Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cs_gaborka Creative Commons License 2020.06.25 0 0 9307

Sziasztok!

 

Párom gyermekének van egy 3 ajtós Golf 5-ös autója. Elmondása szerint kb. fél éve nem működik sem távirányítóval sem a hátsó VW gombbal a csomagtartó nyitása, csak belülről mechanikusan. Volt szervizben ahol is kicserélték neki a nyitó egységet, de a hiba továbbra is megmaradt... Ezt követően kért meg, hogy ránéznék-e, aminek eredménye, a 4 vezetékből az egyiket szakadtnak mértem, de ez a mikrókapcsoló egyik sarkára megy, ha jó néztem ez azt jelzi, hogy be van-e csukva a csomagtartó. Lengővezetékkel átkötöttem, de sajnos így sem működik, nem mérek feszültséget sem nyitáskor, sem záráskor a behúzótekercsen. Az oldalsó belső burkolatig bontottunk vissza, ott van egy csatlakozó, ahonnan a hibás szálat tovább vittem, ott sem mérek semmit sajnos :-(
Tovább (előre felé) nem bontottunk, mert dokumentáció hiányában nem tudom, van-e külön vezérlőegysége az ajtó(k) nyitásának, vagy a központi vezérlőbe megy közvetlenül illetve a helye is ismeretlen. A biztosítékokat (is) természetesen kimértem, rendben vannak és az első ajtók működnek a távirányítóról.

 

Szeretném megkérdezni, hol és mit keressek, mi lehet a hiba okozója?

Köszönöm szépen előre is a segítséget. 

Bencuc Creative Commons License 2020.06.15 0 0 9306

Na, rájöttem mi csinálja az alapjáratvisszaesést akkor is ha ki van kapcsolva a klíma, valamiért hiába van kinyomva, bekapcsol a háttérben a relé, érezni mert jön a hideg.

Előzmény: 409 (9303)
Fandorina Creative Commons License 2020.06.12 0 0 9305

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Van egy 2006-os Phaetonunk, elszállt a fejegysége, semmit nem mutat, így semmit nem lehet vezérelni róla, ki-be záródnak az ajtók, szóval totál behülyült. Egy nem erre szakosodott ismerősöm megnézte, chipet kellene benne cserélni (MAF1300E), de csak Ali-n találtam, Kínából jelenleg egy-másfél hónap a szállítás. Tudtok valaki Bp-en vagy környékén, aki ilyet javítani tudna? Ózdon találtam, pont ilyet javított pont ezzel a chip hibával,de az messze van sajnos. Audiogeneral-t kérdeztem, azt mondták, bármit, de Phaetont és Cayenne-t nem vállalnak. Úgyhogy megakadtam. Köszi előre is!

Bencuc Creative Commons License 2020.06.12 0 0 9304

Van az a bosch patron amit a multkor linkeltél. Az van elromolva az enyémben. Az előző tulaj, hogy ne kelljen újat vennie, lekötötte a patron bowdentét, és beszerelt egy másik bowdent, aminek egyik vége az adagoló alapjárati szabályzó karjára van kötve (ahova a patron bowdene is volt), a másik vége pedig a műszerfalhoz van vezetve, onnan egy kis bigyóval lehet állitani a bovdenen, és szabályozni az alapjáratot. 1250 a max, ha megy a klíma leesik 900-1000-re így nekem a maxon szokott lenni. Ha bekapcsolod a klímát, egyszerűen visszaesik az alapjárat, nincs semmi korrekció.

 

 

Ez meg amit mondtam az, hogy megy a motor, alapjárat mondjuk 1250, és néha egyszer csak kapcsol valami relé és visszaesik 250-et, pedig a klíma nincs bekapcsolva. Hogy mi okozhatja ezt? Mert ugye ha a klíma be lenne kapcsolva az oké, de ki van nyomva a gombja, ennek ellenére történik egy ilyen visszaesés néha a fordulatszámban. Egy ideig azt hittem a motornak van valami gikszere, de észrevettem, hogy hallani olyankor is mindig előtte egy kattanást, szóval valami relé kapcsolja ezt be, csak kérdés mit?

Előzmény: 409 (9303)
409 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 9303

Ezt így látatlanba nehéz kitalálni, nem is értem teljesen a problémát. Mindenesetre, külső beavatkozás nélkül az adagolónak tartania kell/ene/ az alapjáratot terheléstől függetlenül. Ez a működési elvéből adódik. Olyan, hogy dúsító, diesel motoron nincs. Illetve van, de azt gázpedálnak hívják. A hidegindító patron előtöltést és alapjáratot állít. Hogy nálad mi van azon már mókolva, azt nem tudom, de gyanítom, hogy valami ott (is) össze van kavarva. Márcsak azért is, mert a légkondi bekapcsolásakor emelnie kellene a fordulatot.

 

"nálam most a dúsítópatron elromlott, bowdennel van beállítva fix alapjárati érték, 1250-re."

 

????  Milyen bovdennel? Ha ez a gázbovden, akkor alapjaiban elbaxva az egész. Az 1250 az nagyon nem az alapjárati tartomány, ott nem is fog működni a szabályozás.

Előzmény: Bencuc (9302)
Bencuc Creative Commons License 2020.06.11 0 0 9302

409, a következőre esetleg volna valami ötleted, mi okozza?: áll az autó, motor jár alapjáraton, klíma kikapcsolva, aztán hallatszódik egy kattanás, valószínüleg egy relé, és visszaesik a fordulat vagy 250-300 egységgel, és így is marad míg le nem állítod az autót. Ha a leesett fordulatnál bekapcsolod a klímát, vagy 50 egységgel még tovább esik, de nem annyit, mintha ez a furcsa nagy esés nem lenne és úgy kapcsolod be. Ha megvan a szokásos alapjárat, és úgy kapcsolod be a klímát, akkor az is 250-300-at esik, csak ugye akkor be is van kapcsolva. Lehet ha kikapcsolt állapotában van ez az esés, akkor is a kompresszor lehet a ludas? Vagy esetleg más valami a hajtott részek közül? Pl. azt néztem, hogy csöpög a szervószivattyú, lehet levegős lett a rendszer és emiatt kapcsol rá jobban a szivattyú? Mondjuk a közlekedési helyzet sztem ezt nem indokolná, hogy áll az autó, és akkor akadna fenn ezen a rendszer. Egyébként a klímával van egy olyan gond is, hogy a kompresszor ki be kapcsolgat menet közben 10-20 másodpercenként. Hallani a kattanást meg ahogy az alapjáratvátozás miatt az autó meglódul majd visszahőköl a teljesítményingadozás miatt. Azt mindemellé tudni kell, hogy nálam most a dúsítópatron elromlott, bowdennel van beállítva fix alapjárati érték, 1250-re. Talán ez maga a probléma, hogy mindezt a patron ellensúlyozná, úgy hogy észre sem veszem az ingadozásokat? De akkor is fura, mert ha a klíma a ludas, kikapcsolva miért kapcsol be?

 

Seat Cordoba 1.9 TD, 96-os, AAZ motor, tudod amelyik a Póló 6N-nel megegyező konstrukció. 

409 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 9301

Mindenhol be kell kenni.

Hogy pontosan mekkora és milyen az a kiverődés, így látatlanba nem tudom megmondani. Megeshet, hogy javítani kell rajta.

Előzmény: Bencuc (9300)
Bencuc Creative Commons License 2020.06.03 0 0 9300

Ezer köszönet, Erre nem bukkantam volna rá egykönnyen. Viszont azt még mindig nem értem, hogy akkor ebből a főtengelyen a bevágásba kell nyomni, vagy arra a felületre kell kenni, amire a fogaskerék a főtengelyen felfekszik? Mert azt nézem, hogy 0,25 mm réskitöltésig ajánlja ezt a rögzítőanyagot, viszont nálam a főtengelynél a deformitás miatt az a bevágás amibe illeszkedik a fogaskeréken a kiugró rész, na az így szemre legalább egy milliméterrel ki van itt ott kopva. Vagy kibir annyit mégis ez a cucc? 

Előzmény: 409 (9299)
409 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 9299
Előzmény: Bencuc (9298)
Bencuc Creative Commons License 2020.06.02 0 0 9298

Azt a Loctite-ot amit ajánlottál a főtengely végének javításához AAZ motornál, az tudnád linkelni? Nem nagyon ismerem ezeket, aztán nem vagyok benne biztos, hogy jót keresek. Egyébként ha megvan a síkolás rendesen csinálva, akkor ez mennyi ideig fogja tudni tartani, míg megint imbolyogni kezdenek a tárcsák?

 

 

Előzmény: 409 (9296)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.28 0 0 9297

Sebaj, annyira nem lényeges. Ha nem tudom megoldani amit akarok majd írok neked itt, de most egyenlőre úgy tűnik sikerül a dolog.

Előzmény: 409 (9296)
409 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 9296

 

 Küldtem választ az emiledre, de megint visszajött. Másnak simán tudok küldeni.

Előzmény: Bencuc (9290)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.26 0 0 9295
Volkswagen Polo 1.9 td dízeles, 96-os autónál megszűntek működni ez elektromos ablakemelők. A kapcsolótáblát bogarásztuk a multkor izzításbiztosíték csere miatt, kijjebb húztuk, visszaraktuk, azóta nem megy az ablak. Meg ugyanakkor volt hogy a rádiòt is kijjebbhúztam a csatlakozóit ellenőrizni. Gyanús hogy valami kábel szétjöhetett. Egyik ablak se működik. Valakinek tipp esetleg hol kellene megnézni? Valamint mégegy: a kapcsolótáblát hogy tudom rendesen kihúzni? Ugy tűnik semmi sem fogja már hátul, ami gyorskötöző volt elvágtuk, de egy ponton túl nem jön kijjebb, így a hátulját se látom rendesen.
409 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9294

Egyszerűsítettem.  :))

Előzmény: C20NE (9293)
C20NE Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9293

Azért ravaszul fogalmazod meg, hogy a kompresszióban szegény hengerben nem éri el a gyulladási hőmérsékletet az összesűrített levegő és ez is lehet egy ok.

 

:-)))

Előzmény: 409 (9292)
409 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9292

A dieselmotor két okból indulhat nehezen/sehogy. Vagy nincs elég meleg a hengerben a gázolaj gyulladásához, vagy nincs gázolaj.....  Hogy melyik, azt innen és ennyiből igen nehéz kitalálni.

Előzmény: Busa_nk (9291)
Busa_nk Creative Commons License 2020.05.24 0 0 9291

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Bora 1.9 PDTdi AJM néha nehezem indul, az idítómotor teker de nem indul be. Hol kutakodjak?

Bencuc Creative Commons License 2020.05.22 0 0 9290

Nem tudom miért nem jött meg, működik az email pedig ami meg van adva, de sebaj, utólag is köszönöm az infót!

Előzmény: 409 (9289)
409 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 9289

Ja, a főtengely. Válaszoltam az emiledre, de mindig visszajött mail delivery-vel.

 

A csavart véletlenül se kend be, akkor azt többé nem tudod kivenni.

Ha bent a helyén kell javítani, akkor reszelgetni szoktam a tengely végét. Először az új fogaskereket rápróbálva megkeresni hol billeg, azt simítani, majd a feltenni az ékszíjtárcsával együtt, meghúzni a csavarját annyira hogy szilárdan tartson és körbeforgatva a tengelyt kimérni, hogy mennyire és merre üt. Ez alapján látható, hogy hol kell még leszedni belőle.

Csak a fogaskereket kell felragasztani, és rögtön meghúzni a csavarját az előírás szerint*. 1.5-2perc után már megszilárdul a ragasztó. Ha le kell venni, akkor meg kell melegíteni. 150-160°C-on oldódik a ragasztó.

 

* Bármennyire is lehetetlennek tűnik, meg lehet és kell húzni azt a csavart annyira amennyire az utasítás írja. Gondoskodni kell a főtengely kitámasztásáról.

Előzmény: Bencuc (9288)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.21 0 0 9288

Uhh ezer köszönet! Még azt kérhetném, hogy amiről a Hobbiasztaloson szó volt, AAZ motornál a főtengely végének a kopását hogy hogy kell javitani, azt tudnád kicsit pontosabban vázolni? A vájatba belekened a Loctite-ot, és simán vissza a fogaskerék meg a csavar, a gyár által javasolt nyomatékkal meghúzva? Vagy a lyukba kened ahova a csavar megy? A hosszbordásszíj tárcsának ez kiküszöböli majd az imbolygását, vagy csak kizárólag azt előzi meg hogy a csavar kiessen? Le lehet ezt majd később szedni, hevíteni kell majd, vagy úgy sem? 

409 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 9287

BOSCH 1 467 202 311

VAG 028 907 627 A

Előzmény: Bencuc (9286)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.19 0 0 9286

Ha jól sejtem a patron (már amennyiben a bowdenes rész a mechanika). Kiszedtem a nem bowdenes felét, ez lenne a patron? Renaultba árulnak így, hogy dúsítópatron, az esetleg jó ebbe is? Vagy hogy kell ezt keresni meg milyen paraméterekkel, a csatlakozási menet átmérője alapján pl? vannak egyébként számok ennek a fekete cuccnak az anyájába ütve, de arra nem találni semmit, a fekete cuccon semmi felirat, vagy lekopott.

 

 

 

 

Előzmény: 409 (9285)
409 Creative Commons License 2020.05.18 0 0 9285

Most a patron kell, vagy a mechanika? Patront lehet venni, a mechanikának cikkszáma sincs.

Előzmény: Bencuc (9284)
Bencuc Creative Commons License 2020.05.17 0 0 9284

Valaki tudna segíteni abban, hogy VW 1.9 TD AAZ motor adagólóján mi ennek a cuccnak a hivatalos neve, ami a képen pirossal be van keretezne? Amilyen néven alkatrészboltban keresni tudom. Alapjárati szabályozóként kerestem, de így nem találok, pedig ez az alapjáratot szabályozná. Úgy sem találom, hogy dúsítópatron. Egyszerűen így nem találok ehhez a típushoz. 

 

 

 

 

Moroczkriszti Creative Commons License 2020.05.03 0 0 9283

Köszönöm! megpróbálom!!🙏🙏

409 Creative Commons License 2020.05.02 0 0 9282

Bekapcsolva kell hagyni. Első alkalommal talán 1-2órára aztán megint engedi a próbálkozást. A kezelési pontosan leírja.

Előzmény: Moroczkriszti (9281)
Moroczkriszti Creative Commons License 2020.05.02 0 0 9281

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy véletlenül elrontottam 2x a kódot a rádióban és lezarolt a rádió! ilyenkor van rá valami mód hogy ujra be tudjam írni a kódot? MFD radiorol van szo

koszonom a válaszokat előre is!!!

mityu333 Creative Commons License 2020.04.19 0 0 9280

Sziasztok!

2004-es Touaregbe szeretnek tempomatot. Nagy nyuggel jar?

zolko 13 Creative Commons License 2020.03.24 0 0 9279

Sziasztok társaim  passat b5 sedan 

Nem világít az utastér meg világítás biztosítékok izzók oxidációs lehetőségek ki zárva de akkor sem működik az utastérben és elöl sem de hátul viszont igen mi lehet ennek az oka vállaszaitokat köszönöm szépen további szép estét mindenkinek 

miskolcauto Creative Commons License 2020.03.22 0 0 9278

Üdv!

 

Hogy tudom beállítani VCDS-el egy B6-os Passat-nál gyújtás vagy "AUTO" állasba a helyzetjelző elől-hátul világítsanak? Lehet ilyet?Próbáltam az amerikai meg canadai verziót de ott vagy a ködlámpa vagy a helyzetjelző a tompítottal együtt világított.

Válaszotokat, előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!