Az autók formája folyamatosan változott, ahogy bejött az aerodinamikus szempont. Ekkor lettek egyre jobban lekerekítettebbek. Aztán ez a folyamat eljutott egy olyan pontra, ahol a cv érték csökkentése, és a vásárlók alsó befogadási ingerküszöbe találkozott, és onnan már csak csekély mértékben változtak az autók - ebből a szempontból. Mert a vásárlóknak az kellett, hogy ha megvesznek egy új autót, akkor azon látsszon meg, hogy az új. Tehát ne legyen ugyanolyan, mint pár éve ugyanaz a modell. Innentől az autók folyamatos ráncfelvarrása valójában már csak divattá vált. Ez van amikor jobban, van amikor kevésbé jól sikerül.
Szóval, ha jól értem, azt kéred számon a Teslákon, hogy nem elég divatosak? Abból a szempontból jogos a dolog, hogy ha a vásárlóknak ez a fontos, akkor azt követni kell. Persze nem minden vásárlói rétegnek fontos ez.
"Mi az elavult szerinted a Teslákon? (A formatervet hagyjuk ki)"
.
Ne hagyjuk, mert az egyik pont ez. Az autóiparban van egy 6-8 éves moellciklus. A Tesla autóinak designja szép, de azért nem mondanám azt se, hogy annyira remekművek, amiket örök időkre gyártani kell valami lassú műszaki evolúció mellett. NEM akarok a Tesla és a Trabant közé általában párhuzamot vonni nyilván, kizárólag csak a modellciklus kapcsán mondom, hogy a Trabanték mondták azt, hogy a jól bevált alapok folyamatos fejlesztése és kis lépésekben történő frissitése az ő útjuk.
.
Persze lehet, hogy a Tesla extrém hosszú modellciklus politikája a prémium hatás része lesz, de inkább az lehet ott,hogy számukra különösen rögös út eddig gyártásig eljuttatni egy új tipust más gyártókhoz képest.
Eh.... nem tudom. Valahogy olyan érzésem volt, mintha azzal dicsekednének, hogy építenek egy házat a házban.
Nem lenne sokkal... őrületesen sokkal hatékonyabb egy Starship második fokozat formájú űrállomást építeni és azt Föld körüli pályára állítani?
Ha a tartályok helyét is lakótérnek rendeznék be és elhagynák a fölösleges sallangokat egyrészt könnyű lenne, másrészt akkora hely lenne, hogy akár atlétikai versenyeket is lehetne rendezni benne.
Ha jól látom a Starship lakótere eleve több, mint duplája a tervezett űrállomásénak. Mókás lesz majd ahogy az óriás bálna odadokkol az aprócska űrállomáshoz.
Szerintem a Teslanak nem kellene arversenybe, es minösegcsökkentesi versenybe kezdeni a kinaiakkal, hanem mint az iPhone is, igyekeznie kene minösegi premiumtermekekkel fölepozicionalni magat a kinainak. Mint ahogy a sokezermillio oco vagy nem is annyira oco kinai telefon se ette meg az iPhone piacat.
.
A Tesla modelpalettaja eleg elavult, raferne egy gyorsabb fejlesztesi tempo, ha mar nem egyedul vannak az EV piacon, mint volt egy kenyelmes 5-10 evuk kb monopolhelyzetben. Ma mar nem megy, hogy 5-10 evekig kuzdenek egy elvileg bemutatott termek piacravitelevel.
A ModelS, X de mar a 3 is autoipari mercevel elavult, valtasra erett tipusok ennyi ev utan. Kene a formanyelvet is ujitani, de nem azzal a bena irannyal, amit a Cybertruck nevu formedveny jelent, hanem normalisan.
.
Ez az önvezetö Robotaxi meg, ha erre tesznek fel mindent tenyleg, megassa a Tesla sirjat, mert azzal meg fognak bukni.
Hát val.szeg nem bírják az árversenyt a kínaiakkal. Nyilvánvaló, hogy jenki/NyEU tervezés és gyártás a legdrágább, addig maradhat fenn, míg nincs távolkeleti klónja. Reméljük, a Starship-et ki tudja reszelni a Falcon 9/Heavy profitjából, mielőtt a kínaiak ott is megjelennek neki konkurrenciaként. Bár végülis az ő megjelenésük is letöri az űrbe jutás költségeit, de nyilván Musk nem erre gondolt, mikor nekiállt az újrafelhasználható rakétát kifejleszteni... :)
Az oroszok is rohamtempoban haladnak, mar ketszer halasztottak a harmadik Angara A5 probainditast, mert 10 evvel az elsö, es 4 evvel a masodik probainditas utan allitolag meg mindig software hibat talaltak.
"I would have never written the requirements for Starship," Saltzman said. "My mental model wouldn’t frame around that kind of capacity, at that price point, at that scale. I couldn’t do it. So what we’re relying on is industry to help us innovate by showing us the art of the possible, bringing ideas to us, saying is this useful?" If the Space Force took a top-down approach, "I’m going to get it wrong because I just won’t have the insights and the creativity that I currently see out in the commercial space industry," Saltzman said.
"The process has now been further validated during subsequent testing at the Georgia Institute of Technology’s High Power Electric Propulsion Laboratory (HPEPL) in Atlanta, USA. During the tests the process was seen to create the ionizing radiation and improve the base propulsion unit’s thrust by 50%, said RocketStar."
valamint:
" “We acquired Miles Space and Faler is now our CTO. So now I’m excited to take our already stellar thruster and make it fusion-enhanced with remarkable improvements in performance. Thanks to AFWERX and the USSF [United States Space Force] for believing it was possible!” "
Érdekes a proton-bór fúzió, felkapták mostanában, de nagyon magas a hőigénye, magasabb, mint a DT-é, nem tudom elképzelni, hogy számottevő energiát szolgáltató reakciót tudnának produkálni egy fúvókában... a hidegfúziót pedig ugye ismerjük... bármilyen sikeres nukleáris rakétameghajtás egyben az emberiség energiagondjainak globális megoldása is, erre gondolok a témába vágó cikkeket olvasva.
Igen, lehet ion hajtómű. Sokáig kis tolóerő is szép sebességet tud elérni. És a Mars elég messze van hozzá, hogy elég sokáig tudjon zümmögni az a hajtómű. A Holdhoz már nem lenne jó, egy olyan gyengébb, ami a Marshoz még jó.
Azért mostanában csináltak olyan ion hajtóműveket, amik már nem grammos tolóerőt adnak le, hanem kilogrammos nagyságrendet (ami még mindig nem sok, de nagyságrendnyi (akár több) ugrás.
Igen, jól látod, ha elfogy a xenon (vagy argon), akkor már nem tud tovább meghajtást produkálni.
Elvileg még ott van a VASIMR is, ami delejből csinál meghajtást. Itt nagyobb tolóerőre lehet becserélni a jobb hatásfokot. Mostanában nem sok mindent lehetett erről hallani ismét.
Az egyik legérdekesebb hajtómű, amiről mostanában olvastam, az vízgőz alapú (pulsed plasma thruster) a Firestar Drive, és belekevert boronnal, és belelövöldözött nagy sebességű protonokkal, fúziós (és fissziós a második lépésben) módon turbózza fel a hatásfokot.
"The fusion process was first devised during a R&D program for the US Air Force’s AFWERX (Air Force Work Project) initiative, where boronated water was introduced into the pulsed plasma thruster’s exhaust plume. This created alpha particles and gamma rays, clear indications of nuclear fusion."
"Plans to test the FireStar Drive include further ground testing this year with an in-space demonstration scheduled for February 2025 as a hosted payload on space robotics firm Rogue Space System’s Barry-2 spacecraft"