrát 2012 októberében kezdtük el, jogerős bejegyzésre 2013 áprilisában került sor.
Célunk
Célunk a magyarországi veteránkorú Skodák tulajdonosainak egyesületünkbe gyűjtése és tagjainknak segítségnyújtás anyagi és szakmai téren, illetve munkában, tanácsadásban és egyéb tennivalókban abból a célból, hogy a tulajdonukba lévő / kerülő veterán korú Skoda gépjárművek eredeti állapotukban fennmaradjanak, vagy azt minél jobban megközelítsék.
Kedves klubtársak! Nagyon szépen kérem, ha valakinek duola-iker, tehát 4 motorkerékpár karburátor dolgozik az autójában, jelezze. Tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a témakörben.
Helló! Lenne egy kérdésem...az Octavia II-be szeretnék egy szép, méretre szabott üléshuzatot. Konkrét elképzelésem még nincs, de mindenhogy szeretném kikerülne az überfasza tribalos huzatokat és társaikat. Eljutottam a www.autopotahy.sk/huoldalra, ahol egy igen komoly képgalériát találtam egy csomó csodálatos üléshuzattal. A kérdésem az, hogy van-e már valakinek tapasztalata ezekkel a termékekkel és a céggel? Minden válaszért nagyon hálás leszek. Laci
Nem muszaj,de a gyari huto holeadasi kepesege nem bisztos hogy eleg lesz egy hosszu temposabb autopalya szakaszhoz,foleg ha figyelembe veszuk a multheti retento hoseget.
Az autopalya a nagy terheles miatt tul heviti az olyat,igy egy jo olajhuto beszerelese ajanlott,es 5os valto. Nekem ez segitet a legtobbet.N Arpi neven talasz kepet a skodaklubon,en akktiv farhutos maradtam,pedig a skodablokbol kifurtuk szinte a maxot (1548ccm, hengerenkenti pilango es tobb mint 11oLe 150Nm merve)
Ha karbinal maratsz ugyelj az elogyujtasra,ha nagy mindegy milyen hutot teszel melegszik,ha kicsi elegeti a szelepet.
Az lenne a kérdésem, ha az s100 skodámba szeretnék favorit/felicia motort, akkor mennyire szükséges előre tenni a hűtőt és kivágni a homlokfalat? Nem tuningolnám csak autózhatóbbá szeretném tenni, a cél az lenne hogy autópályán ne kelljen kinyomni a szemét hogy menjen 110-et, de az elejét nem szeretném szétvágni, mert úgy tetszik ahogy gyárilag ki van találva. Nem lenne így gond a hűtéssel?
ha nem csorog most igy be a 40el akkor meg emelhetenel suritesi viszonyt.Egy kihegyezzet motor nagyon igenyli a pontos gyujtast es ne legyen ugralas a gyujtasban(ne lotyogjenek a gyujtas eloszto ilesztesei) A vakumot kotelezoen mind a 4 hengertol osze kell szedni es nem egyrol,mert ugy ugral a gyujtas.
A karbikban a keverek kepzest az ugynevezet keveroszarban vegzi ami alol benzinfuvoka kozepen keverocso(kis jukak vannak rajta) es felul a feklevego fuvoka,ez nagy sebessegnel fekezi a beszivot benzint,minel nagyobb annal jobban.A solexben nem tudom a pontos hejezkedeset,de a dellortoban es weberben felul a legnagyobik fuvoka.
Nekedis egy torokhoz 3 fuvoka tartozik.1a legkisebb az alapjarati fuvoka(atlagban 50-60as)
2.benzinfuvoka kozepes meret ez 120-150ig torok meretol fugoen.
3.feklevego fuvoka.szamszeruen ez a legnagyobb,150-200kozott atlagban.
Egyertelmu hogy tuldusul a keverek a nagy melegben.ezzek a karbik nagy gyengepontja a homerseklet valtozas.Gyarilag beszivot levego termosztatal szereltek oket;vagyis telen a kipufogocsonkrol szivta a levegot,mig nyaron valahozna kulsolevegot sziv.
1: probald meg nem a motorterbol szivot levegovel ettetni.
2: kisebb fuvokak alkalmazas,vagy ha nem all lehetoseg,kisebb benzinszint a karbiba.
3: nagyobb hoerteku gyertyak alkalmazasa.
Nekem is volt problemam nyaron az erotlenseg miatt mert a motorterben 60-70fok volt a huto miatt,igy a szep direktlevegoszuromet egy nagy csovel es legeoszurovel kellet orvoslni.
Mint tugyuk a benzinmotoroknak az ideallis mukodesi homersekletuk a 18-20c fok lenne.
ez allatt tul dusitjuk az ideallistol,mig felette el szegenyitsuk ami ugy teljesitemnyvesztest is eredmenyez.
Mivel neked nagy fordulaton jelenkezik igy alternativa lenne a feklevego fuvoka novelese legalabb 0.10 zel vagy 0.20 (tehat 170rol 180-190re.)
udv.Eloszor allo weber,majd fekvo 40es dellortok voltak.papas jaras mellett a fekvok meg kevesebbet ettek mint az egy karbi,de ehhez nagyon preciz beallitas szukseges.a nagykarbik utcan 90%ban csak az alapjarati fuvokan keresztul mukodnek.A megfelelo beallitashoz szukseg van Co merore.Ajanlott 1.5-3 tartomany kozze beloni,ugy alapjaraton mint fordulaton.alapjaraton a Co csavarokal,emelt fordulaton az alapjarati fuvokan keresztul mukodik.Csak fulre belove 10L volt siman.
A nagykarbik gyengelye a homersekletvaltozas,en is ezzert valtottam injektora.
Utcara javasolt 30as szukito.nagyobal lent gyenegebb lesz.
Szerintem az a gond, hogy elgozosodik a benzinaz uszohazban, vagyis elparolog a nagy meleg hatasara.
Nekem a motorommal voltak ilyen gondok regen.
Ha a dolog fokozodik pl varosban, vagy dugoban araszolaskor, de aranylag javul orszaguton, akkor szinte biztos hogy ez a gond. Atfuvokazas es azokhoz hozzaallitani a karbit, ez jelenthet megoldast.
Nem sajna,de egy foto sokat mutattna,de most azzert nem szednem szet a kocsit.Vegy egy regi rosz tengelyt es vagd le a veget,furasd vegig a kozepet esztergan es egy hosszu ekel huzd osze az egeszet.
Van 2 mod is amit en mar latam,az egyik amit en talatam ki es mar tobb tiz ezzer km megtetelevel sincs gond.Leirni kicsit nehez mint le rajzolni.Lenyeg hogy esztergajosnal keszitettel egy tengelytoldatot ami akora kulso atmeroju mint a tengelyvege,de az egyik vegen van egy 5mm vall,ez a tavolito lanzkerek es a kisfogaskerek kozott,kozepe megy tizes juk es egy hosszu csavaral oszehuzva.(kisfogaskerek,toldat es a regi tengely) kozzote ek hogy ne tugyon elfordulni.A keto kozoti csavorodast meg gatolando.A lanckerek a tengelyhez kepest fontos hogy hogy all.(ez ugye marad a gyari) a kisfogaskerek a tengelhez kepest csak ne tugyon elfordulni,mindegy hol van az ek,vagy milyen szogben all.
A masik hasonlo csak azt Szuromitol latam,de ott nincs vall,csak egy mint egy tengelyveg es benne ekpalya mint a gyarin.(majd nem olyan mint egy huszas tengelyveg levagva,kozepen meg kifurva 10esre es egy hosszu csavar.(erdemes menetrogzito ragasztot hasznalni,hogy idovel le ne lazuljon,DE Nem jelemzo).