Örülök Ferruccinak, nagyon kedvelem, kvázi oválmenő, de a Penske-s háttérrel, a Robb által hozott pénzből és Cannon keze alatt talán végre minden adott lesz neki egy jó szezonhoz.
2024 NTT INDYCAR SERIES
Teljes szezonos csapatok/autók:
1. (C) AJ FOYT RACING = #14 – Santino Ferrucci
2. (C) AJ FOYT RACING = #88 – Sting Ray Robb
3. (H) ANDRETTI GLOBAL = #26 – Colton Herta
4. (H) ANDRETTI GLOBAL = #27 – Kyle Kirkwood
5. (H) ANDRETTI GLOBAL = #28 – Marcus Ericsson
6. (C) ARROW MCLAREN = #5 – Pato O’Ward
7. (C) ARROW MCLAREN = #6 – David Malukas
8. (C) ARROW MCLAREN = #7 – Alexander Rossi
9. (H) CHIP GANASSI RACING = #8 – Linus Lundqvist*
10. (H) CHIP GANASSI RACING = #9 – Scott Dixon
11. (H) CHIP GANASSI RACING = #10 – Alex Palou
12. (H) CHIP GANASSI RACING = #11 – Marcus Armstrong
Bár engem mar nem érint sajna, de hatha van aki örül ennek.
@IndyCar is moving toward a return to @iRacing's platform with an official announcement likely coming early in the new year, per a Penske Entertainment Corp. official.
🔲 The fresh deal between the sides would reverse what went away when IndyCar signed on with Motorsport Games.
A GM kevésbé konkrét, de számukra a fő lényeg, hogy legyenek riválisok, akik ellen meg tudják méretni magukat.
Persze lehet beszélni költségcsökkentésről, vannak erre megfelelő fórumok, meg lehet bevételt is növelni, ahogy egyébként a széria jelenlegi teszi, szerintük növekedés van és elégedettek.
Sztem ezt úgy kell elképzelni, hogy az Ilmor gyártja a hardware-t (fizikailag a motor), a márkák pedig hozzák a saját szoftverüket, amitől a motor Honda, Chevy, Toyota stb. lesz.
Mint a PC, ugyanaz a vas, csak futhat rajta Windows, Linux, stb. A Honda megfogalmazása alapján a sok vezérlő egységen múlik valójában, hogyan alakul a teljesítmény, ezért a szoftver sokkal fontosabb a "vas"nál.
A jelenlegi szabályok alapján pedig ugye itt-ott a vason is lehet módosítani, ami nyilvám rengeteg pénzbe kerül, de bele vannak kényszerítve a fejlesztésbe, ha le akarják nyomni a riválist.
És ezek a költségek nincsenek pariban azzal, amennyi bevétel ebből származik (lásd 16-17-18 autó ellátása évi 4-5 motorral).
Hasonló modell már működik a NASCAR-ban, a Truck szériában (a cikk szerint).
Részleteket nem ismerem, régen nem követem már ilyen mélységében a NASCAR-t.
Viszont miért érdeke lenne az Ilmornak az, hogy gyártson/szervízeljen minden motort, és a saját partnereinek fejlessze a saját szoftvert, míg a Honda csak a szoftvert adja, szintén kizárólag a saját partnereinek???
Ha jól értem, lenne esély mert a szoftverfejlesztés maradna a gyártók kezében, csak a "hardware" lenne közös.
És megnyugtatlak, senki nem fogja tudni. Az átlag szurkoló akiknek a marketingkampány szól, max annyit tud az egészről hogy nem mókuskerékben rohangászó hörcsögök vannak a borítás alatt.
Egész őszintén minek jönne egy gyártó ide, ha esély sincs a másik fölé kerekednie? Úgy értem persze lesz győztes és vesztesek, de mindenki tudni fogja, hogy a győzelemben semmi szerepe nem volt a motorgyártónak, lévén hiába más a címke a technika ugyanaz. Milyen marketingértéket hoz egy győzelem így?
Gyártson mindent az Ilmor, ők meg írják hozzá a szoftvert.. a motorok ugyis szinte egyformák, senki nem tudja már megkülönböztetni őket, a lényeg pedig - főleg a hibridizáció után - úgyis a szoftver, ami vezérli a kölönböző komponenseket. Szoftvert írni a nagy trúváj és ehhez nem kell soktízmilliós befektetés sem. Az új gyártók simán tudják a nevüket adni viszonylag kis befektetéssel, az igazán nagy pénzeket pedig marketing oldalon tudják majd elkölteni.
“It’s a scary one to think of, because we’re an engine company,” Schifsky said. “And all of a sudden, we’re not going to build our own engines. But you’ve got to look at what’s happening with IndyCar and what’s happening with NASCAR.
“All of the engine stuff has gotten so homogenized, I’m not sure any of the fans would know, if you took and put an engine on the floor and took the logos off of it, which engine belongs to which manufacturer. You couldn’t tell them from each other now, and I’m not sure any of the fans today would really notice if they weren’t different. Fans want good, close racing, lots of passes, and cars that sound cool.”
Ha ez kell ahhoz, hogy több gyártó legyen és több pénz, hajrá.
Régen pénzt kerestek az IndyCaros motor programon. Most pénzt buknak. Innentől érthető, hogy nem akarnak maradni. Annak a pénznek lenne helye nagyobb presztízsű programokra pl F1 vagy NASCAR, ahogy a cikkben is írják.
Az IndyCarban pont az a jó, hogy szinte lehetetlen jósolni, milyen év lesz - azon kívül, hogy valószínűleg a végén egy Penske vagy Ganassi versenyző fog nyerni, de hát belőlük is annyi van, hogy végülis elég nyitott a bajnokság :)
Remélem hogy a McLaren felnő a feladathoz és Patónak konzisztensebben lesz esélye a dobogóra és a győzelmekre, mert akkor szerintem ők beleszólhatnak a két top csapat küzdelmeibe.
Az újoncok közül Blomqvisttól várok sokat, remélem neki meglesz az első győzelem, nagyon tehetségesnek és gyorsnak tűnik.
És szerintem a Shank csapat sokkal koncentráltabb lesz 2024-ben, miután már nincsenek az IMSA-ban, csak az IC lesz két új versenyzővel, motiváltabbak mint valaha.
Lundqviston pedig már csak azért is nagy a nyomás, hiszen top csapathoz szerződött, bár nagyon nehéz dolga lesz, aztán ki tudja - az ilyen meglepetés sztorik a legkellemesebbek.
Drukkolok még Rahaléknak, rendesen dolgoztak azon az év második felében,m hogy sokat javuljanak és látszott is, szeretném ha ők is sikeresebbek lennének, pláne ha Graham utolsó éve/évei következnek jó lenne neki is egy kis siker.
Nem az a lényeg hogy mennyibe kerül konkrétan, hanem megéri-e a befektetés vagy sem.
A harmadik gyártóra azért van szükség, hogy kevesebb motort kelljen gyártani és szervizelni.
Fejlesztési költség már gyakorlatilag nincs (most a hibridet ne vegyük ide), csak üzemeltetés, karbantartás - itt nem mindegy, mennyi motorról van szó, mert nem piaci alapon hanem fix áron adhatják a csapatoknak. Ez is azért hogy ne drágítsa meg a versenyzést. Már az is segítség lenne, ha normális árat kérhetnének a gyártók a motorjaikért, hiszen csapatokból nincs hiány. Nyilván összetett kérdés ez, de a Honda már sok-sok éve hangosan érvel amellett hogy legyen 3. gyártó, és úgy tűnik, kezd elegük lenni.
Tehát a Hondának az a baja, hogy buknak az IC projekten már sok-sok éve, nem az, hogy hány x milliót kell elkölteni.
Lundqvist győzelemre én nem tennék nagy összeget (aztán majd lehet behúzza az Indy500-at:)
NXT szvsz nem készíti fel semennyire oválokra, tavaly 3 futamra ugrott be. Ganassinál az új arcok közül inkább Armstrongtól várható valami teljes szezonban.
ennél olcsóbbra már hova lehetne? Ha meg valami csoda történne, jönne egy 3. gyártó, és esetleg jók lennének nem ilyen Lotusok, akkor meg amiatt menne a háborgás és belengetése annak hogy akkor lelépnek...mert ha van egy újabb rivális, ami életképes, akkor megint kell költekezni és fejleszteni.
F1-es mércével ez az általuk említett összeg nem tűnik soknak. Főleg, hogy 2026-os évtől jönnek az új motorok, ők meg Astonnal bútoroznak össze. (és feltételezem 2023 végén sem a töküket vakarják és mennek a háttérben már most a felkészülések az új érára) és ne feledjük most is ott vannak a RedBull mögött RBPTH fedőnéven