Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

IndyGWR Creative Commons License 2024.01.10 0 0 266654

Enzo nem igen lesz DCR versenyző, mert marad az F2-ben.

Előzmény: spedway (266653)
spedway Creative Commons License 2024.01.10 0 1 266653

Már csak ott van hely. 

Örülök Ferruccinak, nagyon kedvelem, kvázi oválmenő, de a Penske-s háttérrel, a Robb által hozott pénzből és Cannon keze alatt talán végre minden adott lesz neki egy jó szezonhoz. 

 

2024 NTT INDYCAR SERIES

 

Teljes szezonos csapatok/autók: 

 

1. (C) AJ FOYT RACING = #14 – Santino Ferrucci

2. (C) AJ FOYT RACING = #88 – Sting Ray Robb

3. (H) ANDRETTI GLOBAL = #26 – Colton Herta

4. (H) ANDRETTI GLOBAL = #27 – Kyle Kirkwood

5. (H) ANDRETTI GLOBAL = #28 – Marcus Ericsson

6. (C) ARROW MCLAREN = #5 – Pato O’Ward

7. (C) ARROW MCLAREN = #6 – David Malukas

8. (C) ARROW MCLAREN = #7 – Alexander Rossi

9. (H) CHIP GANASSI RACING = #8 – Linus Lundqvist*

10. (H) CHIP GANASSI RACING = #9 – Scott Dixon

11. (H) CHIP GANASSI RACING = #10 – Alex Palou

12. (H) CHIP GANASSI RACING = #11 – Marcus Armstrong

13. (H) CHIP GANASSI RACING = # – Kyffin Simpson*

14. (H) DALE COYNE RACING/HMD = #18 – Devlin DeFrancesco ???

15. (H) DALE COYNE RACING/RWR = #51 – Enzo Fittipaldi v. Daniel Frost ???

16. (C) ED CARPENTER RACING = #20 – Christian Rasmussen*/Ed Carpenter

17. (C) ED CARPENTER RACING = #21 – Rinus VeeKay

18. (C) JUNCOS HOLLINGER RACING = #77 – Romain Grosjean

19. (C) JUNCOS HOLLINGER RACING = #78 – Agustin Canapino

20. (H) MEYER SHANK RACING = #06 – Tom Blomqvist*

21. (H) MEYER SHANK RACING = #60 – Felix Rosenqvist

22. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #15 – Graham Rahal

23. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #30 – Pietro Fittipaldi

24. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = #45 – Christian Lundgaard

25. (C) TEAM PENSKE = #2 – Josef Newgarden

26. (C) TEAM PENSKE = #3 – Scott McLaughlin

27. (C) TEAM PENSKE = #12 – Will Power

 

További lehetséges csapatok/autók az Indianapolis 500-ra:

 

28. (C) ABEL MOTORSPORTS = # – RC Enerson ???

29. (C) AJ FOYT RACING = #11 – JR Hildebrand ???

30. (H) ANDRETTI GLOBAL = #98 – Marco Andretti

31. (C) ARROW MCLAREN SP = #17 – Kyle Larson

32. (C) DREYER & REINBOLD RACING = # – Ryan Hunter-Reay

33. (C) DREYER & REINBOLD RACING = #23 – Conor Daly

34. (C) ED CARPENTER RACING = #47 – Ed Carpenter

35. (H) MEYER SHANK RACING = # – Helio Castroneves

36. (H) RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING = # – Takuma Sato ???

Előzmény: NewmanHaas (266652)
NewmanHaas Creative Commons License 2024.01.09 0 0 266652

Gondolom majd befizeti magát Dale Coynehoz...ott még van hely ha minden igaz.

Előzmény: IndyGWR (266651)
IndyGWR Creative Commons License 2024.01.09 0 0 266651
spedway Creative Commons License 2023.12.30 0 0 266650

:(((

 

De Ferran is believed to have suffered a heart attack while participating at an automotive event in Florida.

Előzmény: JarnoTrulli (266646)
dinsdale_ Creative Commons License 2023.12.30 0 0 266649

Reggel erre a hírre ébredni sokkoló volt. Pláne, ahogyan az történt. 😭

 

Kölykökkori hőseim egyike volt. 

Isten nyugosztalja! 

Előzmény: JarnoTrulli (266646)
nicko Creative Commons License 2023.12.30 0 0 266648

Everyone at Autosport is saddened to hear that two-time CART champion and 2003 Indy 500 winner, Gil de Ferran, has passed away at the age of 56.

We all send our thoughts and condolences to his family and friends at this tragic time.

Előzmény: JarnoTrulli (266646)
convar Creative Commons License 2023.12.30 0 0 266647

Felfoghatatlan. Hiszen még mindig csak 56 éves volt....................

 

 

R.I.P.

Előzmény: JarnoTrulli (266646)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.30 0 0 266646

nicko Creative Commons License 2023.12.24 0 0 266645

Bár engem mar nem érint sajna, de hatha van aki örül ennek. 

 

@IndyCar is moving toward a return to @iRacing's platform with an official announcement likely coming early in the new year, per a Penske Entertainment Corp. official.

🔲 The fresh deal between the sides would reverse what went away when IndyCar signed on with Motorsport Games.

toto92 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 266644
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.17 0 0 266643

Chadwick mellett viszont maradnak, akit így biztos megtartanak mert van mögötte szponzor 

Előzmény: spedway (266635)
spedway Creative Commons License 2023.12.17 0 0 266642

A GM kevésbé konkrét, de számukra a fő lényeg, hogy legyenek riválisok, akik ellen meg tudják méretni magukat. 

Persze lehet beszélni költségcsökkentésről, vannak erre megfelelő fórumok, meg lehet bevételt is növelni, ahogy egyébként a széria jelenlegi teszi, szerintük növekedés van és elégedettek. 

 

https://racer.com/2023/12/15/chevy-tight-lipped-as-honda-raises-alarm-over-indycar-costs/

toto92 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 266641
Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.15 0 0 266640
spedway Creative Commons License 2023.12.15 0 0 266639

Sztem ezt úgy kell elképzelni, hogy az Ilmor gyártja a hardware-t (fizikailag a motor), a márkák pedig hozzák a saját szoftverüket, amitől a motor Honda, Chevy, Toyota stb. lesz. 

Mint a PC, ugyanaz a vas, csak futhat rajta Windows, Linux, stb. A Honda megfogalmazása alapján a sok vezérlő egységen múlik valójában, hogyan alakul a teljesítmény, ezért a szoftver sokkal fontosabb a "vas"nál. 

A jelenlegi szabályok alapján pedig ugye itt-ott a vason is lehet módosítani, ami nyilvám rengeteg pénzbe kerül, de bele vannak kényszerítve a fejlesztésbe, ha le akarják nyomni a riválist. 

És ezek a költségek nincsenek pariban azzal, amennyi bevétel ebből származik (lásd 16-17-18 autó ellátása évi 4-5 motorral). 

 

Hasonló modell már működik a NASCAR-ban, a Truck szériában (a cikk szerint). 

Részleteket nem ismerem, régen nem követem már ilyen mélységében a NASCAR-t. 

Előzmény: dinsdale_ (266638)
dinsdale_ Creative Commons License 2023.12.14 0 0 266638

Ha így lenne, az némileg más megközelítés.

 

Viszont miért érdeke lenne az Ilmornak az, hogy gyártson/szervízeljen minden motort, és a saját partnereinek fejlessze a saját szoftvert, míg a Honda csak a szoftvert adja, szintén kizárólag a saját partnereinek??? 

Előzmény: toto92 (266637)
toto92 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 266637

Ha jól értem, lenne esély mert a szoftverfejlesztés maradna a gyártók kezében,  csak a "hardware" lenne közös.

 

És megnyugtatlak, senki nem fogja tudni. Az átlag szurkoló akiknek a marketingkampány szól, max annyit tud az egészről hogy nem mókuskerékben rohangászó hörcsögök vannak a borítás alatt.

Előzmény: dinsdale_ (266636)
dinsdale_ Creative Commons License 2023.12.14 0 0 266636

Egész őszintén minek jönne egy gyártó ide, ha esély sincs a másik fölé kerekednie? Úgy értem persze lesz győztes és vesztesek, de mindenki tudni fogja, hogy a győzelemben semmi szerepe nem volt a motorgyártónak, lévén hiába más a címke a technika ugyanaz. Milyen marketingértéket hoz egy győzelem így? 

 

 

Előzmény: spedway (266634)
spedway Creative Commons License 2023.12.14 0 0 266635

Palou #10-esét a DHL szponzorálja 2024-től, nagy fogás Ganassinak. 

spedway Creative Commons License 2023.12.14 0 0 266634

Nos a Honda ezt nagyon másképp képzeli:)

 

https://racer.com/2023/12/13/hondas-proposal-to-help-contain-indycar-engine-supply-costs/

 

Gyártson mindent az Ilmor, ők meg írják hozzá a szoftvert.. a motorok ugyis szinte egyformák, senki nem tudja már megkülönböztetni őket, a lényeg pedig - főleg a hibridizáció után - úgyis a szoftver, ami vezérli a kölönböző komponenseket. Szoftvert írni a nagy trúváj és ehhez nem kell soktízmilliós befektetés sem. Az új gyártók simán tudják a nevüket adni viszonylag kis befektetéssel, az igazán nagy pénzeket pedig marketing oldalon tudják majd elkölteni. 

 

“It’s a scary one to think of, because we’re an engine company,” Schifsky said. “And all of a sudden, we’re not going to build our own engines. But you’ve got to look at what’s happening with IndyCar and what’s happening with NASCAR.

 

“All of the engine stuff has gotten so homogenized, I’m not sure any of the fans would know, if you took and put an engine on the floor and took the logos off of it, which engine belongs to which manufacturer. You couldn’t tell them from each other now, and I’m not sure any of the fans today would really notice if they weren’t different. Fans want good, close racing, lots of passes, and cars that sound cool.”

 

Ha ez kell ahhoz, hogy több gyártó legyen és több pénz, hajrá. 

Hamarosan jön a GM is a saját álláspontjával.

Előzmény: spedway (266631)
Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.12 0 0 266633

Ha úgy viselkedik majd ott is mint az IndyCarban, nagy jövője ott sem lesz. 

Előzmény: spedway (266632)
spedway Creative Commons License 2023.12.12 0 0 266632

Hát sajna ez várható volt, ha itt nem talál magának helyet, talál máshol: 

 

https://sportscar365.com/lemans/wec/ilott-headlines-new-intake-of-jota-hypercar-drivers/

 

Persze legalább +1 ember a WEC-ben, akinek tudok majd drukkolni. 

A JOTA pedig az egyik legjobb privát csapat a WEC-ben, 2024-től már két Porsche-val, szóval jó helyre került. 

spedway Creative Commons License 2023.12.12 0 0 266631

Vagy megoldják és sikerül költséget csökkenteni:) nemcsak harmadik gyártó jöhet, hanem drágulhat a motorbérlés is. 

Előzmény: JarnoTrulli (266629)
Lyukaszokni Creative Commons License 2023.12.10 0 0 266630

Régen pénzt kerestek az IndyCaros motor programon. Most pénzt buknak. Innentől érthető, hogy nem akarnak maradni. Annak a pénznek lenne helye nagyobb presztízsű programokra pl F1 vagy NASCAR, ahogy a cikkben is írják.

Előzmény: JarnoTrulli (266625)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.10 0 0 266629

ez indíthatja a dominót, mert akkor a Chevrolet se fog maradni egyedül ennyi autóra az elég biztos

vagy ha a Honda is bukik ezen az egészen már most is, akkor ugyanez lehet náluk is a helyzet. 

Előzmény: spedway (266627)
spedway Creative Commons License 2023.12.10 0 0 266628

Az IndyCarban pont az a jó, hogy szinte lehetetlen jósolni, milyen év lesz - azon kívül, hogy valószínűleg a végén egy Penske vagy Ganassi versenyző fog nyerni, de hát belőlük is annyi van, hogy végülis elég nyitott a bajnokság :) 

 

Remélem hogy a McLaren felnő a feladathoz és Patónak konzisztensebben lesz esélye a dobogóra és a győzelmekre, mert akkor szerintem ők beleszólhatnak a két top csapat küzdelmeibe. 

 

Az újoncok közül Blomqvisttól várok sokat, remélem neki meglesz az első győzelem, nagyon tehetségesnek és gyorsnak tűnik. 

És szerintem a Shank csapat sokkal koncentráltabb lesz 2024-ben, miután már nincsenek az IMSA-ban, csak az IC lesz két új versenyzővel, motiváltabbak mint valaha. 

 

Lundqviston pedig már csak azért is nagy a nyomás, hiszen top csapathoz szerződött, bár nagyon nehéz dolga lesz, aztán ki tudja - az ilyen meglepetés sztorik a legkellemesebbek. 

 

Drukkolok még Rahaléknak, rendesen dolgoztak azon az év második felében,m hogy sokat javuljanak és látszott is, szeretném ha ők is sikeresebbek lennének, pláne ha Graham utolsó éve/évei következnek jó lenne neki is egy kis siker. 

 

Szóval izgalmakból biztosan nem lesz hiány :)

Előzmény: Target8 (266624)
spedway Creative Commons License 2023.12.10 0 0 266627

Nem az a lényeg hogy mennyibe kerül konkrétan, hanem megéri-e a befektetés vagy sem. 

A harmadik gyártóra azért van szükség, hogy kevesebb motort kelljen gyártani és szervizelni. 

Fejlesztési költség már gyakorlatilag nincs (most a hibridet ne vegyük ide), csak üzemeltetés, karbantartás - itt nem mindegy, mennyi motorról van szó, mert nem piaci alapon hanem fix áron adhatják a csapatoknak. Ez is azért hogy ne drágítsa meg a versenyzést. Már az is segítség lenne, ha normális árat kérhetnének a gyártók a motorjaikért, hiszen csapatokból nincs hiány. Nyilván összetett kérdés ez, de a Honda már sok-sok éve hangosan érvel amellett hogy legyen 3. gyártó, és úgy tűnik, kezd elegük lenni.

Tehát a Hondának az a baja, hogy buknak az IC projekten már sok-sok éve, nem az, hogy hány x milliót kell elkölteni.

Előzmény: JarnoTrulli (266625)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.10 0 0 266626

Lundqvist győzelemre én nem tennék nagy összeget (aztán majd lehet behúzza az Indy500-at:)

 

 

NXT szvsz nem készíti fel semennyire oválokra, tavaly 3 futamra ugrott be. Ganassinál az új arcok közül inkább Armstrongtól várható valami teljes szezonban. 

 

VeeKay is az 5. évére már igazán berobbanhatna. 

Előzmény: Target8 (266624)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.10 0 0 266625

ennél olcsóbbra már hova lehetne? Ha meg valami csoda történne, jönne egy 3. gyártó, és esetleg jók lennének nem ilyen Lotusok, akkor meg amiatt menne a háborgás és belengetése annak hogy akkor lelépnek...mert ha van egy újabb rivális, ami életképes, akkor megint kell költekezni és fejleszteni. 

 

F1-es mércével ez az általuk említett összeg nem tűnik soknak. Főleg, hogy 2026-os évtől jönnek az új motorok, ők meg Astonnal bútoroznak össze. (és feltételezem 2023 végén sem a töküket vakarják és mennek a háttérben már most a felkészülések az új érára) és ne feledjük most is ott vannak a RedBull mögött RBPTH fedőnéven

 

 

Előzmény: Lyukaszokni (266623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!