Azt házilag csak úgy tisztíthatod,ha a tankba öntesz valami tisztítót,amit alattam írtak.Otthon nem szétszedhető,vagy ha szétszeded,akkor annak annyi,azt kalibrálni,beméretni kell,mielőtt visszateszed.Sok esetben nem is újíthatók a befecskendezők,hanem csere,semmiképp nem javaslom az otthoni szétszedést.Én amíg hidegindítási bajok nincsenek vele,biztosan nem piszkálnám mechanikusan.
Ezeknél ugye a fagyállót is cserélni kellene 150ezer km-enként,vagy 10 évente,amelyik előbb eljön.Szerintem egy csere megoldja a problémádat. Amikor hengerfejes,akkor igen,a hengerfejtömítés enged át,a kipufogógáz bekerül a hűtőrendszerbe,ezzel a hűtőrendszer nyomása túl magas lesz,és a vizet kifújja,általában a tartálynál.Ezeknél nem jellemző,hogy az olaj,és a víz összefolyik,mivel a tömítés az a része sérül,ahol a hűtőfolyadékot kellene eltömítenie a hengerfurat és a hengerfej találkozásánál,nem ott,ahol az olajjárat megy a blokkból a hengerfejbe,így szinte biztos,hogy a motorolajon ezt nem fogod megtapasztalni.
Spuritól fogyi csökkenésem megfoghatóan régebbi 2,4JTD verdánál volt, a mostaninál nem vettem észre ilyesmit, nem számítanék rá. Ugye chiptuningnál mondják, hogy tud kevesebbet enni utána, ha ugyanúgy használod.
Két félét kapni valóban, én a drágábbikat használom. Kék a színe, míg az olcsóbbik ami hígabb, az lilás színű. Most 9000-re ment föl az ára. Eddig csak dícséretet hallottam róla és én is jót tudok mondani. Nem füstől és dinamikusabb tőle a motor.
Már 1000 Km után is észrevehető a hatása, de érdemes folyamatosan használni. Az arány fel van tüntetve rajta.
Viszont hallottam olyan véleményt is, hogy hosszabb távon tönkre teheti az üa gumicsöveket. Ezért egy idő után (pár hónap) érdemes szünetet tartani, azaz csak minden 2. v 3. tankolásnál rátölteni.
Azt javaslom, hogy próbáld ki. Emeli a centál számot, benzinesnél meg az oktánt. Mert mindkettőhöz ajánlják.
Vannak más adalékok is, de azzal betöltés után folyamatosan kell menni hosszabb távot, pl. 200 Km-t. Ha tervezel nagyobb utat, azt csak akkor érdemes használni. Most nem jut eszembe a nevük, majd rákérdezek, a Cromaxnál vettem idáig.
Ja, és amit kérdeztél: szervizelés illetve üzemanyag-rendszer javítás előtt ajánlott 1 flaskával elhasználni, de néhány ezer km-ként megismételheted. A spurival ellentétben nem ígér megtakarítást, csak tisztítást.
Nem vinném túlzásba, 1 flakon, aztán ha jó, jó, ha nem, akkor marad a befecskendező felújítás.
Spurit nálunk MOL-kutakon láttam leginkább, ha erre tévednél, illetve autósboltokban.
Az egy tankhoz egy flaskát milyen gyakran kell megismátelni a Liqui Moly 5156-ból? Most 5154-est találtam, a kettő között jófórmán nem látok eltérést. Spurival az a gondom, hogy nem nagyon kapok errefele, nincs elterjedve, de megpróbálok keríteni. Ami még van és jobb a neve az az STP, azt próbáltad már?
Én is ennek a megoldásnak örülnék a legjobban ha működne, mert nem kell hozza szétkapnom a fél motrot. Nem várom azonnal, de kb mégis mire számítsak? Egy tank után vagy 1000 km vagy még több? Azt a kecetelést megoldja vagy látványosan csökkenti? Fogyasztáscsökkenésre kell-e számítsak a megpucolt porlasztóktól? Kösz!
Használj Spurit. Tankolásnál önts hozzá amennyit kell. Én ezt teszem, és valóban használ, tisztítja az üa rendszert, a porlasztó csúcsokat is beleértve. Nem azonnali az eredmény, menni kell vele, rendszeresen spurit tenni hozzá, és látni fogod az eredményt.
Kezdésnek meg fogok próbálni valami üzemanyagrendszer-tisztító löttyöt, hátha segít, de ha nem akkor gondolkozok a porlasztók kiszedésén és megpucolásán.
A közepesen nagy melón túl ezzel az a bajom, hogy soha nem csináltam, van elképzelésem, hogy hogy lehetne rendesen megpucolni de persze nem akarok kárt tenni bennük. Ezek elég precíziós műszerek, mindegyik egyedileg kalibrálandó, pl új porlasztókat fel kell programozni, hogy normálisan működjenek. Na ha én kipucolom a régieket, azzal kárt tudok-e tenni benne olyan módon, hogy ne legyen jó az eredeti kódolása? Valaki csinált már ilyent? Mennyi az esély, hogy ez a kecetelés megszűnne tőle?
Tisztításnál két lehetséges módszerre gondoltam, egyik szétkapni és benzinbe elmosni s féktitsztítóval a porlasztófejet addig fújni keresztűl, amíg jó lesz, a másik módszer, hogy ugyancsak darabokra szedni, szerzek egy ultrahangos tisztítót és azzal elmosatni.
Másik téma, a hűtőfolyadék tartályában elég alacsony volt a szint és kicsit koszos is volt. Ez hengerfej problémára utal? Vagy írtad azt a túlnyomásos problémát, amit a kipufogógáz beszivárgása okoz. Az a hengerfej-tömítésen keresztűl szivárog be vagy máshol? Az olaj nem volt habos és a szintje is jó volt, nem úgy nézett ki, mint amibe belefolyna a hűtővíz.
Japán, és utcai 4x4, szóval nincs annyira messze a másiktól, hogy meg kelljen kövezni érte :))) De te is hogy hogy ide tévedtél a másik klubból? A RAV egy olyan projekthez lesz, amihez sajnáltam a másikat és ez ideálisabb is bizonyos szempontból arra a célra. Kb februárig ez lesz, utána visszatérek és egy méltó utódot keresek a réginek, ugyanolyan logoval az orrán, mert nagyon szerettem.
Így van,a permet formája nem ideális. Ezt szokták ilyen-olyan üzemanyagadalékkal javítani,amit az üzemanyaghoz tesznek,van aki azt mondta,hogy sokkal jobb lett.Ezt csak hallomásból,mert én nem használok ilyet,de a felhasználók mondogatták.
A hűtővízbe szokott beledolgozni a kipufogógáz,és túl nagy lesz a nyomás a hűtőrendszerben.
Igen, a váltóolaj szokott szivárogni,és a motorolaj is,az pedig a generátor felett.
A hűtőfolyadék hőmérséklet kb a kijelzés feléig szokott felmenni,nagyon feljebb nem,csak ha gond van.
Vezérlést cserélni nem kell rajta,csak ha gondod van vele,ez nem BMW,hogy 180-200ezernél mindent cserélni kell,nem szokott gond lenni velük.
Mit tud az osztrák üzemanyag, amit a többi nem? Ha az OMV-nél töltök egy teli tankot a prémium üzemanyagukból, akkor attól be fog kussolni? És ha igen, akkor csak addig az egy tank erejéig vagy még további X ideig?
Tegnap vettem a kocsit, eddig két hidegindításom volt, pöccre indult mindkét alkalommal.
Mit jelent, hogy "nem megfelelő a befecskendezési kép"? Rossz a permet formája és / vagy a cseppek mérete, amit benyom a hengerbe? Ezen lehet javítani anélkül, hogy túlságosan megbontanám a motrot, vagy az elektrónikából állítható? Okozhat valami problémát? Gondolom a fogyasztásnak nem tesz jót, ma 7,6 l / 100 km volt egy hosszabb úton az étvágya.
A motor nem tudom volt-e bontva, jelenleg 376,000 km van benne és az olajon nem látszott olyan nyom, hogy belefolyt volna a hűtőfolyadék. Az olajat megnézem párszáz km után, mikor elhoztam a kocsit, akkor rendben volt a szint. A váltóolajra gondolsz, hogy az is szokott szivárogni?
Még amit észrevettem, hogy a hűtőfolyadék hőmérsékletét jelző kis mutató szeret le-fel járkálni valamennyit, de inkább az alsó hőmérséklet-tartományban marad. Ez normális?
a
A volt tulaj szerint vezérlés nem volt cserélve a kocsiban. Viszont láncos vezérlése van, ezt sokan úgy értik, hogy az élettartama az örökkévalóság + két nap. Mi itt a valóság? Szokott kifáradni a lánc vagy csődöt mondani a láncfeszítő? Kell vezérlést cseréni vagy elmegy a gyárival bármeddig?
A csilingelést/csörgést a befecskendezők szokták okozni,nem megfelelő a befecskendezési kép,de ha ez megnyugtat,szinte mindegyik így adja ezt a hangot.Reggel nem szokott hidegindítási probléma lenni vele?
Ha megkap mindent időben,akkor sokat elmegy,viszont sok hengerfej probléma szokott velük lenni.Van amelyik már 100ezer km-nél fújja a vizet,van amelyik bontás nélkül 300 felett jár.Kopás miatt nem igen kell szétszedni. Az olaj szokott szivárogni a motorból a generátor felett,és a váltóból,a nyelestengelytől,és a kapcsolókartól is.
Egy 2006-os 2,2 dízel 100 kw-os RAV4 tulajdonosa lettem. A motor jól megy, viszont konstansan tartott nagyon kis gáznál, pl mikor tartom 80-100-nál a sebességet 6-osban, vagy amikor elveszem a gázt, akkor hallatszik egyfajta csilingelő vagy kecetelő hang. Ha annál nagyobb gázt adok vagy álló helyzetben alap fordulaton, olyankor nem hallatszik, a motor amúgy teljesen simán jár. Ezt mi okozza, lehet-e baj belőle és hogyan lehet orvosolni?
A második kérdésem, hogy egy magas km-állású kocsiról van szó. Ezek meddig szoktak elmenni ha megkapták időközben a szükséges olajcserét? Kösz!
A szűrőn lévő fekete csatlakozót felül húzd le,tedd rá a gyújtást,és szép nyugodtan lassan szállj ki a kocsiból,és dugd vissza,lényeg,hogy mindezt gyújtáson. Utána vedd le a gyújtást,majd indítsd be az autót.Szerintem jó lesz. :)
Lécci még egy kis segítséget kérek. KB 2015 totya hilux -nál a műszerfal jobb oldalán van egy sárga piktogram ami üzemanyag kútfejet formál 2 vízszintes sárga vonal van alatta. Úgy gondoltam a víz jelenlétére utal a szűröben. Kicseréltem a szűrőt kitakarítottam a házat (víz nem volt benne) de továbra is virít. Mi tévő legyek?